USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:01

purny schreef:
Zeker Alcatraz. Maar dan moet je nu al kaarten kopen aangezien het populair is en snel uitverkocht is

Klopt! Staat al in de agenda haha :D Bedankt!

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:18

En als je een goed eettentje zoekt op SF zou ik Pompei's Grotto adviseren. Heerlijk eten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:30

Wij gebruiken ook alleen wifi. Af en toe onderweg roaming aan voor een route, maar dat is het dan. Ik had afgelopen maart voor € 25,- internet gebruikt in Florida. Vind ik nog wel meevallen.

Laurie, gaan jullie alleen langs de kust of ook nog richting Yosemite, Las Vegas en de Grand Canyon?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:36

Amerika gaat het toch niet worden dit jaar helaas, maar ga wel ergens anders heen. namelijk Caïro :P
Hopelijk volgend jaar dan naar amerika!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:42

Fitzroy schreef:
Wij gebruiken ook alleen wifi. Af en toe onderweg roaming aan voor een route, maar dat is het dan. Ik had afgelopen maart voor € 25,- internet gebruikt in Florida. Vind ik nog wel meevallen.

Laurie, gaan jullie alleen langs de kust of ook nog richting Yosemite, Las Vegas en de Grand Canyon?

Las Vegas staat zeker op de planning, stukje Canyon ook maar we zijn niet van plan om veel natuurparken etc te gaan doen :) Daarom dat we alles zelf uitstippelen, via tours doe je meteen veel parken

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:19

Wie weet wat voor verzekering je moet regelen als je in Amerika in iemand anders auto rijd? Heeft iemand daar ervaring mee?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:45

Mavelle schreef:
Wie weet wat voor verzekering je moet regelen als je in Amerika in iemand anders auto rijd? Heeft iemand daar ervaring mee?

Nee, maar ik neem aan als daar sprake van is, het net zo makkelijk is om voor de eigenaar even de huidige verzekering te bellen? :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:32

Annash schreef:
Mavelle schreef:

Nee, maar ik neem aan als daar sprake van is, het net zo makkelijk is om voor de eigenaar even de huidige verzekering te bellen? :)

Ongetwijfeld, maar ik vind het wel fijn om hier en daar zelf ook wat uit te zoeken :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 01:02

Google

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 02:01

Iemand tips voor bezoek miami? Wat zeker te zien? Mijn man moet in najaar even daar naartoe voor zijn werk.
Ook vraag of mensen met boot over zijn gegaan of hier tips voor hebben, ik stap niet in een vliegtuig, grote kans trombose en zeer angstig -O- ..maar met vrachtschip mee weleens van gehoord of andere rechtstreekse optie in cruiselijn oid? New york bezoek op bucketlist <3 *\o/* . En welk jaargetij? Lente of herfst?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 06:51

Mavelle, wij hebben drie jaar geleden de auto van mijn oom gebruikt in Amerika. Hij heeft toen wel navraag gedaan bij zijn verzekering, maar ik dacht dat daar verder niets voor nodig was.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:54

Druif_01 schreef:
Mavelle, wij hebben drie jaar geleden de auto van mijn oom gebruikt in Amerika. Hij heeft toen wel navraag gedaan bij zijn verzekering, maar ik dacht dat daar verder niets voor nodig was.

Bedankt. Nu je het zegt herinner ik me dat ik dat wel eens eerder heb gehoord, dat de auto daar verzekerd is, ongeacht wie er in rijdt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:44

Nee, andersom dus. De persoon is verzekerd voor elke auto waar hij in rijdt. Jij zal echt speciaal toestemming moeten krijgen van de verzekeraar waar de auto verzekerd is via de eigenaar.

Echt heel belangrijk!!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:53

Mijn tip voor Miami, maak een cruise naar de Bahamas. Miami zelf was wel leuk om eens gezien te hebben, maar niet heel erg bijzonder.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:00

Dank je Nessie :-), ik denk dat cruise er niet in zit voor hem omdat het om werkbezoek gaat paar dagen ;-) maar in de paar vrije uurtjes wat rondkachelen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:04

Kijk of je een tripje naar de everglades kan maken :) of naar de Keys :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:10

Bahia Honda Key vond ik ook erg mooi om heen te gaan, Key West vond ik erg tegen vallen en dit zou ik dus niet nogmaals doen. Dat zou nog een uitstapje zijn vanuit Miami. In Miami is Espanola Way erg gezellig om te eten :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:40

liekensancho schreef:
Dank je Nessie :-), ik denk dat cruise er niet in zit voor hem omdat het om werkbezoek gaat paar dagen ;-) maar in de paar vrije uurtjes wat rondkachelen.

