Zomervakantie werken in Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Zomervakantie werken in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:05

Hoihoi,
het is zo goed als zeker dat ik de komende zomervakantie naar canada ga.
ik heb al een bedrijf gevonden waar ik kan werken.
ik moet nog vanalles regelen maar het begin dat ik kan en mag komen is er zeker!
zou zat ik alleen te denken Tong uitsteken in je eentje daar zitten iks mischien ook wel niet zo leuk.
dus mischien zijn er hier mensen die ook wel naar canada willen voor een paar weken?

olga

Re: Zomervakantie werken in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:48

Leuk! Waar in Canada is het?
Waar ga je werken en wat zijn de verdiensten enzo?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:31

Heee! wat leuk zeg!
Ik wil op zich wel mee Lachen !
Maar wat voor werk is het? en waar?
Mag ook allemaal via PM.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 19:07

ik zal even hun site opzoeken daar staat wel veel op Lachen
verder wekr ik daar voor kost en inwoning. hoe dat met mijn ticket zit weet ik nog niet.. het werk weet ik niet helemaal precies wat het inhoud het zal zker in en rondom de stallen zijn. maar ze vroegen ook aan mij of ik ervaring met jonge paarden had want die zou ik dan moeten rijden..
als je nog wat wilt weten PM maar even Lachen

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 19:13

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:02

Wauw Cool
Hmmja, dat lijkt me wel wat Ja Hoe lang ga je daarheen?
Lijkt me echt een geweldige ervaring en Canada lijkt me ook zooo mooi Hyper!
Dus...ik ben een potentiele kandidaat haha! Haha!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:08

Hartstikke leuk! Ik heb een tijdje terug gepbd met iemand anders van Bokt, zij heeft het ook gedaan en was heel enthousiast. Als je even zoekt, vindt je haar topic met verhalen vast wel.

Ik zit er zelf over te denken om deze zomer in de VS te gaan werken. Ik heb een hoop ranches gevonden waar je naast kost en inwoning ook betaald krijgt (erg fijn) en waar je niet zozeer paarden traint, maar ze verzorgt en buitenritten begeleidt (voor mij ook erg fijn, want ik vind buitenrijden het allerleukst).

Wel hard werken, dus ik denk er nog even over na of ik niet liever mijn spaarpot aanspreek en gewoon ga reizen, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een geweldige ervaring!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:11

Wat ontzettend gaaf... ik zou dit altijd nog eens willen doen, helaas zit ik met een vriend, een paard en een vaste baan...

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:28

ik heb vorige winter 3 maanden in canada op een springstal gewerkt. ik reed zo'n 13 paarden in totaal, 6 a 7 per dag. daarnaast zo'n 40 stallen uitmesten en die 40 paarden buiten zetten en binnenhalen en de veearts en hoefsmid helpen.
mijn werkdagen waren meestal van 7:30u tot 19:00u. hard werken maar een geweldige ervaring! ik was er in de winter met -40, dus denk dat t in de zomer wel iets fijner is (al kan het er ook erg heet worden!) Knipoog. ik zat in manitoba trouwens. zorg wel dat je vanuit NL goed bespreekt wat jouw werkzaamheden zullen zijn, je salaris e.d. als je daar eenmaal bent kun je er weinig aan veranderen en zit je bovendien al aan de andere kant vd wereld. regel alles goed voordat je vertrekt (denk aan verzekering!! ik ben er ook heel hard afgeflikkerd en moest naar t ziekenhuis en liep daar 7 weken bij de fysio). ik kreeg bijv ook kost en inwoning maar moest mn ticket zelf betalen (die kreeg ik op mn laatste dag als verrassing helemaal terug omdat ze zo blij met me waren Haha!).

het ziet er wel mooi uit op de site! prachtige omgeving. geniet ervan!
voor vragen kun je me altijd pben. ik vind je trouwens wel erg jong om helemaal daar heen te gaan..ga je alleen?

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:39

Nimue schreef:
Hartstikke leuk! Ik heb een tijdje terug gepbd met iemand anders van Bokt, zij heeft het ook gedaan en was heel enthousiast. Als je even zoekt, vindt je haar topic met verhalen vast wel.

Ik zit er zelf over te denken om deze zomer in de VS te gaan werken. Ik heb een hoop ranches gevonden waar je naast kost en inwoning ook betaald krijgt (erg fijn) en waar je niet zozeer paarden traint, maar ze verzorgt en buitenritten begeleidt (voor mij ook erg fijn, want ik vind buitenrijden het allerleukst).

