USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:57

Natsuki schreef:
Weten jullie trouwens wat de beste optie/voordeliger is, met kaart betalen of cash afhalen?

Om wat te doen?

CharlievdH

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:04

Gewoon om te betalen in Amerika, je bepaalt een bepaald bedrag meer als je geld afhaalt, maar ook als je een creditcard/pinpas gebruikt en ik vroeg me af in hoeverre daar verschil in zat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:33

Over het algemeen is het goedkoper om te pinnen bij de ATM (geldautomaat) met je pinpas. Betalingen in de winkel kan je gewoon met credit card doen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:01

In de winkel of waar dan ook is contant/credit card altijd goedkoper dan pinpas. Tussen contant en credit card zit helemaal geen verschil. Geld opnemen is met pinpas goedkoper of het bijpinnen tijdens credit card/pin transactie

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:55

En voor zaken als een auto huren heb je een CC nodig anders moet je een fors bedrag in cash in onderpand geven......als je al een auto kunt huren zonder CC....

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:38

hallo,

het kriebelt nog steeds om een keer naar new york te gaan. (of 2 weken met rondreis erbij naar boston en vermont. in vermont stage gelopen. vandaar).

het maakt me niet uit wanneer we gaan. als ik tickets wil boeken moet ik steeds een datum invullen.

wie weet een site waar in de goedkoopste tickets kan vinden en dan kijken welke datum dan handig is?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:27

Die zal je makkelijk niet vinden, want ook per maatschappij en site wisselen de prijzen van de tickets continue. Ik kijk zelf vaak bij KLM, omdat je dan wel een grafiek kan vinden van de laagste prijzen in de eerstkomende 11 maanden. Maar ja, er zullen dan best goedkopere prijzen zijn bij andere maatschappijen.

Gewoon een aantal verschillende data proberen bij vergelijkingssites als Kayak.com, Skyscanner en Momondo.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:58

Bedankt!

Voor vliegtickets kijk ik altijd via google flights, zo hebben wij voor 30 juni -13 juli een retourtje van 500 euro, toch wel een goede prijs lijkt mij. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:04

Wij vliegen 20 juli op boston, retour 340,-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:08

Of ticketspy, vakantiepiraten.
Voor mij begint het ook al lekker op te schieten nog 86 dagen. Maar eerst een dagje Berlijn

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:14

Natsuki en Angela, wat een koopjes!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 00:46

Ik kijk altijd op Skyscanner.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:40

Angela_ schreef:
Wij vliegen 20 juli op boston, retour 340,-

dat wil ik oooook!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:16

Ik kijk via skyscanner. Kun je goedkoopste maand, of goedkoopste dag in een maand aanklikken dan zoekt hij dat uit voor je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:32

Ik kijk ook via skyscanner, we vliegen nu vanuit Dusseldorf trouwens met Delta. Ik begin nu al overigens voor aankomend jaar te kijken. :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:42

Plannen jullie al zover voor uit? :D

Ik heb mijn plannen gewijzigd, en wil in augustus gaan, wil het liefst meerdere plaatsen bezoeken, new York en Californië, maar weet niet zo goed hoe ik alles ga boeken, Wil sowieso hooguit 3 weken, maar weet niet hoelang ik wil blijven ergens en dat liever niet allemaal van te voren al plannen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:49

Wij plannen bijna een jaar vooruit ja. Dat scheelt vaak enorm in de kosten van hotels, tickets en autohuur. Bovendien vind ik voorpret geweldig, kan ik uren bezig zijn met mijn road book en het blog en vind ik het gewoon lekker om met de reis bezig te zijn :-)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 06:47

Is dat nou echt zo?? Ik heb het voor dit jaar qua vliegtickets en auto ook in de gaten gehouden en tot nu toe scheelt het €100. Voor de rest hebben we nog niks geboekt.

Ik zou volgend jaar graag naar Alaska willen maar kom voor tickets dit jaar hetzelfde uit als volgend jaar. Zijn er tips en tricks die ik mis?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:41

Ik boek al 11 maanden van te voren. Ik heb namelijk niet het geld ineen keer liggen om te betalen. En ben ruim van te voren alles aan het bekijken en dan ga ik over een paar weken gewoon de hele planning maken met hoe ik erheen moet en welke metro er komt. Voorpret is zo leuk

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:55

Als je regelmatig zoekt (bv. een bepaalde route om de prijs in de gaten te houden), ruim dan ook je cache en cookies even op... ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:01

Ik plan ook altijd minstens 9 maanden vooruit, inderdaad omdat het scheelt in kosten. En op veel toeristische plaatsen (Grand Canyon en andere parken, bijvoorbeeld) zijn maar een beperkt aantal hotels/accommodaties die al snel volgeboekt zitten.

Selka schreef:
Is dat nou echt zo?? Ik heb het voor dit jaar qua vliegtickets en auto ook in de gaten gehouden en tot nu toe scheelt het €100. Voor de rest hebben we nog niks geboekt.

Ik zou volgend jaar graag naar Alaska willen maar kom voor tickets dit jaar hetzelfde uit als volgend jaar. Zijn er tips en tricks die ik mis?

Ik vrees dat Alaska gewoon erg duur is. Ik wil ook erg graag gaan en voor alle verschillende periodes van het jaar kom ik ook steeds dezelfde prijs uit (minstens €900, vaak meer dan €1000).

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:39

Voor Texas zijn de prijzen van vliegtickets ook altijd wel aardig hetzelfde. Als er grote verschillen in zitten heeft dat meer te maken met de periode waarin je gaat en niet zo zeer met hoever je van te voren boekt. Maar kan me voorstellen dat dat voor hele toeristische plaatsen anders is.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:41

Misschien scheelt het dat wij niet naar toeristische staten gaan dit jaar?

Alaska heb ik gevonden voor €800 en dat betaal ik ook voor Minneapolis dus dat vind ik allemaal wel meevallen. De boottochten en vluchten in de staat zelf daarentegen.. :wow: Ik wil natuurlijk wel alles (dus ook ijsberen etc.) zien als wij naar Alaska gaan. Kom rond de €9000 uit voor 3 weken. Dat is wel wat duurder dan wij normaal uit willen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:45

Mavelle schreef:
Voor Texas zijn de prijzen van vliegtickets ook altijd wel aardig hetzelfde. Als er grote verschillen in zitten heeft dat meer te maken met de periode waarin je gaat en niet zo zeer met hoever je van te voren boekt. Maar kan me voorstellen dat dat voor hele toeristische plaatsen anders is.

Komt denk ik vooral omdat de echte toeristische plekken ook sneller onder aanbiedingen vallen. Zodra er een overstap bij komt kijken of er is geen aanbieding is het gelijk al een stuk duurder.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 11:52

Annash schreef:
Als je regelmatig zoekt (bv. een bepaalde route om de prijs in de gaten te houden), ruim dan ook je cache en cookies even op... ;)

Niet alleen je cookies, gebruik ook af en toe een ander ip adres, heeft ons dit jaar totaal €1000 opgeleverd! :wow: