USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:22

Wij gaan altijd met minimaal 2 kaarten, liefst 3. Al 2 keer en geblokkeerde cc gehad wegens fraude. LImie kan je bij de bank tijdelijk laten verhogen.

Die pancakemachine op 110 volt ploft hier toch :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:19

MoniqueT

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:51

O, ja, maak me gek :-) Geweldige dingen zijn het :-)

Maar ik ben niet zo van de pancakes gelukkig, maar die voor wafels vind ik ook geweldig.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:59

Wij nemen altijd 2 cc's mee en liever 3 zodat de huurauto op een aparte cc staat :)

Nog steeds niks gepland of geboekt behalve de tickets... Komt niet goed dit jaar :+ Helemaal geen tijd en veel te veel andere tripjes. Achja zelfs in ND zullen ze wel een hotel hebben dat last minute nog plek heeft.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:39

germie schreef:
Hadden jullie 1 of 2 creditcards? En waar hebben jullie de limiet op gezet?

Mijn wederhelft en ik hebben ieder een creditcard. De limiet is eigenlijk veel te hoog.

Mocht er van alles mis gaan qua kaarten dan heb ik ook nog een cc van mijn werkgever.....die ik dan wel even moet waarschuwen dat ik noodgedwongen van zijn cc gebruik moet maken...dat ie het ding dus vooral NIET moet blokkeren als er een rekening binnen komt van een restaurant in Tampa (of zo) en dat ie zijn centjes uiteraard terug krijgt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:40

Ik ben vorig jaar zonder CC naar Amerika geweest en dat is prima verlopen gelukkig. :)
Ik kon er toen nog geen krijgen omdat ik te kort in Engeland woonde, en mijn Nederlandse bank wilde er geen afgeven omdat ik geen maandelijks inkomen had (nee, dat kwam binnen op mijn Engelse rekening). Behoorlijk frustrerend dus, maar het was niet anders.

Inmiddels heb ik een CC van mijn Engelse bank (die ik nog wel moet activeren... lol).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:50

Misschien een tip voor mensen die nog een goedkoop hotel zoeken, priceline.com en dan de express deals. Officieel weet je niet wat je krijgt maar dankzij deze site wist ik het dus wel: http://flashpackerfamily.com/using-pric ... ess-deals/

Ik heb inmiddels 3 hotels geboekt via deze deal en ik wist alle 3 de keren wat het hotel zou zijn. Direct na het boeken krijg je een bevestiging en het was inderdaad het hotel wat ik dacht.

De service is trouwens uitstekend, in mijn enthousiasme had ik per ongeluk ipv 26 juli op 26 juni een hotel geboekt. Een belletje en mijn boeking is ongedaan gemaakt en ik krijg mijn geld terug. Officieel staat er bij dat je dat je het niet terug krijgt, maar dat lukte dus wel. Ik ben helemaal enthousiast.

Volgende maand vertrekken we, en we hebben bijna alle uitstapjes en hotels nu geboekt. Ik heb er echt zin in! Ik kijk vooral uit naar New York!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:13

Nou mijn ervaring met Priceline en hun klantenservice is echt een hele slechte. Ik kon niet annuleren, zelfs niet met goede redenen. En dat is direct wat ik op Priceline en Hotwire tegen heb. Eens maar nooit weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:37

Echt? Ik was eigenlijk verbaasd dat het me lukte, was het niet gelukt was het ook niet erg geweest. Mijn eigen domme fout zeg maar, en zo heb ik het ook gewoon eerlijk gezegd. Ik had dus hem goede reden, behalve dat ik pas een maand later het land in kom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:59

Nog 100 dagen *\o/* *\%/*

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:40

Stephanie_M schreef:
classeygurl schreef:
En wat betreft het ontbijt, vaak had het hotel/motel een ontbijt erbij en hadden we dat een keer niet haalden we lekker simpel een yoghurtje en wat fruit bij de Walmart :-)

Maar er zijn vaak ook genoeg leuke tentjes waar je een lekker ontbijtje kunt halen.

Heb je dan wel zin om steeds naar een walmart te rijden? Ik vind het 1x nog wel leuk maar niet een paar keer in mn vakantie.

Ik boekte gewoon hotels vooruit met of zonder ontbijt. Indien het er niet bij zat at ik bij het hotel of een tentje in het dorp waar ik zat.