Wel hard werken, dus ik denk er nog even over na of ik niet liever mijn spaarpot aanspreek en gewoon ga reizen, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een geweldige ervaring!

je reist inderdaad wel, maar je ziet niks als je op een stal werkt! je werkt zo hard en geloof me als je niet aant werk bent is het avond en wil je alleen maar eten en slapen Knipoog
ik heb in barcelona en in canada gewerkt en het was helemaal geweldig, maar voor mijn volgende trip spaar ik idd ook. dan ben je vrij en kun je overal heen en zie je dus ook veel meer. op een stal werken in t buitenland moet je echt doen voor de ervaring en alleen als je echt wil werken (in de paarden) want buiten je werkzaamheden gebeurt er weinig in zo'n periode. (al betrap ik mezelf toch best vaak op t spieken bij vacatures van buitenlandse stallen haha)
ik kijk er met heel veel plezier naar terug. ik heb letterlijk mn droom gevolgd en het leven geleefd en dat maakt je zoveel sterker, omdat je dan pas weet dat alles wat je echt wil ook mogelijk is!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:55

Ik zou sowieso niet op een stal gaan werken, ik zie het niet echt zitten om 5 of meer paarden per dag te rijden. Ik ben niet zo van het continu trainen en zeker niet van de wedstrijden. Het werk dat mij aanspreekt, is op een vakantieranch. Je begeleidt dan buitenritten, zorgt voor de paarden en springt bij als er andere dingen moeten gebeuren. Het allerleukste lijkt het me om dan een kinderprogramma te draaien: je gaat dan paardrijden met de kinderen, maar doet ook andere dingen met ze (die dan weer vooral gericht zijn op buitenactiviteiten: survivallen, de natuur in, e.d.).

Iets anders dat ik op het oog heb, is een zomerkamp begeleiden. En dan geen 'normaal' zomerkamp, dus voor kinderen van rijke ouders, maar eentje voor kinderen uit achterstandswijken in New York, die normaal de stad niet eens uitkomen.

Maar het zal inderdaad heel hard werken zijn, waar je ook heen gaat. Aan de andere kant denk ik wel dat je de cultuur op een heel andere manier meemaakt dan wanneer je puur als toerist rondtrekt. Bovendien staat het mooi op mijn cv, want ik zou op termijn graag iets met kinderen en dieren gaan doen.

Ik zoek inderdaad de ervaring die jij beschrijft: gewoon eens iets doen wat je diep van binnen wilt, maar waar altijd bezwaren aan kleven (het is toch wel eng, straks bevalt het niet, hard werken, ik heb hier vaste lasten, blablabla), om er op die manier achter te komen dat je je eigen keuzes kunt maken in het leven.

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:03

dr zijn heel veel verschillende manieren om met paarden te werken. ik koos voor een springstal, omdat springen mijn alles is en ik vooral heel veel wilden leren. daarnaast wilde ik weten hoe het leven er uit zou zien als je er voor kiest om je brood er mee te verdienen.
maar je kunt zoveel verschillende dingen doen in de paarden, ieder zn ding!

dat kamp voor kids uit ny lijkt me wel heel vet. denk dat ze niet de makkelijkste zijn, maar dat t erg mooi is om ze te zien veranderen na een tijd in de natuur.

je beleeft de cultuur idd anders omdat je aan het werk bent en dus gewoon het dagelijkse leven leidt. ik werd in canada helemaal opgenomen door de familie en dat was geweldig. ik was er met halloween, kerst en oud en nieuw en dat is daar natuurlijk allemaal veel groter. the dutch girl werd overal mee naar toe genomen dus ik ging mee naar bedrijfsfeestjes, bridal showers en natuurlijk alle verjaardagen! je ervaart de cultuur van binnenuit en dat is ook mooi om mee te maken.

er zijn altijd redenen te bedenken om iets niet te doen. ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik dikke stress heb gehad om het in korte tijd allemaal voor te bereiden (kwam ineens op mn pad en moest meteen beslissen). ik moest jokken op mn werk omdat ik anders te vroeg buiten zou staan (uitzwerk), ik moest heel veel geld bij elkaar zien te krijgen om 3 maanden vaste lasten in NL te kunnen dekken, mn ticket te kunnen betalen EN genoeg geld op mn rekening te hebben staan (anders kom je niet door de douane). ik vond het verschrikkelijk om afscheid te nemen, ben altijd bang dat er iets gebeurt met mn loved ones (gebeurde ook, mn vader brak zn heup en lag de hele tijd dat ik weg was in het zkhuis). maar ik heb t toch gedaan en daar ben ik heel blij om en trots op! toch maar even in je eentje naar de andere kant vd wereld, geeft je dikke power!

je moet gewoon ten alle tijde zorgen voor een "save yourself" account. zorg dat je genoeg geld hebt om een (vervroegd) ticket terug te boeken, mocht het nodig zijn (ik vroeg een creditcard aan maar denk niet dat je die krijgt als je 16 bent, maar neem aan dat je ouders achter je staan). als je dat regelt zeg ik pak je koffers en gaan met die banaan Lachen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:35

Wennepen schreef:
dat kamp voor kids uit ny lijkt me wel heel vet. denk dat ze niet de makkelijkste zijn, maar dat t erg mooi is om ze te zien veranderen na een tijd in de natuur.

