Hele zomervakantie weg/werken in het buitenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hele zomervakantie weg/werken in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:39

Ik loop echt al tíjden met het idee in mijn kop om voor langere tijd naar 't buitenland te gaan, maar omdat ik na dit jaar toch nog een jaar havo examen moet doen etc. Wil ik het liefst deze zomervakantie gewoon een paar weken weg. Lachen Om alvast in te komen. Schijnheilig
Het liefst wil ik iets met paarden, maar ook bijv. horeca werk lijkt me heel leuk. Zijn er hier mensen met ervaringen, ideeën waar ik heen zou kunnen etc?

Esile

Re: Hele zomervakantie weg/werken in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:09

Kijk hier even op! http://www.travelactive.nl Met deze organisatie kun je ook alleen een zomervakantie weg, als je dat zou willen Lachen

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:17

Ons nichtje is net terug van 6 maanden Salou, ze heeft daar in de horeca gewerkt en ook nog 3 wkn op een stal ( die was van 1 van de eigenaren van de horeca tent waar ze werkte).
En nu heeft ze plannen om voor de winterperiode naar Oostenrijk of Frankrijk te gaan. Ze heeft de adressen ed. via marktplaats gevonden.
Je moet wel goed uitkijken met wie je in zee gaat, zij had het volgens mij goed getroffen, heeft de laatste 2 maanden in de Skihut Salou gewerkt, daarvoor in Costa.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:51

Ik ga aankomende zomervakantie naar Canada.
ik had een site gevonden waar ze banen aanbieden die maar iets met paarden te maken hebben.
aangezien ik en mijn ouders van plan zijn om naar canada te emigreren ga ik er alvast de vakantie heen.
je moet gewoon via google en bokt en andere sites zoeken.
je komt vanzelf iets tegen.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:06

Ik heb twee jaar terug 2 maanden (zomervakantie) op kreta gewerkt. TIJD van mn leven! Als je de kans hebt dan moet je het zeker doen. Ook heb ik 6 maanden in Londen gewerkt en ga ik straks 6 maanden naar Afrika.

DOEN DOEN DOEN!

Voor Kreta kan ik je wel in contact brengen met mijn tante die daar zaakjes heeft Ja

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:07

Ik ben ook veel weggeweest o.a. Engeland, Mexico, Israel en Italie. Die laatste was animatie op een kleine camping. Heb het overal echt helemaal super naar mijn zin gehad *LOL*

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:35

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:29

Hee!
Ik heb afgelopen zomer 5 weken in Frankrijk gewerkt op een camping.. was superleuk!
je kan ook kijken op www.recrajob.nl (alhoewel daar nu nog vooral vacatures staan voor de winter)
Je kan ook kijken op www.yardandgroom.com

Ik moet nog even kijken wat ik deze zomer doe (met school, want stage kon ook in vakantie doorlopen) maar anders lijkt het me wel tof om in Disneyland te werken Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:59

Ik loop al 4 jaar lang te zeuren dat ik ook weg wil. Eigenlijk zou dit jaar de grote stap genomen worden, maar dat werd (ene kant gelukkig, andere kant niet) afgeblazen. Nu ben ik bezig voor aankomend jaar. Me oom werkt op een touringcar en die reist naar de wintervakantiebestemmingen. Die zou ook nog even kijken als die iets voor mij kon regelen!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:04

Ik heb vorig zomer 2 maanden in Lloret de Mar gewerkt in een café. Was echt super leuk. Maar wel zwaar hoor. Heb daar echt twee maanden iedere dag gemiddeld 10 uur per dag gewerkt. (Tel daar bij op dat je iedere avond gaat stappen tot 's ochtends vroeg Knipoog ) Dit zomer heb ik in Blanes gewerkt in een restaurantje ook heel erg leuk. Ik kan het zeker aanraden om zoiets te gaan doen, veel leuker dan vakantie. Je leert zo veel mensen kennen.

