Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:00

@ gohya, dit soort bedoel ik :

gohya schreef:
Uh ja,ik ken mensen die ergere dingen hebben mee gemaakt,die zijn verkracht,beroofd of zelfs vermoord op hun vakantie of werkstage.
De meiden hadden het miss. heel anders voor gesteld,hun werk vakantie.Voor hun is het heel erg tegen gevallen.Voor hun is Bedouin en haar man heel erg tegen gevallen.
Dus het is onmogelijk dat je een verkeerde kamer binnen loopt? vaak genoeg gehoord en gezien hoor.
En nee die mensen waren niet dronken.

Dit zegt voor mij genoeg meid!

je gaat mij niet wijsmaken, dat een woestijn in vluchten voor iemand met zo'n agressiviteit dat dat normaal is, tegen over iemand die verkracht is ??!!

het is niet vergelijkbaar!! en hetgeen, wat mensen hier als eigen ervaring neer hebben gezet, is niet normaal! het hoort niet! en het mag niet!

Kom op zeg!! open je ogen eens!!
Laatst bijgewerkt door rOcky_lofz op 06-08-12 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:02

Dan moet je een besloten topic.maken of gaan mailen. hallo, dit is een openbaar forum! op dit forum maakt b reclame en besluiten bokkers naar haar toe te gaan.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:05

Er staat een reactie van Bedouin direct onder de beginpost, een bericht waarin ze zichzelf kenbaar maakt en mededeelt dat ze gaat temmen. Waarom ruim een halve dag wachten met inhoudelijk reageren als je binnen een uur al weet dat je slechte reclame over je heen krijgt? Er wordt gesproken over damage control, dit had ze dan gelijk naar tevredenheid met ts moeten oplossen. Dan was de buiteling niet nodig geweest en was het rookpluimpje niet tot een binnenbrand uitgelopen.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:09

bedouin schreef:
Welke bokker(s) zou er bereid zijn denk jij of beter gevraagd welke bokkers zou ik daarvoor kunnen benaderen, die zinnige inbreng en advies zouden kunnen en willen geven?
Ik heb overigens al 2 symphatieke bokt ondersteuningen waarvan ik graag gebruik maakt en met wie ik pb contact heb en voor wie ik een email aan het voorbereiden ben.

Bedouin, volgens mij zijn er op de laatste 10 pagina's al behoorlijk wat voorstellen gedaan.
Volgens mij heb IK je zelfs in een latere post aanbevelingen gedaan... (Zie mijn post op pagina 33)
Waar ben je naar op zoek? Welke aanbevelingen mis je nog? Er is al zoveel geschreven...

Ik ben trouwens zeer onder de indruk van je tactiek en manipulatieve manier van schrijven: je ontwijkt, bagatelliseert, praat mensen naar de mond.
Schriftelijke communicatie is je op het lijf geschreven. Weet je zeker dat je het beste voor hebt met al die 'lastige gasten' die geld in het laatje brengen?
Ik kan me daar op basis van jouw posts helaas nog steeds geen positieve voorstelling van maken.

Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van -O-

Je ontwijkt diverse malen vakkundig de essentie van postings die je nota bene quote, door te antwoorden op minder relevante zaken.
Enkele mensen die hier posten merken dit op en plaatsen een kritische noot. Maar de meesten hebben het niet eens in de gaten. Chapeau!
Inmiddels zoek je dus de afleiding door het stellen van een vraag naar aanbevelingen en mensen die willen helpen.

Ik kan me niet onttrekken aan het idee dat jij helemaal niet zo gebrand bent op het vinden van een solide manier om je bedrijf veilig te maken voor je gasten.
Want ik lees (o.a. tussen de regels door) nog steeds allerlei excuses waarom het allemaal eigenlijk niet zo erg was. Je bent mooie teksten aan het posten, maar ik krijg nog geen oprecht warm gevoel. Het komt op mij over als een slimme manier om mensen in te pakken, terwijl je nog steeds niet tot de essentie komt:
Je blijft vingers wijzen naar gasten en je maakt geen excuus...

Zolang ik dat niet van je lees, kan ik je postings niet als oprecht betitelen.
Dus zet alsjeblieft de 'vinger-wijs-modus' uit en heb het fatsoen om tegen Maaikemuis, Sandra, diverse anderen, en mij een excuus te maken.

Ik heb dus vooralsnog niet het idee dat je de klachten serieus oppakt, het komt op mij steeds sterker over alsof je door mooie woorden de schade fictief aan het beperken bent, om inkomen veilig te stellen. Maar dat er in werkelijkheid niet veel gaat gebeuren. Je wimpelt adviezen eenvoudig weg omdat 'het niet mogelijk is'. Je bent een intelligente vrouw, ga in plaats van rechtbreien van dingen die krom zijn eens terug naar de tekentafel, en pas de gegeven adviezen dusdanig aan zodat ze wel werkbaar zijn, en toch veiligheid garanderen.

Er is echter één raad die ik niet zou opvolgen: neem de aanbeveling om vrijwilligers ergens in een appartement te stoppen - waar jij geen toezicht kan houden - in Godsnaam niet over! ;)

Verder is er - denk ik - genoeg gewaarschuwd.
Het is in elk geval niet meer nodig dat jonge meiden risico lopen op jouw ranch, mits ze zich verdiepen in postings op het internet.
Het is nu ieder's eigen keuze.

Eenieder die de proef op de som wil nemen: lekker boeken!

De trektocht is prachtig, echt waar! En waar gaat het eigenlijk helemaal over?
In ca. 85% van de trektochten/stages gebeurt er niets, volgens de cijfers van Bedouin :+

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:12

Ik ga voor een groot gedeelte mee met de post van PocoGaucha, het betreft hier een WERKvakantie. De 50 euro bijdrage is voor het levensonderhoud (eten) en onderdak, dat het wat schoner mag daargelaten vind ik het een prima bedrag voor zo'n ervaring. Kijk eens wat je qua levensonderhoud uitgeeft op een vakantie, dan zit ik aan zo'n bedrag per dag ipv per week.. Je doet werkervaring op en krijgt daar iets voor terug. Daarbij horen ook de prachtige ritten door de woestijn natuurlijk.
Of dat jij nou de hele dag met een pikhouweel de stallen schoon staat te hakken en de man en vrouw des huizes met een cocktail in de zon zitten dat moeten hun verder zelf weten, je bent daar om te werken.
Het probleem ligt bij de man, die niet juist omgaat met zijn personeel, en de ruzies of onenigheid met zijn vrouw en plein public uitvecht. Zijn handen niet thuis houdt. Geen idee heeft hoe hij met deze meiden om moet gaan.
De vrouw die schriftelijk sterk is maar het idee heeft dat ze er alleen voor staat als drie meiden 'samen spannen' en ze uit wanhoop één op één apart op rit wil nemen om ze beter te leren kennen, wat verkeerd uitpakt en zo naar mijn idee niet geschikt om groepjes meiden te kunnen handelen. Dáár kunnen wij met z'n allen niks over zeggen, dat zullen de man en de vrouw zelf op moeten lossen. De dingen die gezegd moesten worden zijn gezegd en dat zullen B en haar man verder zelf op moeten lossen. Foto's en dat soort dingen zijn imo alleen maar sensatiezoekerij.. Hebben wij niks mee te maken.
Het is erg dat deze meiden zo'n stempel op hun werkvakantie hebben gedrukt gekregen door gedrag wat écht niet door de beugel kan.

Adorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:14

maar dan toch even dit van men lever afgooien,
ben van mening dat het punt van dit topic was om "ons" te waarschuwen en dit is gebeurt, nee ik vind bepaalde punten helemaal niet kunnen zoals de meeste hier in dit topic, maar ik en vele anderen onder ons waren er helemaal niet bij en weten dus helemaal niet hoe het juist allemaal gebeurt is we kunnen alleen maar dingen opmaken uit de berichten van beide partijen en er onze eigen mening aan geven, iedereen heeft recht op zen eigen mening en mag die in mijn ogen dus ook uiten dit even gezegd, dat bedouin soms onrechtstreekse antwoorden geeft en in andere woorden soms rond de pot draait is dus ook haar goed recht.
aan de andere kant gaat het privéleven van bedouin ons helemaal niet aan en is het niet aan ons om daarover te oordelen, ookal hebben we onze bedenkingen, dit is mijn mening ;)
ik vind het echt jammer voor wat er met de meiden gebeurt is, maar vind het ook jammer langs de andere kant dat het concept wat in mijn ogen afgaand van haar site heel mooi in elkaar zit niet echt is wat je ervan zou verwachten -O- maar misschien toch verwezenlijkbaar is mits enkele aanpassingen, zoals eerder ook al is gezegd geweest

dit is volkomen hoe ik er persoonlijk over denk en kan me gerust voorstellen dat sommigen er misschien anders over denken, en dat recht hebben die personen dan ook, dit gezegd zijnde.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 07-08-12 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderde post weggehaald

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:16

Verder zeg ik ook niks, ik kan de situatie niet beoordelen. Heb Bedouin twee jaar terug een keertje gesproken, maar dat staat los van dit hele verhaal.

Als de rest die er ook geen belang bij heeft (daar nooit heen zal gaan/geweest is) niet 'oh ah ach en wee' gaat roepen en gewoon de belanghebbenden de ruimte geven om in discussie te gaan, wordt het topic niet vervuild door lijkenpikkers.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 06-08-12 23:18, in het totaal 2 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:18

unickske schreef:
maar dan toch even dit van men lever afgooien,
ben van mening dat het punt van dit topic was om "ons" te waarschuwen en dit is gebeurt, nee ik vind bepaalde punten helemaal niet kunnen zoals de meeste hier in dit topic, maar ik en vele anderen onder ons waren er helemaal niet bij en weten dus helemaal niet hoe het juist allemaal gebeurt is we kunnen alleen maar dingen opmaken uit de berichten van beide partijen en er onze eigen mening aan geven, iedereen heeft recht op zen eigen mening en mag die in mijn ogen dus ook uiten dit even gezegd, dat bedouin soms onrechtstreekse antwoorden geeft en in andere woorden soms rond de pot draait is dus ook haar goed recht.
aan de andere kant gaat het privéleven van bedouin ons helemaal niet aan en is het niet aan ons om daarover te oordelen, ookal hebben we onze bedenkingen, dit is mijn mening ;)
ik vind het echt jammer voor wat er met de meiden gebeurt is, maar vind het ook jammer langs de andere kant dat het concept wat in mijn ogen afgaand van haar site heel mooi in elkaar zit niet echt is wat je ervan zou verwachten -O- maar misschien toch verwezenlijkbaar is mits enkele aanpassingen, zoals eerder ook al is gezegd geweest

dit is volkomen hoe ik er persoonlijk over denk en kan me gerust voorstellen dat sommigen er misschien anders over denken, en dat recht hebben die personen dan ook, dit gezegd zijnde.

Helemaal mee eens, dat bedoelde ik ook te zeggen in mijn vorige post.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:20

ik wilde niet reageren omdat het topic zo ook wel loopt...

Maar wat vindt ik het verschrikkelijk erg en in en intriest dat het verhaal van de meiden wordt afgedaan als niets.
Het verhaal van TS kan niet helemaal kloppen, dan melden zich nog een paar met verhalen die gelijkenissen tonen, en tenslotte zit hier een volwassen persoon die TS nota bene persoonlijk kent en ze in hui sheeft gehad die ook dezelfde problemen vermeld en wij praten het goed.
Dit is waar ook in Nederland mensen volledig aan kapot gaan. Ik kan jullie niet dwingen je in bepaalde zaken te vediepen. Maar ik weet uit beroepservaring dat mensen soms zo kapot gaan aan het feit dat mensen zeggen dat het misschien wat overdreven is en er mensen zijn die het nog slechter hebben. Terwijl mensen zo verschrikkelijk last kunnen hebben van herrineringen.
Natuurlijk is er een zekere voorzichtigheid geboden en zal er misschien in dit topic wel wat zaken overdreven staan. Maar met zoveel onafhankelijke getuigen die zulke verhalen vertellen hang je zelfs in NL met ons rechtsysteem..
En wie een beetje leest ziet in het verhaal van bedouin zinnen die toch wijzen op enige kennis van problemen bij bedouin..dit was haar zeker niet onbekend..

Wat ik meer zie gebeuren in dit topic is een soort gebruikelijk systeem op bokt..eerst gaat heel bokt dezelfde richting uit en dan willen een paar toch opvallen met een andere mening en die gaan 180 graden in de andere richting draaien. Ik zie het in elk groot topic tegenwoordig terugkomen.
En ik vindt het een topic wat nu verpest wordt door de mensen die gillen dat het zielig is voor bedouin..Ik vindt het ook top van bokt dat het openblijft, belachelijk dat mensen niet gewaarschuwd mogen worden...Ik heb juist diep respect voor hoe het topic loopt en netjes blijft zonder teveel uitspattingen en mensenals Arabesk komen wat mij betreft de boel verzieken..bedankt! Of moet ik het met hoofdlettters tikken voor de aandacht.

