Het omrijden doen we heel bewust vanwege de poezen en mijn zeeziekte. DFDS hebben we allebei zeer slechte ervaring mee, dus omrijden doen we sowieso.
Dankje Berdien, de Cairngorms blijven op de planning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pikkepor schreef:Nou.. na 3 jaar lijkt het er toch van te komen: plannen voor een roadtrip Schotland.
Inmiddels zijn we uitbereid met een dochter van (ten tijde van de reis) 2 jaar oud. Het liefst zou ik met een campertje gaan rondrijden en kamperen. We zijn normaal tentkampeerders, dus wel wat gewend wat dat betreft.
Iemand iets soort gelijks gedaan met kind op sleeptouw?
Pikkepor schreef:Leuk Reusje! Zijn jullie allang aan het plannen? Ziet eruit als een mooi rondje!
Neline11, oh wat heerlijk met zo'n kleintje. Hadden jullie ook een camper gehuurd? Zo ja, waar? Hoe ging dat met autostoel?
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn met het middagdutje (doet ze die al rijdend? Of moeten we er echt 2 uur voor stoppen?) En wat gaan we onderweg ondernemen/bekijken/bezoeken...
Voor nu hebben we bedacht dat we er heen vliegen, daar een camper huren en dan 14 dagen rondrijden. Misschien de eerste of laatste dagen in de stad van aankomst ietsje langer blijven. En ik zou heel graag ook langs Aberdeen rijden. De meeste standaard roadtrips rijden niet door die hoek heb ik al wel gezien.
Waar ik nu vooral tegenaan loop is de camper met autostoel - plus waar laat je dat gevaarte als je s avonds je bed om moet bouwen om te slapen.
En soms denk ik: mens, stel je niet aan. plan gewoon en de rest die je daar wel. Het zal wel los lopen![]()
Goeie tip Femm, ik ga eens kijken!
paars schreef:In Augustus in de Cairngorms geweest en veel gereden op prachtige routes maar met een camper zal je mij daar niet zien rijden…best smalle wegen met stenen muurtjes ernaast…heb regelmatig met dichtgeknepen billen auto’s laten passeren. En zoals geschreven; sommige wegen zijn niet toegankelijk. Maar als je het goed voorbereid is het vast mogelijk, ben ze ook tegengekomen onderweg.
Het is er echt zo prachtig; wil er graag nog eens heen!
Spenk schreef:Je kunt er ook een auto huren![]()
Ik zou wel aanraden met een auto te gaan. Natuurlijk kan met een trein ook wel maar dan ben je toch afhankelijk daarvan. Ik had niet zonder auto er willen zijn.
Waarom durven jullie niet er te rijden? Het links rijden ben je echt zo gewend.
xDenies schreef:Het is dus nog wel iets om te overwegen. Maar goed, als je de keus maakt moet je het wel doorzetten. We zijn natuurlijk gewend om in Nederland te rijden, hij heeft langer zijn rijbewijs dan ik. Mijn broertje (ex-touringcarchauffeur) zei dat het ook wel mee viel, maarja. Ik ben gewoon niet meer zo'n held en wil ook gewoon lekker van een vakantie genieten.
Dat geloof ik ook wel! Maar toch, ik voel wel een drempel
Spenk schreef:Ik zou Schotland eigenlijk heel erg zonde vinden om zonder auto te doen![]()
Wij zijn ook gewend om in NL te rijden maar je komt daar de boot/trein af en je gaat gewoon mee met de flow. En dan hadden wij onze eigen auto mee dus zit je wel aan de verkeerde kant van de weg waardoor je soms wat minder zicht hebt. Als je een auto huurt heb je dat probleem ook al helemaal niet.
Als je wat meegemaakt hebt snap ik het hoor! Maar als je vriend hier gewoon normaal kan autorijden zou ik niet weten waarom het in Schotland ineens niet meer lukt. Het is niet je aan het spookrijden bent alles in ingericht op links rijden
xDenies schreef:Zo, dat was pagina 40. Morgen maar eens op mijn gemak wat verder bundelen. Het heeft ook geen haast. Ik ga jullie adviezen zeker bespreken wat betreft het kiezen voor een auto, al zal het dan wel een gehuurde worden. Ik heb nu veel adviezen in het topic gelezen, maar uiteindelijk is het toch zelf uitvogelen en ervaren natuurlijk.
We willen in oktober, en we dachten aan een week, maar als ik zo het topic lees is dat veelste weinig ..