India

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

India

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 00:24

Jaja, morgen is het zover, dan ga ik een maand naar India en Nepal. We vliegen eerst naar Nepal om daar de bruiloft van een vriend van ons bij te wonen. Daarna gaan we nog wat rontrekken en vervolgens vliegen we door naar India (Goa) om nog wat vakantie te houden. 't is aardig spannend met alle aanslagen die er afgelopen tijd in India zijn geweest maar ik heb er wel ongelooflijk veel zin in.

Is er hier wel eens iemand in India of Nepal geweest? Vingers aflikken

Kwanyin

Re: India

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:30

Ik wilde het net zeggen, geraak je daar nu nog wel gemakkelijk binnen, ik meende gehoord te hebben dat ze juist bang waren voor nog meer aanslagen op toeristische stekken, oa vliegvelden.

Buiten dat ben ik wel ontzettend jaloers en wens je heel veel geluk. Een kennis is enkele jaren geleden in Nepal geweest(en Tibet), ik heb er nog een boeddhabeeldje van in de kast staan. Erg goed meegavellen, maar houdt wel goed rekening met de aanpassing aan het hoogteverschil(als je tenminste op grote hoogte gaat uiteraard).

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:39

Ik ben ook een maand in India en Nepal geweest.. Het is fantastisch, maar was ook de grootste cultuurshock ooit (en heb toch al wel wat gereisd in mijn leventje..).
Ik ben niet in Goa geweest, alleen in Noord-India (Delhi, Varanasi, Jaipur, Allahabad etc). Of je haat India of je houdt van India. Ik hoor bij die laatste groep, maar ik ken véél meer mensen die bij de eerste groep horen.
Een goede voorbereiding is het halve werk.

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:54

Nepal is een fijn, makkelijk te bereizen land. Ze zeggen wel eens dat ze daar 3 stromingen hebben: Hinduism, Buddhism and toerism. India daarentegen....Ik heb daar een maand vertoefd en behoorlijk veel van het land gezien. Ik vond het een bizar land en we hebben daar veel tegenslagen gehad. De mensen daar zijn, i.t.t. andere 3e wereldlanden, vrij onbeschoft. Je hebt daar oplichting van het ergste soort en het heeft ons in een aantal benarde situaties gebracht. Hygiëne staat daar op de laatste plaats en zelfs de luxe hotels zijn enigzins shabby. Nog maar niet te spreken over de straten. Je struikelt over poep-etende ratten 's avonds. Toch hebben we er een fantastische tijd gehad, maar je hebt veel geduld en humor nodig. Als je met de trein wilt reizen, reserveer echt op tijd (en zelfs dan kun je op het station blijven staan) en neem de meest luxe klasse. Zelfs die is erg, dus je kunt wel bedenken hoe de andere klassen eruit zien. Vliegen hebben wij ook veel gedaan, maar onthoud dat de veiligheid daar niet optimaal is. Dus als je vliegangst hebt...niet doen. Heb vooral veel plezier, en geniet van de heerlijke keuken en de kleurrijke omgeving!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:32

LZP -> BI

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 01:27

ik ben vorig jaar in februari in india geweest.
*(rootsreis)

was heel speciaal, zwaar, vermoeiend, maar ook erg geweldig om mee te maken.

goede vriend van mij is dit jaar voor de 2e keer geweest.