Wij hebben voor de eerste week van september nog snel een weekje Zakynthos geboekt. Lang geleden dat ik naar Griekenland geweest bent, maar dit leek ons een fijne plek voor een weekje relaxen in de zon .
Lees graag mee in dit topic met avonturen van anderen!
Mando, hotel is prima, kleinschalig en alleen maar Nederlanders eten is prima, maar niet overdreven veel keus en dat is voor ons prima. Wel vanalles wat. Vanavond gaan we in de haven wat eten.
Fitzroy, we zitten idd in pythagorion. Nachtegalenvallei zijn we niet geweest, eens kijken of dat nog wat is..
Josien_
Geplaatst: 24-08-23 13:21
baudyh schreef:
Waar op Zakynthos ga je heen josien?
Als het goed is heet het plaatsje Planos .
Fitzroy
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-23 13:43
Planos/Tsilivi. Was mij destijds al niet duidelijk of het nu Planos of Tsilivi heet.
Josien_
Geplaatst: 24-08-23 14:30
Fitzroy schreef:
Planos/Tsilivi. Was mij destijds al niet duidelijk of het nu Planos of Tsilivi heet.
Met een quad gebeuren veel dodelijke ongevallen. Een collega is een kind daardoor verloren. Voor een quad moet je wel handig zijn. Wij hebben wel eens een buggy gehuurd. Ook auto en (elektrische) fietsen natuurlijk. Fietsen is in Griekenland ook niet ongevaarlijk, behalve op kos, daar zijn ze het gewend
Slagroomsoes
Geplaatst: 25-08-23 16:47
Bij ons werd echt afgeraden om een scooter of quad te huren op zakynthos dus wij hebben auto gedaan. Zag ook best wel veel in korte kleding op scooters en quads, ik denk dan alleen maar wat nou als je valt.. Wij zaten ook in Tsilivi/Planos, leuk plaatsje!
Als je een rijbewijs hebt zou ik altijd voor een auto gaan. Gewoon echt veel veiliger
Palmboom95
Geplaatst: 25-08-23 18:31
Hou er ook rekening mee dat quads niet altijd onder je verzekering vallen omdat ze soms worden gezien als extreme sport. In zo'n geval ben je wel de pineut als er wat gebeurt.
Een auto vond ik wel echt heel fijn. En dan liefst niet de kleinste met een prutmotor. Maar wij zaten niet in een toeristisch gebied, wel vlakbij Tsilivi/Planos.
Ook ik mag over 3 weken weer naar Griekenland. Deze keer gaan we naar Zakynthos. Zal voor ons de eerste keer zijn op dit eiland. En hoop daar ook, naast veel snorkelen, t e kunnen gaan duiken.
Relaxed, ik vond Pythagorion ook echt de leukste plaats, heel gemoedelijk en gezellig!
Ik ben aan het aftellen voor Lefkas, auto inmiddels gehuurd voor 5 dagen. Corendon heeft nu al vier keer de vluchttijden veranderd dus benieuwd of het zo blijft. Vandaag hotelovernachting met parkeren geboekt want ik zie het niet zitten om op de terugweg middenin de nacht met het OV te moeten. Ik zie het sowieso niet zitten om met het OV te gaan hahaha.
Corendon heeft onze vluchttijden ook al 3x verandert. We zouden s nachts aankomen. Inmiddels vliegen we om 7.00. Ik had bijna een hotel met ontbijt geboekt maar was er nog niet aan toe gekomen toen ik zag dat het weer was aangepast. We gaan nu geen hotel boeken, zo vroeg hebben we vast geen file.
Cowgirl
Geplaatst: 26-08-23 20:34
Ik zit lekker op Skiathos. Beetje helpen bij de katten opvang. Er is een hoop veranderd sinds mijn laatste keer in 2018. Niet meer op de oude plek maar nu verdeeld over 2 locaties. Nu ook gerund door 2 jonge Engelse meiden die hard hun best doen om alles zo goed mogenlijk te runnen. Er is alleen nog steeds een winnend staatslot nodig om echt iets moois te kunnen neerzetten.
Wat mij wel opvalt zijn de wat sjaggie grieken. Ik eet dan wel op de toeristenplekken maar in 2018 was de bediening toch een stuk vriendelijker. Maar ook bij de bakker vanmorgen sjaggie persoon, gooide letterlijk het bonnetje op de toonbank.
Mijn niet zelf gereserveerde hotel is wel top Lekker bedje, ontbijt, goede locatie en vriendelijk personeel.