USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:38

HorseyDude schreef:
Uh?!Wat doet een mobile home helemaal vanuit Idaho nou in mijn stadje Schiedam?!

Je bedoelt motorhome? Mobile home is een stacaravan :-) Vast een Amerikaan die de boel verscheept heeft voor een lange reis door Europa.

Over een trip Florida - Tennessee - Texaa: wij deden in 3 weken Florida - Louisiana Texaa maar wel one way. Is een heel eind terug.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 06-06-16 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:40

MoniqueT schreef:
HorseyDude schreef:
Uh?!Wat doet een mobile home helemaal vanuit Idaho nou in mijn stadje Schiedam?!

Je bedoelt motorhome? Mobile home is een stacaravan :-) Vast een Amerikaan die de boel verscheept heeft voor een lange reis door Europa.

Oeps ja sorry hahahaha! Maar het is wel een mooie! :) (geen foto van genomen vanwege privacy, jeweetwel...) :)

MoniqueT

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:42

Wij hebben die trip destijds met de camper gemaakt. Dit jaar met een auto getoerd, maar wel luxere hotels. Motel 6 is vrij goedkoop en basic volgens mij, net als Super 8.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:43

MoniqueT schreef:
Over een trip Florida - Tennessee - Texaa: wij deden in 3 weken Florida - Louisiana Texaa maar wel one way. Is een heel eind terug.

Ja ik orienteer een beetje adv google maps... als er een 12 hr drive staat, dan is dat toch wel te doen in 2 dagen? 6 uurtjes rijden, overnachten, 6 uurtjes rijden.. Of kloppen die rij tijden van GM misschien niet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:52

Vond zelf de googlemaps geschatte rijtijden wat optimistisch :+ wij waren vaak langer onder weg :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:55

Cer schreef:
MoniqueT schreef:

Ja ik orienteer een beetje adv google maps... als er een 12 hr drive staat, dan is dat toch wel te doen in 2 dagen? 6 uurtjes rijden, overnachten, 6 uurtjes rijden.. Of kloppen die rij tijden van GM misschien niet?

Ik doe het gewoon op kilometers/miles. Meer dan 300 miles per dag doe ik niet. Punt. En zo gauw het richting die 300 miles kruipt check ik ook nog even of ik onderweg niks 'raars' ga tegen komen. Door schade en schande wijs geworden heet dat.......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:58

bijna 500 km per dag heb je het dan over? Dat lijkt me ook plenty hoor.. Maar kan het dan niet zo zijn dat je de ene dag bijv een krappe 3 uur rijdt, en tussendoor wellicht een keer 6 uur ofzo?

Wat voor rare dingen moeten we dan aan denken Cowboy? :oo
en wat vind jij een Motelketen die aan te raden is?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:22

Cer schreef:
bijna 500 km per dag heb je het dan over? Dat lijkt me ook plenty hoor.. Maar kan het dan niet zo zijn dat je de ene dag bijv een krappe 3 uur rijdt, en tussendoor wellicht een keer 6 uur ofzo?

Wat voor rare dingen moeten we dan aan denken Cowboy? :oo
en wat vind jij een Motelketen die aan te raden is?

Voorbeeldje van 'rare'/overwachte zaken waar ik (achteraf rekening mee had kunnen/moeten houden):
Van Lake Placid (NY) naar Portsmouth (NH) in 1996: 245 mijl, dus goed te doen. Maar Lake Placid ligt in de bergen....en je moet naar de kust. Dus moet er om te beginnen 1,5 uur serieus gedaald worden. Haarspeldbochten rijden.....maar de 1996 Chevrolet Monte Carlo houdt niet van bochten, die wil liefst rechtdoor....en hij houdt al helemaal niet van haarspeldbochten....en het remsysteem houdt niet van 1,5 uur afdalen. En dan ben je 1,5 uur keihard aan het werken om uit de bergen te komen. Qua kilometers heb je amper iets gedaan. Achteraf was dat te voorspellen geweest.

Vervolgens rijden we binnendoor en doorkruisen we het pittoreske Vermont. Lekker romantisch.....totdat je het 1e dorpje binnen rijdt. Maximum snelheid 20 MPH. |o Had ik achteraf kunnen weten, maar zo heb je weer een uur extra aan je kont. Tegen de tijd dat we na 7 uur rijden in Portsmouth aankwamen was ik helemaal dood........

Motelketens....geen idee joh. Ik kom al 15 jaar niet meer in motels. Hangt ook een beetje af van je reisgezelschap en de reis zelf. Voorbeeld: toen ik de I-90 af reed van Boston naar Niagara Falls hebben we voor $9 (coupons!) in een Motel 6 op het randje van een industrieterrein geslapen op 500 meter van de I-90. Aan de overkant van het motel lag een Wendy's......dan heb ik alles wat ik die nacht nodig heb. Maar dat zal niet voor ieder reisgezelschap gelden.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:27

Mijn fave motelketens zijn Days Inn en La Quinta, maar vooral de laatste zit je toch alweer in een iets hogere prijsklasse. Verder ervaringen met oa Super8, Motel6, Comfort Inn en zo zijn er nog tig van dat soort ketens. You get what you pay for, maar meestal is een matras voldoende voor mij, no problem.

