Maleisie wie heeft er tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pimmela

Maleisie wie heeft er tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:38

ja ja, over enkele weken stap ik in het vliegtuis om van ene welverdiende vakantie te gaan genieten, en wel op maleisie.
samen met een vriendin ga ik. we gaan onder andere naar kuala lumpur, taman negara, cameron highlands, penang en lankgkawi.
wie heeft er tips of aandraders???

laulau85

Re: Maleisie wie heeft er tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:59

Kuala Lumpur is geweldig. Het is en stad van contrasten. Er zijn gigantische winkelcentra (7 verdiepingen en ongeveer een kilometer lang) met op iedere verdieping een ander genre. Verdieping 1 kleding, 2 meubelen, 3 sieraden, 4 souvenirs etc. Gigantisch gewoon. Daarnaast heb je de kampong, de sloppenwijken. Hier kijken ze nog steeds verbaasd als je er als blanke doorheen loopt. Wij waren verdwaald en werden overal uitgenodigd om wat te komen drinken.
Daarnaast moet je in China Town geweest zijn. Hier kan je heerlijk op straat eten (veilig en lekker) voor een paar euro. Daarnaast zijn er gigantisch veel leuke kraampjes. Ik kon daar echt uren doorbrengen.

Cameron Highlands is ook heel apart. Tis daar veel koeler. Echt berglandschap en vol met prachtige theeplantages. Jammer genoeg door het vochtige klimaat hadden wij mist op de dag dat we naar een uitzichtpunt gingen. Wij zijn daar gewoon (met ons gezin) met een jeep doorheen gereden en was echt leuk.

Penang vond ik zelf minder aan. Daar zijn we een nacht geweest en vond het niet heel spectaculair. Hier herinner ik me ook het minst van (is bijna 8 jaar geleden dat we er waren). Weet alleen nog dat we er langs marktkraampjes hebben gelopen en dat ik toen kettinkjes heb gekocht.

Langkawi is een droomparadijsje. Prachtige spierwitte stranden en super mooie natuur met vele palmbomen. Veel te zien met snorkelen en duiken. Echt een plaats om tot rust te komen.

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:56

Hoelang ga je en wat is nu je route (waar begin en eindig je)? Als je tijd over hebt moet je zeker naar de Perhentian Islands, die liggen rechts bovenin. Was zooo mooi, mooiste stranden die ik tijdens mijn 6,5 weekse reis door Thailand en Maleisie heb gezien! Je kan daar heel mooi snorkelen/duiken met schildpadden, haaien en veel mooie vissen.
Kuala lumpur is een gave, moderne stad, van alles te doen. Ik heb daar vooral geshopt en naar Twin Towers en Bird park geweest, beide erg leuk.
Taman Negara en Cameron Highlands, zijn beide leuk. Heel anders qua natuur dus daarom hoort dat er ook wel bij om te zien. Beide kan je eigenlijk wel in 3 dagen/2 nachten zien. In Taman heb ik nachtsafari gedaan, helaas erg weinig gezien. Een tocht gedaan waarbij je onder andere de canopy walk ging doen. Tocht was zwaar dus trek goede schoenen aan en neem genoeg water mee. En ik ben nog naar de lokale bevolking Orang Asli geweest. Ze doen alsof dat heel ver in de jungle ligt maar ze wonen gewoon vlak aan de rivier. Leuk om te zien, maar ze maken het allemaal mooier dan het is. In Cameron een 1 daagse excursie gedaan langs de wel bekende dingen daar.
Penang en Langkawi ben ik niet geweest. Mocht je tijd over hebben en denken "goh, laten we naar Pulau Pangkor gaan" niet doen. Is niks aan, klein en niks te beleven Tong uitsteken
Als je overnachtingstips wilt hebben dan moet je het even laten weten. Vooral in Cameron heb ik in een heel leuk guesthouse geslapen met lekker eten en aardige mensen.
Andere tips:
Klamboe en veiligheidsspelden, soms moet je creatief zijn om je klamboe op te hangen Knipoog
Ziplockzakjes om je ondergoed, sokken enz in te bewaren. Handig omdat dan alles bij elkaar zit.
Niet te vergeten: Lonely planet.

