Wat is nu echt leuk in Dublin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Wat is nu echt leuk in Dublin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:13

Omdat mijn man uit Ierland, vlakbij Dublin, ben ik al heel wat keren in Ierland en dan met name Dublin geweest.

Over twee weken ga ik een lang weekend heen en we gaan waarschijnlijk nog wel even een dagje naar Dublin. De gebruikelijke bezienswaardigheden heb ik al wel gezien, dus ik ben wel benieuwd of jullie nog tips hebben.

De Viking Splash tour hebben we nog nooit gedaan. Maar is dat wat? Ik ben sowieso nooit in het havengebied geweest.
Is iemand wel eens in de Garden of Rememberance geweest?

Tips zijn van harte welkom!!

Lotje02

Re: Wat is nu echt leuk in Dublin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:30

Wij zijn een paar jaar geleden een weekendje in Ierland geweest en hebben daar vooral veel pubs bezocht Haha! en geshopt. Ook hebben we een tour langs de kust gemaakt met zo'n motorbootje. Dat was erg leuk om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:32

Temple Bar is een hele leuke wijk met veel pubs en eettentjes. Je kan een hop on hop off tour doen. Dan kom je langs allerlei leuke bezienswaardigheden zoals o.a. twee prachtige kathedralen. Je kan er leuk shoppen, en even buiten Dublin (als ik goed herinner zuid-kant) is een prachtig park en een dierentuin. Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:36

De viking splashtour vond ik erg grappig Tong uitsteken... Maar je moet wel over een goede dosis humor beschikken...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:39

suze_ schreef:
Temple Bar is een hele leuke wijk met veel pubs en eettentjes.

Dat is echt wel de standaard toeristenbestemming in Dublin Ja
Maakt het niet minder leuk hoor, maar denk dat de TS op zoek is naar andere tips.

Wicklow mountains vond ik een aanrader. Verder heeft mijn zus ruim een jaar in Dublin gewoond, zal haar eens vragen of ze nog tips heeft Lachen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:57

Wat een snelle reacties. Ik weet dat er hier op Bokt wel meer Ierlandliefhebbers zijn.

De hop on hop off tour hebben we al een keer gedaan. Die is inderdaad leuk. Ook hebben de Guiness experience gedaan, was ook de moeite waard. Shoppen kan er inderdaad goed.

Suze_ bedoel je het Phoenix park? Da's inderdaad een mooi en groot park. Of St. Stephans Green. Ook leuk, maar een stuk kleiner.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:58

Bedankt Wendy, misschien heeft je zus inderdaad de gouden tip. De meeste, echt toeristische dingen heb ik inderdaad al wel gedaan dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:00

Ben je in de Jameson fabriek al geweest? Dat vond ik ook erg leuk Ja

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:01

Ja, ook. En inderdaad, is ook leuk.

Ga maar door hoor. Misschien heb ik zelfs niet alle standaarddingen gedaan, die wel de moeite waard zijn.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:04

De Wicklow mountains zijn inderdaad een aanrader, prachtig vond ik dat! Kun je niet ergens een ritje op een Tinker ritselen net buiten de stad? Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:10

denk denk denk Haha!

dan heb je de lakes richting Glendalough ook al gezien denk ik?
is niet in Dublin... uurtje rijden eronder ofzo. heel mooi

Anna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:16

de powerscourt tuin
quinnes brouwerij

maar dat is natuurlijk wel standaard en heb je vast al gezien/ ben je vast al geweest

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:23

Nee, die heb ik nooit gezien (volgens mij). Goeie tip, maar ik denk dat we het dit keer wel in Dublin zelf moeten zoeken.

