Zonder ouders op vakantie, hoe pak je zoiets aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Zonder ouders op vakantie, hoe pak je zoiets aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 16:04

We willen komend jaar met een paar vriendinnen voor het eerst zonder ouders ( woehoe Clown ) naar het buitenland op vakantie.
We hebben alleen géén idee hoe we zoiets aan moeten pakken. Hoeveel gaat het kosten? Wanneer moet je boeken? Wáár moet je boeken? Verzekeringen? Waar moet je verder allemaal rekening mee houden?

Kortom, zijn er hier mensen die iets kunnen vertellen hoe zij zoiets doen?

Aeris

Re: Zonder ouders op vakantie, hoe pak je zoiets aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:07

Denk dat je dit het beste met je ouders bespreekt. Als jullie al meerdere malen samen op reis geweest zijn, weten ze wel hoe en wat. En aangezien het jullie eerste keer alleen is, kunnen jullie misschien de reis samen met de ouders inplannen, en hieruit leren? Lachen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:09

Jij denkt er iig beter over na dan ik en mn zus Huilen van het lachen
Ik heb op een dag bij ons op het werk gevraagt wanneer we vrij konden krijgen, dag erna disney geboekt Huilen van het lachen We gaan via peterlanghoutreizen, busreis zit er al bij in, hotel en kaarten voor het park. Enigste waar ik zenuwachtig over ben is het inchecken, ik spreek geen woord frans, alleen engels, en mijn zus spreekt zoiezo al geen frans of engels Huilen van het lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:09

Tja.. dat ligt er vooral aan, waar je heen wilt, wat je wilt doen en hoe groot het budget is. Heb het vooral met je vriendinnen over ieders verwachtingen. Sommige vinden vakantie 12 uur per dag op het strand in de zon liggen, anderen willen graag wat zien etc. Als je het daar niet vantevoren over hebt kan de vakantie een stuk minder leuk worden.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:10

http://www.gogo.nl

Is bijvoorbeeld een reisorganisatie die alles prima geregeld hebben voor jullie. Je kan aan activiteiten mee doen als jullie op vakantiebesteming zijn, maar je kan ook helemaal vrij zijn de hele vakantie door. Als er wat is, dan staat de leiding voor jullie klaar.

Goede ervaringen mee en heel gezellig!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:11

Idd vooral héél goed van tevoren doorspreken wat jullie verwachten van de vakantie. Als je met een groep gaat, dan kun je onmogelijk verwachten dat iedereen op hetzelfde moment zin heeft om dezelfde dingen te doen. Stel dat twee van jullie een keer een stad willen gaan bekijken (noem maar wat, dagje Barcelona ofzo) en twee van jullie willen liever die dag op het strand blijven, dan moet dat IMO mogelijk zijn. Voor jullie misschien heel vanzelfsprekend, maar het is toch handig om het van tevoren over dat soort dingen te hebben en daar dan bijvoorbeeld de bestemming en de duur van de vakantie op af te stemmen.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:16

prijs: Ligt eraan waar je heenwil, hoe lang en moet hoeveel
waarneer boeken; Als je wil gaan voor vroegboekkorting zou ik in december/ januari boeken.
waar: ik zou bij een riesburea boeken b.v d- reizen, hun kunnen je dan ook informeren over wat er in de omgeving te doen is en ook over verder verzakeringen advieseren.

Waar je weer rekening moet houden is dat er duidelijke afspraken worden gemaakt over wat gaan we doen in de vakantie?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:18

Reisverzekering kun je afsluiten bij het boeken van de reis. Zelf heb ik al jaren een doorlopende reisverzekering, dan hoef je daar niet elke keer aan te denken als je bijvoorbeeld eens een weekendje de grens over gaat. Voor weinig geld heb je er al eentje bij bijvoorbeeld de Postbank of de ANWB.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:20

Ik zou ook inderdaad met een jongerenorganisatie gaan zoals Gogo, X-travel of Beachmasters.

Maak met de vriendinnen duidelijke afspraken, echt belangrijk als je met meerdere mensen bent.
Hoeveel gaat het kosten, nou je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Busreis is vaak goedkoper dan het vliegtuig, maar je moet ontzettend lang reizen.

Ook wanneer je wilt boeken hangt van jullie af, vaak begin van het jaar meer keuze, maar hangt van aantal personen af. 2 personen zal makkelijker te boeken zijn dan 10.

Verzekering, kan je vaak bij de organisatie erbij boeken, vaak rond de 90 euro. Wat ik zelf heb ondervonden is dat een doorlopende reisverzekering (volgens mij binnen de EU?) veel goedkoper is. Zo'n 30 euro per jaar.

Verder als je met het vliegtuig gaat, zorg dat je bikini en wat ondergoed in je tas hebt, mocht je koffer kwijtraken. Zelf geen ervaring mee, maar wel gehoord.

