Tripje naar Wales wat te bezichtegen en te doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ValeriaJarig

Tripje naar Wales wat te bezichtegen en te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 00:42

begin Januari wil ik een paar dagen met partnerlief naar Wales.
nu was mijn vraag wat zijn de dingen die je echt moet hebben gezien?
kan je bijvoorbeeld je eigen auto meenemen door middel van treinreis oid?

eempiej

Re: Tripje naar Wales wat te bezichtegen en te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:52

Warwick castle vond ik erg mooi. En ook de kust, zo met de rotsen. Je kan met de boot je auto meenemen. Dat hadden wij gedaan, hoek van holland - harrich (?) Vond het super mooi in wales!

Het stadje Stratford-upon-Avon vond ik ook erg leuk, staat ook het geboorte huis van shakespear Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:38

http://nl.wikipedia.org/wiki/Llanfairpw ... iogogogoch

En dan even op de foto met het plaatsnaambord (ik heb een foto van mezelf met het stationsbord). Haha!

De keer dat ik in Wales was heb ik overnacht in Bangor, een plaatsje van nog geen 15.000 inwoners met een universiteit - meer dan de helft van de bevolking is student. Wel gezellig!

En Snowdonia vond ik erg mooi, maar het hangt even van het weer af of het handig is om daar in januari naartoe te gaan. Nou ja, je hoeft de bergen niet in, je kunt ook vanaf de grond foto's maken. Knipoog

http://nl.wikipedia.org/wiki/Snowdonia

Wales is overigens nog best groot. Ik zou nog wel eens in de omgeving van Newport e.d. willen kijken en aan de kant van Aberystwyth, daar ben ik nog nooit geweest en dat schijnt ook de moeite waard te zijn. Ja

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:30

Whoehoe, Valeria goes Wales? Gaaf hoor!
Ik ben tot nu toe altijd met de boot gegaan, zowel overdag ('s ochtends) als s'nachts. De laatste is mij het beste bevallen. Je komt aan bij de boot, gaat lekker eten, kletsen, wat drinken en dan kun je lekker slapen. Je wordt gewekt wanneer je in Harrich aan komt, heerlijk! Dan staat er een volledig ontbijt voor je klaar.
Via Harrich is het nog wel een heel stuk rijden richting Wales, ik geloof iets van 3,5 a 4 uren.
In Wales zijn vaak shows van Welshpony's, maar hoe dat zit in januari zou je even moeten op zoeken, dat weet ik zo niet uit m'n hoofd.

Ik ga met Karin mee, Snowdonia is echt ontzettend mooi.
Ook ben ik ergens bij de kust geweest in Wales, met allerlei ruïnes....Prachtig. Kan zo alleen even niet op de naam komen.

Succes meid!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 02:14

Wales <3

Als je een 'paar' dagen wilt gaan kun je misschien beter vliegen en lokaal een auto huren? Met de boot en dan met eigen auto verder rijden moet je toch al rekenen op vier reisdagen (nachtboot).

Ik vond zelf de Brecon Beacons helemaal geweldig, in het midden van Wales, met heel veel groene natuur. Snowdonia is ook mooi, maar veel ruiger (kaler gebergte).
In juli heb je de "Royal Welsh Show", een SUPERgroot evenement a la Horse Event, maar dan voor de hele agrarische sector. Ik ben er zelf een dag geweest (kostte 20 pond dacht ik) en heb toen nog niet eens de helft van het terrein kunnen zien, zo groot was het. Maar het was echt geweldig, veel dingen om te zien!

[edit]
Oh, je wilt in januari (geen Royal Welsh Show), maar dan is het koud en nat, brrr Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:39

Ik ben in één dag door Wales en Engeland gescheurd, maar oh wat is dat een mooi stukje aarde zeg!

Ben toen vooral 's avonds door Snowdonia gereden, maar dat is echt indrukwekkend. Vooral als het donker is, zonder wegverlichting en die enge kronkelweggetjes.

Er worden hier al hele leuke dingen genoemd Ja mijn mams is er tien dagen op vakantie geweest, zal haar ook nog even vragen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:15

Ik ben van de zomer met mijn toenmalige vriendje in Wales geweest. Wij zijn alleen in het zuiden geweest (in de buurt van Cardiff). Ik zou zeker aanraden om je auto mee te nemen! Wij hadden geen auto en dan ben je toch wel heel erg afhankelijk van het OV, en alhoewel je overal wel kan komen moet je wel vaak lang wachten. Bovendien is het ook al leuk om gewoon een beetje rond te rijden en met het OV moet je toch wat gerichter plannen wat je die dag wilt gaan doen.

Wij waren er niet zo lang maar Cardiff vond ik wel een aangename stad, erg veel leuke winkels (niet onbelangrijk Tong uitsteken). Verder kom je er niet echt omheen om een kasteeltje te bezoeken Clown En de natuur is prachtig. Wij zijn zelf in het Cwmcarn forest geweest, maar eigenlijk ligt er rond elk dorpje wel een stuk mooie natuur (waar wij zaten alleen zonder wandelpaden, was ook niet echt toeristisch)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:48

Wales Lovers

Ik heb er een half jaar gewoond, in Swansea. Je moet zeker naar Gower (Rhossili, Three Cliffs Bay, Oxwich Bay etc.) gaan, supermooie kustlijnen met prachtige rotsen, kliffen, ruïnes en kasteeltjes. Daar kun je trouwens ook heel leuk paardrijden! Verder vond ik Cardiff een leuke stad om te winkelen en de Mumbles in Swansea zijn ook zeker de moeite waard.

Veel plezier! Wales is echt mooi Ja .

edit: in de trein kun je gewoon je auto meenemen net als op de boot. Ik vond zelf de trein veel fijner dan de boot.

ValeriaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 01:05

Ninita schreef:
Wales Lovers

Ik heb er een half jaar gewoond, in Swansea. Je moet zeker naar Gower (Rhossili, Three Cliffs Bay, Oxwich Bay etc.) gaan, supermooie kustlijnen met prachtige rotsen, kliffen, ruïnes en kasteeltjes. Daar kun je trouwens ook heel leuk paardrijden! Verder vond ik Cardiff een leuke stad om te winkelen en de Mumbles in Swansea zijn ook zeker de moeite waard.

Veel plezier! Wales is echt mooi Ja .

edit: in de trein kun je gewoon je auto meenemen net als op de boot. Ik vond zelf de trein veel fijner dan de boot.

hey bedankt voor je reactie, heb je meer onfo over die trein? kosten e.d?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:48

creart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:02