Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:26

Mijn vriend is 2 meter dus extra beenruimte bij de nooduitgang geboekt :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:22

Ik kom dit topic nu pas tegen.
Wat leuk zal het eens door gaan lezen.

Wij vertrekken 13 september met vrienden naar Corfu Messonghi Beach. Nog nooit in Griekenland geweest, we gaan meestal naar Egypte maar de wereld bestaat niet alleen uit een zandbak en kamelen _O-

Ben erg benieuwd.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:39

Ik kom me ook weer eens melden :D

Vorig jaar 10 dagen naar Samos geweest, met een auto erbij. Fantastisch, hele mooie en gave plekken gezien.

Dit jaar gaan we 10 dagen naar Corfu (wij vliegen ook de 13e Mando :D).
Ik ben hier al heel wat keer geweest, maar nu met auto, dus super veel zin om het eiland echt te gaan ontdekken :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:35

Diertjec schreef:

Vorig jaar 10 dagen naar Samos geweest, met een auto erbij. Fantastisch, hele mooie en gave plekken gezien.

Ik ben hier al heel wat keer geweest, maar nu met auto, dus super veel zin om het eiland echt te gaan ontdekken :)

Hahahaha wat leuk en toevallig. Ik vlieg heel vroeg en jij?
Denk dezelfde vlucht maar je weet nooit hahaha

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:24

Mando schreef:
Diertjec schreef:

Hahahaha wat leuk en toevallig. Ik vlieg heel vroeg en jij?
Denk dezelfde vlucht maar je weet nooit hahaha

Rond een uur of 6 's ochtends de lucht in idd :D

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:37

raket schreef:
Hoe is het met Mel op Zakynthos?

Lief dat je het vraagt! Hier gaat het goed. Fulltime moeder nu voor de 2 kids. Best pittig nu in het seizoen omdat mijn man de hele dag door werkt, nog even 2 maanden afzien :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:06

Voor die korte vluchten boek ik geen stoelen vooraf. Doe ik alleen voor die lange vluchten. Maar wij zijn beiden ook niet zo lang dus geen problemen met normale zitplaatsen. En ik zorg altijd voor dagvluchten met gunstige vliegtijden, dus niet 3 uur s' nachts je bed uit enzo, dat scheelt ook dat we dan niet hoeven te slapen :P

Veel plezier op Corfu! Ik ben boktambassadeur voor het plaatsje Paleokastritsa en daar heb je ook echt prachtige stranden om een dagje te hangen. Vooral Agia Triada beach is heel mooi en nooit te druk. Je kunt bij Akros gaan zitten maar dat is wat duurder en luxer, maar Poseidon is ook prima!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 06:05

Dat is wel een stuk van messonghi vandaan. Ik heb geen benul van afstanden daar maar dank je wel voor de tip mochten we eropuit trekken is dat zeker een optie.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:57

Corfu is niet zo groot hoor!! Wij hebben toen ook een auto gehuurd en richting het noorden gereden. Daar is het iig veel mooier dan in het zuiden :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 08:01

Er zijn ook wel bosbranden geweest dit jaar in het noorden helaas.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:41

Earth schreef:
Voor die korte vluchten boek ik geen stoelen vooraf. Doe ik alleen voor die lange vluchten. Maar wij zijn beiden ook niet zo lang dus geen problemen met normale zitplaatsen. En ik zorg altijd voor dagvluchten met gunstige vliegtijden, dus niet 3 uur s' nachts je bed uit enzo, dat scheelt ook dat we dan niet hoeven te slapen :P

Veel plezier op Corfu! Ik ben boktambassadeur voor het plaatsje Paleokastritsa en daar heb je ook echt prachtige stranden om een dagje te hangen. Vooral Agia Triada beach is heel mooi en nooit te druk. Je kunt bij Akros gaan zitten maar dat is wat duurder en luxer, maar Poseidon is ook prima!

Ik ben denk zo een 10 jaar geleden naar paleokastritsa geweest in hotel akrotiri beach maar dat was nog voor dat het verbouwd was. Ziet er nu heel anders uit.
Het ligt er wel super mooi

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:09

Akrotiri ligt idd wel heel mooi. Maar vond ik wel prijzig. De appartementen die er in de omgeving te vinden zijn, zijn ook dikke prima. Vaak kleinschalig en superlieve mensen waar ik het soms wel eens mee te doen heb omdat ze zo oud zijn. :(:)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:24

Ik meld mij even. We hebben net geboekt voor Zakynthos. We vertrekken 10 sept en blijven 5 dagen. Niet heel lang dus. Hebben jullie nog tips, leuke plekjes ?
Wij zijn aan het kijken voor een auto huren, hebben jullie daar ook nog aanraders voor ?