Ik kan me eigenlijk maar twee slechte ervaringen herinneren, eentje waarbij er een nogal luidruchtig gezin tot na middernacht vrolijk voor onze kamer stond te... Tja, geen idee wat ze allemaal uitspookten, maar goed, uiteindelijk de receptie gebeld en dat werkte (!).

En de andere keer net voor we de kamer wilde verlaten nog even naar het toilet.... Dat doorspoelen zorgde voor een vollopend toilet. En overstromend. Oeps. Kamermeisjes die toevallig net aankwamen on de kamer schoon te maken helemaal in paniek, achteraf wel humor. En zij zich helemaal verontschuldigen, bleek een vaker voorkomend probleem. Wij vonden het niet erg, gingen toch net weg. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:29

Wij hebben alleen maar in motels langs de weg geslapen, zo goedkoop mogelijk. Wij hebben maar 1 slechte ervaring en dat was een hotel dat niet bij een keten hoorde in Niagara Falls, voor de rest alleen maar top. Veel in Holiday Inn gezeten, Best Western (iets in die trant, kan dat? :') ) en dat was allemaal prima. Ontbijt was te doen, kamers waren netjes en vaak zit er zelfs nog wel een zwembad of iets in die trant bij. Als je daar naar 2 sterren gaat is dat heel anders dan in Europa, heb ik het idee.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:47

Natuurlijk is 12 uur terug rijden geen probleem, maar een reis met multi city ticket is vaak niet diirder. Je hebt alleen drop off kosten voor de auto, maar gebruikt minder beandstof en zit ruimer in je dagen. Ik zou zelf niet terug rijden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:04

Op zich heb je wel een punt, maar het laatste stuk zou dan zijn van New Orleans terug naar Orlando. Het is een 9 hr drive volgens google maps, dus daar zal wat bijkomen. Onderweg kom je Mobile en Tallahassee tegen, wat misschien retesaai is, maar het klinkt zo leuk :') en als je toch relatief in de buurt bent..

Anders zouden we moeten vliegen, dus auto inleveren, naar vliegveld, poosje van te voren aanwezig zijn, inchecken, wachten, vliegen etc...
Is het dan heel raar bedacht om dat laatste stuk in een dag of 2 a 3 te rijden? Het is idd wel zo dat die vlucht je dan motelkosten en benzine scheelt :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:06

Cowboy heeft wel al eens tips gegeven langs de route van NO naar Orlando :)
Wij wilde diezelfde route gaan maken.

Toch anders besloten uiteindelijk :)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:15

Emmaa_ schreef:
Wij hebben alleen maar in motels langs de weg geslapen, zo goedkoop mogelijk. Wij hebben maar 1 slechte ervaring en dat was een hotel dat niet bij een keten hoorde in Niagara Falls, voor de rest alleen maar top. Veel in Holiday Inn gezeten, Best Western (iets in die trant, kan dat? :') ) en dat was allemaal prima. Ontbijt was te doen, kamers waren netjes en vaak zit er zelfs nog wel een zwembad of iets in die trant bij. Als je daar naar 2 sterren gaat is dat heel anders dan in Europa, heb ik het idee.

ja in de states hebben ze tenminste 1 system waar alles op gemeten wordt. in EU moet je maar afwachten wat je tegen komt. ik heb in 4 sterren geslapen waar ik er nog geen 2 voor zou geven en andersom.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:28

Keet schreef:

Ohhh ga ik daar even op zoeken, thanks!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:43

Cor, nee, als je graag rijdt, maakt dat eigenlijk ook niks uit :-) Gewoon doen.

Ik dacht dat je dan direct van Texas naar Nederland terug zou vliegen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 06:23

Wij overnachten meestal in Best Western en Choice hotels zoals Comfort Suites.
Super 8 en Motel 6 vinden wij echt te simpel. Ik wil graag een iets uitgebreider ontbijt en dat hebben deze ketens.
Maar eigenlijk kijk ik nog het meest naar reviews op Tripadvisor en bepaal aan de hand daarvan mijn keuze. Dan kom je ook gewoon vaak terecht in niet keten hotels die wat persoonlijker zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:43

Wij hoeven geen ontbijt bij het hotel :) meestal moet je daar veel voor bij betalen en dat vinden wij het niet waard :)
Wij hebben borden en bestek mee en halen ontbijt bij de Walmart en zoeken dan een mooi plekje om te picknicken :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:35

Cer schreef:
Keet schreef:

Ohhh ga ik daar even op zoeken, thanks!

