Annuleringsverzekering voor als je paard ziek is?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Annuleringsverzekering voor als je paard ziek is?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 20:12

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik hoop dat er tussen deze "reiservaren" mensen ook iemand zit die het volgende herkend; een annuleringsverzekering voor het geval je paard ziek is en je niet op vakantie kan.

Wij gaan in het voorjaar naar Amerika en sluiten een annuleringsverzekering af, deze is geldig als je bijvoorbeeld zelf ziek bent of een van je ouders onverwacht ernstig ziek is.
Maar wat nu als je paard ziek is en deze intensieve zorg nodig heeft?? Dan zeg ik mijn vakantie ook af, maar het is een dure reis.

De vorige keer dat we lang en ver weg gingen was een van onze paarden ziek en had meerdere malen per dag verzorging nodig. We hebben dit toen kunnen regelen, maar dit voelt zeker niet prettig en is belastend voor degene die je paarden verzorgd.
Toen was de afweging dat het paard niet ernstig ziek was en mijn broer ging trouwen dat we toch zijn gegaan, maar ik zal dit geen tweede keer doen.
Afgelopen voorjaar is mijn paard ziek geworden en overleden. Dit zit nog vers in mijn geheugen. Dus ik roep nu al; ik ga niet als een van onze dieren ziek is.

Nu heeft ons reisbureau hier wel een mogelijkheid voor, kosten 25 euro per paard. Maar ik vind het allemaal wat vaag. Valt dan onder een waarnemingsverzekering, die eigenlijk is als je waarnemer ziek is, waardoor je niet weg kunt.

Heeft iemand hier ervaring mee en zoja bij welke verzekeringsmaatschappij?????

vikki

Re: Annuleringsverzekering voor als je paard ziek is?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:18

Ja ja ja, ik weet het! Ik heb er nl een keer specifiek naar gevraagd (nadat mijn merrie een ernstig ongeluk had gehad vlak voor ik op vakantie zou gaan... gelukkig kon ik die vakantie kosteloos annuleren omdat het vliegtuig overboekt was en het reisburo me de reis niet meer voor 5 dagen kon aanbieden al had ik er wel al voor betaald) en het reisburo heeft toen navraag voor me gedaan en mijn annuleringsverzekering die ik bij de volgende vakantie af wilde sluiten dekte toen ook het ziek worden van huisdieren en daar vielen mijn paarden ook onder Lachen . Ik weet alleen niet meer wat voor verzekering dat was, maar misschien kan er navraag worden gedaan bij de verzekeringsmaatschappij. Ik heb wel een kleine toeslag moeten betalen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 20:33

Is dat al langer geleden?? Het reisbureau zei dat er wel een annuleringsverzekering voor huisdieren heeft bestaan, maar nu niet meer. Ik weet natuurlijk niet of dit alleen gaat over de maatschappijen die hun kennen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:03

Even denken... dat moet voor onze vakantie in september 2007 zijn geweest aangezien dat de eerste vakantie is geweest die ik na Escala's ongeluk bij een reisburo (D-reizen) heb geboekt Lachen .

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 21:22

Bedankt! Dat is niet heel lang geleden. Ga ook maar weer eens verder met googelen.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:14

Ik heb het 2 jaar geleden ook gevraagd bij het reisburo en toen zeiden ze dat ik dan de reisverzekering van Elvia moest nemen. Maar goed, zou het wel ff navragen dan want weet natuurlijk niet of de polisvoorwaarden nog hetzelfde zijn.

Het was bij een reisburo hier in het dorp, niet van zo'n grote keten. Ze hadden het nog speciaal nagebeld omdat ze nog nooit zo'n vraag gehad hadden. Hun standaard annuleringsverzekering dekte het niet, maar die van Elvia toentertijd wel.

Zo'n waarnemingsverzekering vind ik iid wel wat vaag, dit was gewoon een annuleringsverzekering.

Zou gewoon eens bij een ander reisburo informeren. Ze zeiden toen tegen mij dat het wel steeds meer komt, verzekeringen die ook dekking geven voor huisdieren en paarden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 21:07

Bedankt Joozz!!! ik heb op hun site gekeken. Kon dit erover vinden;
"Indien het huisdier van verzekerde (uitsluitend hond, kat of paard) komt te overlijden, levens-
gevaarlijk ziek wordt of levensgevaarlijk ongevalsletsel oploopt binnen 7 dagen voor aanvang
van de reis. In geval van annulering dient naast de gebruikelijke bescheiden een medische
c.q. overlijdensverklaring van een dierenarts te worden overgelegd, waaruit tevens dient te
blijken dat het betreffende huisdier ten tijde van het afsluiten van de verzekering in goede
gezondheid verkeerde".

Komt in de buurt, behalve dan dat je dier "levensgevaarlijk ziek" moet zijn, terwijl ik hier niet van uitga (aub niet!!), maar meer dat als ze ziek zijn en ze dagelijks medische zorg nodig hebben.
Blijf nog even zoeken.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:47

Wij hebben dat ook met onze hond gehad. Tijdens de vakantie van mijn ouders werd mijn hond zo erg ziek dat ze moest worden ingeslapen.
In onze verzekering zat ook de verzekering van de hond met het overleden ed..

Maar wij hebben achteraf niks terug gekregen aangezien het bericht van de zieke hond kwam op zaterdag avond 9 uur, toen mijn ouders net een half uur op de bestemming waren. -ze hadden 10 uur gereden-. Ze besloten 1 nacht in het hotel te blijven en smorgens vroeg weer richting Nederland te komen.

Maar dit accepteerde de verzekeraar niet, want als het zo erg was, dan waren ze wel meteen terug gekomen!
Dat was echt belachelijk, want uit veiligheidsredenen -vermoeidheid- bleven ze wel 1 nacht in het hotel. Maar dit accepteerde de verzekeraar niet Boos!

Wel even goed de papieren door lezen dus, vooral de kleine lettertjes

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 13:05

Dan heb je er idd ook weinig aan, welke verzekering was dit???

Blijft lastig. Wacht nu op antwoord van interpolis en had al geinformeerd bij Unigrant.
Nadeel is dat alleen "ernstig ziek of overlijden" is verzekerd, terwijl het mij ook om intensieve zorg gaat. Bijvoorbeeld wat ik heb gehad 6 keer per dag het oog van je paard zalven, probeer daar maar eens een schema voor te maken voor tijdens je vakantie. Maar als het niet ernstig/levensbedreigend is telt het niet.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:08

Bij de Europeesche staat zo'n clausle in de polisvoorwaarden genoemd.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 13:24

Die folder heb ik ook. Valt bij hun onder "waarnemer" en kost 25 euro per waarnemer. Volgens reisbureau kon je daar ook je huisdier onder meenemen, maar dat zou ik dan wel zwart op wit willen.

Heb je er ook persoonlijk ervaring mee gehad omtrent wel/niet uitkeren??