Ja hoor! Meestal zat het ontbijt wel bij het hotel in maar de paar keer dat we het bij de Walmart haalden namen we vaak ook meteen lunch voor onderweg mee, perfect!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:27

Ik ga in New York naar de overkant van de straat daar zit een 24 uurs tentje

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:33

Sorry dat ik hier kom binnenvallen.. Weet iemand misschien of je een visum nodig hebt als je een week in de VS verblijft? Heb wel een geldig paspoort. En hoeveel dagen van te voren moet je minimaal je tickets boeken, wil misschien nog wel langer blijven of dingen wijzigen, kan dit ter plaatse ook? Wil 30 juni vertrekken of een paar dagen eerder al.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 04:25

Je hebt een Esta nodig. Google maar
mag je 90 dagen op blijven maar niet werken alleen vakantie

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:29

Gucci, een retourticket is altijd voordeliger dan een open ticket. Daarbij zal Immigrations ook minder moeilijk doen als je een retourticket hebt.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:52

Je zou evt een flexibel ticket kunnen boeken, heb ik ook eens gedaan toen ik voor langere tijd bleef (6 mnd tot een jaar) en niet zeker wist of ik direct daarna naar huis ging of nog ging reizen (op visum was extra maand toegestaan). Kostte toen €50 bovenop ticketprijs en daarnaast evt kosten voor verschil in reisdatum (was bij de KLM).

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 03:36

Ik kom hier even (weer) binnenvallen, zit momenteel al een maand in Canada voor stage en ben een reis met mn ouders aan het plannen, dit zal een week canada week amerika worden en dan NY.
Zouden graag niet alleen gebouwen zien en eventueel iets actiefs, auto huren geen probleem.
Was al aan het kijken voor een bull of horse rodeo maar kan zo snel niets vinden, gaat om de periode van waarschijnlijk 4 tot 10 augustus, als iemand ideeen of tips heeft hoor ik dit graag!
Heel handig natuurlijk als ik alles zelf mag regelen zonder enige ervaring en mn ouders zeggen doe maar iets leuks :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 06:32

Waar haal je het voordeligst een extra creditcard vandaan?

En waar het voordeligst het grootste formaat lichtgewicht koffers?

En kan ik bij united airlines niet van te voren overbagage bijboeken? Ik kan vinden dat het 100 dollar perkoffer van 23 kg enkele reis kost, maar ik wil graag 2 of 3 koffers inchecken. Bij airmalta moet dat van te voren geboekt worden. Aan de bali betaal je veel meer. Met 1 koffer reizen gaat niet lukken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:06

Even bellen met de klantenservice :))

Mijn cc heb ik via de anwb. 14 euro per jaar geloof ik. Was goedkoper dan bij mijn bank

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:55

Oke en tickets kan je ook gewoon 5 dagen van te voren boeken of is het beter dat zsm te doen? Want ben er nog niet helemaal over uit waar en hoelang ik overal wil verblijven. Voor mijn laatste (en eerste) reis had ik de tickets al 3 maanden eerder geboekt, maar dat had een vriend van mij gedaan en nu moet ik alles zelf doen...

Visum 72u voor vertrek, klopt toch?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:12

Als je al 30 juni wil vertrekken zou ik nu wel tickets gaan boeken en je ESTA gelijk aanvragen. Je kunt ook eerst je ESTA doen, dan weet je zeker dat die goedgekeurd is en dan je tickets boeken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:42

Tickets kan je boeken wanneer je wil :P Maar het hangt er vanaf hoeveel geld je wil uitgeven. In principe kan je de dag zelf nog een ticket boeken, maar dan betaal je je blauw. De algemene regel voor vliegtickets is gewoonlijk: hoe sneller, hoe goedkoper.

Houd er wel rekening mee dat customsagenten in de luchthaven erg vreemd gaan opkijken als je zegt "ik weet nog niet hoe lang en waar ik ga blijven." Als je door de controle moet in Amerika, moet je echt een duidelijk plan kunnen voorleggen. Anders ben je in hun ogen al snel een risico, want mensen die niet kunnen garanderen dat ze binnen de 90 dagen (de duur dat je met een ESTA mag verblijven) weer weg zijn, zijn al snel erg verdacht.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:50

ESTA is wat anders als een Visum ;) ESTA is max 90 dagen en je mag niet werken in de USA.
Zou gewoon alles vandaag nog regelen. Eerst je ESTA om zeker te weten dat je die hebt en dan direct je tickets.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:57

Ik zit een beetje met mijn maandelijkse vandaar, niet zo'n pretje om dat net te hebben als ik vertrek of tijdens de reis en ik wil wel echt genieten van mijn trip dan. Oke, dat was dan ook de esta.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:10

Weten jullie trouwens wat de beste optie/voordeliger is, met kaart betalen of cash afhalen?