maleisië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

maleisië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 16:52

wie is hier al eens geweest? het lijkt mij een geweldig land.
hoeland is het vliegen enzo.

ik ga hier misschien in oktober heen, maar ben zeer benieuwd naar ervarings verhalen

_Michelle_

Re: maleisië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:15

Ik heb vorige zomer 6,5 week rond gereisd in Thailand en Maleisie.

In Maleisie ben ik op de volgende plekken geweest:

- Perhentian Islands: hoogtepunt van mijn reis, was zoo mooi! Ze hebben er verschillende stukken strand. Ik zat op het stuk waar meestal de meeste backpackers zijn. Het is niet groot, je hebt er niet veel maar het is wel mooi! Het is daar voornamelijk snorkelen/duiken, kanoën, zwemmen, zonnen enz. Slaapgelegenheden zaten alleen bijna allemaal vol. Wat er nog vrij was was zó verschrikkelijk vies, dat was wel jammer. Ze weten daar dat de mensen het toch wel betalen dus ze doen weinig qua onderhoud. Gelukkig leef je er toch de hele dag op het strand. Op andere stukken van het eiland kan het trouwens wel beter zijn hoor, dat weet ik niet.

- Taman Negara (regenwoud): hier hadden we een nogal druk programma. 's avonds nachtsafari waarbij we bijna niks gezien hebben. Volgende dag een wandeltocht waar oa de canopy walk (30 meter hoge bruggen tussen de boomtoppen) bij zat. Erg leuk, tocht was wel zwaar en vermoeiend. T-shirt was helemaal nat van het zweten Tong uitsteken. Na deze tocht nog naar de Orang Asli (lokale bevolking) geweest. Ze doen overkomen alsof die heel ver in de jungle wonen maar dat is niet zo hoor. Door de vele toeristen die er komen is het een beetje commercieel.

- Cameron Highlands: Hier is het een paar graden kouder omdat je er hoger zit. Hebben hier eigenlijk alleen 1 dag een tour gedaan langs de theeplantages, vlindertuin, aardbeien en nog wat typische dingen van daar. Zaten in een heel leuk guesthouse (Father's guesthouse) waardoor we ons wel redelijk vermaakt hebben terwijl er verder eigenlijk niet zoveel te doen is (winkels hadden we op een gegeven moment ook wel gezien Knipoog )

- Pulau Pangkor: hier vond ik eigenlijk niks aan. Mensen spraken er amper engels waardoor ze ons niet konden helpen met wat we wilden weten. Er waren weinig toeristen, weinig te doen en de lokale bevolking had er op dat moment vakantie. Stuk strand waar wij zaten vond ik ook niet echt mooi (tsja, op een gegeven moment word je verwend he Bloos )

- Kuala Lumpur: leuke moderne stad, veel te doen. Shoppen, Twin towers, Bird park. Allemaal leuk Lachen

Wat wil je nog meer weten? Hoelang wil je gaan en wil je alles zelf regelen of georganiseerd?

Tip: lees dit even over het regenseizoen http://www.veelzijdigmaleisie.nl/faq-mo ... leisie.htm Oktober is dus niet echt de beste periode, zou zonde zijn als je alleen de westkust kan zien.
Naar Bangkok is het trouwens zo'n 12 a 13 uur vliegen, zal naar Kuala Lumpur wel ong. hetzelfde zijn.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 18:47

bedankt.
ik heb de reis gids gehad van beter uit en daar stond de reis in. ik heb even wat beter gekeken naar de dagen wat we precies gaan doen en dan zijn we van de 15 dagen al 3 dagen aan het reizen. dat vind ik teveel voor het geld dat het me kost.
ik zit nu te denken aan de reis naar zuid afrika. die kost het zelfde maar is 19 dagen waarvan 2 dagen reizen en je hebt weinig tijds verschil.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:47

Ik raad mensen ook bijna nooit aan om georganiseerd te gaan Bloos Zelf regelen is veel goedkoper en goed te doen. Alles is zo makkelijk te regelen daar.
Als je echt georganiseerd wilt dan zou ik denk ik ook eerder voor zuid afrika gaan ja. Maar je kan ook nog gidsen van andere organisaties bestellen, er zijn er genoeg.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:16

Ben er ook geweest maar is al wel bijna 10 jaar geleden haha...

Wat wil je graag weten?

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:08

ik ben er ook geweest! 3 jaar geleden! Haha!
ik vond het supper luek. en ik vond het vliegen opzich nog meevallen. wij hadden van die tv'tjes in de hoofdsteunen, met allemaal spelletjes, films en muziek erop. dus heb me goed vermaakt tijdens het vliegen! Haha!

maar wat wil je er nog meer over weten?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:57

_Michelle_ schreef:
- Taman Negara (regenwoud): [...]

Taman negara is overigensgewoon 'nationaal park' in het Maleis. Je hebt dus vele Nationale Parken in Maleisië.

Ik ben in oktober 3,5 in Maleisië geweest samen met mijn vriend. Niet georganiseerd, zelf dingen gepland en dat is erg goed bevallen. Overigens hebben wij alleen het Borneo-gedeelte van Maleisië bekeken.