Hoeveel verschillende vliegmaatschappijen gevlogen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_rainbow

Hoeveel verschillende vliegmaatschappijen gevlogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:33

Hoi,

Ik had even een vraag voor de bokkers onder ons die meerdere keren gevlogen hebben.
Met hoeveel verschillende vliegmaatschappijen hebben jullie gevlogen, welke en hoevaak?
En welke maatschappij beviel het best?

Dit is o.a een onderzoek voor school maar ik ben erg benieuwd!

Zelf heb ik nog maar 1 keer gevlogen en dat was met Lufthansa.. Ik kan het dus ook niet met andere maatschappijen vergelijken.

Groetjes!!

Loose

Re: Hoeveel verschillende vliegmaatschappijen gevlogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:32

Ik heb met Easyjet en met RyanAir gevlogen.
Met Easyjet ben ik 3 keer heen en weer gevlogen en 1 keer een enkeltje. En met RyanAir heb ik 1 keer heen en weer gevlogen. Easyjet bevalt me het beste.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:36

KLM vond ik super maar is vrij duur, wel lekker dat je gewoon nog wat krijgt onderweg
Transavia is wel okee, zelf eten en drinken aan boord kopen, maar wel goedkoper
Croatia Airlines beetje oud toestel, veel lawaai, wel heel vriendelijk personeel. Ook hier eten incl. maar dat was niet onze smaak Clown

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:39

eeehhmm KLM. Transavia, singapore airlines ryan air en dat was t wel singapore airlines was perfect hele schattige stewardessen enzo en omdat t een lange vlucht is heb je je eigen tv enzo erg leuk. over de andere luchtvaart maatschappijen geen klachten maar ja dat waren echt vluchten van hoog uit 3 uur ofzo

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:57

3x KLM: Vriendelijk personeel, eten+drinken aan boord, weinig beenruimte...
2x North-West: Personeel wat sikkeneurig, eten+drinken aan boord, nette toestellen. Ja
2x Transavia: Vriendelijk personeel, niet veel beenruimte, eten+drinken moet je kopen
1x Air-Memphis: Clown In Egypte; bellen & roken toegestaan, vliegtuig donderde half uit elkaar, eten&drinken (mogelijk over de datum Clown ) inbegrepen...

Van de maatschappijen die ik tot nu toe gehad heb, bevallen North-west en Transavia het best. Ja

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:26

3 x Namibia Airlines
1 x Malasia Aislines
1x een duitse maatschappij maar geen lufthansa??
2 x Arkefly
1 x Corendon
ennuh verder weet ik het eigenlijk niet meer.... (mis nog een vlucht of 3 a 4)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:56

ik heb 3 keer met Easy Jet gevlogen, Maandag word mijn 4e keer. Ook heb ik 1 keer met KLM en 1 keer met Air France gevlogen. KLM beviel me veruit het beste!!

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:34

Ik heb vier keer met Lufthansa gevlogen, naar Phoenix AZ en twee keer met continential airlines naar Houston TX.
Lufthansa is op zich goed bevallen, nette service en zeker een redelijke prijs. Maar omdat we toch voor wat meer beenruimte wilde gaan en wat beter voedsel tijdens de vlucht zijn we over gegaan op Continential Airlines.
Dat is ook prima bevallen, goede prijs, fijne service, vriendelijk personeel en iets lekkerder eten....haha.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:57

Even denken...

Corendon, Martinair, Ryanair, Onur Air, Pegasus, Turkish Airlines, Transavia en volgens mij ook eens met Lufthansa.

Turkish Airlines vind ik de beste. Lachen Ook heel goed eten!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:33

ehh
KLM,transavia, martiniar, onur air, interairlines, virgin, air france pegasus airlines verder weet ik t even niet meer :p

Ik heb martinair altijd als prettig ervaren helaas vliegt die niet meer binnen europa!
KLM naar new-york was ook super met goed eten en eigen tv scherm.

