USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:12

Oké, wij slapen altijd in Best Western Plus of gelijkwaardig en daar zit het ontbijt er altijd bij en best uitgebreid. Je kunt je echt vol eten aan omelet, warme wafels/pancakes - ik blijf de pancakemachines geweldig vinden - , fruit, yoghurt enz. Vaak eten wij alleen nog een enkele boterham tussen de middag en dan ben je echt goedkoop uit!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:11

Holiday Inn Express heeft ook lekkere ontbijten, complimentary

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:14

Als je naar Texas gaat moet je zeker San Antonio bezoeken :)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:06

Wij hebben veel overnacht bij Days Inn/Comfort Inn/Quality Inn/Holiday Inn etc. Allemaal prima, niet mega luxe maar een prima schoon bed en badkamer en regelmatig ook ontbijt inbegrepen inderdaad. Beviel prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:09

Wij hebben behalve in New York overal er bewust voor gekozen om een stukje buiten de stad te verblijven omdat het een stuk goedkoper was, dan was het wel handig om ontbijt inbegrepen te hebben, anders moest er zonder ontbijt gereden worden en dat is niet altijd fijn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:47

Ik had een andere vraag. Vanaf morgen krijg ik concerta voorgeschreven. Een medicijn voor ADHD. Ik hoorde dat ik een verklaring mee moet nemen. Is alleen die doktersverklaring voldoende of moet ik nog iets anders doen/meenemen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:13

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:19

MoniqueT schreef:
Niet nodig, lees even de link: http://thehague.usembassy.gov/mobile//f ... medicijnen

Concerta valt onder de toegestane middelen.

Gelukkig. Ik had namelijk al verhalen gelezen dat ik bij de rechtbank een verklaring moest halen. Dan neem ik alleen een medicijnenpaspoort mee en de verklaring van de psych

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:09

Is het trouwens noodzakelijk om alle hotels al te boeken van te voren? Wij willen dit liever niet ivm flexibel willen reizen, en hebben al een schema bedacht van vroeg opstaan en vroeg een hotel zoeken.
Maar we zitten wel in het hoogseizoen natuurlijk. Zijn die cheap ass hotels en best western hotels zodanig aanwezig dat de kans groot is dat je terecht kan? Of moeten we werkelijk elk hotel vastzetten al :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 12:14

Ik zou alleen de hotels in/bij de National Parks voor de zekerheid reserveren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:42

Ik vraag me altijd af wat mensen verstaan onder flexibel reizen? Ik bedoel daarmee dat je toch maar een x aantal dagen ter beschikking hebt waarin je een bepaalde route wilt doen en dingen wilt zien. Ik ben nog van het pre internet tijdperk en ik vond het een verschrikking om hotel in en hotel uit te gaan. Nu kun je dit natuurlijk de avond van tevoren via internet doen maar ter plekke zou ik het nooit meer doen. Daarbij zit je in het hoogseizoen en bij de NP's en plaatsen als Page en Moab is de accommodatie toch al beperkt dus ik zou altijd van tevoren boeken. Scheelt je frustratie en tijd ter plekke.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:45

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je overal WiFi hebt Lowara, wij hebben een paar keer zonder WiFi gezeten omdat we simpelweg geen verbinding konden krijgen met het netwerk.

Ik zag ook wat langskomen over het wel of niet bijboeken van ontbijt. Wij hebben havermout gehaald waar je alleen nog maar water bij hoefde te gooien. Een waterkoker of magnetron is vrijwel overal aanwezig. Als er wel ontbijt bij in zat was het erg wisselend, van een buffet tot enkel een paar (smerige) soort-van donuts en oploskoffie. Die instant havermout is echt goed te doen, alleen een lepel meenemen van thuis ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:22

Wij hebben alle hotels op New York (we wouden in NY echt in het centrum zitten en hebben dus ook de rest van de reis bespaard op kosten) en Boston (waar we aankwamen) na onderweg geboekt. Scheelde dat wij een huurauto hadden en dus niet gebonden waren aan een hotel midden in de stad. Er is overal wel een Starbucks waar je even verbinding kan maken met het internet, en dan boekten we zo weer het volgende hotel voor een paar dagen. Onze route lag van tevoren enigszins vast, maar we hebben bijvoorbeeld Baltimore overgeslagen, zijn maar 1 dag in Philadelphia geweest en zijn langer op Cape Cod gebleven dan de bedoeling was.

Ik zou van tevoren goed uitzoeken op welke plekken de accommodatie beperkt is en daar al van tevoren boeken. Verder denk ik dat Amerika bij uitstek het land is waar je rond kan trekken en kan aankijken waar je stopt, het stikt er de moord van de hotels, motels en andere ongein.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:27

Wij hebben dit bij ons laatste reis ook gedaan Lowara.
Alleen reisden wij wat na het hoogseizoen (september/oktober)
We hadden thuis eerst een route uitgestippeld en enkel de vliegtickets en huurauto geboekt.

