Blond naar Egypte, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Blond naar Egypte, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 16:45

Eind oktober ben ik van plan om er een weekje tussenuit te gaan.
Nu is Egypte absoluut het voornaamste wat betreft temperatuur en prijs!

Helaas hoor ik een heleboel negatieve ervaringen over meisjes met blond haar in Egypte!
Ik ga samen met mijn zus (28) en gaan echt een weekje relaxen. Lekker met een cocktail in de hand aan het strand en misschien een boottripje of iets dergelijks!

Raden jullie het me aan? Of juist af? En waarom?

Ik ben benieuwd!

gabyfedde

Re: Blond naar Egypte, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:50

Mij werd Egypte door reisbureau toen afgeraden om zelfde reden. Mijn broertje is daar met zn vriendin geweest en kon haar een paar keer voor een kudde kamelen ruilen. Zelfs mijn moeder werd daar lastig gevallen.
Ben er dus niet zelf geweest. Wel 2x naar Turkije en was eigenlijk zelfde verhaal.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:03

Ik ben ook in Egypte geweest en heb genoten van de bezienswaardigheden, maar heb me vreselijk opgelaten gevoeld door de mensen daar. Ze laten je geen seconde met rust.
Als je bij je hotel blijft heb je dit probleem niet.
(Overigens vindt je dit gedrag in een boel Afrikaanse landen)

Zelf ben ik 2 jaar terug in oktober naar Mallorca gegaan en heb daar een heerlijk ontspannende vakantie gehad met een aangename temperatuur (rond de 27 graden), maar wel wat duurder dan Egypte

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:07

Ik denk dat je als blondje op veel plekken wel wat te verduren hebt. Zo kan ik me als tiener en 20-er nog wel wat vakanties in Griekenland (door de Italianen daar!!!), Italie en Frankrijk herinneren waar ik continu lastig gevallen werd. Continu. Ik heb echt de raarste dingen meegemaakt (ook op de boot van Italie naar Griekenland). Maar ik heb er ook heel erg om gelachen eigenlijk.
In Turkije viel het me heel erg mee (ik kom graag in Dalyan, waar niet van dat massa toerisme is), nergens last van. Alleen maar hele vriendelijke mensen, waar wij in NL nog wat van kunnen leren. Knipoog

Egypte lijkt me zeker pittig, zou ik ook niet zonder man heen gaan. Tenzij je niet van je resort af komt, maar dat is ook niets.
Succes dus!!!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:09

In april ben ik (blond meisje van 19) samen met m'n beste vriendin (nog blonder) voor een week naar Egypte, Sharm el Sheikh geweest.
Ik maakte me voordat ik ging ook zorgen, zeker vanwege alle waarschuwingen van anderen.

In het resort waar we zaten hadden we helemaal geen last van 'vervelende' Egyptenaren, ze waren gewoon allemaal erg vriendelijk en echt niet anders dan tegen andere gasten (misschien kregen wij wel wat meer aandacht, maar niet op een vervelende manier).

Buiten het resort moesten we wel oppassen, we werden nageroepen op straat en mannen wilden ons alle winkels in hebben. We hebben gelukkig geen vervelende ervaringen meegemaakt, bij het roepen, fluiten, kijken bleef het wel een beetje. Lachen
Later kregen we ook een Egyptische 'vriend' die ons overal mee naartoe nam, dan konden we door heel Sharm el Sheikh gewoon relaxed lopen als twee blonde meisjs zijnde, aangezien die Egyptenaar erbij liep. Lachen

Maar ik vind het allemaal een beetje overdreven dat je heel erg moet uitkijken als blond meisje. Je kan gewoon rustig naar Egypte gaan, maar wees gewoon wat meer op je hoede als je buiten het hotel/resort komt. Lachen

[edit] het is er trouwens zo goed bevallen, dat we 7 oktober weer terug gaan! Dat zou ik echt niet doen als ik me niet op m'n gemak zou voelen...