Transavia is verder ook oke hoor alleen weinig beenruimte en geen eten, ja erbij kopen Knipoog

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:43

Ik heb nog in de tijd gevlogen dat vliegen nog best luxe was en je dus op elke vlucht gewoon eten erbij kreeg en een spelletjespakket voor de kinderen. (jaren 80 Knipoog , jeetje wat klink ik als een oma Nagelbijten / Gniffelen)

De Luchtvaartmaatschappijen waarmee ik heb gevlogen zijn:

Martin Air
Transavia
Iberia
Air Berlin
Air Pegasus

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:47

Laat ik nou al mijn vluchten sinds 1996 bijgehouden hebben in mijn agenda. Haha!

Ik heb alleen echt geen flauw idee meer waar al die afkortingen voor staan Clown dus aan een lijstje kan ik je vooralsnog niet helpen.

Over Cathay Pacific ben ik iig erg tevreden, mag ook wel goed zijn als je 22 uur in zo'n ding zit naar het andere eind van de wereld.

Over KLM en Korean Air ook niet te klagen. En de kleine goedkope maatschappijen (Easyjet, Ryanair) vind ik ook prima, ik hoef geen lunch op een vlucht van 40 minuten naar Londen en met relatief weinig beenruimte red ik me dan ook best.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:53

Karin schreef:
Laat ik nou al mijn vluchten sinds 1996 bijgehouden hebben in mijn agenda. Haha!

Ik heb alleen echt geen flauw idee meer waar al die afkortingen voor staan Clown dus aan een lijstje kan ik je niet helpen.

Over Cathay Pacific ben ik iig erg tevreden, mag ook wel goed zijn als je 22 uur in zo'n ding zit naar het andere eind van de wereld.

Over KLM en Korean Air ook niet te klagen. En de kleine goedkope maatschappijen (Easyjet, Ryanair) vind ik ook prima, ik hoef geen lunch op een vlucht van 40 minuten naar Londen en met relatief weinig beenruimte red ik me dan ook best.

Die afkortingen zijn zogenaamde IATA codes (International Air Traffic Association) . De algemene codes van de luchtvaart. Elke bestemming heeft een code van drie letters en elke luchtvaartmaatschappij van 2 of drie letters . Ook elk land heeft een code van 2 letters, voor Nederland is dat bijvoorbeeld HV en voor Belgie OO.

Soms kun je de code dus makkelijk bedenken omdat het uit de naam af te leiden is, maar vaak dus ook niet.

Dit leer je allemaal als je toerisme gaat studeren richting reizen Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:59

Jaaaa dat weet ik wel. Haha!

Ik bedoel idd de codes die ik achter mijn vluchten heb gezet, afgeleid van het vluchtnummer (blijkbaar). Van KL weet ik dan nog wel dat het KLM is, CX is Cathay en EZY is Easyjet, maar er staan er ook wat tussen die ik zo ff zonder te googelen niet kan thuisbrengen. Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:01

Karin schreef:
Jaaaa dat weet ik wel. Haha!

Ik bedoel idd de codes die ik achter mijn vluchten heb gezet, afgeleid van het vluchtnummer (blijkbaar). Van KL weet ik dan nog wel dat het KLM is, CX is Cathay en EZY is Easyjet, maar er staan er ook wat tussen die ik zo ff zonder te googelen niet kan thuisbrengen. Haha!

Misschien zoeken op IATA en dan de code. Dan kom je al een stukje verder Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:10

Easyjet, transavia en KLM.
KLM was veruit het fijnste Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:47

Ik heb tot nu toe twee keer gevlogen, 1e keer was naar Turkije, maar toen was ik nog vrij jong dus dat weet ik allemaal niet meer (Wel vertelde mijn vader mij laatst die vliegtuigen nou ook niet je-van-het waren, oa. bagagerekken die steeds openklapten en nog wel ergere dingen geloof ik Nagelbijten / Gniffelen ). De tweede keer was twee jaar geleden, naar Canada. Toen heb ik (samen met 4 vrienden) gevlogen met AirTransat, dat was echt super, heel goed geregeld, helemaal tevreden waren wij en dat voor een goede prijs!