Heel veel plezier, als je nog wat wilt weten moet je het maar vragen Lachen

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:37

leuk om te horen!! ik heb precies hetzelfde gezien, alleen de cameron higlands niet gezien.
kuala lumpur was heel erg mooi, je kan er lekker shoppen in grote warenhuizen en je kan er ook goed op straat eten.

penang vond ik het minste, er was niet zo heel veel te doen, en wij konden ook niet in de zee zwemmen. weet niet of dat nu wel weer kan. wel is het leuk om een keer savonds dat marktje te bezoeken.
lankwawi is supper!! mooie stranden. ook is het leuk om met een scooter het eiland rond te crossen. er is daar ook en helemooie waterval. wel moeilijk te vinden, maar het is zeker de moeite waard. http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSCCRLBO.jpg en je kan er ook onder zwemmen, dat is een hele ervaring. http://www.mijnalbum.nl/Foto-HG7VALRQ.jpg
ook kan je in lankawi heel leuk paardrijden. zeker leuk om te doen. dan moet je wel een bergrit maken!!! en de eigennaar is een nederlandse man! (altijd handig als je wat moet weten).
taman negara is ook heel mooi. het is er wel heel erg klam. zorg er wel voor dat je voor dat je gaat varen naar de taman negara goed geplast hebt, want het duurt best lang Nagelbijten / Gniffelen

in welke hotels zit je allemaal?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:49

iingee die waterval zijn wij inderdaad ook geweest. Hebben daar toen ook gezwommen! Was super mooi! Wel komisch dat we allebei Penang het minst vonden haha

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 17:16

Ziplockzakjes, wat zijn dat? is dat waar je je bh ook in was in de wasmachine?

@iinge, dat wil ik ook, zwemmen bij de waterval.
even vor de duidleijkhied. de overnachtingen zijn geboekt en de excursies boeken we vanuit maleisie, dus ale tips zijn welkom

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:57

Dit zijn ziplock zakjes http://foto.pmg.be/ERT/ERT0104N02F05.jpg Je hebt ook grotere en ze bestaan ook met een iets andere sluiting.

Als je excursies gaat boeken, vraag dan bij minimaal 3 verschillende reisbureautjes naar de prijzen. Kan onderling nog best veel verschillen! En vraag ook altijd of ze een speciale prijs kunnen maken omdat je voor 2 personen boekt Tong uitsteken Vaak kan er dan ook nog iets vanaf.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 18:55

heb je ook enig idee waar ik die zakjes kan kopen?
en wat raad je aan, een backpack? of kan een koffer ook?
we gaan 3 dagen de taman negara in

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:05

Die zakjes hadden ze een tijdje terug bij de etos gratis om mee te nemen...

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:24

laulau85 schreef:
Die zakjes hadden ze een tijdje terug bij de etos gratis om mee te nemen...

Ze worden ook gebruikt voor je vloeistoffen in te doen om mee te nemen als handbagage in vliegtuig. Daarvoor lagen ze waarschijnlijk bij de Etos. Maar daar zou ik er niet zo snel een stuk of 8 meenemen Clown

Je kan ze kopen in de supermarkt of geloof ook bij de Action. Als jij in Taman Negara naar hetzelfde deel gaat als waar ik ben geweest dan is een koffer erg lastig! Waar je aankomt liggen allemaal stenen, sommige stukjes kunnen modderig zijn en als je verder loopt moet je best stijl omhoog dus dat werkt allemaal niet met een koffer. Een backpack is dan wel zwaar maar op de meeste plekken waar ik ben geweest was een koffer toch lastig geweest, ik had dus een backpack bij me Lachen

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 20:43

ja ik heb een backpack klaarliggen om mee te nemen maar ik twijfelde nog maar ik neem een backpack mee, bedankt..

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 17:20

iemand nog meer tips? ideen? suggesties?
nog maar anderhalve week, Party!! Go jij! Go jij!