Waar warm eind januari/begin februari?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar warm eind januari/begin februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:57

Mijn vriendin en ik willen eind januari/begin februari weer even kort op vakantie. Een heel lang weekeinde, of misschien een weekje. Niet langer (gaat niet ivm werk).

Enige voorwaarden:
* goed bereisbaar (max ongeveer 4 uur vliegen)
* het moet er lekker warm zijn (zéker boven de 20 graden, liefst warmer)

Wij houden van terrasjes, goede restaurantjes, strand is ook wel erg lekker, lekker winkelen. Beetje cultuursnuiven is ook leuk.
We willen alleen NIET tussen de al dan niet bejaarde Nederlanders zitten en hebben geen behoefte aan Kees Kroket en Friet van Piet Haha!

Vorig jaar zijn we in Casablanca geweest en dat was heerlijk.

Wie heeft voor ons een leuke tip voor 2009?
Budget is van ondergeschikt belang.

Kom maar op met de goede ideeën!
Tong uitsteken

Lielle

Re: Waar warm eind januari/begin februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:33

Ik vond Andalusie geweldig, dat heb ik vorig jaar rond de Kerst gedaan. temperatuur zal erom hangen denk ik, maar wel veel te zien en te doen Ja Wij hadden een auto gehuurd en hebben het klassieke rondje Malaga, Granada, Cordoba, Sevilla gedaan. Super Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:39

Zon is wel een keiharde eis Haha! Is zoooo heerlijk om éven een paar daagjes met je snoet in de zon op een terrasje te hangen, terwijl iedereen hier loopt te vernikkelen *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:46

zon hadden we zeker, en ook absoluut terrasjesweer maar een trui was wel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:47

Nee da's te koud voor ons. Wij zijn een soort van hele grote kikkers Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:48

zonduh!

Citaat:
De stad heeft een zomers Mediterraan klimaat, maar heeft geen last van de extreme hitte zoals Sevilla en kent zeer milde winters met temperaturen rond de 20 graden

de stad = malaga *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:49

Ohooooh dan ben jij een ergere kikker dan wij. Met 20 graden zitten wij in een shirtje te zonnen hoor *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:52

ik ben een watje Knipoog tropisch bloed Haha!

Maar zonder gekheid, ik zou Andalusie in die periode niet aanraden (even gegoogled) voor de gegarandeerde zon, maar zeer zeker wel voor de combinatie van klimaat, cultuur en heerlijk eten!

Evt Egypte? Madeira hoor ik ook veel goeds over, maar dat heeft wel een hoog bejaarde Engelsen gehalte. (streepjes plaatsen waar gewenst/nodig Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:54

Ja Egypte is wel een optie. Of nog een keertje naar Israel of Jordanië. Ben ik al wel vaker geweest maar mijn vriendin nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:33

Misschien niet zo 'leuk' omdat je al in in Casablanca bent geweest, maar Marrakech?
Geweldige stad!! Temperatuur zal in januari/ ferbruari ook nog prima zijn ( ik liep er in oktober nog met 36 graden Clown )

Tunesië en Egypte zijn inderdaad ook nog opties.
Istanbul misschien? Al is het daar niet zo super warm rond die tijd volgens mij.

En anders toch ietsje verder vliegen? Gambia, Dubai?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:02

Egypte!
Ben er afgelopen januari geweest en lag toen in me bikini aan het strand. Overigens niet alle dagen, met een stevig windje kan het wat frisser zijn, maar zeker lekker!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:30

Istanbul is af te raden rond die tijd, daar scheelt het weer niet veel met hier. Knipoog (soms zelfs erger, sneeuwstormen enzo)

Klinkt wel lekker midden in de winter een weekje de zon opzoeken! Ik zou dan wel ook de échte zon opzoeken, en lekker wat verder weg gaan. Ja