Terschelling, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Terschelling, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 08:22

Hallo bokkers,

Ik ga aankomende vrijdag 4 dagen met familie uit Australië naar Terschelling.
We verblijven in het nieuwe resort Dellewal.
Maar als ik zo de weersvooruitzichten zie, beloofd het weer ons niet zo heel veel goeds.
Nou weet ik zoiezo erg weinig van Terschelling af, maar ik wil toch erg graag weten wat nou echt leuke dingen of must-see's zijn op Terschelling.
Of weet je nog leuke winkels, goede/leuke restaurants etc.
Kortom dat we ons niet hoeven te vervelen ondanks dat het waarschijnlijk toch slecht weer wordt.

Alvast bedankt! Lachen

Britt

Brittol

Re: Terschelling, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:47

Niemand?

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:23

Het is al enige tijd geleden dat ik op Terschelling ben geweest (lees 10 jaar Bloos ).
Ik vond het juttermuseum(pje) altijd wel leuk. Ook de zanger Hessel in zijn cafe de Groene Weide in Hoorn is een aanrader. Er zat altijd een uitspanning bij het groene strand, De Walvis, vond ik ook een leuk plek. De eendekooi van Hoorn vond ik ook altijd wel er mooi. Ondanks slecht weer voorspellingen zou ik gewoon een regenpak aantrekken en op de fiets klimmen. Dat is toch de mooiste manier om het eiland te verkennen. En onderweg natuurlijk her en der opwarmen met hollandse warme chocolademelk en appeltaart! Haha! Veel Plezier!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 07:59

Bedankt voor de tips..
Het is natuurlijk erg leuk om met storm een stranwandeling te maken en daarna lekker met z'n allen om de openhaard zitten, dus opzich maakt het weer dan ook niet zoveel uit inderdaad. Ja

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:10

In West zit een restaurant: De heksenketel. Daar moet je echt zijn geweest. Zelfs de eilanders zelf staan in de rij om daar es even te eten.
Verder kun je leuk zitten bij De Walvis (zit vlak bij het groene strand in West). Daar heb je mooi uitzicht over het groene strand en de Waddenzee.
Ook mooi zijn de fietspaden door bos en duin, maar daar moet je dus wel mooi weer voor hebben.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:37

In de haven van Terschelling, ik dacht West-Terschelling heb je leuke restaurantjes, zoals het Amsterdams Koffiehuis en Zeezicht.
Verder misschien leuk om even langs de Brandaris (vuurtoren) te lopen.
Ook kon je toen ik er was een zeehondentocht maken met een boot over de Waddenzee, ook erg leuk. Weet alleen niet of dat nu nog kan.

Veel plezier in ieder geval, Terschelling is prachtig! Lachen