Overnachtingstip Frankrijk Route du Soleil gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Overnachtingstip Frankrijk Route du Soleil gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 21:50

Wij trekken dit voorjaar zoals bijna elk jaar weer naar het huisje van mijn schoonouders in Zuidfrankrijk. De rit is ca. 1200km en we hebben die al altijd in één ruk gereden, 's nachts. Maar we worden blijkbaar een dagje ouder en hebben de laatste keer vastgesteld dat we te slaperig worden en het allemaal te gevaarlijk wordt, voor ons en voor onze medeweggebruikers. Bloos
Dus zoeken we een alternatief. Overdag in één ruk is bijna niet te doen omdat we twee jonge kinderen hebben. Die worden knettergek en wij gegarandeerd ook. Tong uitsteken Dus zou ik graag 's namiddags vertrekken, halverwege een overnachting inplannen en dan de volgende dag het resterende stuk afleggen.
Wie heeft er een goede tip waar we betaalbaar, enigzins comfortabel en liefst ook kindvriendelijk op de heen- en de terugreis een nachtje kunnen doorbrengen? Zo ergens ter hoogte van Lyon of Besancon bijvoorbeeld.

vikki

Re: Overnachtingstip Frankrijk Route du Soleil gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:30

http://www.domainedubourg.com/

Hier ben ik toevallig net geweest, ik vond het een hele fijne (kindvriendelijke) bestemming Lachen Ik weet alleen niet of je het gunstig genoeg gelegen vindt Lachen .

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 21:12

Bedankt Vikki, het heeft wel wat, ja. Het ligt wat ver van de autosnelweg maar als we er een daguitstapje van maken ('s morgens vertrekken en daar rustig 's middags ontspannen) is het denk ik inderdaad wel de moeite. Ik ga het eens met manlief bespreken.

Verdere tips blijven natuurlijk welkom. Knipoog

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:51

Ik ben zelf een aantal jaren terug naar de Pyreneeen gereden, ook een flinke rit. Hierbij hebben we een tussenstop gemaakt net onder Parijs bij Orleans, volgens mij zat dit rond de 600 kilometer, dus mooi halverwege.
We hebben een Formule 1 hotel genomen langs de snelweg. Hier mochten we met drie personen op een kamer slapen (een twee persoonsbed en stapelbed) voor toendertijd 24 euro (zo te zien op de website is deze nu 30 euro) per kamer! Omgerekend was het dus maar 8 euro per persoon. Enig nadeel kan zijn dat de douche en toilet op de gang zitten, maar dit ervaar ik niet als een probleem bij zo'n type overnachting.
Volgens mij was het dit hotel. Kijk hier anders op de kaart voor een hotel aan de route.