Paardenrecreatie in het buitenland, Welk land?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liiszle

Paardenrecreatie in het buitenland, Welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 14:49

Hallo,

Ik zeg al maanden dat ik in de eerste manden van 2009, graag naar het buitenland wil, om zowel
De taal te leren, ervaring op te doen en bovenal een leuke tijd te hebben.

Echter heb ik zoveel aanbiedingen uit de hele wereld gehad, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Dus nu aan jullie de vraag,
wat is nou een leuk land om voor een paar maanden te werken en te leren?
en wat is qua cultuur en mensen een aanrader?

Wat ik zelf raag wil :
# Periode van Minimaal 3 maanden.
# Paarden gerelateerd.
# Het liefst in combinatie met recreatie (Paardenvakanties?)
# De taal leren.

Wat denken jullie dat een goed land is om dit te zoeken?
(Als er mensen zijn die ook het plan hebben een paar maanden te willen werken in het buitenland, PM me dan.. want eventueel zoek ik iemand om samen mee te gaan)

Liiszle

Re: Paardenrecreatie in het buitenland, Welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:11

Niemand die iets weet?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:16

Je topic staat er net en veel mensen hebben andere dingen te doen dan bokken. Geduld. Lachen

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:54

Het hangt er natuurlijk ook van af welke taal je graag wilt leren.

Ik ging zelf, alweer bijna 11 jaar geleden naar Andalusie (Zuid Spanje) om een talencursus te volgen voor enkele maanden. Omdat ik maar 4 uur per dag naar school hoefde, had ik zat vrije tijd om er nog wat anders bij te zoeken. Toen ik een buitenrit ging maken bij een manege in de buurt, hoorde ik dat ze nog iemand zochten voor het begeleiden van de buitenritten. Dus ik in mijn schamele Spaans de staleigenaar opbellen om te melden dat ik daar wel interesse in had. Dus ik mocht op de proef komen. Dat beviel goed. Al snel bleek dat er werk genoeg was op stal. Ik kreeg wat jonge paarden te rijden. Al snel had ik een 3-tal jonge hengsten onder mijn hoede. Toen de talencursus afgelopen was, ben ik daar nog een aantal maanden gebleven om 6 dagen per week op de stal te werken. Rijk werd ik daar zeker niet van! Voor het begeleiden van de buitenritten en het geven van lessen mocht ik een deel van het lesgeld houden. Voor het rijden van de jonge paarden kreeg ik de mogelijkheid om les te nemen op hoog geschoolde, doorgereden paarden.
Ik had de mazzel dat ik aan huisvesting heel weinig kwijt was, anders had ik er niet van rond kunnen komen. Ik werd echter wel helemaal opgenomen in de groep vaste klanten van de stal. Hierdoor zat ik echt tussen de Spanjaarden, die me meenamen naar niet toeristische Flamengo bars, restuarants waar allen Spanjaarden kwamen met het lekkerste eten, typisch Spaanse feesten, gezellige etentjes op stal, mee naar wedstrijden en evenementen en ik had ook met een van de hengsten aan een meerdaags concours meegedaan.
Al met al een super ervaring om taal, land en Spaanjse paarden cultuur te leren kennen. Wel erg moeilijk om financieel uit te komen.
In Spanje (met name Andalusie) maken paarden een belangrijk deel uit van de cultuur. Er zijn dan ook zat stallen, paarden evenementen e.d. (en het eten is er erg lekker!!)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:43

je zou ook naar ierland of groot britanie kunnen gaan wordt ook erg veel recratief gedaan. of ijsland

maar dit zijn eerder landen waar ik zelf graag heen zou gaan.
weet niet of je zelf een land hebt wat je wel trekt
er zijn zoveel leuke landen

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 17:46

juline schreef:
je zou ook naar ierland of groot britanie kunnen gaan wordt ook erg veel recratief gedaan. of ijsland

maar dit zijn eerder landen waar ik zelf graag heen zou gaan.
weet niet of je zelf een land hebt wat je wel trekt
er zijn zoveel leuke landen

Klopt inderdaad. heb al een hoop aanbiedingen vanuit die kanten gehad.
alleen wil ik zelf het liefst naar een iet wat zonniger oord Knipoog gewoon de combinatie van zon/zee/strand/paarden Knipoog

Heb wat aanbiedingen op Cyprus/Italie/Creta gehad.. die voorkeur heb ik toch wel..

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:07

Hoi,
Ik zie net dat je toch de voorkeur hebt om naar een meer Zuiderse bestemming te gaan. Ikzelf woon op Kreta, en werk 3 dagen per week met paarden (is bijberoep). Ik weet niet wat voor informatie je graag zou hebben, maar ik ken alle maneges/stallen hier op het eiland dus ik zou zeggen vuur maar af!