Arabesk

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:21

Mijn laatste reactie hier; ik ben niet voor of tegen Bedouin, maar zou graag de reacties van de belanghebbenden lezen, ipv alle ach en wee en oh en ah tussendoor.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:21

De toon begint hier door een aantal mensen aardig te veranderen. Juist degenen die het hardst en met de grootste letters roepen dat hier gereld worden zijn degenen die aan't provoceren zijn om er een reltopic van te maken. Als je Bedouins berichten wilt lezen zonder de overige posts klik je op het woordje 'geplaatst' achter Bedouin's naam bovenaan een post van haar en dan heb je al haar berichtjes mooi op een rij.

verder ga ik volledig met Jazzit mee. Mooie woorden maar ik heb nog altijd niet de indruk dat Bedouin daadwerkelijk iets wil gaan aanpassen, de toon in haar berichten is nog niet veranderd en een excuus nog altijd niet aangeboden.

Ik heb wel genoeg gelezen, als het zo door gaat met mensen die roepen dat er gereld wordt zal het topic wel vlot op slot gaan. Ik zal het achter de schermen in de gaten proberen te houden en zien of ik over een paar jaar - mocht het bedrijf dan nog bestaan - kijken of ik dan alsnog durf te boeken.
Waarschijnlijk komt het er op neer dat ik mijn Saharatocht op een andere manier ga maken.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:22

Als we het nou eens een beetje rustig houden hier ? ,
Zo word het topic straks wel gesloten en hebben TS, Bedouin en de andere er helemaal niets meer aan..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:25

Arabesk schreef:
Mijn laatste reactie hier; ik ben niet voor of tegen Bedouin, maar zou graag de reacties van de belanghebbenden lezen, ipv alle ach en wee en oh en ah tussendoor.

Het is een topic op een forum... niet een instantie waar je alleen je klacht t.o.v. het bedrijf in drievoud mag inleveren. Ik mag mijn MENING geven over wat ik lees... net als jij dat doet in andere topics. Dus dit is echt onzin... alleen maar reacties van belanghebbende eisen .

Sa_ndraaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 23:26

bedouin schreef:
Het blijft naar om te moeten schrikken van intimiderend gedrag dat gedrag had niet gehoeven.
Hier een staatje zover ik het juist heb om het kale resultaat duidelijk te maken -wat de waarde daar dan ook van mag zijn- wat de meldingen betreft waarvan ik weet waarbij mijn man betrokken is in woedeuitbarsting naar klanten of ongewenste handtastelijkheid: 2 meldingen op 10 vrijwillig(st)ers; 1 melding op en 2 na 20 trektochten
.

Misschien kan ik even niet meer tellen?
Ik en mijn twee medereizigers zijn toch al drie vrijwilligsters die klachten hebben. Myour was ook niet helemaal tevreden. Wat ik van Bedouin heb begrepen heeft alleen het Franse meisje haar tijd bij hen uitgezeten. Verder is iedereen om diverse redenen vertrokken en lag het altijd aan de vrijwilligster. Verder weet ik dat sowieso 1 vrijwilligster zich nog niet in het forum heeft gemeld die daar ook nare ervaringen heeft gehad met Abderrahim.

Van te voren heb ik inderdaad een waarschuwingse-mail van iemand gekregen over Abderrahim. Wenda heb ik hierop meteen gemaild. We hebben hierover inderdaad veel contact gehad. Achteraf denk ik nu wat heb jij goed kunnen schrijven en de boel kunnen verdraaien. Bij deze vrijwilligster is ook poging gedaan tot masseren. Wenda heeft mij verzekerd dat Abderrahim dit NOOIT weer zal doen en dat hij BEGRIJPT dat wij vrouwen daar niet van gediend zijn. Ze had er zelfs met een politieman over gesproken (broer van Abderrahim) en hij zou het hierover ook met Abderrahim hebben. Blijkbaar hebben beide gesprekken niet geholpen.

bedouin schreef:
Abderrahim en ik hebben een liefdesrelatie. Iedereen die bij ons op bezoek komt ziet evengoed de affiniteit tussen ons 2.

Het zal vast aan mij liggen maar ik heb echt geen liefde of affiniteit tussen hen gezien. Geen kus, geen aanraking, vaak niet eens een normaal gesprek. Opzich maakt dit natuurlijk niet uit en is dat hun zaak.

bedouin schreef:
Nog op TS terugkomend: Abderrahim rijdt op een brommer en gaat zelden tot nooit te voet naar de paarden. Als TS op weg was naar de paarden in haar eentje zal dat smorgens vroeg zijn geweest of in de middag en dan lag hij beide keren gewoon nog te slapen. Overigens wanneer zij alleen naar de paarden ging en ik thuis bleef was dat om prive met mijn man te zijn of om zaken met hem door te spreken. Mijn vraag blijft dan nog steeds om details over de beschuldiging. Als haar "nee" voor haar afdoende is geweest waarom is dan mijn houding voor haar als te onveilig bevonden om het te melden.
Ook al zou ik nonchalant - of geef het maar een ander waardeoordeel - omgaan met vrijwilligers wat imo niet het geval is dan zou die massagepoging toch gemeld moeten worden om er iets op het moment aan te kunnen doen vooral omdat ik vooraf heb gevraagd om dat te doen. Wanneer dat voor haar niet relevant meer was of het haar op dat moment totaal niet meer kon schelen waarom dan nu achteraf melden als een soort wraakactie imo?

Wraakactie? Nee, ik ben slecht behandeld en ik wil dit melden, omdat ik niet wil dat anderen dit meemaken. Al eerder heb ik uitgelegd dat ik mij NIET veilig voelde daar om het tegen haar te zeggen.

