Tips wintersport voor mensen die niet skieën?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Tips wintersport voor mensen die niet skieën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:19

Mijn vriend is helemaal wintersport idolaat, en ik vind het vreselijk (het skieën dan)
Nu vind ik de omgeving en alles eromheen enzo wel leuk, dus wil dit jaar toch weer mee...
We willen ook mn schoonmoeder meenemen (die stapt zeker niet op de latten Clown ) en nu vraag ik me af; bestaat er niet zoiets als een resort waar ook de niet skieërs zich kunnen vermaken (zou bv leuk zijn als er een subtropisch zwembad is, sauna, etc.)
Want een hele week wandelen oid zie ik mezelf ook niet doen....

Ik heb geen idee of zoiets überhaupt bestaat, maar misschien hebben jullie tips! Pling

Muurp

Re: Tips wintersport voor mensen die niet skieën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:13

In elke stad is wel een zwembad/sauna oid. Lachen Verder is een stuk wandelen ook altijd wel gaaf om te doen. Dan ga je met de lift omhoog en wandel je bv. naar een restaurantje waar je met de mensen die wel skiën afspreekt. Knipoog
Het is moeilijk om je niét te vermaken tijdens wintersport. Zelfs als je niet skiet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:32

Dat ben ik dan weer niet met je eens Rooslovertje. Ik vind juist die skigebieden alleen leuk als je wel op de latten gaat staan. Ik heb 2 dagen niet geskiet afgelopen keer en heb me rot verveeld. (maar komt misschien omdat de rest wel boven op de berg zat hah) Maar over het algemeen is er niet zo heel veel te beleven en is alles duur.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:43

Ik heb eens op de 1e dag mijn been gebroken ( Clown ) op wintersport, en wij zaten in een heel klein durp wat niet echt zo massatoeristisch is als bijvoorbeeld Saalbach-Hinterglemm.. Daar ben ik toen een paar keer met de kabelbaan naar het restaurantje boven op de berg geweest, paar keer stukjes wezen wandelen (levensgevaarlijk, met m'n krukken, maar goed Tong uitsteken) en gelukkig was mijn halve familie erbij, dus er was altijd wel iemand die samen met mij in de zon wilde zitten Tong uitsteken

Jaar daarop brak mijn papa z'n heup, dus toen durfde ik meteen niet meer Huilen van het lachen en toen hebben m'n zusje en ik onszelf vermaakt door flink te wandelen, dagje zwembad, dagje sauna, dagje bovenop de berg in de zon enzo (laatste dag skipas hebben we een hele middag op en neer in de kabelbaan gezeten Huilen van het lachen over zinloos gesproken Knipoog ).. Hadden toen geen auto onder onze kont dus alles moest op loopafstand zijn, als je wél een auto hebt kun je ook een dagje gaan winkelen in een plaatsje in de buurt ofzo..

Ik zou zo weer op wintersport gaan, al ben ik helemaal geen fanatiek skiër, maar gewoon dat hele sneeuwgebeuren en de sfeer vind ik helemaal leuk Haha!

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:04

Je moet vooral goed kijke naar welke plaats je gaat. Er zijn wel plaatsen waar je hotels met sauna, zwembad, massage ed hebt. Als het dan ook nog een wat groter plaatsje is met leuke winkeltjes en restaurants/kroegen. Het is ook leuk als je wel de bergen op kunt met de lift, dan zie je nog wat van de omgeving. Ik skie ook niet, maar vermaak me prima op wintersport. Ik neem ook altijd wat boeken mee, lekker in de zon op een terasje (wij gaan wel altijd einde seizoen, dan is het meestal lekker weer)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:47

Zoek een plaats op waar ook wandelaars met de lift omhoog mogen. In Flaine kan dat bijvoorbeeld.
Ik zou als niet skier absoluut niet in LM om VT gaan zitten.
Maar als skier zou ik dus weer liever niet naaar Oostenrijk gaan, want Frankrijk is gewoon om te skien weer veel beter.
De guldenmiddenweg zoeken dus.
Snowtuben is ook leuk om een keer te doen.