[FOTO] Hurghada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

[FOTO] Hurghada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 13:16

Zoals een aantal weten ben ik haar Egypte, Hurghada gegaan naar het Hilton
Resort in Long Beach. Het was er heerlijk weer, we hadden zelfs 35 graden!!!
We hebben daar veel gedaan; gefitnesst, naar de sauna gegaan, gezond op
het strand, gesnorkeld, en mijn vader en broertje zijn ook naar Cairo gegaan.
Ik heb verder ook nog paardgereden, en op een dromedaris gezeten, waar ik
nu van allebij vreselijke spierpijn van heb.

Ik zal bij deze dus een selectie mooie foto's laten zien. Ben benieuwd wat
jullie ervan vinden!

Hier de foto's van de paarden waar ik dus op heb gereden. Ik ging rijden op een
soort van vuilnisbuilt, en daarna een soort stukje zandafgraving. Erg appart....
op de foto's zien de paarden er stukken beter uit dan in het egt...
De bruine merrie was erg mager, had moeite met verharen (egypte... verharen?)
en had wonden bij haar benen en heup. die heup was dus ingesmeerd met een
paars goedje, weet even niet meer was. Verder was het tuig niet egt comfortable,
en paste het bit denk ik niet helemaal (ze was de hele tyd aan het kouwen) en
liep ze ook nog eens kreupel, niet erg, maar wel een beetje. Maar ondanks dit alles
was het wel een leuke en lieve merrie. niet één die je eraf wil gooien. Ik heb nu nog
geen foto van haar dat ze er helemaal op staat, die was gemaakt door mijn vader
en moet ik dus nog krijgen. Ze heet Bianca trouwens.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

En dan heb je nog de vliegenschimmel. Was volgens mij Arabier, of half arabier. Het
was een hengst en naar mijn mening erg braaf en totaal geen hengstenstreken. Hij
was alleen wel erg mager! Het viel me ook op toen ze ontlasten dat dat helemaal
groen was, en dus alleen gras krijgen, wat niet genoeg voedingsstoffen geeft voor
een paard. Zie hier de foto's.

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Verder heb ik ook nog foto's van de dromedaris die bij ons op het Resort rondloopt.
Zijn naam is Fares, en het was een lieve en gezonde dromedaris. Kwam niks tekort
en je zag dat zijn baasje ook van hem hield!

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Verder heb ik ook nog foto's van het resort zelf, en wat leuke sfeerplaatjes. Ik heb nog
een topic gemaakt in Crea Bea met wat foto's van de zonsondergang. [CB-FOTO] Sunset
Dus daar kun je ook even kijken, is zeker de moeite waard!!!

11. Het uitzicht vanuit ons huisje. Mooi he? Cool
Afbeelding

12. Buitenbaden. We hadden er een stuk of 5 op het resort, waarvan 2 verwarmt.
Afbeelding

13. Het strand bij ons.
Afbeelding

14. Een groot stuk koraal in de rode zee dat we tegen kwamen met snorkelen.
Afbeelding

15. Tot slot ik nog eens, op ons prive strand.
Afbeelding

Nou wat vinden jullie ervan?

suus_toes

Re: [FOTO] Hurghada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:21

Wauw echt wel leuk,!!
heb eigenlijks niks anders er op te zeggen, ja sneu voor die paarden... maar ja, je kan dr weinig aan doen.
die foto's van die drommedaris vind ik wel heel geweldig,! haha

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:23

Er niet op gaan rijden..... No offence maar ik weiger toch pertinent om op een kreupel paard te stappen, als iedereen dat zou doen zouden ze een stuk zuiniger zijn op hun dieren.

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:28

Sorry, maar ik was er geeneens op gaan zitten.. kan me helemaal vinden in het commentaar van Bonita_Bon..

Wel een heel mooi resort zeg. Je hebt het vast naar je zin gehad Lachen

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:29

Ziet er echt suuuuuper leuk uit; maar zou ook niet op een ongezond paardje gaan zitten en zou me zeker hebben kwaad gemaakt (niet dat dat zou helpen..)

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:30

Waarom ben je daar gaan rijden? Als je van paarden houdt zou dat het laatste moeten zijn wat je daar doet.
Toerisme en dieren, op de site van de WSPA staat het allemaal.
Je houdt het op die manier alleen maar lekker in stand.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:30

ja dat vind ik ook niet op rijden zo zien we dat wij er waarde aan hechten dat ze hun beestjes verzorgen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:36

Hee hier ben ik ook geweest een jaar of 2 geleden. Was een erg mooi resort. Wat vond je zelf van Hurghada? En heb je nog gedoken?