Als jullie het dapper vinden dat deze vrouw toestaat dat haar man meisjes slaat en sexueel intimideert en bijna de dood in heeft gejaagd in de woestijn en vervolgens dat goed probeert te praten? Dan ben ik zeker gek dat ik dit helemaal niet dapper vind! Vooral omdat Bedouin meerdere keren gewaarschuwd is voor haar man. Maaikemuis en Jazzit hebben Wenda zelfs een uitgebreide e-mail gestuurd met daarin hun verhaal over de pogingen van haar man Abderrahim. Daarnaast ben ik nog door een heel iemand anders gewaarschuwd voor de pogingen van Abderrahim. Volgens Bedouin was dit helemaal de schuld van deze vrouw (Ze kan alles schriftelijk zo goed verwoorden!!). Blijkbaar wil ze niet inzien dat haar man fout zit. Dat vind ik niet dapper. Wanneer gaat het licht eens bij haar branden dat hij weleens fout kan zitten???

bedouin schreef:
Ik ben steeds rond de stallen geweest heb hen maar heel weinig alleen gelaten, greep in waar nodig, nam zelfs werk uit handen, zelfs met 3 meiden aan werkkracht. Ik heb mijn best gedaan hen gemotiveerd te houden en zoveel mogelijk met zn allen op rit gegaan maar ze ook het vertrouwen gegeven dat ze met hun 3en mochten rijden. Met longeren heb ik hen gestimuleerd met de hengsten te werken hen enthousiast daarin begeleid en ieder gestimuleerd het te doen met hen daarover gediscusieerd en naar hun visie voor verbeteringen geluisterd en direct laten toepassen. Waar heb ik gefaald?

Bedouin wees toch eens eerlijk!! Dat zou je zoveel meer respect opleveren!! Geef eens toe dat je ons al het werk alleen liet doen, dat je wel vroeg om tips, maar hier vaak helemaal niets mee wou doen (halsterverhaal). Hier zelfs boos om kon worden en vervolgens ons weer negeren. Gediscussieerd? Naar mijn mening is er met jou geen mondelinge discussie mogelijk. Je voelt je direct aangevallen en volgens jou delen wij allemaal jouw visie niet. Luisteren naar elkaar en van elkaar leren is er niet bij.

bedouin schreef:
Overigens blijf ik reageren uit een verantwoordelijkheidsgevoel naar alle kanten toe. Ik wil zelf graag snappen waar ik faal.
Wat kan ik dan nog meer doen om betrouwbaar over te komen bij een meisje wat verzet voelt en haar weerzin ervaart? Buiten het feit waar het Abderrahim aangaat, - laat daarover geen misverstand bestaan.
Ook de andere vrijwilligster nam mij niet in vertrouwen terwijl onze gesprekken heel gemoedelijk waren en over uitermate delicate privezaken ging.
Ik zie niet in wat ik persoonlijk anders hàd kunnen doen.

Okee, deze reactie die nu zal komen zal misschien iets minder beleefd zijn. Bedouin wanneer heb jij toen we daar waren enig verantwoordelijkheidsgevoel naar ons getoond of zelfs maar betrouwbaarheid? Ik kan het me niet herinneren? Ben misschien blond, maar nee zo dom ben ik ook nog niet. Ik verzette me niet en voelde ook geen weerzin, we hadden er best uit kunnen komen als er met jou een normaal gesprek was te voeren en dat je niet meteen voelde aangevallen en dat er dan geen communicatie meer mogelijk was. Volgens mij heb jij echt een enorme plaat voor je hoofd???? Ik zie niet in wat ik persoonlijk anders had kunnen doen? Wanneer zal het eens aan jou liggen. Ik heb al toegeven dat ik niet perfect ben en dat ik sommige dingen misschien anders had kunnen aanpakken. Wanneer geef jij eens toe dat je niet goed gehandeld hebt en dan niet alleen bij ons maar bij alle anderen die ook slechte ervaringen bij jullie hebben gehad!

bedouin schreef:
Ik sluit mezelf inderdaad af wanneer ik niet wil dat 3 meiden zich met mijn persoonlijke zaken gaan bemoeien en doorvragen en vinden dat dat geoorloofd is. Wanneer ik tegenover 3 meisjes sta die ik heel simpel vraag eens geen mening te geven maar mijn verzoek aan te nemen maar heel brutaal hun ongevraagde mening blijven geven kan ik fel uit de hoek komen. Wanneer ik met een meisje gewoon omga ben ik heel open en heel enthousiast.

Met jou persoonlijke zaken bemoeien? Leg eens uit Bedouin? Je sluit je inderdaad overal voor af. Als ik aan jou bijvoorbeeld vraag of het klopt dat de moskee ook klinkt als er iemand overleden is geef je geen antwoord? Tot 2 keer aan toe vraagt 1 van de andere vrijwilligsters dit jou ook. Met moeite kan er een ja vanaf.

bedouin schreef:
Dank je wel voor je reactie Grit. Ik heb geschreven zoals in de quotes ook om de lezer wakker te schudden en haar in staat te stellen een juiste beslissing voor zichzelf te nemen en in ieder geval een gevoel van eigen verantwoordelijk te crreeren als hulp om hier stevig voet aan de grond te hebben en te houden.
Ik verwacht niet dat de meisjes elke gedachte doorbrieven, maar het lijkt mij zinniger dat ze van te voren eea inzien en vooral thuis gespreksstof hebben, deze tekst had ik speciaal geschreven omdàt ze die juist aan haar ouders zou laten lezen..
Had mijn uitleg en advies haar of haar ouders tegengestaan had ik er geen probleem mee gehad dat ze haar voornemen om te komen had gecancelled.
Hoe komt het dan dat bij haar bij voorbeeld geen weerzin onstond toen zij nog veilig thuis was? De tekst heeft zij dus door haar ouders laten lezen.

Bedouin, je kan zo goed schrijven via de mail. Jij hebt mij het vertrouwen gegeven dat zoiets nooit meer zou voorkomen, je hebt mij het vertrouwen gegeven dat mij niets zou overkomen. Eenmaal daar was je een totaal ander persoon. Je openheid en het goede communicatieve was meteen verdwenen.

bedouin schreef:
Het wasmiddelverhaal is er nadat ik een uitzonderlijk aanbod kreeg van een 2de keer 8 handdoeken van 1 meisje. De wasmachine is niet automatisch bovendien moet er water in gevoerd worden, is de grondafvoer niet geschikt voor grote hoeveelheden water en heeft ie een gebruiksaanwijzing en daarom laat ik die niet door iedereen zomaar gebruiken omdat ik dan er evengoed naaastzit om te laten zien hoe die werkt. Omdat het doorsturen naar een wasserette een alternatief is maar daarvoor naar het dorp gegaan moet worden, heb ik voorgesteld dat tegen vergoeding van een zelfde flacon wasmiddel als dat ik gebruik alle was van de 3 meisjes tijdens hun verblijf te doen.
Ik heb op de website ook vermeld dat de was niet inclusief is om excessiviteit te voorkomen en kan altijd besluiten bij bescheiden wasjes er niets voor te rekenen.

