stoelen bij de nooduitgang(vliegtuig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

stoelen bij de nooduitgang(vliegtuig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 19:05

Hallo allemaal,

Mijn vader belde vandaag om te vragen hoe t zat met stoelen reserveren en die kon direct reserveren nou zijn de tickets voor mij en mn vriend en heeft mn vader gekozen voor plaatsen bij de nooduitgang omdat je volgens hem daar meer beenruimte hebt. Ik vroeg me af is dit zo en is het niet kouder daar? Clown

En heeft er toevallig iemand ervaring met US airways?

MandyR

Re: stoelen bij de nooduitgang(vliegtuig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:08

Het ligt aan het type vliegtuig. De grotere vliegtuigen die ver weg gaan hebben inderdaad meer beenruimte. De wat kleinere naar bijvoorbeeld engeland hebben geen extra ruimte.
Als je weet met welk merk en type vliegtuig je gaat kan ik het wel even opzoeken voor je.
Als het goed is, is het bij de nooduitgang niet kouder, tenzij ze vergeten zijn de deur dicht te doen maar, dat is niet te hopen natuurlijk.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:10

Ik heb daar ook gezeten! tenminste dan vanuit Chicago naar LA, en ik vond het super! Je hebt inderdaad meer ruimte en het is er zeker niet kouder. Het enige is dat als er dus een ongeluk gebeurd of iets, je die deur open moet doen. Maar ik zat ook bij US Airways dacht ik..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:11

Ja, je hebt veel meer ruimte en het is er niet kouder.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 19:12

MandyR schreef:
Het ligt aan het type vliegtuig. De grotere vliegtuigen die ver weg gaan hebben inderdaad meer beenruimte. De wat kleinere naar bijvoorbeeld engeland hebben geen extra ruimte.
Als je weet met welk merk en type vliegtuig je gaat kan ik het wel even opzoeken voor je.
Als het goed is, is het bij de nooduitgang niet kouder, tenzij ze vergeten zijn de deur dicht te doen maar, dat is niet te hopen natuurlijk.

Zal het zo even opzoeken, even eten:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:12

wisja schreef:
Ik heb daar ook gezeten! tenminste dan vanuit Chicago naar LA, en ik vond het super! Je hebt inderdaad meer ruimte en het is er zeker niet kouder. Het enige is dat als er dus een ongeluk gebeurd of iets, je die deur open moet doen. Maar ik zat ook bij US Airways dacht ik..

Als er iets mis gaat ben je sowiezo dood, dus ook dat boeit niet Tong uitsteken

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:12

je hebt idd meer ruimte.. scheelt heel veel.. en kouder..? ik heb er niks van gemerkt..Knipoog

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 20:01

Zit er ook een raampje in de deur?:D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 20:02

MandyR schreef:

Het is een Boeing 757

friesepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:06

Je hebt inderdaag wat extra beenruimte nadeel is dan wel dat je helemaal geen handbagage op de grond mag dus ook niks voor je, wat weer bij de andere plaatsen wel is.

Ook moet je idd bij gevaar de nooddeur openen en je mag ook niet gewond zijn als je daar zit bijvoorbeeld iets aan je been of iets dergelijks.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:13

http://www.griekenlandvakantieland.nl/s ... ng_757.htm
Dit is een plattegrond van een boeing 757-200.
Rij 9 heeft duidelijk meer ruimte dan de rest maar, bij rij 16 en 17 valt het volgens mij best tegen met de extra ruimte.
Ik ga nog even op zoek naar een plattegrond van een 757-300.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:19

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 20:21

Het zal wel 200 zijn want we hadden stoelen op nummer 10 a en b.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:55

Dat zal dan wel. Zijn wel mooie plaatsen. Lekker beenruimte en niet boven een vleugel.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:56

moonsparkle schreef:
Zit er ook een raampje in de deur?:D

Ja als het goed is zit er bij de deur ook gewoon een raam Lachen

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:55

ja je hebt meer beenruimte, omdat als er een ongeluk gebeurd er wel mensen langs jou kant naar buiten kunnen.
Er zit gewoon een raampje in de deur, soms is het geen eens een deur maar een wat groter raam die je naar voor kan trekken mocht er wat gebeuren.

Fijne vlucht Lachen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:57

Als ik zomers weg ga (spanje, portugal, griekenland etc) vraag ik altijd bij de nooduitgang stoelen. Scheelt enorm, veel meer beenruimte en van de kou heb ik niets gemerkt..

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:58

Zit echt super!! Ik vraag er nu standaard om bij een (langere) vlucht!!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:08

Technisch gezien heb je bij de nooduitgang idd meer beenruimte, het is er niet kouder of warmer dan elke andere stoel. Echter is de stoelindeling per maatschappij verschillend. Ik zag hier een configuratie langskomen van Continental airlines, dat wil niet zeggen dat deze hetzelfde is als bij US airways. Een boeing 737-700 is bijv. bij KLM net even anders ingedeeld als dan bij Transavia.

Niet iedereen mag bij de nooduitgang zitten. Waaronder bijv: kinderen, hele kleine mensen, hele dikke mensen, mensen met een lichamelijk of geestelijke beperking, mensen met vliegangst, zwangere vrouwen, oudere mensen (lees:bejaard bijv.) Dit omdat de passagier die bij de nooduitgang zit in geval van nood moet assisteren bij de noodprocedure, hij/zij moet dus lichamelijk en geestelijk capabel zijn om de deur bij de nooduitgang te openen en naar buiten te kunnen gaan.

Dus ondanks dat je al een stoel gereserveerd hebt geeft dit geen volle garantie op de plek bij de nooduitgang. Tegenwoordig met het internet inchecken kan de grondstewardess niet controleren waar iemand zichzelf heeft geplaatst. Als aan boord dan blijkt dat er bijv. iemand jonger dan 16 bij de nooduitgang zit heeft het cabinepersoneel alsnog het recht om deze passagier te verplaatsen.

Mocht je wel aan de "voorwaarden" voldoen wens ik je een hele fijne vlucht Haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:40

Eind oktober ben ik naar Dublin gevlogen en heb daar bij de nooduitgang gezeten. Ik had mega veel beenruimte. Nadeel vond ik weer dat er geen raampje was om naar buiten te kijken. Op de terugweg hadden we een ander vliegtuig en daar was geen extra beenruimte naast de nooduitgang.

Het hangt dus erg van het vliegtuig af.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:03

ik ZAT aan de nooduitgang van de vlucht Singapore naar Bali (Engelse vlucht dus).
Maar die vrouw dacht dat ik niet zo goed Engels kon, dus ik moest Verplaatsen.
Weg met de beenruimte Boos!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:35

Wij vlogen dit jaar met een klein transavia vliegtuigje en wij zaten ook terug bij de nooduitgang. Heerlijk! En echt wel een hoop meer beenruimte!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:21

ik check altijd in bij de nooduitgang Tong uitsteken Idd heel veel ruimte Lachen En weet inmiddels wel hoe die dingen open moeten.