Inderdaad ook niet mijn keus om op zo'n paard te klimmen. Beetje flauw alleen om die discussie hier te voeren.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:51

EGYPTEEEE Lovers
Ohhh echt mijn favo vakantieland... Ja

Supermooie foto's, vooral die van die dromedaris zijn erg gaaf!
Mooi hotel zaten jullie ook in, gaaf hoor Haha!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 13:56

Bonita_Bon schreef:
Er niet op gaan rijden..... No offence maar ik weiger toch pertinent om op een kreupel paard te stappen, als iedereen dat zou doen zouden ze een stuk zuiniger zijn op hun dieren.

Ik merkte pas na een half uur dat ze licht kreupel liep
toen was ik dus ook niet meer gaan galoperen en draven, ze was niet kreupel toen ik op haar stapte.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 14:01

_Nelleke_ schreef:
Hee hier ben ik ook geweest een jaar of 2 geleden. Was een erg mooi resort. Wat vond je zelf van Hurghada? En heb je nog gedoken?

Inderdaad ook niet mijn keus om op zo'n paard te klimmen. Beetje flauw alleen om die discussie hier te voeren.

Ik zou gaan snorkelen, helaas trekken mijn oren het niet, die foto van dat koraal heb ik gemaaklt op de snorkeltocht toen ik op de boot bleef. heb wel een murene gezien toen ik even in het water was, enge beesten!

Wat betreft die paarden, liever niet daarover discuseren idd, ik weet ook wel dat het erg triest is voor die paarden, maar er is niet veel aan te doen. Mocht ik volgend jaar w eer naar hurghada gaan, dan wil ik in het andere hilton verblijven, daarnaast hebben ze namelijk een GOEDE stal, daar rijd je met laarzen en cap, en die paarden zijn alleemaal goed verzorgt. Ik had daar ook liever voor gekozen, maar dat was helaas niet mogelijk.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:15

Sorry maar ik kan onmogelijk langs die foto's kijken van die arme, te dunne (in zulke landen zijn de paarden slanker ja, maar niet zo mager) slecht verzorgde dieren met niet passende en superscherpe bitten in. Die discussie voer ik dus wel als ik zulke foto's zie. Buiten dat had je ookal kunnen zien voordat je opstapte dat je wat te zwaar bent voor zo'n formaat paard (zoals de meeste mensen zouden zijn want op zo'n diertje hoort niemand OF iets heel lichts) en dat de dieren niet naar behoren verzorgt worden.

ik snap heus wel dat je dacht lekker in Egypte stukje paardrijden, geweldig en dat je erheen ging (vaak met een busje oid) en je dan het gevoel hebt dat je toch niet meer terug kan en er anders toch andere mensen op gaan zitten die misschien wel zwaarder, gemener of wat dan ook zijn. maar als iedereen zo denkt schiet het niet op daar. Als iedereen nou aan het welzijn denkt dan zijn er straks alleen maar manege-tjes waar de dieren er WEL netjes uitzien en je wel met cap en laarzen kan rijden. been there done that.
Het was ook mogelijk geweest om niet te rijden, toch? En dan maar in Nl te rijden. Als iemand op bokt foto's zet van zulke dieren in NL en er dan ook bij verteld dat het paardje niet lekker liep, knalt iedereen er keihard bovenop en worden er allerlei instanties ingeschakelt. En hier word er gezegd "beetje flauw om de discussie hier te voeren" Pleazzz

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:16

Snorkelen is echt prachtig in Hurghada, jammer dat je daar niet van kon genieten, verder zien je foto's er mooi uit (luxe resort zo te zien)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:02

Mooie foto's, ik ben zelf geweest in het andere Hilton (Plaza). Maar daar hebben ze geen paarden, wel kamelen. Ik kan eventueel wel wat foto's van het hotel naar je sturen als je wilt. Lachen Het is een enorm gaaf hotel!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 15:25

_Tamara schreef:
Mooie foto's, ik ben zelf geweest in het andere Hilton (Plaza). Maar daar hebben ze geen paarden, wel kamelen. Ik kan eventueel wel wat foto's van het hotel naar je sturen als je wilt. Lachen Het is een enorm gaaf hotel!

Ja dat lijkt me leuk om die foto's te zien!
Nee de paarden zouden daar in de buurt staan, niet op het hilton zelf

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:27

Aha, oké! Tong uitsteken Ik zal ze hier wel neerzetten als ik thuis ben, om half 5. Lachen

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:44