Als je slechts een paar vrije uurtjes hebt dan kan je Lincoln road en Ocean drive bezoeken, maar als je alleen daar voor gaat is het mij de kosten niet waard om heel eerlijk te zijn. Echt heel veel is er niet te zien in Miami. En je zal toch echt met het vliegtuig die kant op moeten.

Voor een paar dagen kan het de moeite nog wel waard zijn, bezoekje aan Key west is erg leuk.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:44

@Nessie, dank je! zo'n informatie zocht ik :-). Toch altijd fijn dat van mensen te horen die er geweest zijn ipv iets te googlen.

@Stephanie_M, dank je wel. ikzelf ga niet naar Miami maar wil graag new york zien/ beleven ooit ;-) en dan dus oversteek boot. Mijn man zit paar dagen in najaar in Miami en ik zocht alvast wat leuke dingen voor hem.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:58

liekensancho schreef:
@Nessie, dank je! zo'n informatie zocht ik :-). Toch altijd fijn dat van mensen te horen die er geweest zijn ipv iets te googlen.

@Stephanie_M, dank je wel. ikzelf ga niet naar Miami maar wil graag new york zien/ beleven ooit ;-) en dan dus oversteek boot. Mijn man zit paar dagen in najaar in Miami en ik zocht alvast wat leuke dingen voor hem.

Ok vandaar!

Je kan naar NY met de boot, dat kan per cruise of vrachtschip.
Met een cruise ben je vaak toch minimaal 2 weken kwijt om daar te komen omdat je onderweg overal stopt en dan nog terug... Dan pakken mensen vaak toch het vliegtuig terug.

Met vrachtschip schat ik een week, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Is volgens mij ook nog best prijzig.

Paar cursussen voor vliegangst en toch maar met het vliegtuig zou denk ik mijn advies zijn haha!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:01

@Stephanie_M ik zit dan nog met trombose gevaar, ik heb 2 x longemboliën gekregen en 1 van mijn beste vriendinnen ook 2 jaar geleden toen ze terug kwam van Peru :-(... dus ik ga het gevaar niet meer opzoeken en het is gewoon een lange oversteek met vliegtuig.
Reizen per boot idd wel lang maar ja.. liever dan niet meer na kunnen vertellen ;-)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:36

liekensancho schreef:
@Stephanie_M ik zit dan nog met trombose gevaar, ik heb 2 x longemboliën gekregen en 1 van mijn beste vriendinnen ook 2 jaar geleden toen ze terug kwam van Peru :-(... dus ik ga het gevaar niet meer opzoeken en het is gewoon een lange oversteek met vliegtuig.
Reizen per boot idd wel lang maar ja.. liever dan niet meer na kunnen vertellen ;-)

Vlieg je nu helemaal niet of wel kortere afstanden? Je zou een stop op Ijsland kunnen nemen om de vliegtijd te verkorten. (vliegen naar NY is ca. 7 uur heen en 6,5 terug rechtstreeks). Niet zo lang als Peru dus!

Anders een heeeellllee lange vakantie plannen haha. NY is wel echt heel gaaf! Ik zou als ik jou was gaan voor 2 mooie cruises als je het vliegen echt wilt vermijden zodat je nog meer mooie plekken ziet:).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:08

Zijn er geen andere maatregelen die je kan nemen om het gevaar op trombose te beperken tijdens zo'n vlucht? Steunkousen, regelmatig bewegen, aspirine innemen voor/tijdens de reis, specifieke oefeningen doen tijdens de vlucht?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:03

purny schreef:
En als je een goed eettentje zoekt op SF zou ik Pompei's Grotto adviseren. Heerlijk eten

Wat voor eten is dit?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:20