Precies! Op dat kamp kunnen ze twee weken lang buiten zijn, creatief bezig zijn, lekker spelen... super! Het mooiste kamp (vind ik) is er eentje waar gezonde kinderen én kinderen met een handicap allemaal komen.

Het zal inderdaad wel pittig zijn, maar ik heb aardig wat ervaring met kinderen (ook met gedragsproblemen) dus ik denk ik het wel zou kunnen. Je moet wel echt solliciteren, met referenties en een motivatie enzo, dus ze nemen niet zomaar iedereen aan.

Citaat:
je ervaart de cultuur van binnenuit en dat is ook mooi om mee te maken.

Dat spreekt mij inderdaad ook erg aan. Op een kamp of als je ergens werkt waar veel mensen werken is dat natuurlijk wel iets anders, maar dan nog steeds steek je er denk ik héél erg veel van op.

De bezwaren die jij aanvoert, spelen bij mij ook mee. Het grootste probleem vind ik mijn huisdieren: mijn paard loopt in de zomer 24 uur p/dag buiten en die redt zich dus wel, maar boehoe, wat zal ik haar missen! En voor mijn katje zou ik echt een oplossing moeten vinden, die kan ik niet zomaar 3 maanden door de buren laten voeren of in een pension stoppen. De angst dat er iets gebeurt met degenen die je achterlaat, die zal ik ook hebben denk ik en daar zie ik erg tegenop. En verder natuurlijk de kosten, want de huur betaalt zichzelf bepaald niet...

Toch denk ik dat het voor mij hetzelfde zou zijn als voor jou, dat de ervaring toch heel positief zou zijn, ondanks de bezwaren. En zo niet, dan overleef ik twee maanden ook wel natuurlijk. Maar ik vind het wel eng hoor, heb mijn beslissing ook nog niet echt gemaakt. Ik wil het ook niet heel impulsief beslissen en er dan tegenop zien en er spijt van hebben tot ik terugkom. Dan ga ik liever reizen met de optie om eerder naar huis te komen, dat is dan toch wat veiliger.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:41

Het lijkt mij echt supertof om op zo'n summercamp te werken, ik denk om te beginnen met "gewone" kinderen.. niet gelijk van die probleemkindjes, dat lijkt me ook wel cool, maar ik denk dat ik het eerste jaar beter een beetje voor "save" kan gaan..
En dan het liefst een soort van ponykamp Lachen

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:49

Mischien ben ik jong..
maar ik ben van plan om te gaan emigreren zodra ik mijn school heb afgemaakt. en als mijn ouders alsnog besluiten (mijnvader wil wel, mijn moeder niet) om te gaan emigreren mischjien al sneller. ik ga daar heem om te kijken hoe canada is. als het mij bevalt ga ik er alles aan doen om er zo snel mogelijk te komen..
somige mensen kunnen dat niet begrijpen maar ik zou het liefst morgen nederland voorgoed achter me laten! ik heb ook wel een paard maar die kan ik dan ook verkopen mischien hard gezegt maar ik ga liever naar een ander land als hier blijven en mijn paard houden.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:06

Via welke site ben je trouwens aan dat baantje gekomen?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:17

Suuszels schreef:
Het lijkt mij echt supertof om op zo'n summercamp te werken, ik denk om te beginnen met "gewone" kinderen.. niet gelijk van die probleemkindjes, dat lijkt me ook wel cool, maar ik denk dat ik het eerste jaar beter een beetje voor "save" kan gaan..
En dan het liefst een soort van ponykamp Lachen

Daar zijn echt onwijs veel mogelijkheden voor! Er zijn echte ponykampen, maar ook kampen waar allerlei activiteiten worden georganiseerd en dus ook paardrijden.

Je kunt het via een organisatie doen, zoals TravelActive, maar eerlijk gezegd zou ik dat zelf niet zo zien zitten. Je kunt namelijk ook gewoon de sites van de kampen opzoeken, er een paar kiezen die je het meeste aanspreken (qua locatie, soort kinderen, paarden, programma, etc) en die dan zelf benaderen. Scheelt je een hoop kosten en je hebt meer vrijheid in je keuze. Het nadeel is wel dat je alles zelf moet regelen, maar ik zou dat er wel voor over hebben.

Als je googlet op 'summercamp horses' of iets dergelijks, vind je waarschijnlijk een hoop sites van kampen. Op bijna elke site staat wel informatie over hoe je je kunt aanmelden en hoe de sollicitatieprocedure verloopt.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:39

Lijkt mij super leuk, weet alleen niet wat de kosten zijn etc. en ben best jong.. Althans dan ben ik 16..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 10:52

angelaatjuh schreef:
Lijkt mij super leuk, weet alleen niet wat de kosten zijn etc. en ben best jong.. Althans dan ben ik 16..

kosten zijn (als je niks bijzonders doet) alkleen je vliegticket. en mijn vader gaat toch wel mee voor 2 weken ( ivm immigratie) en ik ben net als jou ook 16 Knipoog