Israel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rachaell

Israel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 00:14

Hallo!
Wie van de bokkers is wel eens in Israel geweest? En wat was je ervaring?
Ik zou echt heel graag ooit (als het weer kan) een keer naar Israel willen, mijn moeder is helemaal gek van het land, de taal, de mensen. Ze is er een jaar of 15 geleden ook geweest en ze heeft het er nog steeds over hoe geweldig het allemaal niet was!
En ook liggen verre 'roots' van mij daar ook dus vandaar!
Dus? Wie nog meer? Haha!

Goetjes Rachael

Rachaell

Re: Israel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 19:02

Niemand? Tong uitsteken

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:13

Ja ik ben er van de zomer geweest maar dat was maar 1 dagje.

We zaten in Taba, Egypte, en zijn een dagje naar Eilat geweest. Is ons prima bevallen. Hele eerlijke en vriendelijke mensen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:05

Ik ben er ook nog nooit geweest, lijkt me echt een prachtig land!
Ga misschien in december naar Egypte en dan van daar uit een dagje naar Israël. Lachen

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:49

Ik ben er een aantal jaar geleden geweest om precies te zijn in Eilat. Ik heb het er goed naar mijn zin gehad, mooie zee en wat ik een leuke ervaring vond is de Dode zee.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:56

Ik ben er jaren geleden geweest. Ik verbleef toen samen met mijn moeder bij kenissen van mijn ouders. Tussen Jeruzalem in Tel Aviv in. Zoals jouw moeder is mijn moeder ook helemaal gek van dit land en heeft ook Hebrueews gestudeerd. Ik ben toen ook nog naar het eeuwige vuur geweest. dat vond ik erg indrukwekkend. ook nog naar een markt geweest in Jeruzalem, maar ik vond die soldaten heel erg eng. zijn we natuurlijk hier niet echt gewend. Boulevard in Tel Aviv was wel heel leuk.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:53

Wow, leuk om al die reacties te horen!
Ik hoop echt dat als de situatie daar weer wat rustiger is dat ik er ook een keer naar toe kan!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:01

De situatie is op dit moment best rustig hoor.
Israel is ook weer opgenomen in meerdere reisgidsen dit jaar.
Je moet niet de kant van de Gaza op enzo maar verder schijnt het echt alles mee te vallen..

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:40

Ik kom er zo goed als elk jaar, meestal 2 a 3 keer. Familie van mijn moeders kant woont daar. Ik vind het ook een geweldig land. Ben er in de kerstvakantie, toen dat gedoe in de Gaza strook weer begon, geweest. Zolang je niet bij de Gaza-strook komt zit je veilig hoor! En in zulke tijden zou ik ook niet naar de West-Bank gaan, of Jeruzalem, maar dat is eerder uit voorzichtigheid, want op het moment gebeurt daar niets. De mensen in Israel zijn ontzettend gastvrij. Een aantal jaren geleden was het ook wat onrustig in Tel Aviv, maar nu niet meer. Toen gingen wij altijd naar Eilat, prachtig is het daar! Nu ga ik altijd naar Tel Aviv, aangezien mijn familie daar woont.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:44

Ook ik heb roots in Israel, en zou dit jaar naar een kibboets gaan, maar ik heb het niet gedaan. Onder andere omdat het niet hetzelfde land is waar mijn tantes heentrokken toen ze 20 waren, veel idealen zijn verloren gegaan en de situatie met de palestijnen. In kibboetsen zitten nu veel jongeren hun oorlogsplicht uit omdat ze niet in dienst willen, ik denk niet dat ik me daar fijn had kunnen voelen. Ik heb voor Londen gekozen. Maar veel plezier daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:54

Nou, ik zou niet rond deze tijd naar Israel gaan. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:05

Het is niet zo dat er overal bombardementen zijn hoor. Dat niet. Maar jongeren worden wel gedwongen om in dienst te gaan, of in een kibboets te werken. Het idee achter de kibboetsen, de idealen e.d. is niet meer hetzelfde. De kennissen die we daar hebben raadden het me af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:16

Ik ben er een aantal keren geweest. Eilat, Jeruzalem, Messada, Dode zee etc. Ik vind het wel een aanrader. Bijzonder land. Vooral Jeruzalem is in mijn hoofd en hart blijven zitten.

