Madrid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iilse

Madrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:44

Hallo!

Ik heb gezocht naar topics over Madrid (Spanje), maar kon niks vinden. Vandaar dus een topic over deze stad Lachen

Over een tijdje ga ik met school naar Madrid. In principe gaan we nu voor 8 dagen (zaterdag weg, zondag terug), maar persoonlijk lijkt dit mij erg lang. Ik ben vaker in grote steden geweest en meestal heb ik het wel gezien na 5 dagen Nagelbijten / Gniffelen

Mijn vraag is dus; hoe is Madrid? Wat is er allemaal te doen (musea, shoppen, etc.)? Is het aan te raden voor meer dan een week?

iilse

Re: Madrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 10:57

Is er dan helemaal niemand die iets over Madrid heeft te vertellen?
Ik ga er komende zaterdag heen voor 8 dagen. Ben erg benieuwd! Vork

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:51

Ik kom net terug uit Madrid...denk dat 8 dagen alleen Madrid wel erg veel is Nagelbijten / Gniffelen wij zijn er 3 dagen geweest en dat was precies goed te doen! elke dag een stuk van het centrum verkend!

Er is wel veel te doen, heel veel musea, Palacio Real en gewoon heel veel leuke straatjes. Museo del Prado (enorm museum) is aan te raden, veel te zien!

Hoop dat je nog een beetje mooi weer hebt, want dan is chillen in het Parque del Retiro ook erggg relaxed! Haha!

En verder zijn er nog genoeg steden rondom Madrid waarnaar je uitstapjes kunt maken (Toledo, Valladolid, etc).
Veel plezier!

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:29

Ooh klinkt leuk allemaal! Over dat Parque heb ik ook al veel gehoord Ja

8 dagen klinkt erg lang ja (vond ik eerst ook), maar we vetrekken zaterdagavond en vertrekken zondagvroeg, dus er gaan al 2 dagen vanaf. En verder zitten we 3 dagen fulltime op school, dus in principe hebben we ook maar 3 dagen Nagelbijten / Gniffelen

Hoe zijn de mensen in de stad verder?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:00

wel oke hoor Lachen blijft een grote stad, dus altijd op je tas etc letten, maar over het algemeen heb ik geen hekel aan Spanjaarden Lachen
scheelt ook dat ik redelijk Spaans spreek, dus me ook goed verstaanbaar kan maken, dan kom je al een heel stuk verder, want een hoop van de oudere generatie spreken nog niets geen Engels of iets Lachen

had wel last van alle mensen die mij een hele attractie vonden (lange vrouwen kennen ze daar uiteraard niet Knipoog ) maar goed, dat is bijna in elke buitenlandse stad, dus dat is niet specifiek Madrileens Clown