Weer in Turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Weer in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 21:54

Hoi

Ik ben op internet aan het zoeken geweest maar ik kan het niet vinden, hopelijk weet hier iemand het.

Wat voor weer/tempratuur is het in januarie in Turkije? Mijn ouders zijn dan 30 jaar getrouwd en nemen mijn zus met man, mijn zusje met vriend en mij met mijn vriend mee op vakantie op hun kosten. Rock-on, dudes! Go jij! Go jij!
Uit overleg is gekomen dat we naar de zon willen maar ivm de boerderij van mijn vriend (en mij) en werk van zus en ouders kunnen we eigenlijk niet langer dan 8 dagen.
Kan iemand mij vertellen of het dan lekker weer is in Turkijke en als dat niet het geval is, wat zou je ons dan aanraden?
Wel "redelijk" in of om europa dus geen Aruba, Bonaire, Curacoa/Afrika, Australië ofzo. Knipoog

gabyfedde

Re: Weer in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:58

Ik ben er geweest rond oud en nieuw en vond de temperatuur tegenvallen. We hebben een paar dagen 15 graden en regen gehad, was echt guur toen. Ook wel een paar dagen rond de 20 graden. We zaten in Side trouwens, ook geen aanrader (in ieder geval in dit seizoen, hoe het er 's zomers is geen idee).

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:10

...de Canarische Eilanden zouden een optie kunnen zijn ...maar ook daar geen "garantie" op zon...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 23:41

Turkije is in de wintermaanden aardig leeg... of je moet naar grote steden gaan als Alanya of Izmir. Maar die kleinere badplaatsjes kun je beter wegblijven 's winters. Knipoog
Een ander land lijkt me beter!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:37

Ja de winterzon vind je meer idd richting de canarische eilanden en Egypte!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:42

in de winter zijn turkse toeristenplaatsjes net spookstadjes..

zou dus iets anders uit kiezen als ik jou was Knipoog

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:55

Mijn ouders zijn er 14 februari geweest, 8 dagen. Ze hebben prachtig weer gehad, maar ook sneeuw!! Heel vreemd Haha! Maar dat was ook bijzonder scheen het.

Maar ze hebben het heerlijk gehad, prachtige omgeving en leuke dingen gedaan. Ze zaten in Antalya ofzo (niet alanya) en omgeving.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:21

Gerbenfroh schreef:
Ze zaten in Antalya ofzo (niet alanya) en omgeving.

Wij zaten ook in die omgeving en vonden er weinig aan. Antalya is een enorm drukke stad (verkeerschaos).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:45

Idd Antalya is een hele grote stad en dus heel erg druk. Dat is ook de reden dat er in de winter nog wat te beleven valt; daar gaat het leven door. In kleinere badplaatsen (Marmaris, Alanya, Gumbet, etc etc) 'stopt' het leven zowat in de winter. 90% van de mensen die er werken in de zomer gaan naar huis, hotels, discotheken en barretjes sluiten hun deuren, en het is er errrrug rustig........ Het weer daar in tegen is absoluut goed te doen, maar ik zou toch echt niet naar Turkije gaan in de winter. Behalve als je dus van drukte houd en naar Antalya of Izmir zou willen, Istanbul is natuurlijk ook gaaf, maar daar wordt het koud, reken maar. Haha!

edit: zie net dat ik hierboven schreef dat je naar Alanya kunt gaan, maar ik bedoelde inderdaad Antalya. Clown