8 handdoeken? Alweer betrap ik je op een telfout. Zullen we het op vier of vijf handdoeken houden? Heb vijf handdoeken mee en meen me te herinneren dat ik 1 handdoek niet in de was had gegooid of heb je bij die acht handdoeken ook de handdoeken van de andere vrijwilligsters meegeteld? Ik ben daar drie weken geweest en dan 2 x 4 of 5 handdoeken wassen lijkt mij vrij normaal? Voorgesteld tegen vergoeding? Dit kwam je mij doodleuk melden nadat je voor de 2e keer mijn handdoeken en shirtjes had gewassen. De 1e keer heb je hier met geen woord over gesproken. Je zou eens moeten zien wat ik thuis was (lacht);)

bedouin schreef:
Er werd op eigen intiatief gevraagd of ze iets voor me mee konden nemen aan drop of dergelijke.

Klopt, dat heb ik gevraagd aangezien je me al meerdere keren via pb, e-mail etc. had laten weten dat je erg verlangde naar drop etc. Ik vond dit dan ook geen probleem, maar had zelf niet verwacht dat je dan opeens zo moeilijk gaat doen over twee (kleine) wasjes. Maar misschien ben ik naïef?

bedouin schreef:
Mijn man heeft een taxi geregeld op de vraag van de meisjes, ze gingen accoord. Bij aankomst van de auto besloot TS ervan af te zijn. Mijn man was verontwaardigd daarover, is de meisjes gevolged tot het einde van de straat. Daarna heeft hij ze verder met rust gelaten.

Wij hebben ABSOLUUT niet gevraagd of Abderrahim voor ons een taxi wou regelen. Wij hebben meerdere keren benadrukt dat wij het ZELF wouden doen!! Wenda, heeft ook gezegd “je kan goed initiatief tonen, neem dan nu ook maar initiatief en regel dit zelf”. Waarop wij meteen antwoorden “prima, dan regelen we zelf een taxi!”. (daarna is Bedouin vertrokken naar de paarden). We kwamen met onze koffers uit de slaapkamer toen hij naar ons toe kwam en zei “nee, na het eten kunnen jullie weg en dan regel ik een taxi” waarop wij zeiden “nee, we doen het zelf”. Hij drong aan en wij dachten misschien wel handig dat hij de taxi belt aangezien wij geen nummer hadden van de taxi. Meteen nadat hij had gebeld zei hij “geef het geld maar aan mij”. Tsjah dan gaat er toch een belletje rinkelen, nadat ze ons geld niet wouden terug geven!! Waarop we zeiden “nee, we willen het toch echt liever zelf doen”, daarop volgde weer gespuug en gescheld. Ons met rust gelaten?? Echt niet!! Hij kwam ons achterna, bemoeide zich met elke taxichauffeur!! Dit was erg beangstigend.

bedouin schreef:
Welke bokker(s) zou er bereid zijn denk jij of beter gevraagd welke bokkers zou ik daarvoor kunnen benaderen, die zinnige inbreng en advies zouden kunnen en willen geven?
Ik heb overigens al 2 symphatieke bokt ondersteuningen waarvan ik graag gebruik maakt en met wie ik pb contact heb en voor wie ik een email aan het voorbereiden ben.

Dit heb je ook herhaaldelijk aan ons gemaild. Je zei: “Ik sta open voor tips en andere inzicht wat betreft de paarden”. Eenmaal daar stond je bijna nergens voor open. Je hoefde onze tips niet te gebruiken of het er zelf maar mee eens te zijn. Alleen normaal er over kunnen praten zou wel fijn zijn. Soms iets nieuws uitproberen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.

Al met al een heel verhaal. Ik wou niet overal op in gaan, maar heb toch meer geschreven dan ik van te voren van plan was.

Als deze beschuldigingen over mijn vriend zouden gaan dan zou ik hem helemaal niet verdedigen. Dan zou ik met alle slachtoffers, of wie er ook maar wat van afweet willen praten. Alleen maar om meer informatie te krijgen en dan zou ik ze steunen. Meteen degene die het is overkomen de schuld geven lijkt mij niet gepast. Diegene zegt het niet voor niets. Vooral als meerdere mensen negatieve verhalen hebben. Ik zou er niet zo licht over gedacht hebben. Ik zou alles op alles zetten om meer te weten te komen en een helpende en steunende hand aan te bieden. Ook zou ik met mijn vriend in gesprek gaan.

Met andere bokkers ben ik het eens dat Bedouin een pracht concept in handen heeft. Wel vraag ik mij af of zij met toeristen, vrijwilligsters etc. kan omgaan? Je moet je kunnen inleven en met vele verschillende persoonlijkheden kunnen omgaan. Je, hebt nu eigenlijk met elke vrijwilligster problemen gehad. Is het nu misschien niet eens tijd dat jij je aanpast in plaats van elke vrijwilligster? Je man is denk ik echt een probleem binnen dit concept. Zoveel andere meiden die nare ervaringen met hem hebben, maar toch is het steeds hun schuld.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 07-08-12 07:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Aantal quotes gerepareerd voor de leesbaarheid

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:27

Jaaaa, we gaan ons weer verschuilen onder het recht hebben op een mening....

Veel plezier met z'n allen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:27

gekvanfleur schreef:

Maar wat vindt ik het verschrikkelijk erg en in en intriest dat het verhaal van de meiden wordt afgedaan als niets.
Het verhaal van TS kan niet helemaal kloppen, dan melden zich nog een paar met verhalen die gelijkenissen tonen, en tenslotte zit hier een volwassen persoon die TS nota bene persoonlijk kent en ze in hui sheeft gehad die ook dezelfde problemen vermeld en wij praten het goed.
Dit is waar ook in Nederland mensen volledig aan kapot gaan. Ik kan jullie niet dwingen je in bepaalde zaken te vediepen. Maar ik weet uit beroepservaring dat mensen soms zo kapot gaan aan het feit dat mensen zeggen dat het misschien wat overdreven is en er mensen zijn die het nog slechter hebben. Terwijl mensen zo verschrikkelijk last kunnen hebben van herrineringen.
Natuurlijk is er een zekere voorzichtigheid geboden en zal er misschien in dit topic wel wat zaken overdreven staan. Maar met zoveel onafhankelijke getuigen die zulke verhalen vertellen hang je zelfs in NL met ons rechtsysteem..
En wie een beetje leest ziet in het verhaal van bedouin zinnen die toch wijzen op enige kennis van problemen bij bedouin..dit was haar zeker niet onbekend..

