Wenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wannabe2003

Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 10:39

Mijn aanstaande man en ik gaan waarschijnlijk op "huwelijksreis" naar Wenen voor z'n dag of 5.
Nu ben ik mij een beetje aan het oriënteren over wat hier allemaal te beleven is.
Iemand nog tips over wat ik echt gezien moet hebben en wat ik echt niet mag missen?!

iefke

Re: Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:57

LZP -> BI

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:01

Spaanse rijschool Nagelbijten / Gniffelen

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 12:03

mltex schreef:
Spaanse rijschool Nagelbijten / Gniffelen

Ja, hè, hè, dat ga ik zekers proberen idd.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:04

Ik meen wel dat je niet zomaar aan de deur kunt kopen omdat het veelal uitverkocht is, eerst ff via internet uitzoeken Haha!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 16:17

Verder niemand nog tips of iets?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:20

Er zijn al meerdere topics over Wenen geweest, als je even de zoekfunctie gebruikt zul je veel tips vinden. Knipoog
Toen mijn zusje er een half jaar stage heeft gelopen zijn wij 5 dagen naar Wenen gegaan. De Spaanse Rijschool (zitplaatsen zijn aan te raden), Schloss Schonbrunn, Hundertwasserhaus zijn erg leuk Ja . Bij de Spaanse Rijschool ligt ook nog een héél groot Sisi-museum waar je wel wat uurtjes kunt doorbrengen. Prater is niet zo leuk, alleen het grote reuzenrad is leuk. Bloos Wenen is een hele leuke stad.
Als je in de zijstraatjes wat gaat eten, kom je in hele leuke eettentjes terecht.

Tika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:26

Jullie moeten beslist naar slot Schonbrunn, prachtige indrukwekken slot. super aanrader!!!!!!!1 Pling Pling

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:32

En als je bij Schonbrunn bent moet je beslist naar het 'tuinhuisje' lopen en daarin omhoogklimmen. Dan heb je een heel mooi uitzicht! Pling Tip: kijk vanaf daarboven dan niet alleen naar Schloss Schonbrunn, maar kijk ook eens achterom.. dan waan je je meteen in Oostenrijk!
En er is geloof ik ook een dierentuin bij Schonbrunn..

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:00

Oke, komtie Haha! :

ja_nee schreef:
Wenen, Wenen, Wenen!!!
*sorry, daar ben ik weer met mijn Wenen promotie praatje* Schijnheilig

Maar is gewoon echt een mooie stad. Véél te zien, veel te doen, alleen maar mooie gebouwen, een stad die goed beloopbaar is maar óók met de metro heerlijk af te reizen is.

Wat er dan te zien is? Wat dacht je van Schloss Schonbrunn, bekend van Sisi! Binnen Schloss Schonbrunn ligt de oudste dierentuin van Europa, je hebt er een dag voor nodig wil je op je gemakje alles gezien hebben van de beestebende! Haha! Geen must see verder, want dierentuinen zat op de wereld Knipoog Maar wel een leuk feitje over Schloss Schonbrunn Haha! Een paleis waarbij je mond open valt, een tuin die nog indrukwekkender is en in de winter kun je lekker 'schaatsen met je schoenen' op de vijver die er ligt (best een leuk idee, als je Schloss Schonbrunn alleen van de zomer kent Knipoog ). De binnenstad van Wenen is ook absoluut de moeite waard: loop over de Kartnerstrasse (leuke shopstraat!) die begint bij de Staatsoper (mooi!), langs hotel Sacher (bekend van de sachertorte Vingers aflikken ) richting de Stephansdom, verder naar de Hofburg waar onder andere de spaanse rijschool ligt. Vervolgens kun je nog verder lopen naar Mariatheresienplatz, weer zo'n leuk pleintje. Dáárachter ligt dan weer het museumquartier (vond ik geen zak aan), maar mijn oom en tante vonden het wel weer leuk *LOL* Dan heb ik je nog niet eens langs de Ring zelf gestuurd (die om de binnenstad heen loopt, zeg maar de grote weg) waar ook mooie gebouwen en dure hotels omheen liggen!

Buiten het centrum, maar ook toerist-verantwoord Vork is het Hundertwasserhaus, iets wat je aan Wenen linkt! Verder nog de (toeristische) Prater, waar eigenlijk geen hol aan is omdat het een vies, verlaten in slechte staat kermis is Nagelbijten / Gniffelen Maar als je er 5 maanden woont zoals ik, zeker de moeite waard om even een rondje in de Prater mee te draaien Knipoog Het blijft een oud reuzerad die bestaat uit een bouwvakkerskeet waar je dus in moet gaan staan Vork

Ohh, en mijn favoriet, de Naschmarkt, de bekendste markt van Wenen. Supergezellig om rond te neuzen, te snuffelen en te proeven. Alleen op zaterdagochtend geopend. Verder is er nog het Stadtpark, de Karlskirche (Erg leuk, kun je met een lift omhoog Haha! ), Belvedere (een tweede Schonbrunn, maar kan er natuurlijk niet aan tippen. Mooi op zijn eigen manier Ja ) ennn... de Mariahilfestrasse. Dé winkelstraat van Wenen met heeeel veel winkels Cool Haha! Pling

En verder lekker aan de warme chocomel in óf de starbucks (er liggen er minstens 5 in Wenen Cool Pling Vingers aflikken ) en anders chocomel en een warme apfelstrudel in een typisch Weense tentje! Laat je gewoon verrassen en ontdek het op je eigen manier want het is gewoon een veelzijdige stad!

Ach, je zult je er vast niet vervelen.

Oh.. en voor de lekkerste cocktails & een gaaf avondje uit ga je naar de Bermudadreieck waar de Roter Engel ligt Cool Pling Party!!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 11:28

Dank jullie wel voor de tips.

We hebben maandag geboekt en gaan naar het NH Wien aan de Mariahilferstrasse. We hebben ook al informatie gekregen van een collega van m'n vriend, die er ieder jaar naar toe gaat. Ik heb er echt heel erg veel zin in.

Ik heb nu in ieder geval wel een idee van wat ik echt wil gaan zien. We hebben ook redelijke vluchttijden en kunnen onze dagen dus goed besteden. Ik ben erg benieuwd.