goedkoop vliegen met ryanair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mywayzidane

goedkoop vliegen met ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 01:09

Ten eerste weet ik niet of het hier goed staat anders sorry...

Ik zag bij ons in de krant van de week de aanbieding van Ryanair voor een enkele vliegreis voor €10,-. Mijn vraag wie heeft dat weleens gedaan? en hoe werkt het verder? Dit omdat het namelijk een enkele reis is.

Ik hoor graag ervaringen van jullie.....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: goedkoop vliegen met ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:12

Mijn zus is recent een aantal dagen naar Spanje geweest en was heen en terug in totaal 60 euro kwijt. Maar alle handelingen moet je dus extra betalen. Als je alleen handbagage hebt en op incourante tijden wilt vliegen kan het dus heel aantrekkelijk zijn.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:12

Vaak is de terugreis duurder of je gaat nat op de luchthavenbelasting. Een uitzondering is de luchthaven net in Dld. over de grens, ben effe de naam kwijt: daar spotten ze al tijden lang met vluchten zonder luchthavenbelasting.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:21

Klopt, luchthavenbelasting kan vrij prijzig zijn, helemaal als je vanuit Nederland vliegt (NL heeft sinds 1 juli vliegtax, iets wat andere landen niet hebben). Vanaf bijvoorbeeld Weeze of Brussel vlieg je al een heel stuk goedkoper. Ik denk dat Kakanox Weeze bedoelt (Ryanair mag de naam Düsseldorf Weeze gebruiken, officieel is het Niederrhein).

Als er staat 10 euro inclusief, dan is dat ook inclusief tax. Ik vlieg toevallig over een paar dagen met Ryanair voor 15 euro incl. naar Londen, was ook een aanbieding: 10 euro voor de vlucht en 5 euro boekingskosten. Niets meer, niets minder. Heb dat al eens eerder gedaan (maar dan vanaf Londen terug, het andere deel van mijn reis deed ik toen met Easyjet en nu weer) en toen was ik ook iets van 20 euro incl. kwijt.

Je betaalt idd ook extra voor incheckbagage en bijvoorbeeld 'early boarding' of hoe het ook mag heten bij Ryanair en Easyjet. Ik vlieg als ik maar een paar dagen ga altijd alleen met handbagage (en vind het dus wel fijn dat ik niet hoef te betalen voor incheckbagage) en hoef niet als eerste aan boord, dus die kosten spaar ik dan weer uit.

Hoe het verder werkt? Boeken via www.ryanair.com - heb je overigens wel een creditcard voor nodig (die niet op jouw naam hoeft te staan, dus die kun je ook van ouders of vrienden lenen als je er zelf geen hebt). Wil je heen en terug, dan kun je dat gewoon bij je boeking aangeven, je betaalt dus 2x enkele reis. Je krijgt je boarding pass via e-mail, die print je uit en die neem je mee op de dag van vertrek. Ook alle instructies als hoe laat je op het vliegveld moet zijn, hoe laat de gate sluit etc. krijg je via e-mail. En verder gewoon zorgen dat je er op tijd bent. Lachen

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:27

Ik heb al een aantal keer met ryan air gevlogen. 20 euro Londen heen en weer. 60 euro Nice heen en weer. Prima vliegtuigen voor korte reisjes. Helemaal ideaal als je vooraf incheckt en alleen een boardcase meeneemt (max 15 kilo). Geen wachtrijen, op het vliegveld aankomen en praktisch naar binnen wandelen. Helemaal prima hoor en volkomen betrouwbaar!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:30

Ryanair is niet helemaal consistent wat het gewicht van handbagage betreft - ik kreeg een mail met strenge instructies dat het maximaal 10 kg mocht zijn. Kom ik toch niet aan, maar wat afmetingen betreft is Ryanair wel een stuk zeikeriger dan Easyjet, dus daar moet je ff rekening mee houden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:50

[LZP] > [BI]

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:55

Ah, da's handige info Karin. Ik vlieg (misschien/wellicht/erg hopelijk) in januari naar Londen en dan kom ik ook uit op 20 euro heen en terug (maar daar komen dus boekingskosten bij van 5 euro?). Voor die periode geldt wel dat je moet boeken voor 30 november, aanstaande zondag dus.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 02:00

Ik geloof dat het nog wel eens per boeking en per creditcard wil verschillen (5 euro of 7.50). Met de ene creditcardaanbieder heeft Ryanair een voordeliger overeenkomst dan met de andere. Met mijn Visa betaalde ik iig 5 euro.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 02:04

Okee, nouja, dat zijn de kosten niet natuurlijk Knipoog
Ik ga dat eens uitpluizen, moet toch op korte termijn gebeuren aangezien ik dus voor zondag moet boeken. Ik ben er overigens ook nog niet uit of ik wel of geen bagage in het ruim meeneem, anders zou het dus per vlucht nog eens 10 euro extra kosten.
Ik heb trouwens gister met Ryanair gebeld, ik geloofde het niet van die aanbieding Nagelbijten / Gniffelen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 02:06

't Is echt zo. Al jaren. Haha!