Je moet gewoon even op google zoeken naar Nederlandse restaurants in Spanje of Griekenland bijv. die zoeken heel vaak Nl's personeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:24

Kijk een op www.derbrabander.nl Heb daar zelf de winter van 2006/2007 gewerkt. Super gezellige en leuke werkplek waar ik veel geleerd heb!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:31

Dit topic houd ik even in de gaten... zoek namelijk ook nog wat!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:58

Ik lees ook even mee, wil graag een paar maanden in het buitenland werken na mijn studie.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:59

Volg m ook even, het is ook mijn idee dat ooit te doen Ja

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:00

ik zit er misschien ook over te denken, dus ook ik lees even mee Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:42

Weet iemand hoe duur zoiets nou eigenlijk is.... ik wil ook graag mn rijbewijs halen Haha! haha dus het word of 6 weken weg of rijbewijs... en als het betaalbaar is misschien wel allebei Tong uitsteken

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:42

Ligt eraan wat je doet,, vrijwilligerswerk in afrika kost meestal al snel zo'n 1500 euro ofzo.
Maar soms heb je ook dat zij je reiskosten, kost en inwoning betalen en daarnaast ook nog een zakgeldje..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:49

Jaaa dat bedoel ik Tong uitsteken wordt dus toch eerst me rijbewijs halen Tong uitsteken

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:52

Ik heb samen met oliver (heeft hier ook gereageerd) gewerkt in Spanje. Vorig jr Lloret, dit jaar Blanes. Echt, ik wil nooit weer op vakantie! Werken is zoooooveel leuker Haha! Heb echt nog steeds superveel heimwee, als ik morgen op t vliegtuig mocht stappen richting Spanje deed ik het!
Maar, Chantal__, als je gewoon, zoals wij ook hebben gedaan, het zomerseizoen in het buitenland gaat werken, krijg je daar (uiteraard) voor betaald. Vorig jr heb ik niks overgehouden, dit jr verdienden we stuk meer. Heb niet echt zuinig geleefd ofzo, en laatste dag nog heel hard geshopt in Barcelona, hield in totaal zo'n €600 over. Dus normaal gesproken zou je zát geld over kunnen houden. Misschien om bij je rijbewijs te doen? Knipoog

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:21

hmm slim idee, maar als ik meer uitgeef dan dat ik overhoud maakt t alsnog niks uit, kan ik weer opnieuw sparen Nagelbijten / Gniffelen

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:25

ik weet nog wel een adres voor je, in Frankrijk, de Dordogne. Heb er zelf een half jaar stage gelopen. In de zomer konden ze altijd wel extra hulp gebruiken het is een klein hotel, een chambre d'hote waar trektochten met paarden georganiseerd worden. Het werk varieert van mensen ontvangen, helpen met koken, schoonmaken tot paarden verzorgen en meerijden met dagtochten. Heel gevarieerd dus maar wel hard werken!

Ik heb het er heel erg naar mijn zin gehad. mocht je meer info willen of bijv een e-mailadres kan je me even pmmen

Het is trouwens een gedeeld nederlands/frans bedrijf

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:00

Stipperdestip Haha!

*zucht* Ja, daar droom ik ook van... Na dit jaar lekker een jaartje in verschillende landen werken.. Lachen

Helaas ben ik een schijterd die nooit de knoop doorhakt Nagelbijten / Gniffelen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:02

Ik heb altijd, zolang het nog kan, kan je het altijd proberen. Frankrijk is inderdaad ook nog eens "dichtbij"

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:30

Ja bij Frankrijk heb je in elk geval nog een beetje het idee dat je zo thuis bent..
misschien ook handig om de eerste keer naar/met een Nederlandse organisatie te gaan, dan hoef je ook niet heel de tijd een vreemde taal te spreken

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:59

Hihi, ik zit nu in het buitenland te werken met paarden. Lachen aan het begin van dit jaar werd het me al duidelijk dat de opleiding (tolk nederlandse gebarentaal) het helaas niet was voor mij. Ik heb een half jaartje in een winkel gewerkt (maar werd gillend gek) en heb toen besloten (met een trap in de goede richting onder m'n kont) ook eens gek te gaan doen en naar het buitenland te gaan. Lachen

Ik zit nu als dressuurruiter op een westernstal in België, in de Ardennen (dus niet net ovr de grens Tong uitsteken ) heb mijn Haflinger meegenomen, die aan het eind van de drie maanden helemaal western gaat worden. Cool
Ik ben al aan het rondkijken voor een nieuw plekje, het liefst in Groot-Britannië. Dressuur, of western, ben ik nog niet heleaal over uit.

Maar het is echt geweldig! Ik was echt doodsbang dat ik dood zou gaan door de heimwee ( Tong uitsteken ) maar ik zt hier nu twee weken en ik heb de tijd van m'n leven Tong uitsteken
Mijn eigen plekje (dat ik morgen schoon moet maken, hehe) aardige mensen, super paarden, eigen paard mocht mee, nieuwe discipline om me op stuk te bijten, en een geweldige boost voor mezelf omdat ik het toch maar even doe hier alleen. Cool

Ik kan het iedereen aanraden, ik vind het geweldig! Ja