Zeeland: Info, ideeën?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Zeeland: Info, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 21:21

Een zeer goede avond Bokt!

De broer van mijn beste vriendin was laatst met de honden naar Zeeland geweest om te wandelen, ...
Ik heb de foto's gezien en vond het er zo te zien erg mooi. Ik geloof dat hij aan een natuurreservaat is geweest,
maar ik kom niet meer zo meteen op de naam van het plaatsje. (aan een vakantiepark dacht ik en toch ook vlak bij strand en zee).

Dus ik heb besloten om binnen een tijdje samen met mijn vriend (en misschien de hond) een uitstapje te maken naar Zeeland. Eventueel met overnachting.

Ik ben totaal onbekend in Zeeland (eigenlijk in heel Nederland), dus als jullie dingen weten die ik gezien moet hebben, misschien leuke hotelletjes,...
Dan hoor ik het graag. Ik zou er voornamelijk naartoe gaan om te genieten van de natuur en te wandelen. Andere suggesties zijn uiteraard ook
erg welkom!

Alvast bedankt voor de suggesties, info en ideeën!

Veel liefs

Nicky

edit: ik hoop dat het hier goed staat, zo niet, mijn nederigste excuses!

_Marjon_

Re: Zeeland: Info, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 00:58

Ik woon in Zeeland. Wat spreekt je het meest aan?
Wil je puur wandelen? dingen zien? feesten?

Zelf werk/loop ik stage op een bungalowpark op het eiland Schouwen-Duiveland, vlak bij een haven en een strandje. Niet ver daar vandaan (15minuten auto) heb je Renesse (vast wel eens van gehoord) en Zierikzee. Verder zijn de steden Vlissingen, Middelburg en Goes natuurlijk erg leuk. (Mijn ouders wonen in Vlissingen).

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:08

Mijn ouders zitten al jaren in Zoutelande, een klein maar heel gezellig dorpje. Zelf vindt ik Vlissingen erg leuk, daar is net iets meer te doen als in Zoutelande.
Een vriendin van me is laatst naar Domburg geweest, daar is een speciaal hotel waar honden op de kamers mogen logeren en het hotel heef een stuk strand waar de honden altijd los mogen lopen.

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:24

Qua wandelen en strand enzo is het best mooi, maar ik vond de gezelligheid ver te zoeken. Wij zaten met oud en nieuw in Domburg. Ik vond het weinig gezellige dorpjes, heel veel was dicht terwijl in de grotere plaatsten in ieder geval de horeca open zou zijn.

Met andere woorden: ga je alleen wandelen? Dan is het de perfecte locatie. Als je ook af en toe leuk uit eten wil, een drankje doen of gezellig koffiedrinken en leuk winkelen, dan zou ik ergens anders heengaan.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 13:52

Bedankt voor de suggesties alvast!

In principe zou de meeste tijd gespendeerd worden aan het wandelen en gewoon relaxen, een weekend heerlijk nix doen.
Dat hotel waar de hond toegelaten is lijkt me ook wel interessant!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:58

Oh, ik vind Domburg juist altijd wel leuk. Ik vind het zelf altijd wel leuk om in jeugdherbergen te zitten, en ik wil nog eens naar de Stayokay in Domburg (www.stayokay.nl, denk ik), dat is echt een kasteel en lijkt mij echt hartstikke leuk! Of het ook leuk is als je een weekendje met je vriend weg bent weet ik niet, dan is een luxer hotel misschien ook niet verkeerd.

Nou moet ik wel zeggen dat ik er vooral 's zomers kom of in het najaar als het nog mooi weer is, en dan ziet alles er natuurlijk altijd leuker uit dan midden in de winter.

Veere is een erg leuk plekje met wat schattige kleine winkeltjes, qua uitstapjes vind ik Terra Maris in Domburg/Oostkapelle en natuurlijk Neeltje Jans wel geinig. Middelburg is wel een leuke stad met een gezellig centrum.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:01

Ik woon zelf in Vlissingen. Hier zijn leuke dingen te doen, Arsenaal theater, bios, naar het strand etc Ja
Bij Neeltje Jans is het ook altijd leuk om naar toe te gaan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:02

Zoutelande, Westkapelle, Oostkapelle, Domburg. Erg mooie streek, ben er vorig jaar geweest en vond het er helemaal geweldig Ja

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:14

maudy schreef:
Qua wandelen en strand enzo is het best mooi, maar ik vond de gezelligheid ver te zoeken. Wij zaten met oud en nieuw in Domburg. Ik vond het weinig gezellige dorpjes, heel veel was dicht terwijl in de grotere plaatsten in ieder geval de horeca open zou zijn.

Met andere woorden: ga je alleen wandelen? Dan is het de perfecte locatie. Als je ook af en toe leuk uit eten wil, een drankje doen of gezellig koffiedrinken en leuk winkelen, dan zou ik ergens anders heengaan.

Ik vind dit een beetje kort door de bocht, omdat Domburg niet spectaculair was is heel zeeland niks Verward

Middelburg is echt een leuke stad, Goes is leuk om te winkelen, Veere is een heel mooi plekje. Om te wandelen en te relaxen is Schouwen zeker aan te raden Lachen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:20

Domburg is nu in het weekend echt nog wel gezellig! Tis nog best druk, moet ik zeggen! (woon zelf in Serooskerke, 8 km ervanadaan)
In het bos en op strand van Oostkapelle kan je echt heerlijk wandelen! Dat is vanaf Domburg of door het bos of over strand of door de duinen makkelijk aan te lopen. Kan je bij de Boschhoek in Oostkapelle ff lekker op t terras zitten, wat eten en drinken en opt gemakje weer teruglopen. Ben je lekker een paar uurtjes op pad.
Maar ook op Schouwen, bij Burg Haamstede heb je een heerlijk bos! En Burg Haamstede is ook gezellig, vind ik!

