zomer vakantie griekenland, welk eiland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

zomer vakantie griekenland, welk eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:09

Van de zomer ga ik met mijn vriend naar Griekenland, Lekker een dag of 12 tot 15 lekker op vakantie.

Welk eiland is nu het 'leukst', waar kun je leuke excursies doen en is er veel cultuur?

We kregen als tip om naar Kos te gaan.

Overigens hoeft het voor ons geen Chersonissos oid te zijn. Lekker toeristisch mag wel, maar het hoeft geen groot stap-oort te zijn!

Silence

Re: zomer vakantie griekenland, welk eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:12

Wat ik een echte aanrader vind.....Rhodos.
Zo´n geweldig eiland.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:01

Ik ben zelf op Lesbos en Kreta geweest, Kreta is enorm toeristisch, vooral in Cherisonisos, daar praten ze je in het Nederlands restaurants binnen, alleen daarom ga ik er al niet eten.
Lesbos is een heel rustig eiland. De bevolking vind ik er supervriendelijk. Over Rhodos heb ik inderdaad ook veel positieve verhalen gehoord!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:04

we zijn gaan eiland hopen erg leuk! wel moet je niet teveel in het najaar gaan want dan wordt het weer al wel wat minder. Ik vond santorini, paros, ios en milos erg leuk!Kreta vond ik minder leuk

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:10

Ik ben op Korfoe geweest, was echt top! Mooi groen en veel cultuur, vooral het vakantieverblijf van keizerin Sissi heeft indruk gemaakt! Kreta is ook leuk, als je van toeristisch houdt!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:45

Hey Yvon, ik ben zelf naar Kos geweest, heb het super naar mijn zin gehad! Lekker weer, je kon daar lekker zwemmen en lekker shoppen/uitgaan. Bij mij is het heel goed bevallen, zou zo nog een keer terug willen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:35

Leest even mee aangezien ik nu tussen Turkije en Griekenland twijfel.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:37

ik ben op kos en kreta geweest
vond van die 2 kreta toch leuker

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:51

Ik ben op Kos geweest afgelopen zomer, en super naar mn zin gehad!
Er zijn genoeg excursies te doen en er is veel te zien.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:47

Wij zijn 2 keer naar Kos geweest, prima naar onze zin gehad de 1e keer dat we het jaar daarop toen we eigenlijk niet op vakantie zouden gaan toch maar weer voor 11 dagen er heen zijn geweest. Leuk eiland genoeg excursies, leuke terrasjes en fijne restaurantjes en daarbij vriendelijke bevolking daar!! Wil er
ooit nog weer een keer heen!!
We zijn met de excursies onderandere het hele eiland over geweest, een dagje naar Nisyros (vulkaan) geweest en hebben een duikexcursie gedaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:40

Ik vind Kos juist het minste eiland van alle 15 eilanden die ik tot nu toe gezien heb.
Het is een klein en dor eiland en ontzettend toeristisch.

Ik zou als je 2 weken wilt sowieso naar een groter eiland gaan als je niet wilt eiland hoppen. Op de kleinere eilanden heb je het in een week wel gezien. Lesbos is idd een goede optie of Corfu, daar is ook veel cultuur.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 02:46

Afrader.... Zakhynthos, het is een heel mooi eiland maar het stikt er van de engelsen/ engelse barren en oostblokkers...
En die engelsen kunnen altijd heel overdreven stappen...*lees* supermankleding/konijnenpakjes/zusterpakjes enzenz.
En ze zijn heeeeeeeel luidruchtig!!

Aanrader: Rhodos!!! Maar dan wel Rhodos stad zelf. (anders moet je met de taxi naar de stad zelf)
Op loop afstand een super gezellig centrum met super veel gezellige winkeltjes en eromheen een oude stadsmuur, overdreven stappers hebben we geen last van gehad, maar heerlijk chillenbillen op een terrasje/cocktailbar.

Verder is het ook een heel mooi eiland om een keertje een auto(cabrio) te huren en er lekker een dag touren!

Cijfer op zoover voor Rhodos stad is een 8!! en er staan een aantal leuke foto's bij als je op de foto klikt.
http://www.zoover.nl/griekenland/rhodos/rhodos-stad
En we zaten in dit hotel: http://www.zoover.nl/griekenland/rhodos ... otel/hotel
Kost wat Bloos maar dan heb je ook wat...Luxe, ruimte, 3 zwembaden, 1 binnen, strand aan de overkant en elke dag ongelovelijk uitgebreid eten! Bij het ontbijt heb ik in die 2 weken dat ik er was niet alles kunnen proberen omdat er teveel keus was en ze waren regelmatig aan het wisselen met ontbijt Haha!
Het is dat ik Rhodos al gezien heb maar anders ga ik weer naar dit geweldige hotel!!! Pling

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 03:24

Zelf ben ik op Rhodos, Corfu, Samos, Patmos en Chios geweest.
Rhodos is inderdaad een aanrader en daar zijn we dan ook al 2 keer geweest. Mocht je daar naar toe gaan zou ik je aanraden een keer naar Tsambika Beach te gaan, het mooiste strand van Rhodos. We hadden de 2e keer een scooter gehuurd en zijn zo het hele eiland over gegaan om dingen te bekijken. Ook Lindos en het schiereiland (Prasonissi) zijn leuk om een keer te zien en natuurlijk het toeristische Faliraki met de vele winkeltjes, restaurantjes enz. Persoonlijk had ik Rhodos Stad wel gezien na 1 keer, maar vind Rhodos in zijn geheel nog steeds het leukste eiland wat we gezien hebben.

Succes met kiezen, maar dat komt vast goed!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:05

Ik vond Kos erg toeristisch, Samos vond ik wel erg mooi en leuk.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:40

Santorini!!!! Lovers