Waar mijn vandaan komt, ligt weliswaar vlakbij Dublin. Het huis ligt zelfs aan de Lifey, hele gave plek. Maar er komt geen openbaar vervoer langs en we zijn dus afhankelijk van familieleden. Naar het centrum is dan nog net te doen. Dan moeten we eerst lopend het dal uit, dat is ongeveer een half uur omhoog lopen, onderweg hopend op een bekende die ons een lift wil geven.
Als we eindelijk uit de vallei zijn, kunnen we ergens op een bus stappen en dan is het nog een aardig eindje in de bus naar het centrum.
Clown

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:24

Anna1 schreef:
de powerscourt tuin
quinnes brouwerij

maar dat is natuurlijk wel standaard en heb je vast al gezien/ ben je vast al geweest

Yep, ook al gezien Bloos
De ex van Ben (vriend/man) is daar getrouwd. Hele mooie tuinen. De guiness brouwerijen horen er inderdaad bij.

Ach ja, lekker kletsen over Dublin en Ierland is nooit verkeerd. Ik krijg er al helemaal zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:26

ben jaloers hoor! wil ook weer Haha!
maar goed... ik ga down under over.. 21 nachtjes. ook leuk Haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:33

Nou, dan hoef je niet te klagen, dat lijkt me ook ontzettend gaaf. Waar ga je heen en voor hoe lang?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:10

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:30

Je bent er waarschijnlijk al geweest, maar zo niet dan is Kilmainham Gaol echt een aanrader. Glasnevin Cemetary schijnt ook de moeite te zijn om eens overheen te wandelen.

Ik heb een keer een mooie wandeling gemaakt langs de kust: met de dart naar Bray, wandelen naar Greystone (heel makkelijk te vinden) en dan terug met de dart. Dat was zeker de moeite waard, al moet je dan natuurlijk wel mooi weer hebben.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 11:47

Kilmainham Gaol heb ik nooit van gehoord, wat is dat?

Misschien is dat dan een tip voor de volgende keer. Ik ben inderdaad al geweest, gisteren teruggekomen. We zijn zondag naar Dublin stad geweest. Gelukkig hadden we toen vrij aardig weer. We waren er al zo lang niet gewest, dat we een gewone rondtour hebben gemaakt. En we zijn even bij de Garden of Rememberance geweest.
Al met al niet zoveel bijzonders gedaan, maar leuk dagje gehad.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:15

Het is de gevangenis in Dublin, waar onder andere de leiders van de Paasopstand vastgezeten hebben en zijn geëxecuteerd. Er wordt een heel indrukwekkende rondleiding gegeven, echt heel erg de moeite waard. Er zijn ook veel films deels opgenomen. Ik ben er twee keer geweest, omdat ik het zo indrukwekkend vond.

De gevangenis ligt achter de Guinness Brewery en Heuston Station, en hoewel het op kaartjes wel aan te lopen lijkt raad ik iedereen aan om toch met de bus te gaan. Het is namelijk veel verder dan het lijkt... Maar in elk geval dus zeker een aanrader voor volgende keer, en voor iedereen die verder nog naar Dublin gaat!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:46

Oh ja, je hebt het vast al wel gedaan, maar het book of kells?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 14:34

Yep!! Interessant om een keer te zien.
Nimue, dat is de naam van de gevangenis dus. Was niet blijven hangen. Daar stop je en kan je ook uitstappen tijdens die tour. Ik wilde het wel graag zien, maar er stond een enorme rij en het begon net te regenen. We zijn dus maar blijven zitten. Wel goed om te weten dat het leuk is, dan wil ik het de volgende keer graag zien.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:30

Wij zijn deze zomer naar Ierland gegaan, naar de ring of Kerry. Maarja, wel eerst via Dublin (vlieghaven). Daar eerst in een hostel gezeten voor twee dagen. We zijn inderdaad naar die gevangenis gaan kijken, was echt een beetje akelig vond ik. Vooral omdat mijn oom een tijdje voor niks in de gevangenis heeft gezeten. Maargoed, daar gaat het nu niet om.
De wicklow Mountains zijn echt superprachtigmooi (met veel paard en wagens!) Met watertjes enz... Veel plezier!