Wintersport Noorwegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Wintersport Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:15

Zijn er mensen met ervaringen van wintersportvakanties in noorwegen ? Misschien gaan we met kerst met vrienden mee en ik wil er graag meer van weten, gebieden, weer en de rit er naar toe, kosten in vergelijk met oostenrijk etc ?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Imker

Re: Wintersport Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:56

Noorwegen niet, maar mijn ouders vertrekken begin januari naar Lapland om daar het prachtige landschap te verkennen. Lijkt me helemaal geweldig!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:05

noorwegen niet, zweden wel
mijn neef en nicht runnen daar een camping
overtocht is ruim 500 euro, verschillende per seizoen ( vakanties ect )
maar je kan ook over een brug bij denenmarken
wil je meer weten dan moet je maar een pb sturen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:08

Overtoch is het goedkoopste met fjordlines (verwacht wel geen luxe) die vertrekt in denemarken. De beste is colourline das is echt pure luxe, goede kamers, restaurants, heel winkelcentrum, bar met show. Dan is er stena maar die is bijna even duur als colour maar verschrikkelijk slecht.

Brug is inderdaad doenbaar maar kwa zicht vind ik het niks.

Hemsedal is een vrij bekend oord, kan je ook bergwandelingen gaan maken. (mijn favo plek in de zomer)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:43

LZP -> BI

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:42

Ik kan je Hemsedal en Geilo aanraden. Hemsedal ook heel erg als je snowboardt. Verder heb ik in Voss gewoond, daar kun je ook goed skiën en het dorp is gezellig, bovendien is er vlakbij nog een skigebied, Myrkdalen, daar ligt nog meer sneeuw. En als je het skiën dan zat bent, kun je zo met de trein naar Bergen.

Qua kosten moet je rekenen dat het iets duurder is. Ook is de apres-ski vaak anders, er wordt minder de nadruk op gelegd, het gaat meer om het skiën. Dat verschilt trouwens wel per plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:07

Een aantal jaren geleden zijn wij een keer of drie op wintersport geweest in Hemsedal. Wij zijn toen met het vliegtuig naar Fagernes gevlogen en van daaruit anderhalf uur met de bus. Ik heb alleen gehoord (weet ik niet zeker) dat er nu niet meer op Fagernes wordt gevlogen, dus dan zou je vanuit Oslo met de bus moeten, dat is dan wat langer, denk drie uur ofzo. Ik vond Hemsedal echt heel erg leuk om te skien en ze hebben inderdaad ook een gaaf snowboard park. Er zijn ook goede appartementen te huur vlakbij de skipistes.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:13

Hemsedal schijnt inderdaad een goed wintersportgebied te zijn. Als er inderdaad niet meer op fagernes gevlogen wordt, kun je inderdaad op Oslo vliegen en vanuit daar de trein richting Bergen neem. Deze trein komt ook langs de buurt van Hemsedal (GOL).

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:21

Vergeet niet dat met de kerstdagen je hele korte dagen hebt.
In Oslo heb je in december en januari maar 6 uur daglicht. Maar gelukkig zijn alle pistes verlicht.

Vrolijke groetjes,

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:06

dit is bruikbare info... dank daarvoor... jee maar 6 uur licht...oeps...
vrienden van ons gaan waarschijnlijk naar Trysil ( en anders van het voorjaar) , ze pakken dan de boot van Kiel naar Oslo ( 20 uur) met collarlines die schijnt het voordeligste te zijn.
Het zou natuurlijk fantastisch zijn om daar kerst met elkaar te vieren. Ik zal eens duiken in hemsedal en het vliegen daarnaar toe.
Jee maar 6 uur.....

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:45

Ik ben vorig jaar in Lillehammer (Noorwegen) geweest, ook met kerst.
Ik vond het een ontzettend mooi gebied, qua ski/board gebied niet heel erg groot, maar wel echt prachtig.
Het was inderdaad rond 4 uur smiddags wel donker. De pistes zijn verlicht, dat geeft ook een heel gaaf en apart gevoel.
Helaas vind ik het van Noorwegen (of in ieder geval van Lillehammer) jammer dat er savonds niet veel te doen is. De cafe'tjes zijn niet geopend en zijn er eigenlijk ook bijna niet.
Wel zijn er nog andere leuke dingen te doen dan skien/boarden. Zo zijn wij ook met sledehonden op pad geweest en hebben we een ijshockey wedstrijd gezien. Nadeel hiervan is dat je een dag boarden/skieen moet skippen, omdat het op gelijke tijden valt. De pizzeria Peppes Pizza is een aanrader, gezellig, lekker en leuke sfeer.

Wij zijn met de boot en auto gegaan. Het was echt prachtig in Noorwegen, wel duur en ik vond het eten ook wat tegenvallen. (of je moet van rendiervlees houden, maar ik ben vegetarier Knipoog Voor mij was het dus bijna de hele week pizza hahaha, met kerst niet natuurlijk Huilen van het lachen )
Laatst bijgewerkt door Unseen op 02-11-08 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:46

Peppes pizza Lovers daar tel ik echt elk jaar naar af Nagelbijten / Gniffelen

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:48

HAHA echt hoor Huilen van het lachen Ik ben deze zomer ook weer naar Noorwegen geweest, Bergen dit keer. En ook daar. Was Peppes! AAAAH Lovers

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:55

_Florien_ schreef:
HAHA echt hoor Huilen van het lachen Ik ben deze zomer ook weer naar Noorwegen geweest, Bergen dit keer. En ook daar. Was Peppes! AAAAH Lovers

In Bergen heb je zelfs ruime keus Knipoog Bedankt voor het opwekken van een heleboel heimwee. Nou ja, naar goede herinneringen zal ik maar zeggen Haha! *heeft nu enorm veel zin in pizza halv'og halv delen met wat vrienden en een liter cola bestellen met 4 rietjes, zodat je voor een cola nog maar 2 euro betaalt per persoon Knipoog

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:22

*bump

Wij hebben besloten dit jaar toch weer naar Noorwegen te gaan Lachen En het wordt dit keer Hemsedal, rond de kerstdagen Lachen

WAH. Dat is de 3e keer Noorwegen in 1 vol jaar tijd Vork HAHA.
kerst 2007 - Lillehammer
zomer 2008 - Bergen
kerst 2008 - Hemsedal

WHIE Haha!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:22

Ik ga met nieuwjaar naar Hafjell, Lillehammer. Onwijs veel zin in. We gaan vanuit denemarken met de boot.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:07

Ik ben van de zomer in Noorwegen geweest, huisje in Stalheim (Voss) betrokken waar we heerlijke wandelingen in de buurt, maar ook richting voss etc. hebben gemaakt. Zwaar, maar leuk.

In Voss kun je de Lona horgi op, moet je alleen doen als je goede conditie hebt, en heeel veel voldoende eten en drinken meeneemt.

Je kunt er heerlijk vissen en ik weet toevallig dat het huisje ook te huur is in de winter. (hoewel, ik moet er niet aan denken om die weggetjes op te moeten met de auto, maargoed.)

We hebben op de heenweg met Colourline gereisd, heerlijke trip, een uur 's morgens op en de volgende dag rond +- 10 uur er weer af, in Oslo.

De terugreis hebben we gereisd emt Fjordline en dat was een regelrechte ramp. Iedereen werd misselijk, mensen vielen om door de deining (we hadden niet zulk geweldig weer) en het was héél eng...

Maar al met al was het er geweldig. Ben overigens ook nog even de Fikafjell (?) op geweest, waar ook 's zomers sneeuw ligt. Dus dat was wel erg leuk.