Curaçao 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:37

Ze wilden in ieder geval niemand uitsluiten zo te zien germie :+

Horror inderdaad zo'n vlucht... Ik hoop een beetje dat me dat bespaard blijft omdat ik voor Comfort gekozen heb en dat een stuk prijziger is, dat krijsjes meer naar achteren zitten :=

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 09:41

Ik hoop ook echt dat wij dat niet hebben....iig oordopjes mee nemen voor de zekerheid :Y)

We gaan niet in een schoolvakantie, maar goed dat zegt niet alles natuurlijk

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:43

Prairy schreef:

Horror inderdaad zo'n vlucht... Ik hoop een beetje dat me dat bespaard blijft omdat ik voor Comfort gekozen heb en dat een stuk prijziger is, dat krijsjes meer naar achteren zitten :=

Nee, en gelukkig verwacht ik geen baby's. Dan eerder wat oudere kinderen en die zouden al moeten weten wat stilzijn is. Met de nadruk op 'zouden moeten weten'.

Naar Thailand heb ik eens de gehele vlucht een kind achter me gehad wat continu tegen de stoel trapte en de ouders zeiden er niets van. Ik heb dat kind ook nog een keer kwaad aangesproken, toen werd het wel beter. En daarna nog een keer een voet gepakt en gezegd van nu is het gebeurd en daarna was het ook vrijwel klaar. Maar af en toe toch weer proberen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:48

Hahaha, ik krijg nu reclame voor KFC op Curacao onderin beeld te zien.

Comfort scheelt niet heel veel bij een pakketreis, afhankelijk van de beschikbare stoelen begint dat bij 50,- per enkele reis.
En ik wil je niet bang maken maar er was zelfs een krijsbaby in de luxe, gelukkig was dat na 10 minuten over.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:50

Nu is het meer een periode voor de kleine nog niet schoolgaande kinderen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:58

Naar curacao zitten altijd veel kinderen in het vliegtuig. Vaak bewoners die weer terug naar familie vliegen. Dus veel baby’s en kinderen onder de vier jaar. En tja, die krijg je nog net niet goed uitgelegd dat vliegen niet eng is, dat ze stil moeten zijn etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:45

germie schreef:
Prairy schreef:

Nee, en gelukkig verwacht ik geen baby's. Dan eerder wat oudere kinderen en die zouden al moeten weten wat stilzijn is. Met de nadruk op 'zouden moeten weten'.

Naar Thailand heb ik eens de gehele vlucht een kind achter me gehad wat continu tegen de stoel trapte en de ouders zeiden er niets van. Ik heb dat kind ook nog een keer kwaad aangesproken, toen werd het wel beter. En daarna nog een keer een voet gepakt en gezegd van nu is het gebeurd en daarna was het ook vrijwel klaar. Maar af en toe toch weer proberen.

Oh de horror! Ook een keer gehad soort van. Een kind voor me dat vier uur lang op de stoel heeft zitten stuiteren. Ik heb zeker vijf dagen pijn in mijn knieën gehad omdat er uiteraard te weinig ruimte is voor lange benen in het vliegtuig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:49

Ja, economyclass he. Ik vloog in november met die paar cm extra ruimte. Naar de wintersport weer gewoon economy, had ook geen keuze, maar vind het die 50 euro niet waard als ik eerlijk ben. Ik loop dan wel vaker een rondje.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 11:01

De persconferentie is om 11.30 uur, 16.30 uur Nederlandse tijd dus :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:49

germie schreef:
Ja, economyclass he. Ik vloog in november met die paar cm extra ruimte. Naar de wintersport weer gewoon economy, had ook geen keuze, maar vind het die 50 euro niet waard als ik eerlijk ben. Ik loop dan wel vaker een rondje.

Nou ik wil in vervolg wel comfort, bij TUI zit dat gewoon bij de nooduitgang en daar heb je wel echt voldoende ruimte. Niet maar een paar cm extra.

De hele tijd over mensen heen klimmen vind ik ook maar niks. :(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:52

Janine1990 schreef:
germie schreef:

Nou ik wil in vervolg wel comfort, bij TUI zit dat gewoon bij de nooduitgang en daar heb je wel echt voldoende ruimte. Niet maar een paar cm extra.