Zolang je de Gaza maar links laat liggen heb je nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:18

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:31

Wij willen ook graag een keer naar Israël. Ik heb er ook 'verre roots' wonen zegmaar. Beetje een appart verhaal haha. Mijn vader heeft er vroeger heel lang gewoont, en later ook nog samen met mijn moeder. In Jeruzalem wel te verstaan.
Ze zijn naar NL gegaan omdat ze het daar toch te onveilig vonden voor een kind om op te groeien. [Ik dus].

Maar we hebben daar dus mensen wonen die vooral voor mijn ouders een soort familie zijn geworden. :)

Zou die mensen graag willen zien, en mijn ouders willen ze ook weer is zien natuurlijk. Mja met al die onrust rond de Gaza strook.. :\ Ik weet niet.. Vind het aan een kant wel eng :P.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:47

Mijn moeder komt ook uit Israel. Mijn familie woont daar dan ook. Ik ga zowiezo om de twee jaar naar Israel. Als kind was vooral familie bezoek en uitjes, vaak naar de tel aviv boulevard (zwemmen), de dode zee, haifa, eilat (snorkelen) en de woestijn waar hele bijzondere dingen te zien zijn.

Afgelopen jaren, ben ik er naar school geweest, maar heb ik een fact finding mission gedaan. Zo heb ik de mentaliteit leren kennen en ook de politieke situatie begrijp ik nu.

Over je veiligheid hoef je je daar niet druk te maken. Overal staan militairen die alles in de gaten houden, het is er dus eigenlijk super veilig. Ook in de Palestijnse gebieden ben je als tourist veilig zolang je weet waar je naar toe gaat en je geen gekke dingen doet.

Israel is een prachtig vakantie land, met oneindig veel activeiten en een prachtig landschap. Je hebt er een berg met het gehele jaar sneeuw waar je kan skieen tot zwemmen met dolfijnen in de rode zee. Ook op religieus gebied zijn er veel plekken te bezoeken, heilige plaatsen voor joden, moslims en christenen maar ook bahai (mooie tuinen), druzen en meer. Ook zijn er goeie uitgaan gelegenheden Herzeliya petouach (hippe clubs). Niet te vergeten lekker eten.

De enige minpunten zijn dat je wel geconfronteerd wordt met de oorlog, militairen zijn overal, je raakt eraan gewend maar toch. Daarnaast vind ik niet alle Israëlisch leuke mensen, ze zijn gevaarlijk in het verkeer en vrij onbeschoft.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 01:07

misschien is het nu niet het moment om te gaan maar meer als het wat rustiger is.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:10

Vriendin van mij is er 15 dagen geweest, heb foto's gezien, erg mooi :)

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 17:44

Leuk al die reacties!
Ik wil er zeker een keer naar toe, maar alleen als het echt rustig is daar! :D

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:39

Een vriend van mij gaat er volgend jaar voor een jaar naartoe. Als het lukt ga ik hem tijdens dat jaar opzoeken, mits de situatie rustig is.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:20

Ik denk niet dat het ooit écht rustig word Rachaell. Wel rustig in de zin van, dat er geen dingen gebeuren die wereldnieuws zullen zijn ;).

Ik wil er ook heel graag heen :j. Zou graag willen zien waar mn ouders gewoont hebben enzo. Mijn vader zou dit jaar vanaf griekenland er heen willen gaan. (Ik zit in griekenland voor 8 dagen). Maar dat vind ik zelf niet zo handig allemaal. :+

Trouwens, ik wil ook alleen gaan als het er gewoon rustiger is.
Je merkt er niet veel van over het algemeen. Je komt soms een leger tegen, en er lopen idd overal soldaten. Maar dat is dus ivm de beveiliging. Die vrienden van ons, die schrijfen ook bijna nooit over dingen die wij zien in het nieuws..
Ouders kwamen met een verhaal dat ze een keer een tentje hadden op gezet op een verlaten gebied. Volgende ochtend stond er een heel leger kamp om ze heen :'). Achteraf heel grappig. Maar op dat momment dood eng :P.