Wat ik meer zie gebeuren in dit topic is een soort gebruikelijk systeem op bokt..eerst gaat heel bokt dezelfde richting uit en dan willen een paar toch opvallen met een andere mening en die gaan 180 graden in de andere richting draaien. Ik zie het in elk groot topic tegenwoordig terugkomen.
En ik vindt het een topic wat nu verpest wordt door de mensen die gillen dat het zielig is voor bedouin..Ik vindt het ook top van bokt dat het openblijft, belachelijk dat mensen niet gewaarschuwd mogen worden...Ik heb juist diep respect voor hoe het topic loopt en netjes blijft zonder teveel uitspattingen en mensenals Arabesk komen wat mij betreft de boel verzieken..bedankt! Of moet ik het met hoofdlettters tikken voor de aandacht.

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ en dat nog een paar honderd keer !! _/-\o_

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:28

Wat is dit topic uit de hand gelopen zeg -O- Vind iedereen verschrikkelijk kinderachtig, overdreven en belerend overkomen op het moment, sorry. Zal dan wel including me zijn, maar toch.

Laten we het bij het doel van het topic houden en niet aan een welles/nietes spel beginnen. Dit is een zaak tussen de betrokkenen en wij zijn niet de rechters om te besluiten of het waar is of niet, en wij zijn ook niet in de positie om over iemands huwelijk/partner te gaan lopen zaniken. Laat Bedouin lekker uitzoeken wat er met haar man aan de hand is, none of our business en als ze aangeeft hulp te gaan zoeken, prima toch? Dit topic dient als waarschuwing, degene die het niet geloven gaan toch en degene die het wel geloven gaan niet. Punt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:28

tringtring_ schreef:
Als we het nou eens een beetje rustig houden hier ? ,
Zo word het topic straks wel gesloten en hebben TS, Bedouin en de andere er helemaal niets meer aan..

Wat moeten ze er nog aan hebben verder?
De TS heeft haar verhaal verteld, en anderen ook die er geweest waren.
Bedouin heeft ook haar verhaal kunnen doen.
Het topic was bedoeld als waarschuwing en dat is gebeurd.
Het topic hoeft ook niet tot in het oneindige door te gaan, in de hoop nog wat te lezen van de TS of van Bedouin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:29

Ik ben iets van 15 jaar geleden in tunesië geweest, weet niet eens meer waar precies (maar iig niet bij B). Heb toen een rit geboekt en ben met een tunesische gids over het strand gaan rijden. Toe we een heel eind weg waren wilde hij pauze houden voor de paarden, maar toen we even in het zand gingen zitten werd meneer handtastelijk. Ik ben toen op het paard gesprongen en in rengalop weer teruggegaan naar het hotel (arm paard /3 )
Daarbij het advies dat we destijds van de reisleidster kregen... kijk geen tunesische mannen in de ogen, kijk naar de grond, wees nederig, blabla... dan sta ik dus helemaal niet raar te kijken dat er nu nog steeds vreemde dingen gebeuren in dat land.
Ik ga er nooit meer naartoe en ik zou mijn dochter ook streng afraden naar dat land te gaan.
Ik vind het alleen maar goed dat er hier gewaarschuwd wordt. Sneu voor B dat het allemaal zo gaat maar de veiligheid van mijn kind gaat me toch echt wel voor de situatie van B. Ik hoop voor haar dat ze de boel op regel krijgt maar ben bang dat dat met zo'n inheemse kerel niet gaat lukken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:32

Jazzit schreef:
bedouin schreef:

Bedouin, volgens mij zijn er op de laatste 10 pagina's al behoorlijk wat voorstellen gedaan.
Volgens mij heb IK je zelfs in een latere post aanbevelingen gedaan... (Zie mijn post op pagina 33)
Waar ben je naar op zoek? Welke aanbevelingen mis je nog? Er is al zoveel geschreven...

Ik ben trouwens zeer onder de indruk van je tactiek en manipulatieve manier van schrijven: je ontwijkt, bagatelliseert, praat mensen naar de mond.
Schriftelijke communicatie is je op het lijf geschreven. Weet je zeker dat je het beste voor hebt met al die 'lastige gasten' die geld in het laatje brengen?
Ik kan me daar op basis van jouw posts helaas nog steeds geen positieve voorstelling van maken.

Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van -O-

Je ontwijkt diverse malen vakkundig de essentie van postings die je nota bene quote, door te antwoorden op minder relevante zaken.
Enkele mensen die hier posten merken dit op en plaatsen een kritische noot. Maar de meesten hebben het niet eens in de gaten. Chapeau!
Inmiddels zoek je dus de afleiding door het stellen van een vraag naar aanbevelingen en mensen die willen helpen.

Ik kan me niet onttrekken aan het idee dat jij helemaal niet zo gebrand bent op het vinden van een solide manier om je bedrijf veilig te maken voor je gasten.
Want ik lees (o.a. tussen de regels door) nog steeds allerlei excuses waarom het allemaal eigenlijk niet zo erg was. Je bent mooie teksten aan het posten, maar ik krijg nog geen oprecht warm gevoel. Het komt op mij over als een slimme manier om mensen in te pakken, terwijl je nog steeds niet tot de essentie komt:
Je blijft vingers wijzen naar gasten en je maakt geen excuus...

Zolang ik dat niet van je lees, kan ik je postings niet als oprecht betitelen.
Dus zet alsjeblieft de 'vinger-wijs-modus' uit en heb het fatsoen om tegen Maaikemuis, Sandra, diverse anderen, en mij een excuus te maken.

Ik heb dus vooralsnog niet het idee dat je de klachten serieus oppakt, het komt op mij steeds sterker over alsof je door mooie woorden de schade fictief aan het beperken bent, om inkomen veilig te stellen. Maar dat er in werkelijkheid niet veel gaat gebeuren. Je wimpelt adviezen eenvoudig weg omdat 'het niet mogelijk is'. Je bent een intelligente vrouw, ga in plaats van rechtbreien van dingen die krom zijn eens terug naar de tekentafel, en pas de gegeven adviezen dusdanig aan zodat ze wel werkbaar zijn, en toch veiligheid garanderen.

Er is echter één raad die ik niet zou opvolgen: neem de aanbeveling om vrijwilligers ergens in een appartement te stoppen - waar jij geen toezicht kan houden - in Godsnaam niet over! ;)

Verder is er - denk ik - genoeg gewaarschuwd.
Het is in elk geval niet meer nodig dat jonge meiden risico lopen op jouw ranch, mits ze zich verdiepen in postings op het internet.
Het is nu ieder's eigen keuze.

Eenieder die de proef op de som wil nemen: lekker boeken!

