En iris als jij het zegt, dan geloof ik je zo! We zullen zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Nee want je krijgt een gekleurd beeld, zeker als je op een bepaalde manier op zoek gaat naar foto's.
Ik krijg ook niet de indruk dat jij veel ervaring hebt met veulens, jonge paarden en/of paarden in zo'n hectische omgeving. Zijn dus al twee cruciale punten die ontbreken om een goed inzicht te hebben in wat er nu daadwerkelijk gebeurd.
geerke schreef:ik denk ook dat die foto's niet echt zijn of in scene gezet om de markt in een slecht daglicht te zetten![]()
Vermoed ook dat de echte paardenliefhebbers daar niet rondlopen,die kunnen er namelijk ohelemaal niet tegen...
kwii schreef:Hier onze aanwinst, dan heb je nog een plaatje om naar te kijken! ([ Afbeelding ][/URL]
Ben benieuwd naar welke kleur ze uit gaat groeien.
barrye schreef:Wil je een duidelijke mening kunnen hebben en die dan ook netjes kunnen ventileren, dan MOET je vind ik, ook zelf DIT JAAR op de Zuidlaarder markt geweest zijn. en niet 5 jaar geleden of 10 jaar, of zelfs vorig jaar. Zo niet, dan klets je volgens mij maar wat " ins blue hinein"
Ik ben er geweest dit jaar. Was er al voor 6 uur Heb drie " zielige " , nouja, shetlandmini hengstjes gekocht. Ik ben ook in het verleden vaak genoeg geweest. Ik kan dus vergelijken. Velen van jullie niet. Vroeg komen, rond kijken dan kun je een gefundeerde mening geven.
Ik zocht heel duidelijk volwassen luxe minihengstjes om mijn 2 span uit te breiden. Waar heb je nog een beetje keus.......? juist op een dergelijke grote markt.
Waarom komen verkopers met hun hengstjes en andere paarden /pony's naar een dergelijke grote markt.......? juist omdat er veel potentiele kopers zijn.
Natuurlijk ging er hier en daar iets niet helemaal volgens boekje, maar vergeleken met vorige jaren en zeker met 5 en meer jaren terug was het al prima geregeld. Pluim voor de organisatie en controle!
Ach en volgend jaar gaat het vast weer een stukje beter, maar blijven er waarschijnlijk nog steeds bosjes mensen die ongefundeerde kritiek hebben of gewoon overal op tegen zijn, of alles zielig vinden, of graag verhaaltjes opblazen etc........
Ik kan me eerder verbazen over in mijn ogen zoiets als dance festival waar al een aantal jonge mensen de dood hebben gevonden dan over de Zuiidlaarder markt.
anneliesdj schreef:Het princiepe is precies hetzelfde.
geerke schreef:Froukje1993 schreef:Serieus, is lezen nu echt zo moeilijk?
Daar HEB ik het toch helemaal niet over?
en een handelaar is blij als hij van een 14 jarige penny te horen krijgt dat hij niet goed bezig is.
SaraViavia schreef:geerke schreef:ik denk ook dat die foto's niet echt zijn of in scene gezet om de markt in een slecht daglicht te zetten![]()
Vermoed ook dat de echte paardenliefhebbers daar niet rondlopen,die kunnen er namelijk ohelemaal niet tegen...
Dus als je op de markt loopt ben je geen echte paardenliefhebber of hoe moet ik dit interpreteren ?
Dustinlover schreef:Tendence, dan heb je het toch ook wel erg fout, want die soort fokker waar jij het dan over hebt die zelfs de kleine hengstjes kunnen verkopen.. Ja tuurlijk want die gaan via de achterdeur naar buiten! Ken zelf aan aantal grote shetland en minipaard stallen bij welke dit gewoon zo gebeurd.
Electra, ander segment zeg je en dan noem je shetlanders en koudbloeden... Maar ik weet niet er komen ook goede sportpaarden op de markt en dat zijn niet een enkeling die er staan.. Blijkbaar kun je dus inderdaad niet oordelen als je er niet of allang niet meer bent geweest
Dustinlover schreef:Tendance, juist omdat die welke via de achterdeur weg gaan naar deze handelaren gaan. Dus ja wat noem je dan een goede fokker...
Ik denk dat je waarschijnlijk weinig op markten bent geweest, want ik heb meerdere goede sportpony's en paarden er van gekocht en door andere mensen gekocht en opgeleid zien worden. Ik zit nu zelf meer in de mini's en heb maar 2 grote paarden, maar zo af en toe doe ik nog wat in de grotere pony's en koop dan alleen pony's voor de sport.
Tendance schreef:Dustinlover schreef:Tendance, juist omdat die welke via de achterdeur weg gaan naar deze handelaren gaan. Dus ja wat noem je dan een goede fokker...
Ik denk dat je waarschijnlijk weinig op markten bent geweest, want ik heb meerdere goede sportpony's en paarden er van gekocht en door andere mensen gekocht en opgeleid zien worden. Ik zit nu zelf meer in de mini's en heb maar 2 grote paarden, maar zo af en toe doe ik nog wat in de grotere pony's en koop dan alleen pony's voor de sport.
Ik snap niet zo goed, dat iemand, die jouw mening niet deelt, er volgens jou ook gelijk geen verstand van heeft.
Dat hoor je mij toch ook niet over jouw zeggen?
Ik ben in mijn 30 jarige leven jaar in jaar uit naar verschillende grote en kleine markten geweest. En de echt goede sportpaarden komen daar niet vandaan.
Of het is die ene speld in de hooiberg, die de eigenaar zelf niet gezien heeft.
En ons beeld over wat een goede fokker is, verschilt duidelijk van elkaar.
De fokkers die ik ken gaan niet naar markten en verkopen met name particulier of weer aan andere fokkers.
Maar dan heb ik het over sportpaarden.
En dan gaat het niet over maar 1 fokker.
Nogmaals ik ben niet tegen de markt, maar ben gewoon van mening, dat je er niet naar toe moet voor de echte kwaliteit en dat de eigenaren die daar staan niet de goede fokkers zijn waar je bijna standaard kwaliteit vandaan haalt.
Neem je daar genoegen mee of hoop je op die speld in de hooiberg, dan is de markt, op enkele rotte appels na, een prima plek om een leuke pony of een leuk paard te kopen.