Wij zitten in Laganas, Mel ik zag dat jullie daar een restaurant hebben ? Wie weet komen we daar wel een avondje eten :D

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 22:15

desi92 schreef:
Ik meld mij even. We hebben net geboekt voor Zakynthos. We vertrekken 10 sept en blijven 5 dagen. Niet heel lang dus. Hebben jullie nog tips, leuke plekjes ?
Wij zijn aan het kijken voor een auto huren, hebben jullie daar ook nog aanraders voor ?

Wij zitten in Laganas, Mel ik zag dat jullie daar een restaurant hebben ? Wie weet komen we daar wel een avondje eten :D

Wat leuk dat jullie naar Zakynthos komen! Zeker een aanrader om een auto te huren, het eiland is zo mooi als je lekker op pad gaat. Voor autobedrijven niet persee een aanrader, door de jaren heen met verschillende samen gewerkt en familie heeft verschillende gebruikt, nooit problemen gehad. Eigen risico afkopen en een auto nemen met ietsje meer vermogen voor het rij gemak ;)

Wij hebben inderdaad Seaside in Laganas en sinds vorig jaar Syrtaki in Agios Sostis! Alvast een fijne vakantie :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:27

Earth schreef:
Akrotiri ligt idd wel heel mooi. Maar vond ik wel prijzig. De appartementen die er in de omgeving te vinden zijn, zijn ook dikke prima. Vaak kleinschalig en superlieve mensen waar ik het soms wel eens mee te doen heb omdat ze zo oud zijn. :(:)

Toen ik in akrotiri was hadden ze nog niet dat grote zwembad aan de voorkant. Er was een kleintje aan de zijkant. Toen was het ook nog niet zo heel duur hoor. Ziet er nu een stuk duurder uit

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:29

desi92 schreef:

Leuk! Ik had vorig jaar een auto via smart rentals.
Niet te duur en goede service. Ze hadden ergens op zo smal weggetje mijn spiegel eraf gereden. Kwamen ze me netjes ophalen en kreeg een andere auto. Super geregeld

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 08:34

Is het gelukt voor de terugreis, baudyh?

Ik ben aan het aftellen ! Het is wel weer super warm in Griekenland las ik. Dat mag wel wat minder.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:40

Nog 3 weken
Ben zo moe, wil weg en even niets.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:24

Fitzroy schreef:
Is het gelukt voor de terugreis, baudyh?

Ik ben aan het aftellen ! Het is wel weer super warm in Griekenland las ik. Dat mag wel wat minder.

Ha ha ja weer stoel 1 A.

Alleen is het nog heel hard duimen of ik wel kan gaan. Mijn schoonmoeder word in ene best slecht.
Ze heeft al in het ziekenhuis gelegen en is nu wel weer thuis maar tja. Ze is 91 dus het houd een keer op.

Maar ik ben er wel mega aan toe. Veel drukte en stress door verzorging voor mijn schoonmoeder.
Ze woont bij ons in.
Ik hoop dat we haar weer stabiel krijgen en ik wel weg kan

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:08

Wat een zorg. Ik hoop voor je dat je kan gaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:09

Hier ook aan het aftellen.
Volgende week deze tijd zijn wij als het goed is net geland op Samos.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:50

Heerlijk.
Ik kijk er zo naar uit. Mijn energiepotje is leeg.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:53

Hier ook aan het aftellen, maar dan om over 8 dagen terug te gaan naar NL.
En daar heb ik zó geen zin in :+

@baudyh Ik hoop dat je vakantie naar Griekenland door kan gaan!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 07:17

Baudyh, wat naar. Ik hoop dat je toch kunt gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:56

Hier enorm aan het genieten op Samos, hebben een scooter gehuurd en dat is wel relaxed. Gisteren naar Samos stad geweest, vond ik erg tegenvallen, weinig te beleven en stonk enorm. Het dorpje waar we zitten is leuker, gezellige haven en leuke winkeltjes. Waarschijnlijk zondag nog boottochtje en verder lekker bij het zwembad.