waar zullen we heengaan en ervaringen Ryanair?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

waar zullen we heengaan en ervaringen Ryanair?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 20:09

Ik kreeg vandaag een mail van Ryanair, er zijn nu tickets te koop voor 10 euro enkele reis, mijn vraag: heeft iemand ervaring met Ryanair?
De plaatsen waar je voor 10 euro heenkan zijn: Barcelona, Dublin, Madrid, Milaan, Pisa en Stockholm. Ik ben nu aan het uitzoeken wanneer de aanbiedingen gelden etc, maar ik kan nooit zo goed kiezen dus als iemand nog leuke dingen weet in de steden? (milaan ken ik, de rest niet)
Het vertrek is vanuit Eindhoven, en aangezien het bedrijf waarvoor mijn vriend werkt daar gevestigd is, ga ik aan hen vragen of ze hem een paar dagen vrij kunnen geven en hem dan de dag van vertrek naar kantoor kunnen vragen en mijzelf laat ik dan even brengen door iemand. Dan weet hij dus van niks, hoop dat het lukt!! Lachen

boemel

Re: waar zullen we heengaan en ervaringen Ryanair?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:17

Nu een paar keer gevlogen met Ryanair. Prima hoor! Er komen nog wat kosten bij, maar 't valt erg mee. Ligt er ook aan of je een koffer meeneemt (max. 14kg) of handbagage (max 10kg).
Lekker goedkoop en nog geen vertraging gehad.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 21:21

wat voor kosten komen erbij dan? want er staat
Once a flight is selected the flight price including taxes, fees & charges is displayed in the right hand fare box.
En het bedrag dat er dan staat is 20 euro voor 2 personen enkele reis

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:28

Ryan air is prima hoor, gewoon een echte low-budget maatschappij :J.

Ik heb ook gelijk even gekeken, Retourtje Milaan met 2 personen
40 euro incl belastingen enzo.
Niet normaal Haha!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:33

Al veel met Ryanair gevlogen ondertussen Lachen Ook heel goedkoop. Twee weekjes geleden enkeltje manchester geboekt voor 15€ inclusief alles (ticket was 1€, de rest zijn taxen ^^).
Het enige waar je rekening mee moet houden bij Ryanair, is dat ze niet op de hoofdluchthavens vliegen. Barcelona is bvb Girona, Milaan is Bergamo. Dus wel even rekening houden dat je nog wel een taxi moet nemen naar de stad zelf!
Als je dat in het achterhoofd houdt, dan kan je tevreden reizen met Ryanair Lachen

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:34

heb ook prima ervaringen met ryan air.
ben er al meerdere keren mee gevlogen voor heel weinig.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:35

Wij hebben een huis in Spanje, waar we ook regelmatig met het vliegtuig heengaan.
De laatste paar keren met Ryanair.
Netjes op tijd, goede service, en ook wel fijne stoelen. Lachen
Prijs weet ik zo niet, maar zeker goedkoper dan veel andere vliegmaatschapijen.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:37

Nou misschien worden jullie wel door een vriend van mij gevlogen verder geen ervaring met Ryanair.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:18

Kev schreef:
wat voor kosten komen erbij dan? want er staat
Once a flight is selected the flight price including taxes, fees & charges is displayed in the right hand fare box.
En het bedrag dat er dan staat is 20 euro voor 2 personen enkele reis

Als je bagage incheckt moet je daar apart voor betalen, dat staat ergens anders en niet bij dat deel dat jij gekopieerd hebt. Geloof dat het iets van 15 euro is per ingecheckte tas en nog 8 euro voor het inchecken bij de balie. Als je alleen met 10 kilo handbagage vliegt kan je online inchecken en betaal je niks extra's.
Zoals iemand anders al zei vlieg je niet op de hoofdvluchthavens maar er gaat altijd wel een bus naar de plaats waar je moet zijn. Bus is wat goedkoper dan de taxi Knipoog
Ik ben in mei met Ryanair naar Barcelona (girona) gevlogen en vorig weekend naar Milaan (bergamo). Vind het wel makkelijk, hoeft niet zo lang van tevoren aanwezig te zijn en alles gaat erg snel.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:43

Ik ga er maandag mee naar Valencia. Haha!
De vriendin waarmee ik ga heeft er al vaker mee gevlogen en het bevalt haar goed. Daarom gaan wij er nu ook mee. Lachen
Barcelona schijnt ook heel leuk te zijn. Anders kan je misschien van al die steden even checken hoe het weer er nu is. Haha!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:00

Ik heb gister geboekt voor 5 daagjes Rome Lachen en 'n vriend weet nog van niks!! Tong uitsteken

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:53

Nou wij gaan ook met Ryanair, maar vond de kosten echt tegenvallen............ heenreis komen gewoon nog 80,- bij aan belastingen enzo......... Uiteindelijk waren we nog 180,- verder voor een retourtje rome

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:54

Vond vooral belachelijk dat je voor het betalen ook nog 20,- moet betalen Verward Boos!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:38

Boekingskosten rekent elke vliegmaatschappij, ook de duurdere zoals KLM. Ik vind dat je bij Ryanair niet mag klagen voor dat geld. Als je met KLM o.i.d. vliegt ben je al snel het dubbele kwijt.