De hele tijd over mensen heen klimmen vind ik ook maar niks. :(

Wij hadden comfort in november en december. Maar dat waren smallere stoelen dan normaal. DAt waren ergens de voorste stoelen en dan zit je in de breedte krapper. Vond dat niet zo fijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:23

In de Dreamliner waar TUI meevliegt zijn de stoelen inderdaad smaller. Andere maatschappijen hebben daar een 2-4-2 configuratie, en TUI 3-3-3. Is 1 stoel per rij meer in hetzelfde toestel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:26

Fitzroy schreef:
In de Dreamliner waar TUI meevliegt zijn de stoelen inderdaad smaller. Andere maatschappijen hebben daar een 2-4-2 configuratie, en TUI 3-3-3. Is 1 stoel per rij meer in hetzelfde toestel.

Maar als je dus achter zo'n bord zit, dan heb je de televisie in je armleuning zitten. Dat kost dus ook breedte. Dat hadden wij heen en terug. En dat was echt merkbaar. Dus wel comfort in de ruimte voor de knien, maar juist minder rond de heupen en armleuningen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:27

Fitzroy schreef:

Ah nou, kennelijk ben ik dan toch slanker dan ik denk want ik vond ze verder lekker comfi.

Maar goed... Beenruimte for the win bij mij...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:32

Zoals ik al schreef heb ik geen probleem bij de normale stoelen, maar alleen die met die tv in de armleuning. Die zijn dus smaller en je zit ook tegen een keiharde rand aan. Die zitten gewoon niet fijn. Ik pas er wel tussen, maar het zit niets.

Overigens leuk om de reviews van tui op trustpilot e.d. eens te lezen. Mensen mekkeren soms echt om niets.

Maar ik heb wel het idee dat er op entertainment bezuinigd wordt, want de spelletjes deden het niet en er waren ook minder films dan normaal. Het eten had nu de keuze uit 2 gerechten, en dat was in 2020 maar uit 1. Vroeger kon je kiezen uit 3. Ik ben verder niets te kort gekomen hoor. En ik mis die entertainment ook niet heel erg gelukkig. Maar als het er is speel ik nog wel eens een spelletje zeg maar. En toen ik aangaf dat ik de warme maaltijden wel erg klein vond kwamen ze netjes nog een extra broodje brengen. Ook heb ik eens een gratis sandwich gehad die eigenlijk 'te oud' was om te verkopen. Maar ik had honger of trek en liep naar achteren en vroeg of ze nog wat hadden.
Dus ik klaag niet over tui. Tot nu toe zijn de ervaringen dus goed.
Maar ik mag graag de reviews lezen. ;)
(dit dus ook even n.a.v. een edreams topic).

Voor mijn eerstvolgende vlucht heb ik een sandwich gereserveerd en al betaald. Ook staat er online bij dat ik een maaltijd aan boord krijg en kan dieetwensen doorgeven. Maar ik dacht dat tui op Europese vluchten geen maaltijden verstrekt? In ieder geval zal het mooi zijn als ze dat wel doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:35

Hier wisselende ervaringen met TUI. Maar ik weet wel dat ik volgende keer weer De Luxe ga vliegen. Wat een service (en beenruimte).

Overigens dacht mijn zwager ook dat ik daardoor een privé transfer had. Zij moesten nog mensen ophalen en wegbrengen. Ik had een luxe busje voor mij alleen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:39

Fitzroy schreef:
Hier wisselende ervaringen met TUI. Maar ik weet wel dat ik volgende keer weer De Luxe ga vliegen. Wat een service (en beenruimte).

Overigens dacht mijn zwager ook dat ik daardoor een privé transfer had. Zij moesten nog mensen ophalen en wegbrengen. Ik had een luxe busje voor mij alleen.

Dat scheelt he? Ik vond het ook zo heerlijk! Zou het het liefst volgende keer ook weer doen, alleen manlief vind het wat duur. Aan de andere kant vliegen we volgende keer met een baby, dus dan is wat extra ruimte wel welkom ook... O:)

Die privétransfer is niet standaard iig. Wij zaten gewoon in een grote bus toen, maar voordeel was toen wel dat we op Curaçao mooi snel door konden lopen met inchecken, ondanks dat ongeveer iedereen op dezelfde tijd daar aankwam.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:18

WenK, niet persoonlijk bedoeld maar laat me weten wanneer je vliegt met baby, hahaha. Dan vlieg ik die dag niet _O-

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:31

Fitzroy schreef:
WenK, niet persoonlijk bedoeld maar laat me weten wanneer je vliegt met baby, hahaha. Dan vlieg ik die dag niet _O-

Haha ik geef je groot gelijk. Voorlopig dus iig niet, want dat hele kleine vind ik ook niks in t vliegtuig. Als ze iets groter zijn helpt een flesje meestal wel (zuigen/slikken klaart de oren). Maar zoals wij er nu over denken is het voorlopig lekker met de auto weg tot ie iets meer begrijpt en te corrigeren is zodat ie geen andere mensen lastig valt...

