Turkije 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Re: Turkije 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:12

Nathalie schreef:
Nou ik zou toch maar blij zijn dat je daar niet bent gaan wonen. Haha!
Wij hebben het hier zoveel malen beter... Lachen

Denk maar aan de inkomsten, zorg, het warme weer (leuk als je 2 weken op vakantie bent maar als je er woont danbegint het aardig te vervelen, zeker als je gewoon 7 dagen id week werkt) en ga zo maar door. Knipoog

Een vrouw alleen kan idd ook best. Ik ken genoeg alleenstaande vrouwen en zelfs meisjes die er wonen. Een vriendin van me woont er ook al 2 jaar zelfstandig. Niemand die daar een probleem van maakt.

Mijn moeder heeft er een tijdje gewoond en vond het wel oke!
Nou heb je daar ook je ergernissen en zo tuurlijk Tong uitsteken
Maar over die woning kopen dat moest ze of met een Turkse man doen of met een Nederlandse man.
Oke ze moest het gewoon met een man doen Haha! Haha!
Anders zouden ze prijzen en zo omhoog gooien weet ik veel wat..
ze vond het risico niet waard in ieder geval.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:18

Jij bent er toch ook een tijdje gaan wonen Nathalie?? Met je vriend toen (kan zich ergens een oud topic herinneren).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:08

Ik heb dr bijna 2,5 jaar gewoont en we hebben ook een eigen appartement daar. Niet gekocht met turkse man ofzo hoor. (mijn ouders hebben het gekocht) Dus dat klinkt nogal onlogisch. We hebben gewoon een makelaarskantoor in de arm genomen met een Nederlandse makelaar in dienst die ons goed kon helpen. Prijzen gingen niet omhoog ofzo.

Wat heeft je moeder gedaan in die tijd dat ze er woonde?

Ik kan je zeggen het lijkt allemaal heel erg leuk maar dat kan nogal vies tegen vallen. Het eerste jaar vond ik het helemaal geweldig en toen kreeg ik een dipje. Daar was ik vrij snel uit en na 2 jaar had ik zon grote dip dat ik toch wel terug wilde naar NL.
Het harde werken (7 dagen id week voor 300 euro per maand) en dat nog eens in die hitte, is niet zo'n pretje. Ik werkte in het toerisme en 1,5 uur volleyballen met 45 graden is niet echt aan te raden. En zo kan ik nog uren doorgaan. Knipoog
Ziekenhuis is daar ook niet te doen. Of je moet naar een privékliniek gaan waar je ontzettend veel betaald. Ga je naar een staats ziekenhuis nou als je dat overleeft mag je blij zijn.
Ach ik kan wel uren nadelen typen... Haha. Ik adviseer iedereen die droomt om er naartoe te gaan toch lekker hier te blijven. We hebben het zó goed hier! Dat besef je pas als je het voor langere tijd minder goed hebt.
Tuurlijk zitten er voordelen aan. Het is er lekker weer de mensen zijn aardig (al verandert dat wel als je er woont, dan ben je geen toerist meer die zijn fortuinen uit komt geven) en je hebt altijd wat te doen. Maarja om te leven moet je werken, en aangezien je in de meeste gevallen 7 dagen per week werkt voor een minisalarisje, kun je dus al niet lekker leven en zodoende merk je dus ook niets van dat lekkere strand en zee, de lekkere cocktails en de aardige bevolking...

Nu doe ik wel erg negatief, het is en blijft mijn favoland en ooit ga ik weer terug. Maar wil je daar een lekker leven hebben, moet je óf een heeeele goede baan hebben of je moet gewoon een eigen bedrijf hebben zodat andere voor jou 7 dagen id week kunnen werken. Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:16

Kan me goed voorstellen hoor dat het zo is om daar te wonen. Daar had ik het met mijn vriend al over dat ik het echt knap vind hoe lang (en in de piekuren ook hard) die mensen werken in de toeristenbranche daar werken. En als je dan kijkt wat je daar voor je eten betaald kan het nooit voor een topsalaris zijn.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:18

nee wij hadde een x een 4 gangen menu voor 8 euries per persoon en het was echt joh superr

