Au-pairs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Au-pairs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 15:04

Ik ga volgend jaar een jaartje als au-pair werken als ik geen leuke opleiding vindt (99% kans dat ik geen leuke opleiding vindt Clown ).
Zijn er mensen die het ook van plan zijn of gedaan hebben? En mensen die het gedaan hebben, hebben jullie dat via een organisatie gedaan? Ik ben eigenlijk van plan om het niet via zo'n organisatie te doen, of is dat heel erg af te raden? Haha! En gelden er ook algemene regels qua betaling enzo of moet je dat zelf afspreken?
Oja, gewoon ervaringen zijn ook welkom. Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Loose op 27-09-08 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: Au-pairs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:06

Ik ben ook au pair geweest maar niet via een organisatie, het waren vrienden in Engeland van mijn beste vriendin die een au pair zochten.
Ik heb dus zelf afgesproken. Omdat je allebei als goede vrienden aan 1 persoon vastzit, let je wel op dat je je netjes aan de afspraken houdt Knipoog

Aanrader hoor! Ik vond het erg leuk!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 15:20

Oké, en is het trouwens ook lastig dat je de hele tijd bij hetzelfde gezin zit? Dat je je bijv teveel voelt ofzo als iedereen wel thuis is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:21

Hoi, ben ik weer Lachen

Nee hoor, had ik geen last van. Ik had een eigen kamer waar ik kon doen wat ik wilde, lekker helemaal boven op zolder. En die mensen waren ook heel erg hartelijk - in het begin kreeg ik iedere dag ontbijt op bed, tot ik zei dat dat echt niet meer hoefde Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:23

Zocht KiWiKo hier op Bokt nog steeds iemand als au-pair? anders moet je haar even een PB sturen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:27

Ik ga in December als au pair naar Londen, ik zit bij een Zweedse organisatie, Swedish Connection. Ik zou het nooit zonder organisatie doen bij mensen die ik niet via via ken, omdat een organisatie garant staat voor een leuk gezin, je mag overstappen wanneer je maar wilt en je krijgt een beperkt aantal huishoudelijke taken. Vaak is er ook een reden waarom een gezin niet bij een bureau zit, ik weet dat het gezin waar mijn vriendinnetje eerst zat (en met herrie is vertrokken) bij bijna alle bureaus op de zwarte lijst staat, en nu adverteren ze op internet en in kranten in NL en Duitsland.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:28

Liezel1 schreef:
Zocht KiWiKo hier op Bokt nog steeds iemand als au-pair? anders moet je haar even een PB sturen.

Dat is gewoon in NL toch? Lijkt me saai Nagelbijten / Gniffelen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:30

volgens mij is Kim niet zo saai Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:30

MarcoBorsato schreef:
Ik ga in December als au pair naar Londen, ik zit bij een Zweedse organisatie, Swedish Connection. Ik zou het nooit zonder organisatie doen bij mensen die ik niet via via ken, omdat een organisatie garant staat voor een leuk gezin, je mag overstappen wanneer je maar wilt en je krijgt een beperkt aantal huishoudelijke taken. Vaak is er ook een reden waarom een gezin niet bij een bureau zit, ik weet dat het gezin waar mijn vriendinnetje eerst zat (en met herrie is vertrokken) bij bijna alle bureaus op de zwarte lijst staat, en nu adverteren ze op internet en in kranten in NL en Duitsland.

Dat was bij mij dus niet het geval, het gezin waar ik zat was nog niet eens specifiek op zoek naar een au pair, maar wel naar een oplossing voor hun probleem - en mijn vriendin, die ook hun vriendin is, wist een oplossing. En die oplossing was ik Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:50

Blue_Eyes schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat was bij mij dus niet het geval, het gezin waar ik zat was nog niet eens specifiek op zoek naar een au pair, maar wel naar een oplossing voor hun probleem - en mijn vriendin, die ook hun vriendin is, wist een oplossing. En die oplossing was ik Knipoog

Maar jullie hadden dus een gemeenschappelijke kennis Knipoog Dat is al anders

Ik vond trouwens net een advertentie van een man die zijn kinderen alleen in het weekend heeft, en toch een au pair wilt. Dat vind ik een beetje vreemd Bloos

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:51

Liezel1 schreef:
volgens mij is Kim niet zo saai Knipoog

Nee dat bedoel ik ook niet, maar het leuke van au pair zijn vind ik juist het buitenland. Niet in Nederland zijn!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:53