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:14

Ik had dus een aantal kindjes van rond de 1 a 2 jaar en dat was dus echt drama.. eentje non stop gillen, tot ie daar zo uitgeput van was dat er even geslapen werd. En nog een paar die echt lastig waren met op schoot zitten/hangen.

Dus WenK wat je zegt met eerst met de auto weg, top idee haha. Ik begrijp gewoon echt niet wat mensen bezield om met zo’n klein kindje zo’n lange vlucht te maken.
Overigs zaten naast het ‘ergste’ kind nog 2 wat oudere kindjes(5-6 jaar denk) die heb ik de hele vlucht niet gehoord!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:30

mirtedl schreef:
Ik had dus een aantal kindjes van rond de 1 a 2 jaar en dat was dus echt drama.. eentje non stop gillen, tot ie daar zo uitgeput van was dat er even geslapen werd. En nog een paar die echt lastig waren met op schoot zitten/hangen.

Dus WenK wat je zegt met eerst met de auto weg, top idee haha. Ik begrijp gewoon echt niet wat mensen bezield om met zo’n klein kindje zo’n lange vlucht te maken.
Overigs zaten naast het ‘ergste’ kind nog 2 wat oudere kindjes(5-6 jaar denk) die heb ik de hele vlucht niet gehoord!

Ik kan me voorstellen dat wanneer je een probleem met je oren/geheel KNO gebied hebt, dit bij veel kinderen nog niet bekend is, laat staan behandeld...

Bij mij kwamen ze er ook pas achter toen ik een jaar of 4/5 was.

Paar jaar geleden zat ik zelf bij de KNO arts te wachten toen daar een stel kwam met een baby'tje van maximaal 6 weken oud. Constant huilen, kindje verging van de oorpijn... Ging door merg en been, zo zielig.

Zelf verga ik ook van de pijn zonder vliegpluggen, snap dat kinderen die zich nog niet goed kunnen uiten meteen overgaan tot huilen of krijsen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:34

Kleine kinderen kunnen toch helemaal niet klaren en daarom huilen baby's in een vliegtuig vaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:11

germie schreef:
Kleine kinderen kunnen toch helemaal niet klaren en daarom huilen baby's in een vliegtuig vaak?

Natuurlijk kunnen zij dat, huilen, slikken, gapen werkt ook bij kinderen.. Alleen beetje lastig op commando. Het huilen zal ook deels het enge en onbekende zijn en ze zijn na even oorpijn ook niet meteen stil.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:35

Relaxed schreef:
germie schreef:

Natuurlijk kunnen zij dat, huilen, slikken, gapen werkt ook bij kinderen.. Alleen beetje lastig op commando. Het huilen zal ook deels het enge en onbekende zijn en ze zijn na even oorpijn ook niet meteen stil.

Dat is wat ik bedoel, ze kunnen het nog niet bewust. Wij weten dat we moeten slikken. Een baby niet.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:04

germie schreef:
Relaxed schreef:

Dat is wat ik bedoel, ze kunnen het nog niet bewust. Wij weten dat we moeten slikken. Een baby niet.

Dus als je ze een flesje geeft met stijgen en dalen beperk je de oorpijn. Bij iets grotere kinderen (maar nog wel te klein voor uitleg) kun je in hun gezichtje gapen, dan gaan ze nog wel eens meedoen. Je kunt met wat handig nadenken echt wel wat bedenken om je kind te helpen hoor, maar daar ontbreekt het helaas vaak aan. Papa en mama willen op vakantie, kind moet mee, maar heeft er (behalve last en ongemak) nog helemaal niets aan en papa en mama wilden genieten en dus niet investeren. Nou mogen kinderen zich van mij prima (vaker) voegen naar volwassenen, maar met dat leerproces hoef je een ander weer niet op te zadelen in mijn ogen.