Even afwegen hoe lang je gaat en of je al je zooi voor die dagen in een tas van 55x40x20 gepropt krijgt. Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 02:14

Precies! Heen gaat vast nog wel lukken, maar terug denk ik niet, daar ben ik al wel vrijwel zeker van, aangezien er flink geshopt moet worden daar Haha!
Als het goed is ga ik minstens een week.. denk dat het dan inderdaad maar een koffer wordt.

Druist trouwens wel tegen mijn milieubewuste principes in, gratis vliegen. Vandaar dat ik ook heb gebeld, ik vermoedde een flinke adder onder het gras Nagelbijten / Gniffelen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 02:21

Ik ben in februari samen met mijn vriend naar mijn zus in Venetië gevlogen. We vertrokken van Dusseldorf Weeze (oud militair vliegveld) en kwamen aan in Treviso. Samen waren we heen én terug 40 euro kwijt in totaal. Datzelfde waren we kwijt aan de bus van Utrecht - Dusseldorf! Omdat we bij mijn zus sliepen hadden we dus een erg goedkope vakantie.

Terugweg was iets minder. Door de mist konden we niet opstijgen, maar dat hoorden we pas toen we al bijna zouden vertrekken. Dus...koffers weer terughalen, vlucht omboeken. Er waren twee dagen ervoor ook al geen vliegtuigen vertrokken, dus chaos op het vliegveld. Alle hotels in de omgeving vol. Wij terug naar mijn zus. Zij heeft treinkaartjes geregeld naar Milaan, waar wij de volgende dag vandaan zijn gevlogen.

Volgens internationale en Europese regels had Ryanair ons onderdak en voedsel moeten geven. We konden immers geen kant op. Dat hebben ze niet gedaan. Gelukkig konden we alles zelf goed regelen (tis dat mijn zus vloeiend Italiaans spreekt) maar anders was het daar echt geen lolletje!!!

Desondanks zou ik het zo weer doen. Het is gewoon zo goedkoop. En dat dit anders liep door weersomstandigheden, tjsa..overmacht. Wel slechte service ja, maar wat wil je voor die prijs?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 03:40

Mijn ex (toen nog vriend) zijn in juni naar Stockholm geweest voor 1 cent pp per enkele reis.
Dat was uiteraard exclusief luchthavenbelasting etc.
Weet niet precies wat we in totaal kwijt waren, maar k geloof 120 euro voor 2 personen retour.
We hadden alleen handbagage mee, dat scheelt ook een hoop in de kosten.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 04:38

Goed dat ik dit zie. Misschien neem ik mijn zusje wel mee naar Londen of Milaan. En als we dan vanaf Brussel vliegen, kunnen we evt daar ook 2 dagen blijven

Alleen eh, een tas van 55x40x20 gaat me niet lukken denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:49

Zo'n aanbieding had ik ook: ryan air naar Grenoble: 0,-, maar: + bagage, luchthavenbelasting, en creditcardkosten (5 euro per vlucht) was ik dus toch 60 euro in totaal kwijt. Maargoed, dat vind ik alsnog goedkoop... maar je moet er dus nog wel het een en ander bijrekenen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 01:19

Met bagagekosten komt er een boel bij ja. Daarom probeer ik altijd zoveel mogelijk met alleen handbagage te vliegen, scheelt je én pure bagagekosten én incheckkosten omdat je dan niet bij de balie hoeft in te checken. Net een paar dagen terug weer geboekt: enkele reis Milaan voor 10 euro + 5 euro creditcardkosten - niets meer, niets minder (special offer, zonder luchthavenbelasting). Duurt nog even voor ik ga, maar de aanbieding is iig binnen. Knipoog

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:42

Hier nog een Ryanair -fan. Je moet even weten hoe en wat (lees: waarop je nog meer kunt besparen) maar dan kun je echt heel leuk op vakantie met Ryanair. Vooral stedentrips zijn perfect te doen zo. Bestemmingen waar ik dankzij Ryanair ben geweest zijn: Rome, Stockholm, Barcelona en Montepellier en er gaan er zeker nog vele volgen.
Persoonlijk heb ik geen negatieve ervaringen met deze maatschappij, altijd netjes op tijd vertrokken en terug gekomen en prima service. Ik heb alleen een keer mijn broer moeten ophalen in Charleroi en toen ik net onderweg was belde hij op dat ze niet konden vertrekken vanwege dichte mist. Maar goed, als hij op dat moment met KLM was gevlogen, dan was hetzelfde gebeurd, lijkt mij.