De trektocht is prachtig, echt waar! En waar gaat het eigenlijk helemaal over?
In ca. 85% van de trektochten/stages gebeurt er niets, volgens de cijfers van Bedouin :+

Ik heb de grootste respect voor jou manier van reageren en vindt het enorm triest dat mensen jou geweldig goede en zinvolle postes in dit topic afdoen als hekesenjcht en dergelijke.
Verder hoop ik dat als dit topic op slot gaat (wat op deze manier gaat gebeuren) jullie op een andere website (is er niet iets dat hiervoor waarschuwt) proberen zoveel mogelijk duidelijk te maken dat er bij het bedrijf iets niet goed zit.

Ook ik lees in de posts van Bedouin kennis van zake. Het is een mooi verhaal. Maar zowel de alchol als haar man en de omgansgvormen zijn haar bekend.. Zefs ideen van mensen hier op bokt om het gedrag van haar man te verklaren neemt ze over als waar..dat kan niet.

Better safe dan sorry ik dit geval. Tunesie is niet het land waar je als jong meisje in de problemen wil komen. Hoop dat bokt ook zijn verantwoordelijkheid neemt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:36

Francis schreef:
Mooie woorden maar ik heb nog altijd niet de indruk dat Bedouin daadwerkelijk iets wil gaan aanpassen, de toon in haar berichten is nog niet veranderd en een excuus nog altijd niet aangeboden.

Die indruk blijf ik ook houden en wordt per post van Bedouin meer. Ze hoeft mij dan ook niet te bedanken voor mijn reactie, ook dat komt niet oprecht over. Want ook daarna wordt al het kromme weer recht gepraat.

Ik zie ook geen mogelijkheden. Ik denk niet dat ze haar man en medewerkers hierin kan veranderen. Ze doen het alleen niet als ze erbij is, maar uit zicht is dat "respect" zo weer weg. Ze wil haar droom/huidige leven niet opgeven en ze kan/wil dit niet zonder haar man doen.
Tja, waar moet de cirkel dan doorbroken worden.

Verder vind ik dat er veel naar haar man wordt gewezen, maar ik vind Bedouin net zo verantwoordelijk aan het geheel, ze weet heel goed hoe het eraan toe gaat, waarom anders al die instructies vooraf? En toch blijft ze in haar eigen belang mensen ontvangen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:39

Voor wat betreft het runnen van deze bijzondere reiservaring (want dit lijkt me echt heel mooi) en het werk dat ermee samenhangt denk ik dat Bedouin er lang genoeg zit om te weten hoe ze met de paarden en het werk moet omgaan. En dus de "lakens" mag uitdelen aan de vrijwilligers, samen met haar man. En dat er een cultuurshock is en hoge temperaturen, daar kun je je op instellen c.q. mee rekening houden, en dat het primitief is en niet altijd even schoon, weet je ook. Geen vers brood tijdens Ramadan. Zal niemand boos om worden.
Maar wil je deze bijzondere reiservaring laten bestaan, zijn enige aanpassingen aan de andere kant ook nodig. Het waarschuwen hoe je met de cultuur moet omgaan begrijp ik. Maar jouw man zou moeten begrijpen dat - wil hij deze bijzondere reiservaring laten bestaan - hij zich ook zal moeten aanpassen.
Ik heb nu zoveel "ongepaste" verhalen gehoord, die mogelijk best te verklaren zijn maar niet mogen gebeuren als je een bedrijf wilt hebben. En dat moet Abderrahim zich gewoon ook realiseren. Respect dus naar zijn gasten en de alcohol niet meer aanraken. Want ik heb zomaar het idee dat hij niet zo'n beste dronk heeft.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 06-08-12 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:40

Jazzit (en alle anderen ook trouwens), ik ben blij dat jullie deze ervaringen hebben gedeeld. Ik denk dat jullie een hoop mensen op deze manier kunnen behoeden voor de ervaringen die jullie hebben meegemaakt.
En respect voor de manier van reageren, dat doen jullie ook heel goed en helder.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:43

slimmerik schreef:
gekvanfleur schreef:

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ en dat nog een paar honderd keer !! _/-\o_

_/-\o_ :)
Het was helemaal geen reltopic, iedereen gaf zijn mening en op een zeer nette manier..zodat zelfs B zich zodanig voelde om toch wat berichten te plaatsen..
Als ik in een reltopic terechtkom per ongeluk, zie ik altijd dezelfde namen voorbij komen en idd, ook hier weer 1.

Tis maar een rare kwestie en vind het erg jammer dat degene die een heel vervelende ervaring heeft opgedaan, angst heeft om openbaar te worden en dus niets durft te zeggen..hoewel de andere ervaringen al als schandalig beschouwt mogen worden en in feite al genoeg is om te weten..

Even heel zwart wit kun je het vergelijken met iemand die in een agressieve relatie zit, mishandeld wordt en steeds meer zn eigen grenzen gaat verleggen..dan zie je op een gegeven moment de dingen ook niet meer vanuit een gezond perspectief...terwijl je het mss diep in je hart heus wel weet..en daar hoopte ik op bij B haar posten..las dat op enkele stukjes ook terug en vond dat zeer netjes..maar het wordt ook net zo hard weer ontkracht en dat is zo zonde tegenover de dames die daar ellende hebben meegemaakt..

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:47

lalalaaa schreef:
Omdat ik nog geen 25 nuttige posts heb geleverd en toch graag mn verhaal wil doen, doe ik het op deze manier. Ik hoop dat iemand me wil quoten naar het goede topic of een linkje neer zet.

Het lezen van een aantal posts in het Douz topic doet me de rillingen over het lijf lopen. Rillingen verorzaakt door wat ik daar zelf heb meegemaakt, wat de andere vrijwilligsters schrijven, over wat Bedouin heeft geschreven over me in de mails naar de nieuwe vrijwiligsters, maar ook omdat ik Bedouin ondanks dat ze wat fouten heeft gemaakt nog steeds een goed mens vind en ik ondanks mijn woede het liefst van haar wil horen dat het allemaal goed komt. Aangezien er hier en daar een discussie ontstaat over of het nu wel of niet over sexuele intimidatie gaat hier mijn volledige verhaal incl details.
Ik ben Lala, de vrijwilliger die in april / mei 2 weken in Douz mee zou komen helpen, ik ben al een aantal keer in het topic genoemd als de vrouw van rond de 30. Gevonden via bokt en verder via email veel contact geweest, leek allemaal super leuk en geweldig dus ik had er zin in.