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:29

Even denken, ik heb gevlogen mettt...
KLM (beste vliegtuig tot nu toe, een boeing 777 Party!! Cool )
Lufthansa
Nouvelair (Tunesische maaschappij) (grootste rammelbak en minste beenruimte Clown , maar toch goed gevlogen hoor Ja )
TAP (Portugese maatschappij) (Lekkerste vliegtuigvoedsel tot nu toe Vingers aflikken )
SkyEurope
Germanwings

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:29

Phoe, ik weet niet meer alle maatschappijen waarmee ik gevlogen heb, maar een aantal:

KLM, BMI (heb ik voor gewerkt), Cathay Pacific, Singapore Airlines, Malaysian Airlines, Air Canada, United Airlines, British Airways, Lufthansa, China Airlines, Qantas, Transavia, Martinair, Srilankan Airlines, Lufthansa, Air Malta, Estonian Airlines, Iceland Air, Air Asia, South African Airways, Lot, Iberia, Air France, een hele vage locale Egyptische maatschappij, een iets minder vage lokale Mexicaanse maatschappij, Corendon.

Tja wat wil je weten. Service van de maatschappijen waar ik een jaar of 10 geleden mee heb gevlogen, hoeft nu niet meer hetzelfde te zijn. Veel maatschappijen hebben in de loop van de tijd, vanwege bezuinigingen kun service aan boord behoorlijk naar beneden toe gesteld. Ook is de service op korte vluchten binnen Europa anders dan lange, intercontinentale vluchten. En dan nauurlijk of je economy of business class vliegt. Ik heb onlangs bij United Airlines echt lekker aan boord gegeten. (en in het algemeen wordt ik niet echt blij van vliegtuig voedsel) Maar dat was in business class. Bij British Airways heb ik in economy class een keer een goede biefstuk gegeten. Vrij uitzonderlijk. Bij een aantal maatschappijen zoals Air Canada en British Airways heb je in business class stoelen waar je helemaal een bed van kan maken. (op lange vluchten)
Een aantal Aziatische airlines, zoals Singapore Airlines, Cathay Pacific en Malaysian Airlines staan al jaren lang bekend om hun goede service aan boord. Ik moet zeggen dat ik de stewardessen bij die maatschappijen in het algemeen ook een stuk attenter vindt dan bij veel Europeesche maatschappijen.
Qua service zit KLM in de middenmoot.
Wat echt bagger is, maar dat kan ook niet anders voor zulke onmogelijk lage prijzen, dat is Correndon. De vliegtuigen van Correndon zitten bijna non stop in de lucht, alleen dan kunnen ze zo goedkoop vliegen. Maar dan moet je ook niet zeuren over de chronische vertragingen, super weinig ruimte enz.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:42

klm, martinair, airmalta, lufthansa, grote amerikaan(weet naam niet meer), virgin, pfff nogwel een heleboel, kan ze eerlijk gezegd niet goed onthouden Bloos
ik vind vliegen heerlijk, maakt me eigenlijk allemaal niet zo veel uit

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:21

Idd, vind vliegen altijd super. Moet dan ook altijd bij het raam zitten. Haha!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:12

Ik vlieg met British Air naar Zuid-Afrika straks, is dat wat? *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:28

British Airways bedoel je waarschijnlijk?

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:32

KLM, Transavia, Onur Air, Arke Fly
Transavia en KLM zijn allemaal prima! Maar Onair.. Pfoe, wat een rammelbak was dat zeg! Iedereen was blij dat we veilig waren geland.
Met Arke Fly zaten mijn moeder en ik een beetje met de beenruimte. Maar voor de rest was die ook wel goed.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:39

-1xBMI
-25x (ongeveer) easyjet
-2x transavia
-1xlufthansa
-1xLTU
-1xvirgin airlines
-2xunited airlines
-2xmartinair
-1xryanair

Ik geloof dat dat het ongeveer wel is.
Martinair vond ik niets, het was een vlucht van 14 uur, heel krap zitten, geen vermaak als in een film oid, en het eten was niet goed. Easyjet heel veel mee gevlogen omdat het zo goedkoop is, maar wel 9 van de 10 keer vertraging, maar verder wel heel goed, vooral makkelijk met online inchecken, en qua comfort maakt me niet zoveel uit op korte vluchten. LTU vond ik goed, evenals BMI, transavia was ook wel goed. Beste vlucht was met virgin airlines, zeer confortabel, ruime stoelen, goed eten, goede service, united airlines ook wel. Maargoed, dat waren ook wat duurdere vluchten.