Heb ik dat? Staat me niks van bij? Niet dat er niet wat leuke plekken te vinden zijn op die route......

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:38

Victory-Boy schreef:
Het ligt natuurlijk helemaal aan wat je mooi vindt en hoeveel tijd je er voor wilt uittrekken. Ik weet dat je al diverse keren in Florida bent geweest, maar heb niet onthouden waar allemaal, maar hopelijk zit er toch nog iets tussen wat je nog niet kent en wel wilt zien.
Mijn partner is geboren en opgegroeid in het "moeras" iets ten zuiden van New Orleans en is diverse keren naar Florida gereisd met de auto. Hij stelt voor om ipv I10 en I75 de scenic routes Hwy 90 en Hwy 98 te nemen. Je ziet dan, behalve natuurlijk de vele mooie stranden, ook oa de volgende bezienswaardigheden:

- Uiteraard in New Orleans zelf Bourbon Street, Royal Street, French Quarter en héél veel lekkere eettentjes ;)
- Bayou Sauvage National Wildlife Refuge, LA.
- Pearl River Wildlife Management Area, MISS.
- Jefferson Davis's huis "Beauvoir" in Biloxi, MISS.
- Gulf Islands National Seashore, MISS.
- Mississippi Sandhill Crane National Wildlife Refuge, MISS.
- Bellingrath Gardens, MISS.
- USS Battleship Parkway, Mobile, ALA. (battleships, subs and airplanes)
- Pensacola airplane museum, beaches, FLA.
- Apalachicola National Forest, FLA.
- Tarpon Springs, FLA. (Greek community).

Ik ben er zelf dus nog nooit geweest, maar dit is een route die hij me zou laten zien als we van New Orleans naar Orlando zouden gaan.

Sorry CoiBoi :(:) Was inderdaad iemand anders :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:44

Keet schreef:
Victory-Boy schreef:
Het ligt natuurlijk helemaal aan wat je mooi vindt en hoeveel tijd je er voor wilt uittrekken. Ik weet dat je al diverse keren in Florida bent geweest, maar heb niet onthouden waar allemaal, maar hopelijk zit er toch nog iets tussen wat je nog niet kent en wel wilt zien.
Mijn partner is geboren en opgegroeid in het "moeras" iets ten zuiden van New Orleans en is diverse keren naar Florida gereisd met de auto. Hij stelt voor om ipv I10 en I75 de scenic routes Hwy 90 en Hwy 98 te nemen. Je ziet dan, behalve natuurlijk de vele mooie stranden, ook oa de volgende bezienswaardigheden:

- Uiteraard in New Orleans zelf Bourbon Street, Royal Street, French Quarter en héél veel lekkere eettentjes ;)
- Bayou Sauvage National Wildlife Refuge, LA.
- Pearl River Wildlife Management Area, MISS.
- Jefferson Davis's huis "Beauvoir" in Biloxi, MISS.
- Gulf Islands National Seashore, MISS.
- Mississippi Sandhill Crane National Wildlife Refuge, MISS.
- Bellingrath Gardens, MISS.
- USS Battleship Parkway, Mobile, ALA. (battleships, subs and airplanes)
- Pensacola airplane museum, beaches, FLA.
- Apalachicola National Forest, FLA.
- Tarpon Springs, FLA. (Greek community).

Ik ben er zelf dus nog nooit geweest, maar dit is een route die hij me zou laten zien als we van New Orleans naar Orlando zouden gaan.

Sorry CoiBoi :(:) Was inderdaad iemand anders :D

Gelukkig...dacht al dat ik gek werd :D
Biloxi, Mobile, Pensacola en Tarpon zou ik ook doen om dezelfde redenen als Victory-Boy. Ik zou in eerste instantie vanuit NO pal noord gaan naar Baton Rouge, alleen al vanwege de naam .....maar ik ben ook een beetje een sucker for Cajun.....

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:46

Eindigt ook op boy, haha. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:25

Keet, hoe kom je erbij dat je voor de ontbijten veel bij moet betalen? Die zitten gewoon bij de kamerprijs in. En het is logisch dat je meer voor Comfort Suites of Best Western betaalt dan voor Motel6 of Super8. Die ketens en kamers kun je niet met elkaar vergelijken imo. Daar zitten wel wat sterren tussen qua luxe en faciliteiten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:58

Van de 12 hotels tijdens onze vorige reis hadden we er maar 1 waar het ontbijt bij zat. De rest moest je daar apart voor betalen.
Waren hotels als best western en duurder :) moesten dan 15-17$ pp bij betalen voor het ontbijt.
En 1 motel6.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:03

Ik ben dol op die ontbijtjes bij de cheape motels. Kopjes thee, muffin, yoghurtje of verse zelfgemaakte wafel met veel te veel syrup erbij, en dan kan je er de rest van de ochtend (en middag) wel weer tegenaan. ;-)