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:11

ik ken de verhalen inderdaad ook Ja
Geloof dat het nog wel te doen is als je echt in een resort zit, en dus eigenlijk niet bij je hotel weg hoeft
Maar dat moet dan wel binnen je wensen vallen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:12

Om nog even wat te zeggen over Europa. Ik heb jarenlang een Italiaanse vriend gehad en man man man, wat ik daar op straat allemaal heb meegemaakt (of als ik alleen ging hard lopen in het park zonder make-up in joggingpak). Echt, ik kan er hele boeken over schrijven...... Haha!
Een real life soap is er niets bij. Haha!
Ik denk eigenlijk dat Egypte niet erger is, hoor..... Dat kan gewoon niet. Haha!

(Overigens hou ik van Italie als mijn tweede land). Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:13

Dat soort verhalen zijn volgens mij erg overdreven. In veel landen wordt je aangesproken met blond haar dat heb je in Italië ook al.
Als je zeker wilt zijn dat je niet lastig gevallen wordt is El Gouna in Egypte heel geschikt dat is net even rustiger dan de meeste plaatsen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:14

Precies, Katja. Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:15

We waren het ongemerkt mooi met elkaar eens. Haha!

KarinvdM

Egypte is wel een stuk erger Twiggy.

Ik durfde daar niet alleen over straat. Op het terrein van de resorts heb je geen last, maar op straat is het een ander verhaal.

Goof

LIgt eraan wat je van plan bent. Als je grotendeels op je resort wilt blijven is het prima te doen en ga je toch weg, gewoon een petje op ofzo.

Katja; toch wordt je wel lastig gevallen hoor. Ik was goed blond toen ik een aantal jaar geleden in Tunesie was en het is hoogstvervelend. Ik werd inderdaad op iedere hoek van de straat aangesproken en in de winkelstraatjes zelfs iedere winkel ingetrokken.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 17:16

Zolang het bij roepen en fluiten blijft, is het voor mij geen probleem. Maar hoor wel wat ernstigere verhalen...

Mensen met goede ervaringen, welke resorts zijn jullie geweest?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:17

Waar ben je dan geweest Karin? Ik ben in El Gouna, Sharm el Sheikh, Luxor, Dahab en Caïro geweest en dat viel allemaal best mee.
In ieder geval niet erger dan ik in veel landen in Zuid-Europa heb meegemaakt.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:19

Ik ben in Dreams Beach Resort te Sharm el Sheikh geweest.

Echt een superfijn hotel, ga ik nu weer heen. Lachen
Gratis shuttle ook naar het centrum, waar je 's avonds trouwens best alleen heen kunt aangezien het daar superdruk is met toeristen etc, ze zijn daar een heel stuk verwesterd. Ja

Ik heb me op het resort altijd 200% op m'n gemak gevoeld, buiten het resort het meest van de tijd ook wel. Tsja en je zit in een land met een ander cultuur, dus als je van het resort afgaat, gewoon een wat langere broek aan en een shirtje die je schouders bedekt. Lachen En gewoon alert blijven, dan komt het vast goed.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:19

Ik ben vorig jaar in een plaatsje net onder Hurghada geweest, Makadi Bay, het is daar erg rustig en er is een mooi rif. Het rif is minder aangetast dan in Hurghada. Een aanrader!
Ik (ook blond, maar met vriend) werd er aardig met rust gelaten, in de winkels word je altijd gelokt, of je nu blond, bruin, rood, dik of dun bent.
Je kan altijd een keer met de bus of taxi naar Hurghada gaan om te stappen ofzo, maar er is ook een plaatselijke discotheek (niet zelf geweest, maar wel langsgelopen).

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:21

ik ken het verhaal, ben dan niet in egypte geweest, maar op de canarische eilanden, en ik ben was ook heel blond! en heel veel jongens liepen achter me aan, en sommige wouden op de foto en zo!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:22

gabyfedde schreef:
Mij werd Egypte door reisbureau toen afgeraden om zelfde reden. Mijn broertje is daar met zn vriendin geweest en kon haar een paar keer voor een kudde kamelen ruilen. Zelfs mijn moeder werd daar lastig gevallen.
Ben er dus niet zelf geweest. Wel 2x naar Turkije en was eigenlijk zelfde verhaal.

