Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
haha. Ik ben fan. Ontzettend leuk dat je naar Nieuw Zeeland wilt, ik kan je vertellen..het is echt een geweldig land! Ik ben er 9 maanden geweest en ik heb ook op een boerenbedrijf gewerkt. Wat voor soort bedrijf zoek je? Op het Noord-Eiland zul je vooral dairies vinden, melkveebedrijven terwijl op het Zuid-Eiland meer voor de vleesfok gedaan wordt. En is het de bedoeling dat je echt een managersfunctie vindt, of mag het ook een 'hands-on' job zijn? Dat laatste moet niet zo moeilijk te vinden zijn, terwijl het eerste waarschijnlijk wat moeite kost. Dit vooral om Nieuw-Zeelanders je vaak eerst graag willen zien en even kennismaken (ben je er wel echt?) dan heel happig zijn op het gelijk aannemen van iemand. Ik ben destijds op een working holiday visa gekomen, maar er is vast een ander visum wat beter bij jou aansluit. Mail anders gewoon even naar de Immigration. http://www.immigration.govt.nz/ Verder kun je misschien nog even kijken op www.studentdownunder.com (ook stages). Als je in mn profiel kijkt, dan zie je wat van t high country station waar ik heb gewerkt. Oamaru hier op bokt heeft ook in Nieuw Zeeland gezeten bij een boerenfamilie, haar kun je evt ook nog pb-en. Als je nog vragen e.d. hebt, stel ze gerust!
Verder is het de bedoeling dat ik gewoon op verschillende afdelingen meeloop. Het mag geen stage zijn op een echt melkveebedrijf, maar ik mag ook wel gewoon werk doen van school.

. Verder is de mentaliteit anders. Dit heeft te maken met het feit dat het land zo groot is en relatief weinig inwoners heeft. Het is niet ongewoon om in het dorp je tas in de auto te laten liggen en de auto niet op slot te doen. Van wat ik heb gezien zijn Kiwi's harde werkers en zijn dan ook erg blij met Nld-ers, die staan er daar om bekend dat ze óók hard werken. Verder is men erg 'relaxed'. De 'no worries' mentaliteit heerst naar mijn idee meer op het Noord-Eiland dan op het Zuid-Eiland. De kiwi's zijn erg vriendelijk en je wordt standaard begroet met een 'hi, how are you'. Vaak is het niet eens de bedoeling dat je daar antwoord op geeft, maar gewoon hetzelfde terugzegt.
Speights is hét bier van het Zuid-Eiland. Accent is ook South-Islandish..Click
Ik heb dan net twee maanden m'n rijbewijs als het goed is
Moet ik hier maar alvast oefenen
Moet nog maar even wat McLeod's dowloaden zonder subs, kan ik een beetje oefenen

Esile schreef:De kiwi's zijn erg vriendelijk en je wordt standaard begroet met een 'hi, how are you'. Vaak is het niet eens de bedoeling dat je daar antwoord op geeft, maar gewoon hetzelfde terugzegt.
. Karin schreef:Niet?

Ik heb ook geskydivet...echt fantastisch!! Bloody scary als je in het vliegtuig zit, maar zoooo ontzettend gaaf! 
imd schreef:Wat zijn volgens jou trouwens de grootste cultuurverschillen? Is er iets écht anders, wat kun je écht niet doen in NZ wat je in NL wel kunt, of andersom?
BYO - Bring your Own. Op alles toepasbaar

Daarom bel ik altijd na 9 uur 's avonds 
Heb trouwens heel veel foto's op mn Hyves van het Zuidereiland - als je nieuwschierig bent stuur maar even een pb.