USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:06

Oh help, ik hoor net op de radio dat er allemaal bosbranden zijn in LA en ik ga daar dus over anderhalve week heen... ga ik daar niet problemen mee krijgen?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:19

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:30

De branden woeden nu ten noorden van L.A. in de Camarillo regio en ze doen er alles aan om te voorkomen dat het verder naar het zuiden spreidt. Ze hebben nu voor 40% de branden onder controle. Ik hoop voor je dat het niet erger wordt maar de Santa Ana wind en de erg hoge temperaturen helpen natuurlijk niet.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:56

Charles schreef:
De branden woeden nu ten noorden van L.A. in de Camarillo regio en ze doen er alles aan om te voorkomen dat het verder naar het zuiden spreidt. Ze hebben nu voor 40% de branden onder controle. Ik hoop voor je dat het niet erger wordt maar de Santa Ana wind en de erg hoge temperaturen helpen natuurlijk niet.

Ik hoop het ook niet ja! Ik ga pas 13 mei erheen, dus tegen die tijd is het hopelijk wel opgelost. En ik zit in Hanford, dus wat noordwestelijk van LA.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:30

Ik zou me eerder druk maken om de eventuele slachtoffers daar.. Ik heb kennissen daar zitten, kreeg vanmorgen bericht dat die net op tijd geëvacueerd zijn. Maar misschien andere mensen wel niet. Vind het wel een beetje Hollands om je dan druk te gaan maken over je eigen vakantie :) 13 mei zal het waarschijnlijk ook wel al "overgewaaid" zijn..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:36

MissCharlie schreef:
Ik zou me eerder druk maken om de eventuele slachtoffers daar.. Ik heb kennissen daar zitten, kreeg vanmorgen bericht dat die net op tijd geëvacueerd zijn. Maar misschien andere mensen wel niet. Vind het wel een beetje Hollands om je dan druk te gaan maken over je eigen vakantie :) 13 mei zal het waarschijnlijk ook wel al "overgewaaid" zijn..

Oh ja sorry, ik begrijp dat dat zo over kan komen. Was niet mijn bedoeling, natuurlijk is het voor de mensen daar 100x vervelender. Het is alleen mijn eerste keer naar Amerika (of nouja was er vroeger ook wel eens geweest maar daar weet ik niet zo heel veel meer van) en dan ook nog eens in mijn eentje dus ik ben dan meteen een beetje bang dat er dingen fout gaan ofzo.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:19

Jeetje, heftig die bosbranden! Lijkt me zo eng letterlijk uit je huis gejaagd te worden door zo'n brand. Hopelijk is het voor de 13e weg, en hebben mensen hun huis en spullen niet kwijt hoeven raken.
Ik heb ook goed nieuws :D Mijn visum is binnen! Heb het voor elkaar gekregen de twee visa op een visum te krijgen en zo hoef ik tussendoor niet eens het land uit! *\o/* Ben op dit moment het gelukkigste meisje ter wereld en vlieg 14 mei naar Denver! Mijn paardje heb ik vorige week al naar de States overgevlogen, en mag dan de hele zomer de cowgirl uithanden in de bergen.. Ik kan gewoon echt niet wachten!!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:57

linn, snap ik ook wel hoor, werd een beetje chagrijnig wakker geloof ik :P

Anneke, super leuk! Wel duur grapje zeker, paard meenemen voor een zomer Amerika! Ik vlieg ook 14 mei :))

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:07

MissCharlie schreef:
linn, snap ik ook wel hoor, werd een beetje chagrijnig wakker geloof ik :P

Anneke, super leuk! Wel duur grapje zeker, paard meenemen voor een zomer Amerika! Ik vlieg ook 14 mei :))

Ach maakt niet uit, ik snap wel dat je het dacht! :)

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:17

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:40

Zeker een blog bijhouden! Heb ik ook gedaan toen ik 6 maanden in Vancouver zat en ik lees hem nu nog regelmatig terug, superleuk om het achteraf allemaal nog eens opnieuw te lezen :) Link staat in mijn profiel als je de mijne wil zien!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:58

Leuk, ik hou ook van blogs! Ik houd er zelf ook eentje bij. Ik ben alleen wel bang dat ik daardoor minder geniet van alle dingen die ik meemaak, omdat er zoveel tijd in gaat zitten. Dat je meer bezig bent met het op de hoogte houden van het thuisfront dan dat je echt ervaart en leeft op de plek waar je bent. Hebben jullie dat gevoel ook?