Succes Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:25

Zoveel kost een reisverzekering niet hoor, als je 'm afsluit bij een geboekte reis, het zal hoogstens rond de 2 euro per dag zijn. Maar een doorlopende reisverzekering is idd voordeliger als je vaker weggaat. De mijne (Postbank) is standaard voor Europa. Wil ik buiten Europa weg, dan kan ik 'm voor 45 dagen aaneensluitend 'upgraden' tegen extra betaling. Heeft prima gewerkt toen ik zes weken naar Nieuw-Zeeland ging.

Stel dat je de smaak te pakken krijgt na de zomervakantie met je vriendinnen, dan zul je daarna ook vast wel eens een weekendje naar Londen willen, of zelfs gewoon een weekendje naar België of Duitsland. Of een weekje naar de sneeuw. Dan is een doorlopende reisverzekering erg handig. Ja

Noodvoorzieningen in je handbagage (ondergoed, bikini, wat toiletspulletjes) is idd erg verstandig voor het geval je koffer per ongeluk later aankomt dan jij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:16

Ik zou idd via een reisorganisatie boeken, zeker wanneer je voor het eerst alleen gaat. Deze regelen je volledige reis. Jij hoeft alleen maar te zorgen dat je op tijd in het vliegtuig zit. De weg naar het hotel gaat vanzelf. Verder heb je gedurende de reis altijd een nederlands sprekend aanspreekpunt, die je overal mee kan helpen.

Verder even met je vriendinnen doorspreken wat ze verwachten van de vakantie. Je zal niet de eerste zijn die knallende ruzie krijgt omdat de ene een drank, feest, strand vakantie wil, en de andere steden bezoeken en veel dingen wil doen Knipoog

Verzekeringen zou ik even met je ouders over leggen Lachen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:21

Ik ben dit jaar met beaches.nl weggeweest, naar Rimini, Italie. Was super georganiseerd! Ook beachmasters.nl is een aanrader Ja

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:38

Ik ga in de herfstvakantie naar Valencia (Spanje) met een vriendin. Zij woont in de NO polder en ik in Groningen dus zo vaak zien we elkaar niet dus daarom wilden we samen op vakantie. Dus toen zaten we op een avond te msnen toen dachten we nu moet het er toch maar van komen. Zij had al eens met Ryan Air gevlogen en dat was heel goedkoop dus wij even leuke bestemmingen bekijken waar je heen kon en wat goedkoop was. Haha! Dat werd dus Valencia. Toen op google even hostels zoeken en via http://www.hostelworld.com een hostel geboekt. Maar ik denk als je met een groepje gaat het niet zo makkelijk lukt, omdat iedereen iets anders wil (ik wou graag naar Lissabon maar dat wilde zij persé niet, maarja in een groepje zijn nog meer meningen Knipoog ). Maar misschien kan je net als wij eerst bij een goedkope vliegmaatschappij kijken welke bestemmingen goedkoop zijn om op te vliegen (en leuk Haha! ). Kosten kun je pas berekenen als je al geboekt hebt. Het verschilt altijd, maar als je vroeg van tevoren boekt is t natuurlijk wel goedkoper.
Ik ben trouwens al wel eerder op vakantie geweest zonder mijn ouders, maar dat was wel naar familie toe. Clown Heb dus wel helemaal in mn uppie gevlogen, maar dat is niet zo moeilijk ofzo. Haha!
*edit: Volgensmij zit een reisverzekering bij de meeste mensen al standaard bij het verzekeringspakket in.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:34

Misschien kan je het er met je ouders ook over hebben?
En als je boekt via bijvoorbeeld een reisbureau, dan wordt alles wel goed geregeld.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:49

Boeken bij een reisbureau. Lachen Dan kan er bijna niets fout gaan. Knipoog

Ik ben 2 jaar geleden voor het eerst alleen op vakantie geweest, naar Drenthe. Clown
Maar dit jaar ben ik in april voor het eerst alleen gaan vliegen samen met een vriendin. Gewoon bij een reisbureau geboekt, all-inclusive. Dan zit transfere ook gewoon inbegrepen en wordt je netjes vanaf het vliegveld naar je hotel o.i.d gebracht. Lachen Ook regelen ze bij het reisbureau al je verzekeringen etc, dus het enige dat je moet doen is zorgen dat je optijd in het vliegtuig zit. Clown
Ik ben meteen naar Egypte gegaan, heel veel mensen vonden het vrij 'eng' omdat we met 2 meisjes alleen waren en voor het eerst alleen naar het buitenland op vakantie, maar het is allemaal zo goed gegaan dat we 7 oktober weer zijn geweest (en ik nu dus pas net weer thuis ben helaas).. Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:49

Ik dacht ook woehoe toen ik met mn vriendin op vakantie ging en heb nooit heimwee gehad, maar daar de 6e dag wel, dus ik zal niet te hard roepen ? Clown

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:11

En anders Mambo reizen, zijn dit jaar ik en een vriendin mee weggeweest, goed geregeld, alleen slaap je wel in tenten en doe je groepsactiviteiten, maar aan die laatste hoef je niet perse mee te doen. Vond het erg leuk, alleen wij wisten van te voren niet dat we bijv. een gezamelijke maaltijd moesten doen en ter plekke betaal je ook voor die groepsactiviteiten.