Sneeuw in Belgie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Sneeuw in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 20:54

Ik ben zo gek op sneeuw en nog nooit van m'n leven in een echt sneeuwgebied geweest (alleen de hollandse sneeuw Zij zijn groot en ik is klein! )
Nu moet daar maar eens verandering in komen. Ik ben de laatste week van januari een weekje vrij en nu heb ik met m'n ouders besloten dat we dan een paar dagen naar de sneeuw gaan. Ik hoef niet te skiën of wat dan ook, gewoon wandelen is al prima.

Het mag alleen niet teveel kosten (al die endurance wedstrijden kosten al genoeg), dus ik dacht aan Belgie, dat is lekker dichtbij.
Wie heeft tips. Ik zoek dus een gebied waar eind januari grote kans is op sneeuw en ik zoek een leuke overnachtingsplaats. We kunnen met eigen auto, maar bus suggesties zijn ook welkom. Het gaat om 3 personen.

Ook andere tips zijn van harte welkom.

Suuszels

Re: Sneeuw in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:13

De Ardennen is geen sneeuwzeker gebied, maar wel een van de meest sneeuwzekere denk ik.
Je kan eens in de buurt van Baraque de Fraiture kijken (daar heb je een ski-gebied(je)). Zelf ga ik regelmatig in de richting van Vielsalm, ook een leuk plaatsje!
Kan je ook leuk wandelen..Lachen
In Vielsalm heb je trouwens Sunparcs, dat is een vakantiepark.. Ik weet niet of je dat zoekt of liever een hotelletje of huisje of ??

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:54

Is Duitsland misschien een optie? Winterberg is erg leuk en niet zo ver. Er is genoeg te doen voor de niet wintersportende mens (zoals ik Nagelbijten / Gniffelen) Bobsleen, fietsen, wandelen, een kontslee huren en gewoon van berg af, etc Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:42

Voor Duitsland zijn winterbanden verplicht en dat vind ik een beetje zonde voor 3 dagen

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:55

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:45

Nee, niet verplicht, maar als er iets gebeurd ben je wel die pineut. Belgie is wat dat betreft gewoon makkelijker.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:52

Ben je in België niet verplicht winterbanden te hebben? Stond me iets van bij namelijk.