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:20

Ik moet het nog een beetje gaan ervaren, maar waar ik vooral mee zit is dat ik niet echt heel veel ga reizen, zeker de komende 3 maanden niet, dus ik weet niet of ik wel genoeg interessante dingen te vertellen heb :+ Maargoed, zo'n verhaal hoeft natuurlijk ook niet heel lang te zijn elke keer? Hoe vaak schrijf jij een nieuw verslag?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:41

Ik schreef iedere keer als er iets boeiend was gebeurd meteen een verslagje + uploadde foto's. Dus als ik een uitstapje deed, iets ging bezoeken, een weekendje wegging etc etc. De ene keer schreef ik iedere dag een blog, de andere keer had ik een week niets te vertellen omdat ik moest studeren. Het hing er dus echt vanaf, maar ik heb wel gemerkt dat het makkelijker is om meteen een verslagje te schrijven als het vers in je hoofd zit. En meerdere kortere stukjes schrijven gaat ook veel makkelijker dan één lang verslag - en dat gaan ook meer mensen lezen dan 2 A4tjes.

Dit was overigens mijn blog: http://yasmineincanada.blogspot.be/
De eerste pagina (en meest recente verslagen) zijn van mijn reis die ik na mijn uitwisseling heb gemaakt, maar je kan in de linkerkolom terugbladeren naar eerdere verslagjes als je een idee wil krijgen van hoeveel ik schreef.

MissCharlie schreef:
Leuk, ik hou ook van blogs! Ik houd er zelf ook eentje bij. Ik ben alleen wel bang dat ik daardoor minder geniet van alle dingen die ik meemaak, omdat er zoveel tijd in gaat zitten. Dat je meer bezig bent met het op de hoogte houden van het thuisfront dan dat je echt ervaart en leeft op de plek waar je bent. Hebben jullie dat gevoel ook?

Op vakantie heb ik dat wel, dan update ik nooit mijn blog (zie je ook op mijn blog, ik heb na mijn uitwisseling nog 1,5 maand rondgereisd maar daarover schrijven heb ik na 5 dagen opgegeven :+ ). Maar als je echt ergens woont, dan is een uurtje per week ofzo schrijven echt niet teveel, vind ik :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 10:08

Op vakantie hebben wij idd bewust geen blog bijgehouden, we wilden echt genieten van de tijd die we daar hadden. Maar als je er voor een tijdje gaat wonen zou ik he idd wel doen, hoef je ook niet iedereen persoonlijk te mailen.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:57

Op vakantie heb ik het eigenlijk nooit gedaan, schoot het er altijd bij in en de druk met zelf vakantie vieren :) Maar straks heb idd meer regelmaat en moet ik er denk ik wel vaste momenten voor kunnen vinden!

Nu begint trouwens ook de grote inpakstress.. Wat neem je in godsnaam allemaal mee voor 7 maanden? :+

deus_ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:05

_Anneke_ schreef:
Wat neem je in godsnaam allemaal mee voor 7 maanden? :+

Goed humeur en een creditcard :+

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:44

deus_ex schreef:
_Anneke_ schreef:
Wat neem je in godsnaam allemaal mee voor 7 maanden? :+

Goed humeur en een creditcard :+

Dat is zeker een goed begin :D Mijn god ik ben benieuwd hoeveel tassen ik heb op de terugweg naar huis.. Ik en outlet malls zijn een gevaarlijke combinatie...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:16

Inderdaad, wat neem je mee..vooral qua kleding vind ik het lastig! Vorige week sneeuwde het, nu dik in de twintig graden in Canada..