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:27

Idd opzich is alles wel goedkoop daar, maar niet goedkoop genoeg.
Mijn schoonfamilie bijvoorbeeld, leven met 4 mensen in een appartement. Schoonvader is gepensioeneert krijgt elke maand zo'n 600 euro. Dat is daar eigenlijk héél veel geld, zeker waar hun wonen.
Maar ze kunnen geen vlees eten, watervoor zorgt dat ze vaak vitamine gebrek hebben en zulke dingen. Ze drinken alleen water. Eten altijd 3 dagen achter elkaar hetzelfde (en dat is soms dan ook alleen aardappelpuree bijv) hebben helft vd tijd maar warm water en dan nog moet je echt in 2 minuten douchen anders wordt het weer koud, en ga zo maar door.
Die mensen zijn het gewend, maar als je vanuit NL daar gaat wonen kunnen sommige dingen echt een tegenvaller zijn.
Ik heb ook dagen/weken soms maanden gehad dat we elke dag soep met brood aten omdat we niks anders konden betalen.
We konden bij onze laatste baan wel op 't werk eten dus dat scheelde al. Maar toen nog hadden we net genoeg geld om alle rekeningen te betalen. Je hoort hier wel eens dat mensen elke cent om moeten draaien, maar daar is dat nog veel erger.
En de eerste periode leek het allemaal leuk en minder erg. Maar als er dan wat fout gaat dan is het echt even slikken.
We hadden bijv gehad dat het elektriciteits bedrijf perongeluk veelsteveel volt op ons appartementencomplex los had gelaten. Lips are sealed Alle elektrische apparaten waren doorgebrand!!!! Nou daar ben je blij mee. Heeft ons een hele hoop centjes gekost om het weer te laten maken, dus dan eet je maar maanden soep met brood want geld heb je niet meer.

Hier in NL is alles zo goed geregelt. Ben je een dagje ziek blijf je thuis, je gaat met gemak naar t ziekenhuis.
Daar was ik nog 3 weken ziek aan het werk voordat mijn baas ermee instemde dat ik thuis kon blijven. Toen heb ik nog een week thuis gezeten totdat er werd besloten om naar het ziekenhuis te gaan. En daar kwamen we erachter dat ik nogal wat kilos afgevallen was; omdat ik oververmoeit was door t werken en daardoor niet meer kon slapen en eten. Hier voel je je niet zo lekker en je gaat even naar de huisarts...
En dat is maar een van de weinige dingen. Knipoog

Het lijkt natuurlijk allemaal super om er te wonen, en het gaat heus wel eens goed! Maar het gaat ook absoluut een keer fout...
Ik ken ook mensen die er wel al 10 of 15 jaar wonen en het naar hun zin hebben. Maar die mensen hebben een eigen bedrijf en dat scheelt zoveel.
Een vriendin van me heeft heel veel geluk gehad dat ze in een privé ziekenhuis kon werken met Nederlandse werktijden en voor Turkse normen een redelijk salaris. Dus die houd het ook makkelijk vol.
Maar wil je als Nederlander gaan leven als de gemiddelde Turk, dan is het zo makkelijk niet...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:34

Maargoed ik ga nu maar eens werken; lekker om 6 uur weer naar huis en voor heul wat centjes meer. Knipoog

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:49

manzano schreef:
Op de waterval en het duiken na is alles in Side Knipoog

Wat leuk zeg! ik ben oook in Side geweest!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:05

Ik ben net terug uit Kusadasi, ik heb echt een super vakantie gehad! Turkije is in dat maandje toch ook wel n beetje mijn favo(vakantie)land geworden! Bloos

Ik kan me voorstellen dat het niet ideaal is om daar te wonen, maar ik zou daar in de zomer echt wel 3 maanden willen vertoefen Haha!

Iedereen die nog naar Turkije gaat: Heel veel plezier! Haha! (Ik ben jaloers!!)

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:00

Yeahhhhh 31 augustus 2 weken Kusadasi !!!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:09

Oooh wat gaaf! Kusadasi is echt super hoor Haha!
Welk hotel zit je?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:10

Golden moon Aparthotel!
Ik ken Kusadasi wel is de 6e keer dat ik er heen ga!
Waar zat jij ?
Heb je wel eens bij Dedem K gegeten dat familie-restaurantje op het hoekje bij de barstreet?
Dat zijn vrienden van ons,de broers zijn ook al een aantal keren bij ons geweest!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:16

Wij hadden n huisje gehuurd net buiten kusadasi Knipoog Maar ik had een 'vakantievriendje' en zijn oom was eigenaar van club Andra en we sliepen in hotel Dabaklar.. Tong uitsteken Weetniet of dat je wat zegt?

Ik weet niet of ik bij Dedem K gegeten heb.. volgens mij niet.. at weleens bij n restaurantje in de buurt van barstreet maar die heette anders geloof ik Tong uitsteken
Heb je weleens een boottocht gemaakt? Tong uitsteken Vrienden van ons hebben daar een boot, haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:30

Natalie mijn moeder was die tijd afgekeurd en is voor meerdere redenen naar Turkije gegaan.

