USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:55

Inderdaad, groot gelijk hoor, Monique! Je moet heerlijk genieten van het leven en andere mensen hebben er eigenlijk ook gewoon geen zaken mee hoe jullie je reizen financieren. Daar kan ik sowieso niet goed tegen - toen ik nog studeerde en 6 weken naar Australië ging, ging iedereen er zomaar vanuit dat mijn ouders het wel betaalden ("oh, nou ja, fijn als je ouders je een reis van €5000 betalen...") terwijl ik maandenlang keihard had gewerkt om het geld zelf te verdienen.

MoniqueT

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:27

Jullie zijn lief :-)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:36

Monique, het is toch heerlijk als je zoiets kunt doen! Jullie hebben ook alleen maar het beste gemaakt van de situatie als ik het zo lees. Jammer dat je je soms haast moet verantwoorden voor de keuzes die je maakt.

Ik heb zojuist mijn ticket geboekt! Voor september :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:01

Mavelle schreef:
Monique, het is toch heerlijk als je zoiets kunt doen! Jullie hebben ook alleen maar het beste gemaakt van de situatie als ik het zo lees. Jammer dat je je soms haast moet verantwoorden voor de keuzes die je maakt.

Ik heb zojuist mijn ticket geboekt! Voor september :)

Waar en wanneer ga je?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:05

Houston, begin september vlieg ik. Zin in!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 15:15

Leuk hoor Mavelle! Wat ga je daar doen?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:58

Hey meiden wij zijn al weer bijna drie weken thuis en we vinden het verschrikkelijk :')
We zijn 16 dagen in california geweest.
We willen volgend jaar weer terug. Ik heb familie wonen vlakbij LA, maar we willen dan eerst een rondreis maken en dan bij hun nog een paar dagen.
Grand canyon en zo hebben we allemaal niet gezien. Dus we zitten te denken omdat allemaal volgend jaar te doen met de Kids.
Zijn wel naar SF geweest. Vonden het super gaaf.

Ik heb ook geprobeerd om geld te pinnen met mijn ING pas maar dat lukte helaas niet. Dus toch maar cc gebruikt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:40

Hoe ging het vliegen met de kids?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 17:38

Keet, hier een paar dagen geleden weer een goede ervaring met vliegen. Was niet zo ver als voor jullie, 4 uur, maar het ging wederom prima. Op de heenweg hadden we een nachtvlucht (vertrek 03:40), ze hebben beiden geslapen. Terugvlucht heeft de jongste (17 mnd) 2u geslapen en daarna gegeten/gespeeld op schoot en de oudste (bijna 4) filmpjes gekeken op de iPad. Waren veel kinderen in het vliegtuig, ik heb ze niet gehoord :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:43

Super!
Momenteel boeit een telefoon of ipad hem niet bijzonder veel :+ maar kan veel veranderen in twee maanden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:16

Askim, je moet je pas wel aanzetten voor pinnen buiten Europa.
Tenminste, bij SNS wel.
Ik pin altijd en nooit problemen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:30

Ik heb ook ING en kon gewoon pinnen :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:48

ING pas staat standaard in Europa aan. Wil je buiten Europa pinnen moet je het activeren. Wellicht niet gedaan Askim

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:36

purny schreef:
ING pas staat standaard in Europa aan. Wil je buiten Europa pinnen moet je het activeren. Wellicht niet gedaan Askim

Ga ik zo eens even naar kijken.

Keet schreef:
Hoe ging het vliegen met de kids?

Of we wekelijks vliegen :') ging echt super makkelijk.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:28

Nog 4 weekjes!!! En dan gaan we.
Vandaag idd de passen op Amerika gezet. Wij hebben Rabobank. Ook voor de kids gedaan trouwens met die bankpassen. Wel zo leuk als ze zelf hun zakgeld uit kunnen geven op vakantie daar HAHA.
Ik geloof dat we zo'n beetje alles geregeld hebben. Nu alleen nog even 4 weken heel hard werken (ben zelfstandig ondernemer) en dan kunnen we!!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:39

Goed dat ik het lees, je kunt dus niet pinnen met een rabo wereldpas? Of wel als je hem activeert, is dat zeker?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:59

Gucci_ schreef:
Goed dat ik het lees, je kunt dus niet pinnen met een rabo wereldpas? Of wel als je hem activeert, is dat zeker?

Je kan wel pinnen. Je moet hem alleen activeren op wereldgebruik. Anders even je bank bellen voor de zekerheid.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:51

Zilfstar, ik weet niet hoe dat bij de Rabo is, maar bij de SNS zet ie m uit zichzelf weer uit na een paar weken.
Aangezien je pas over 4 weken gaat. Misschien ff checken of dat bij de Rabo niet zo is. Anders zit je straks daar en dan ineens doet je pas het alsnog niet meer.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:31

Veel banken blokkeren de bankkaarten en kredietkaarten automatisch voor gebruik in Amerika. Dat komt omdat er vaak credit card fraude gebeurt met zo'n kaarten in Amerika (vriendin van me had ooit een bestelling van €500 aan schoenen op haar credit card staan zonder dat ze er iets van wist :+ ). Je kan dat gewoon met je bank checken en kan je kaart dan laten openstellen voor gebruik in Amerika. Ik kan dat zelf ook doen via online banking.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:13

Bij de Rabobank kan je de tijdsperiode aangeven waarin je je pinpas vrij wilt geven voor Noord-Amerika.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:45

Needje schreef:
Zilfstar, ik weet niet hoe dat bij de Rabo is, maar bij de SNS zet ie m uit zichzelf weer uit na een paar weken.
Aangezien je pas over 4 weken gaat. Misschien ff checken of dat bij de Rabo niet zo is. Anders zit je straks daar en dan ineens doet je pas het alsnog niet meer.

Inderdaad zoals Monique zegt: Bij Rabo kun je precies aangeven van wanneer tot wanner je hem wilt geb ruiken in USA.

Tevens omdat ik een vraag had over de creditcard hebben ze ook daar een aantekening gemaakt welke periode we in Amerika zijn.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:06

Hai,
Ik kom ook even binnenvallen!
Vertrek dinsdag voor +/- een maand naar Amerika. We beginnen in San fransisco en daarna halen we een camper op en toeren we lekker verder ; via het yosemite park naar Monterey naar LA en vervolgens eindigen we in Las Vegas *\%/*

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 02:42

Hoi, ik kom gezellig binnen vallen :D

Eind februari gaat mijn eerste trip naar New York plaatsvinden!! *\%/* :):) Ik ben nu al zo excited en moet nog veel regelen maar gelukkig heb ik nog even de tijd :o kan ik ook gelijk gaan sparen om daar helemaal los te gaan met shoppen hahah *\o/*

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:37

xU_Blinghx schreef:
Hoi, ik kom gezellig binnen vallen :D

Eind februari gaat mijn eerste trip naar New York plaatsvinden!! *\%/* :):) Ik ben nu al zo excited en moet nog veel regelen maar gelukkig heb ik nog even de tijd :o kan ik ook gelijk gaan sparen om daar helemaal los te gaan met shoppen hahah *\o/*

Leuk!! Ik vond New York echt geweldig!!!!

Andere vraag: hoe kan ik precies mijn ESTA wijzigen? Ik heb er nog één van onze vakantie afgelopen November en geen nieuw paspoort nodig. Maar kan er niet geheel uitkomen hoe dat zit met wijzigen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:51

Op de website waar je hem ook kan aanvragen. Spreekt voor zich en is vrij simpel