Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik hoop dat er tussen deze "reiservaren" mensen ook iemand zit die het volgende herkend; een annuleringsverzekering voor het geval je paard ziek is en je niet op vakantie kan.
Wij gaan in het voorjaar naar Amerika en sluiten een annuleringsverzekering af, deze is geldig als je bijvoorbeeld zelf ziek bent of een van je ouders onverwacht ernstig ziek is.
Maar wat nu als je paard ziek is en deze intensieve zorg nodig heeft?? Dan zeg ik mijn vakantie ook af, maar het is een dure reis.
De vorige keer dat we lang en ver weg gingen was een van onze paarden ziek en had meerdere malen per dag verzorging nodig. We hebben dit toen kunnen regelen, maar dit voelt zeker niet prettig en is belastend voor degene die je paarden verzorgd.
Toen was de afweging dat het paard niet ernstig ziek was en mijn broer ging trouwen dat we toch zijn gegaan, maar ik zal dit geen tweede keer doen.
Afgelopen voorjaar is mijn paard ziek geworden en overleden. Dit zit nog vers in mijn geheugen. Dus ik roep nu al; ik ga niet als een van onze dieren ziek is.
Nu heeft ons reisbureau hier wel een mogelijkheid voor, kosten 25 euro per paard. Maar ik vind het allemaal wat vaag. Valt dan onder een waarnemingsverzekering, die eigenlijk is als je waarnemer ziek is, waardoor je niet weg kunt.
Heeft iemand hier ervaring mee en zoja bij welke verzekeringsmaatschappij?????