Fangio schreef:@ Marion, Uppsala is leuk! Ben er maar een paar dagen geweest, maar het heeft een goede indruk achter gemaakt

Ik vind met de trein reizen in Zweden wel relaxed, ze rijden eigenlijk altijd wel goed op tijd. Ben zelf ook eens met de trein helemaal naar het noorden gegaan om daar het noorderlicht te gaan bekijken en dat was ook echt de moeite waard.
Waar loop je stage als ik vragen mag?
Uppsala is zeker leuk! Klein, maar wel mooi en ook best gezellig. En heel veel studenten 
De Inlandsbanan gaat inderdaad ook helemaal naar het noorden (in de zomer zal ik alleen niet het noorderlicht kunnen aanschouwen denk ik, helaas
Maar de omgeving lijkt me erg mooi om te zien!)
Ik loop stage aan de SLU, op de afdeling parasitologie. Ik doe onderzoek naar echinococcus (als onderdeel voor mijn master diergeneeskunde)
gabyfedde schreef:Welkom!! Uppsala schijnt erg leuk te zijn en Stockholm is natuurlijk prachtig.
Ik heb geen ervaring met de inlandsbanan, maar schijnt erg mooi te zijn. Ik woon aan het Noordelijke eindstation geloof ik. Misschien ga ik er ook eens een ritje mee maken van de zomer.
Dank!
Stockholm is inderdaad prachtig! Ben er ondertussen 2x geweest (mijn ouders zijn vorige week op bezoek geweest); onder andere naar Gamla stan, Skansen en het Vasa museum geweest!
En gaaf dat je daar woont zeg! Lijkt me prachtig! (Al ben ik er vrij zeker van dat ik daar persoonlijk nooit zou kunnen wonen
)
En een inlandsbanan kaart kost SEK 1,795 in de zomer (2 weken geldig), maar ik krijg nog 25% korting omdat ik onder de 25 ben, dus dat is niet eens zo gek duur.
idinn schreef:Marion, jij vermaakt je wel daar he? *nog steeds lichtelijk jaloers*
Zeker
Mocht je op bezoek willen komen ben je welkom hoor!
Ik zag foto's van een Eland voorbij komen tijdens een buitenrit.. gaaf! Ik wilde heel graag een Eland in het wild zien. Een hele week op veldwerk geweest, midden in de natuur, elke dag 's ochtends vroeg in de auto en 's avonds weer terug... Geen eland gezien.
Maak ik vrijdag een roadtrip met mijn ouders (door södermanland, zelfde omgeving), staat er plots een eland pal naast de weg, midden op de dag
Wij auto omgedraaid, terug gereden en nog eens gaan kijken haha. Later hebben we nog eentje gezien, verder van de weg, in het bos.
En naar Zweden verhuizen voor de liefde.. Ik heb zelf mijn liefde nog niet gevonden (maar er lopen hier een hoop mooie mannen rond zeg!
), maar ik zie het hier om me heen wel veel! Maargoed, er werken dan ook veel internationale PhD/postdoc studenten hier in het lab. Ik wordt door iedereen hier sterk afgeraden te beginnen aan een LAT-relatie