Ze heeft daar toen met een vriend van haar een appartement gehuurd alleen ook daar zaten veel haken en ogen aan!
En is daar gewaarschuwd om geen huizen te kopen van Turkse mensen zelf!
Wat wel gewoon mogelijk was, was iets te kopen van een Nederlandse makelaar alleen dan schieten de prijzen ook gelijk een stuk omhoog!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:52

Dat verschilt dan misschien per woonplaats.
In Marmaris is dat gelukkig niet zo, maar Marmaris is dan ook beschermt gebied. Moet alles goedgekeurd worden door het leger enzo. Misschien dat dat scheelt.
Bij ons maakte het niet uit of we van een turkse kochten of een Nederlandse makelaar. Zou eigenlijk ook raar zijn, omdat je dat natuurlijk zo na kunt checken en een Nederlandse makelaar dan natuurlijk nooit wat verkoopt.

Maar je moeder heeft denk ik dus niet gewerkt toen ze in Turkije was? Hoelang heeft ze er gewoont?
Als je voor langere tijd kunt gaan en niet hoeft te werken dan geef ik toe, dan is het helemaal super daar! Maar als je moet leven zoals de Turken daar leven, nou dan kun je beter hier blijven.
Vandaar dat ik ooit ook weer terug ga; als ik gepensioeneerd ben. Haha!

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:55

zo wil ik het ook gaan doen Tong uitsteken eerst hier beetje geld maken en sparan en dan lekker naar turkije bah laat het hier maar verder regenen en vies benauwd weer zijn Tong uitsteken Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:16

Nathalie schreef:
Dat verschilt dan misschien per woonplaats.
In Marmaris is dat gelukkig niet zo, maar Marmaris is dan ook beschermt gebied. Moet alles goedgekeurd worden door het leger enzo. Misschien dat dat scheelt.
Bij ons maakte het niet uit of we van een turkse kochten of een Nederlandse makelaar. Zou eigenlijk ook raar zijn, omdat je dat natuurlijk zo na kunt checken en een Nederlandse makelaar dan natuurlijk nooit wat verkoopt.

Maar je moeder heeft denk ik dus niet gewerkt toen ze in Turkije was? Hoelang heeft ze er gewoont?
Als je voor langere tijd kunt gaan en niet hoeft te werken dan geef ik toe, dan is het helemaal super daar! Maar als je moet leven zoals de Turken daar leven, nou dan kun je beter hier blijven.
Vandaar dat ik ooit ook weer terug ga; als ik gepensioeneerd ben. Haha!

Nee mijn moeder hoefde niet te werken omdat ze een tijd afgekeurd is geweest door de dood van mijn broer en chronische nekklachten dus mijn moeder leefde best goed daar.
Alleen de extra dingen waren daar heel erg duur zoals wijn en chocolade als ik me niet vergis.
Mijn moeder heeft er in totaal zo'n vier a vijf maanden gewoond.
Maar het klopt als je daar zou moeten werken heb je het niet echt fijn helemaal niet als echt Nederlander Bloos
En mijn moeder heeft ook gezegd dat ze terug gaat als ze gepensioneerd is..

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:57

Ik ga voor het eerst in 6 jaar weer op vakantie!!
Ik ga naar een 5 sterrenhotel in Turgetreis! Go jij! Go jij!
Can't wait! Schijnheilig Wow!

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:30

veel plezierr zal vast wel bevallen Knipoog

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:42

Jaime_ schreef:
Ik ben net terug uit Kusadasi, ik heb echt een super vakantie gehad! Turkije is in dat maandje toch ook wel n beetje mijn favo(vakantie)land geworden! Bloos

Ik kan me voorstellen dat het niet ideaal is om daar te wonen, maar ik zou daar in de zomer echt wel 3 maanden willen vertoefen Haha!

Iedereen die nog naar Turkije gaat: Heel veel plezier! Haha! (Ik ben jaloers!!)

Ik zit nu in Kusadasi! Zaterdag alweer 2 weken.
Morgen ben ik jarig en gaan we mooi mijn verjaardag lekker vieren.

Gısteren was er een hele optocht van polıtıeke dsp en vanalles. Polıtıek gaat het nog nıet echt lekker hıer hoorde ık al.

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:09

Oeeh..Nog maar n paar dagen en ik ga ook Haha!
Ik kan niet meer wachten!!

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:11

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:14

Jaaa zondag ga ik ook lekker naar Turkije, naar Kusadasi! Go jij! Go jij!
Wij gaan 12 dagen.
Heb er echt zin !!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:18

ik ga volgende week 8 daagjes naar marmaris Haha!

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:31

wij gaan morgen al naar kemer! Haha!