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:19

MissCharlie schreef:
Inderdaad, wat neem je mee..vooral qua kleding vind ik het lastig! Vorige week sneeuwde het, nu dik in de twintig graden in Canada..

Precies, rockies zijn sowieso wisselvallig, overdag kan het heel warm zijn, snachts erg afkoelen.
En aangezien ik tussendoor niet naar huis ga, moet ik al mijn "western wear" meenemen, maar ook de kleding die ik straks op de uni ga dragen.. wordt nog wat :=

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:28

Ik houd dagelijks een reisverslag bij. Zodat het thuisfront ons kan volgen, maar vooral als een soort naslagwerk voor onszelf.
Het kost niet zoveel tijd en ik vind het leuk om te doen.
Voor wie mee wil lezen, stuur maar een PB, dan geef ik de link en het wachtwoord.

We hebben nu zomerkleren en wat warmere kleren bij ons. En nog ruimte genoeg over in de koffers en waarschijnlijk wordt 1/3 niet aangetrokken. Shoppers zijn we niet, dus alles blijft gemakkelijk passen.

Wat bijzonder om je paard mee te nemen naar Amerika! Is de reis goed verlopen? Ik zou mijn nagels opvreten van spanning tijdens de reis.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:42

Grit schreef:
Ik houd dagelijks een reisverslag bij. Zodat het thuisfront ons kan volgen, maar vooral als een soort naslagwerk voor onszelf.
Het kost niet zoveel tijd en ik vind het leuk om te doen.
Voor wie mee wil lezen, stuur maar een PB, dan geef ik de link en het wachtwoord.

We hebben nu zomerkleren en wat warmere kleren bij ons. En nog ruimte genoeg over in de koffers en waarschijnlijk wordt 1/3 niet aangetrokken. Shoppers zijn we niet, dus alles blijft gemakkelijk passen.

Wat bijzonder om je paard mee te nemen naar Amerika! Is de reis goed verlopen? Ik zou mijn nagels opvreten van spanning tijdens de reis.

Pfff ja ik was daar echt heel zenuwachtig voor, zou in eerste instantie zelf niet mee gaan omdat ik daarvoor een aantal colleges moest missen. Maar het leek me voor mijn paard fijn om een bekend gezicht daar te hebben. Ik moet zeggen, ik was uiteindelijk meer mee om mezelf gerust te stellen dan dat mijn paard er veel aan had. Alleen het opstijgen en landen is heel vreemd voor ze, maar verder stond ze er super relaxed bij over de hele vlucht, ze at en dronk echt heel goed. En deed het een stuk beter dan het wedstrijd paard dat regelmatig over de hele wereld meegesleept werd. Echt een opluchting dus. Ik wordt ook nu nog bijna dagelijk op de hoogte gehouden van hoe het met haar gaat in de quarantaine, en ook daar gaat het heel erg goed! Viel allemaal reuze mee dus :) Alleen de reis naar Colorado wordt nog even spannend, en baal dat ik daar niet bij kan zijn, maar iedereen is daar super ervaren in dit soort dingen dus verwacht dat ook dat goed zal gaan :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:45

Oh me broertje had een goede. De stopcontacten zijn daar natuurlijk niet hetzelfde. Dus ik moet zo'n omvormer ofzo halen zodat ik gewoon me telefoonoplader en laptopoplader erin kan doen....zou toch wel makkelijk zijn. Daar had ik dus zelf echt totaaal niet aan gedacht!!

deus_ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:22

ik heb zelf andere kabels gehaald voor aan mijn voedingen en laders, is een stuk makkelijker. Die verloopstekkers zitten altijd in de weg en je moet aldoor wisselen als je er maar 1 hebt. Bovendien zijn ze goedkoper dan zo'n verloop.
Laatst bijgewerkt door deus_ex op 05-05-13 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:23

Die vergeet je idd snel, maar gaan inderdaad tegenwoordig standaard mee in de koffer. Hier hebben we idd ook de amerikaanse opzetstukjes voor het apple spul. Stuk makkelijker :)