Later hebben we thuis toch nog de eerste nacht geboekt omdat dat wel zo fijn is en een hotel in de buurt van Antelope Canyon en Monument valley, dit valt ook wel aan te raden want hadden we dat toen nog moeten doen hadden we of er een paar honderd kilometer vandaan gezeten of de hoofdprijs moeten betalen.
Bij de andere Nationale parken hadden we dan weer niks geboekt en dat ging prima.

Wat wij deden was per dag bekijken waar we heen wilden, vaak boekten we dan de avond van te voren of zelf nog diezelfde ochtend het hotel voor de volgende nacht.
In de meeste hotels en motels heb je wel wifi en anders zit er altijd wel een MC Donalds in de buurt met wifi.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:31

En wat betreft het ontbijt, vaak had het hotel/motel een ontbijt erbij en hadden we dat een keer niet haalden we lekker simpel een yoghurtje en wat fruit bij de Walmart :-)

Maar er zijn vaak ook genoeg leuke tentjes waar je een lekker ontbijtje kunt halen.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:21

classeygurl schreef:
En wat betreft het ontbijt, vaak had het hotel/motel een ontbijt erbij en hadden we dat een keer niet haalden we lekker simpel een yoghurtje en wat fruit bij de Walmart :-)

Maar er zijn vaak ook genoeg leuke tentjes waar je een lekker ontbijtje kunt halen.

Heb je dan wel zin om steeds naar een walmart te rijden? Ik vind het 1x nog wel leuk maar niet een paar keer in mn vakantie.

Ik boekte gewoon hotels vooruit met of zonder ontbijt. Indien het er niet bij zat at ik bij het hotel of een tentje in het dorp waar ik zat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:28

Hoi! Onze reis is zo goed als rond (vluchten, trein, hotels, huurauto.. alleen de overnachting langs de Highway 1 tussen SF en LA hebben we niet geboekt. lijkt ons dat daar genoeg gelegenheden zitten.

Ook heb ik al de toezegging dat we welkom zijn bij de kunstgalerie waar we graag heen willen in LA (volg week even email sturen om afspraak te maken, maar had ze maandag voor ieman anders aan de telefoon en dat gaat dus lukken!!)

Super zin in!!

maar even een vraag over betalen in USA want daar hoor ik wat tegenstrijdige berichten over mn van mensen die niet in USA geweest zijn: Moet je inderdaad alles met creditcard betalen? Of kun je daar met je wereldpas gewoon makkelijk geld pinnen en via pin betalen? Hoe gaat dat in zijn werk? (we zitten in NY SF en LA) (Oja ik weet dat we de passen bij Rabo "aan" moeten zetten voor de USA)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:49

Nee via PIN betalen gaat daar niet zo makkelijk. Soms lukt het wel, soms niet. Pinnen uit de muur, geen idee, wij nemen nooit geld op en betalen idd alles met CC.
Edit: je pinpas is een debitcard als je dat aan moet geven in winkels.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:54

Wij pinnen contant bij een bank. En verder betalen we met de CC. Pinnen nog niet geprobeerd want we gebruiken daar de cc voor

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:54

Onze pinpassen werkten lang niet overal, credit card wel. Wij boeken juist wel hotels vooraf, geen gedoe mee onderweg en vooraf zoeken naar leuke plekjes. Groot deel van de voorpret! En je kan bijna alles annuleerbaar boeken als er toch wat verandert.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:00

MoniqueT schreef:
Onze pinpassen werkten lang niet overal, credit card wel. Wij boeken juist wel hotels vooraf, geen gedoe mee onderweg en vooraf zoeken naar leuke plekjes. Groot deel van de voorpret! En je kan bijna alles annuleerbaar boeken als er toch wat verandert.

Ja alle hotels zijn geboekt. Behalve dus 1 overnachting van SF naar LA. gewoon omdat we vooraf niet weten hoe ver je op de eerste dag gaat komen.

OK.. dus beste een CC met genoeg ruimte en contanten uit de muur dan hmmmm....

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:07

Fitzroy schreef:
Oké, wij slapen altijd in Best Western Plus of gelijkwaardig en daar zit het ontbijt er altijd bij en best uitgebreid. Je kunt je echt vol eten aan omelet, warme wafels/pancakes - ik blijf de pancakemachines geweldig vinden - , fruit, yoghurt enz. Vaak eten wij alleen nog een enkele boterham tussen de middag en dan ben je echt goedkoop uit!

Ik heb mijn dochter gevraagd (die zaterdag vertrekt) of ze zo'n pancakemachine mee wil nemen voor me...... wil ze niet! :D :(
Ik vond ze geweldig!!!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:35

Wij zitten momenteel in New York en een creditcard is inderdaad alles wat je nodig hebt ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:49

Hadden jullie 1 of 2 creditcards? En waar hebben jullie de limiet op gezet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:08

Man heeft een master card en ik een visa. Beide met een limiet van een x aantal euros.