Dat dacht ik inderdaad ook, dat was het hele leuke eraan - je woont in een ander land, ik maakte van de gelegenheid gebruik om Engels op een wat hoger niveau te studeren - dat was de charme van het au pair zijn!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:54

Ik ga nu ook eerst 6 maanden London doen, en als ik een heel leuk gezin heb doe ik er 6 maanden bij, en anders ga ik de andere 6 maanden naar New York

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:56

Ik zat in Nottingham, ook een erg leuke stad Ja

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:57

ik associeer dat met Robin Hood? Komt hij daar niet vandaan?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:59

Ga voor een gezin via zo'n aupair bureau, dan heb je altijd wat om op terug te vallen mochten er problemen zijn. Ze hebben een 24 uurs lijn die je kunt bellen.
Er zijn afspraken over wat wel en wat niet mag. Zoals jou als persoonlijk huishoudslaafje maken. Die bureau's kosten verder niks voor de aupair, dus lekker voor zeker gaan. Er staan zoveel gezinnen op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:59

overigens: Had jij veel contact met andere au pairs? Omdat je niet bij een organisatie zat?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:04

Dat klopt, de stad van Robin Hood! Haha!

Nee, ik had niet veel contact met andere au pairs. Zeg maar geen. Ik vond mijn weg wel, ging met het gezin mee naar de kerk en trok daar op met de jeugdgroep. Ook was er in de buurt een manege waar ik redelijk vaak heenging - heel veel meer tijd hield ik niet over naast het studeren en voor de kinderen en het huis zorgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:06

Oh oke

Nou ja het bureau waar ik bij zit, en een lief vriendinnetje van mij ook, organiseert echt dingetjes enzo, dus je leert heel veel meiden kennen. Dat vind ik wel heel tof, aangezien ik niet naar de kerk ga enzo Nagelbijten / Gniffelen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:09

Dat is inderdaad ook leuk ja Ja Ik kan me ook voorstellen dat dat een reden is om je wel bij zo'n organisatie aan te sluiten. Ik had de mazzel dat ik dus op andere manieren wel aan mijn contacten kwam.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:12

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:19

Ik heb geen ervaring, maar ik had het altijd willen doen en ik heb het niet gedaan, dus daar heb ik nu wel een beetje spijt van. Dus als ik jou was zou ik het zeker doen. Zelfs al vind je een leuke opleiding, die kun je altijd een jaar later gaan doen. En ik vind "levenservaring" ook heel wat waard en ook heel belangrijk. Ik zou zelf dan zeggen, doe eerst eens wat levenservaring op, maak wat mee en begin dan eenn studie. Meestal ben je daarna dan ook extra gemotiveerd omdat au pair zijn nu eenmaal ongeschoold en laagbetaald werk is. Dus daarna wil je dan wel weer wat leren, denk ik zo. Haha!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 15:52

Verdorie, helemaal een verhaal zitten typen en deed ie het niet. Haha! Haha!

Maarja, jullie raden dus wel een bureau aan? Want ik dacht eigenlijk als ik me niet inschrijf en de familie is echt vreselijk dan kan ik makkelijker weg als ik niet via zo'n bureau ben. Bloos Ik denk trouwens ook aan Italië (of Spanje) en mijn oom woont daar dus dan kan ik altijd daarheen vluchten. Want het voordeel van zelf zoeken via zo'n profielensite leek me dat je niet echt bij een door de organisatie gekozen gezin wordt geplaatst. En het leek me ook leuker dat je je dan nog niet voor een bepaald land hoeft op te geven, want wie weet krijg ik dan wel een berichtje van iemand uit een land waar ik nog nooit aan gedacht had maar wel heel leuk is. Maarja dan heb ik weer geen familie in de buurt dus dan is een bureau wel weer handiger. Clown
Weten jullie nog goede au-pair bureaus? Travel Active heb ik wel gekeken maar dat lijkt me eigenlijk niet echt wat.
Oja en hoe ver van tevoren kan ik het beste opzoek gaan naar een familie? Want ik weet natuurlijk nog niet voor 100% zeker of ik slaag en wil wel graag eerst mn middelbare school af hebben voor ik vertrek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:00

Via een bureau kun je ook wisselen wanneer je wilt, en het bureau zoekt een gezin voor je, maar je bepaald zelf of je dat gezin wilt. Ik zou het dus zeker weten via een organisatie doen, en ik weet alleen de organisatie van swedish connection. Organisatieloos raad ik echt heel erg af.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:12