Daar hoef je niet blond voor te zijn hoor Haha! Ik heb bruin haar en bruine ogen en ben 70 kamelen waard Nagelbijten / Gniffelen Was overigens niet in egypte Tong uitsteken

En verder... och. Ik heb 2 zusjes die blond haar hebben, en daar gebeurd ook niet zoveel mee. Gewoon idd aanpassen. Niet te bloot gekleed gaan enzo, en gewoon vertellen dat je uit Nederland komt, en niet naïef zijn Knipoog

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:25

Ik vond het niet zo'n leuke vakantie.. Mede door al die irritante Egyptenaren, als je dan ergens op een terrasje zit gaan ze wijzen en heel de tijd kijken enzo. Ik voelde me echt niet op mijn gemak daar, eerder heel erg bekeken. En al dat irritante gesjans, ik werd liever met rust gelaten.

En ze waren niet eens knap Tong uitsteken

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:25

Ik denk trouwens dat als je gaat kijken bij welke landen je risico's loopt als je 'alleen' op straat loopt, je bijna nergens meer heen kunt..
Want idd bijna alle Afrikaanse landen, landen als Turkije en Griekenland maar ook landen als Mexico daar kan je niet zomaar over straat als hier. Dan zal het in het ene land wel erger zijn dan bij het andere land, maar ik zou m'n vakantie er niet voor laten. Bloos

Gewoon nadenken bij wat je doet, niet te bloot gekleed en niet te goed van vertrouwen.. Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:26

@Katja, wij hebben een Nijlcruise gemaakt, we zijn dus overal en nergens geweest. Cairo, Luxor, Hurghada, Aswan, Edfu, Kom Ombo en weet ik het allemaal.
Ik was toen 34 of 35 en ik voelde me weer 18... *LOL*

Het was trouwens wel een geweldige vakantie. Ik had verwacht dat zo'n Nijlcruise best suf zou zijn, maar dat was niet zo, we hadden een erg leuke groep en hebben veel lol gehad.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:28

Ik ben op me 10e naar turkije geweest, dit heeft mijn zelfvertrouwen heel veel goed gedaan Clown xD

Ik ben nog nooit naar egypte geweest, verf anders je haar zwart voordat je gaat (eerst bruin en dan zwart, want anders wordt het paars Knipoog )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:29

Ik denk dat het er erg aan ligt wat je gewend bent. Ik heb in Zuid-Amerika gereisd en dat was vele malen erger voor mijn gevoel. Zolang je je realiseert dat het gewoon de cultuur is dan is dan voelt het vaak al beter.

Karin: Heerlijk toch om je weer 18 te voelen. Ik vond de afgelopen vakantie in Cuba ook weer een ego-boost. Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:31

Op de Dominicaanse republiek en Mexico kijken ze ook wel, maar ik vond het in Egypte echt anders. Ik voelde me er daar niet lekker onder.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:35

Ik ben naar zowel Italië als naar Egypte geweest en het is idd allebei even erg. Ik ben ook erg blond, dus heb aandacht genoeg gehad.

In Egypte heb ik een rondreis gemaakt, dus van Caïro, Alexandrite, Aswan, Luxor en daarna door de woestijn via de oases weer terug naar Caïro en door naar de Rode Zee, daar 3 dagen in een resort geweest. We waren met een klein groepje mensen, met dus 2 blonde vrouwen en we konden gewoon met zn 2en alleen over straat. Ja, je wordt erg veel aangesproken, erg veel gekeken, veel nagefloten, ik heb cadeautjes aangeboden gekregen, in een kruidenwinkeltje allerlei eten aangeboden enz. enz. Maar 1 ding viel wel op, ze raken je absoluut niet aan. Heb me ook geen moment bedreigd gevoeld. Af en toe wel genant, maar heb me geen moment onveilig gevoeld.
We zijn met een faluka (zeilbootje) de nijl op geweest, 5 toeristen, en 6 Egyptenaren, hebben er ook op de boot geslapen en die waren uitermate netjes. Onze reisleider was er natuurlijk ook bij, was ook een Egyptenaar trouwens.
We zijn zelfs op de kamelenmarkt geweest waar het verboden was voor toeristen Bloos Wij wilden dat graag en onze reisleider heeft ons naar binnen gesmokkeld, helemaal undercover. Ook daar geen problemen gehad.

In Italië hetzelfde verhaal, hoefde niet voor de bus te betalen, ik werd voorgetrokken, aangesproken, nagefloten enz. enz. Toch vond ik de Italianen veel bedreigender overkomen, maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.

Maar ik weet dus niet hoe het bijv. in Sharm el Sheik is, daar ben ik niet geweest.