Je mag nu trouwens zover ik weet overal weer met je hond op strand.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:37

LZP -> BI

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 13:16

Ik ben laatst een dagje naar Renesse geweest. Daar ga ik ook absoluut eens heen met hond om te overnachten.
We hebben toen bij een hotelletje zitten eten, echt tegen de duin aan. Trapje of en trapje af en je was op het strand. Heel lekker eten hadden ze er, honden toegestaan op de kamer. En het kost maar 25 euro per nacht als ik het me goed herinner. (incl ontbijt!) dus echt spotgoedkoop. Ene nadeel is wel dat je daar gezamelijke douches en toiletten had. Dus geen badkamer bij de kamer.
Maar als je (zoals ik) 1 x wil overnachten en verder vooral veel wil wandelen met de hond, is dat best te doen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:44

Westenschouwen (Bij Burgh-Haamstede) is echt een prachtig bos om te wandelen trouwens. Ook niet ver van Renesse vandaan.

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:35

Letizia schreef:
maudy schreef:

Ik vind dit een beetje kort door de bocht, omdat Domburg niet spectaculair was is heel zeeland niks Verward

Middelburg is echt een leuke stad, Goes is leuk om te winkelen, Veere is een heel mooi plekje. Om te wandelen en te relaxen is Schouwen zeker aan te raden Lachen

We hebben de auto gepakt en zijn naar meerdere dorpjes en plaatsjes geweest, eigenlijk vonden wij het 1 grote dooie boel, het spijt me. Ik denk dat er toeristisch gezien veel leukere gebieden zijn. Daarom vroeg ik in mijn post ook: Wat ga je doen. Om te wandelen is het er prachtig! Maar als er een bioscoop is en een theater..., daar kan ik geen lang weekend mee vullen. Misschien zaten wij in het verkeerde seizoen, zou kunnen. De TO vroeg om meningen, en die heb ik gegeven Lachen

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:39

Bij hotel de zeeuwse stromen in renesse zijn honden toegestaan. het ligt pal aan het duin en in deze tijd van het jaar zijn honden overal op het strand toegestaan. je kan er dus heerlijk wandelen. renesse is een redelijk gezellig dorp al is het in de winter waarschijnlijk wat minder.

In burgh-haamstede zijn een aantal bungalowparken van Landal greenparks waar ook honden toegestaan zijn. deze parken liggen vlak aan het bos en door het bos kom je op het strand. kan ook met de hond.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:50

maudy schreef:
We hebben de auto gepakt en zijn naar meerdere dorpjes en plaatsjes geweest, eigenlijk vonden wij het 1 grote dooie boel, het spijt me. Ik denk dat er toeristisch gezien veel leukere gebieden zijn. Daarom vroeg ik in mijn post ook: Wat ga je doen. Om te wandelen is het er prachtig! Maar als er een bioscoop is en een theater..., daar kan ik geen lang weekend mee vullen. Misschien zaten wij in het verkeerde seizoen, zou kunnen. De TO vroeg om meningen, en die heb ik gegeven Lachen

Ik denk dat jullie er inderdaad in het verkeerde seizoen zaten. 's Zomers is het aan de kust altijd druk en levendig (of je daar van houdt is een tweede, ik ben er liever 's winters) en zijn er in die dorpjes terrasjes en zomermarkten en allerlei activiteiten. Dan ervaar je het heel anders.

Persoonlijk vraag ik me een beetje af waarom je ervoor kiest midden in de winter naar een zomergebied te gaan als je niet van rust en stilte houdt - je weet toch van tevoren dat het daar niet vol zal zitten dan? Als ik met oud en nieuw naar het platteland ga, zou ik er echt niet van staan te kijken dat alles een beetje uitgestorven was.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:19

Sash schreef:
In burgh-haamstede zijn een aantal bungalowparken van Landal greenparks waar ook honden toegestaan zijn. deze parken liggen vlak aan het bos en door het bos kom je op het strand. kan ook met de hond.

Bij Brouwershaven 'ongeveer' tussen Renesse en Zierikzee, zit ook nog een park van Landal waar ik werk. Lachen Hier mogen zowieso ook honden op het park en ook in het restaurant. Bos is hier niet super veel maar ja kunt wel naar het strand of kilometers over de dijk wandelen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:52

Nimue schreef:
maudy schreef:

Ik denk dat jullie er inderdaad in het verkeerde seizoen zaten. 's Zomers is het aan de kust altijd druk en levendig (of je daar van houdt is een tweede, ik ben er liever 's winters) en zijn er in die dorpjes terrasjes en zomermarkten en allerlei activiteiten. Dan ervaar je het heel anders.

Persoonlijk vraag ik me een beetje af waarom je ervoor kiest midden in de winter naar een zomergebied te gaan als je niet van rust en stilte houdt - je weet toch van tevoren dat het daar niet vol zal zitten dan? Als ik met oud en nieuw naar het platteland ga, zou ik er echt niet van staan te kijken dat alles een beetje uitgestorven was.

Precies! In de zomer is het hier echt super druk. Ik wordt nl. altijd helemaal gestoord van die toeristen Clown
En als je kijkt wat er hier allemaal wordt georganiseerd in de zomer aan markten feesten en andere activiteiten!