Heb 1x met Ryanair gevlogen, ga eind dit jaar weer een keer. Meestal vlieg ik met Easyjet (komt dan toevallig zo uit) en ik moet zeggen dat ik die iets minder 'rommelig' vind overkomen, maar wat ik al zei: voor dat geld mag je IMO niet klagen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:54

En weet je het al?

Je moet er inderdaad wel rekening mee houden dat er nog allerlei taxen bijkomen en dat je apart moet betalen voor je bagage. Ik vlieg vrijdag naar Dublin met Aer Lingus en die heeft dat ook, helaas. Dat viel toch wat tegen. Al met al is het nog niet zo duur, maar het lijkt gewoon goedkoper.

Verder is het volgens mij een prima maatschappij.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:56

Vroeger was Ryan-air iig een stuk voordeliger dan tegenwoordig Ja Ja
Boekingskosten vind ik niet erg, maar voor de reguliere creditcards (mastercard in ons geval) rekenen ze 20,-. Er zitten ook vage onbekende creditcards bij waarvoor je helemaal niet hoeft te betalen.

Als een van de reisgenoten een koffer meeneemt kan de rest niet meer online inchecken........ dus dat kost ook weer dubbel geld.

En ja, bij grote maatschappijen ben je wel meer geld kwijt, maar dat is kwalitatief ook niet vergelijkbaar, dus dat is eigenlijk appels met peren vergelijken.

Vind gewoon jammer dat het concept een beetje om zeep geholpen wordt.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:57

Madrid is ook een leuke stad, ben ik va het voorjar nog geweest. Veel te doen en te zien en een leuke sfeer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:00

manzano schreef:
Boekingskosten vind ik niet erg, maar voor de reguliere creditcards (mastercard in ons geval) rekenen ze 20,-. Er zitten ook vage onbekende creditcards bij waarvoor je helemaal niet hoeft te betalen.

Dat heeft te maken met afspraken die gemaakt worden met de betreffende creditcardmaatschappijen. Daar kan een vliegmaatschappij in de meeste gevallen weinig aan doen. Dan is het kiezen uit twee kwaden: of extra kosten berekenen (omdat de creditcardmaatschappij dat zo wil - bekendere kunnen blijkbaar meer eisen stellen) of het onmogelijk maken dat er met die creditcard betaald kan worden. Ik vind het ook vervelend hoor, maar als ik niet met mijn Visa zou kunnen betalen zou ik dat nog klantonvriendelijker vinden.

En met de vliegtax die per 1 juli is ingegaan is vliegen vanuit Nederland er ook niet leuker op geworden. Kunnen de vliegmaatschappijen ook niets aan doen, sterker nog: die zaten er helemaal niet op te wachten. De vliegtax wordt nu nog eens nader bekeken. Ondertussen kun je bijna beter vanuit Dusseldorf of Brussel vliegen, om maar wat te noemen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:02

Ja of Dusseldorf (Weeze) net over de grens bij Nijmegen Ja Ja

Tuurlijk is het goed dat je met Visa kan betalen Ja Maar het is ook gewoon de énige optie. Dus je kan niet anders.
Ik heb niet eens een creditcard, dus dat moest ik ook nog gaan regelen Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:04

Ik bedoelde ook Weeze, eigenlijk mag dat vliegveld de naam Dusseldorf niet eens voeren omdat het te ver van de stad ligt. Ja

Visa de enige optie? Verschilt dat per bestemming dan?

Het zou trouwens ook mooi zijn als je met iDeal kon betalen, gewoon via internetbankieren, direct van je rekening af. Maar volgens mij is men bij het internationale betalingsverkeer nog niet zo ver.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:07

Nou ja, Visa, Mastercard en nog wat namen die ik ff niet meer weet. Iig is creditcard de enige optie Ja

Ideal zou idd fijn zijn!

Ja, ik heb me ook rotgezocht naar Weeze in dat lijstje met bestemmingen Knipoog Kende het alleen als Weeze/Niederrein. Maar die staat er dus niet in. Dat het onder de naam Dusseldorf viel vond ik echt verbasingwekkend.........

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:08

Om nog even terug te komen op de keuzemogelijkheden:

Kev schreef:
De plaatsen waar je voor 10 euro heenkan zijn: Barcelona, Dublin, Madrid, Milaan, Pisa en Stockholm. Ik ben nu aan het uitzoeken wanneer de aanbiedingen gelden etc, maar ik kan nooit zo goed kiezen dus als iemand nog leuke dingen weet in de steden? (milaan ken ik, de rest niet)

Ik wilde Milaan roepen, maar die stad ken je dus al. Barcelona ben ik vorig jaar geweest, zou ik zo weer naartoe gaan. Even zoeken op mijn naam en Barcelona, ik heb er wel het een en ander over geschreven hier op Bokt. En Dublin staat hoog op mijn verlanglijstje.

Aan mij heb je dus niet zoveel. Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:18

Ze heeft al geboekt Knipoog

Kev schreef:
Ik heb gister geboekt voor 5 daagjes Rome Lachen en 'n vriend weet nog van niks!! Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:20

Hee wat suf, daar had ik volledig overheen gelezen. Bloos

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:38

ik ook Haha!