Dag 1: ik kom vroeg aan en word opgehaald door A de man van Bedouin, eigenlijk alles prima, klein beetje bijzonder dat de meesgesleepte paardenspullen niet heel enthousiast werden ontvangen, maar ach het was 6 uur s’ochtends.
Dag 2: na een buitenritje komen we terug op de ranch en het paarde waar Bedouin loopt niet goed. A gaat uit zn plaat, geen idee wat er gebeurd aangezien ik buiten de muren van de ranch ben en ik dus alleen een hoop geschreeuw hoor. Ik vond het wat overdreven maar goed in de beste families is weleens wat. Bedouin gaat terug naar huis (stukje het dorp in) en A blijft achter om me te helpen met drollen scheppen en paarden binnen zetten. Daarna wil hij praten en ik zeg hem dat hij niet zo tegen Bedouin moet schreeuwen en dat ik een beetje bang van hem werd daardoor. Hij wil me masseren, in eerste instantie laat ik dat toe al zit het me niet lekker, als die massage schijnbaar ook inhoudt dat handen onder mn shirtje richting mn borsten gaan ben ik het er niet meer mee eens en zeg dat dat niet de bedoeling is. Maar is volgens hem allemaal normaal binnen de nomaden cultuur, ik ben enigszins van mn stuk gebracht daardoor maar blijf erbij dat het mijn lijf is en dat dat dus niet gebeurd. A vertelt dat er s’avonds een show is voor de toeristen met paarden, kamelen, muziek en danseressen en vraagt of ik daar heen wil. Ja dat wil ik wel, je bent niet elke week in Tunesie dus dan is dat best leuk.

We halen met de brommer een fles wijn voor Bedouin in het toeristen gebied en drinken daar zelf een biertje. Tijdens het eten (waar ik overigens echt 0,0 niets over te klagen heb gehad) begint A over de show en dat we daar heen gaan en Bedouin vindt het allemaal prima, had ik eerst nog een beetje mn twijfels, die zijn door haar goedkeuring verdwenen.
Dus daar gaan we, daar bestellen we een fles wijn en A rookt zn sigaret terwijl ik een eindje verderop naar de show kijk . Na het show onderdeel met de kamelen vraagt A of ik op een kameel wil en dat vind ik wel grappig. Dus ik op het beest en zo lopen we samen met de eigenaren (broers van hem geloof ik) het terrein af. Eenmaal afgestapt wil hij sterren gaan kijken in de woestijn, dat is goed me want ik heb een hoop stress en het is ontspannend (zijn woorden, hij is idd erg gevoelig en pikt een hoop dingen zonder woorden op, het is waar ik zit bomvol stress, dat is de reden waarom ik naar Douw ben gekomen, hard werken en naar de woestijn omdat ik de leegte daar ten eerste prachtig vnd en ten tweede omdat ik er tot rust kan komen).
Ondertussen had ik ook wel wat wijn op dus ik ga mee al wil ik dichtbij de weg blijven maar uiteindelijk weet hij me over te halen verder de woestijn in te lopen. Wat er verder allemaal is gebeurd is in mn hoofd nogal wazig, ik heb vast verkeerd gekeken, verkeerd bewogen, ik was niet meer helemaal helder door de wijn maar ik weet nog donders goed dat ik wel 100x niet doen, afblijven, laat me heb gezegd, ik ben boos geworden, ik heb een redelijk gesprek geprobeerd en ik heb hem verteld dat ik hem best aardig vond maar niet op die manier, ik heb hem verteld dat ik aan het daten was in nl en dat ik helemaal weg van die kerel was. Ik heb dus geen idee wat eerst was, wat daarna en wat er precies gebeurde maar dit is er iig gebeurd:

Maar iig daar begint het hele masseer verhaal weer opnieuw, verder probeert hij me te zoenen en wanneer dat niet lukt drukt hij me tegen de grond zodat ik geen kant op kan. Op dat moment ben ik onwijs bang dat het uit gaat lopen op een verkrachting maar het valt mee want hij laat me los. Ik wil terug naar huis, naar Bedouin maar hij wil me niet terug brengen en als ik zie de lichten van de weg nog maar als zelf begin te lopen zegt hij dat ik verkeerd loop, dat ik daar niet langs kan dus ik kom weer terug. Het masseer verhaal komt een paar keer terug, maar ook gesprekken over of hij gelukkig is, of ik gelukkig ben. Ook zit zn hand ineens in mn broek, als ik hem weg probeer te duwen en weer een nee tirade begin krijg ik als reactie dat ik dat wel wil, nee niet dus.
Ik heb ook nog ergens vrolijk op de trommel muziek van veraf te horen staan dansen, vast geen handige actie ik ben de eerste die dat toe geeft en waarom ik niet meteen weg ben gerend? Ook geen idee, naja ik was alleen in de woestijn, spreek geen arabisch een heel klein beetje Frans, had geen mobiel mee, had geen idee waar dat huis van ze precies stond en mn geld was inmiddels ook op omdat de wijn er echt niet heel goedkoop is.
Uiteindelijk gaan we toch terug, we stappen in een taxi en we worden bij de ranch afgezet waar A nog een biertje wil drinken. Omdat ik niet weet hoe ik terug naar het huis moet lopen (donker, een paar keer gelopen wel maar niet onthouden hoe het was en ik verdwaal nog in mijn eigen broekzak) en ben dus genoodzaakt om te wachten. Eenmaal binnen de muren van de ranch (is afgesloten met een poort met een slot) gaat de poort dicht en bedenkt hij zich ergens dat ik beter niet terug naar het huis kan gaan maar dat ik daar moet slapen. Geen idee wat hij zelf van plan is maar ik ga zeker niet daar in mn eentje of met hem slapen, ik wil alleen nog maar terug naar Bedouin. Aangezien hij niet voor reden vatbaar is en ik ook niet weg kan word ik boos en besluit dan maar in een lege stal te gaan slapen waar ik me een soort van veilig en beschut voel. Ik gooi er een deken in en ga liggen. A komt de stal in om me te overtuigen dat ik echt in de toekomstige woonkamer moet slapen en dat alles ok is want hij is bij me, ik vond dat alleen iets minder een geruststelling dus begin te panieken. Hij laat me niet uit de stal, enigszins claustrofobisch aangelegd en daar in die donkere stal van 3x3 en iemand die waarvan ik en zn gezicht vanwege het donker niet zie en voor mn uitgang staat bgin in om Bedouin te gillen, te hyperventileren en snap ik er echt helemaal niets meer van. Hoe lang het geduurd heeft? Geen idee, voor mn gevoel eeuwen, maar waarschijnlijk een min of 5 tot 15. Eenmaal uit de stal gelaten begin ik aan de andere poort te trekken om m open te krijgen maar het lukt niet. Voor de andere poort staat A, als hij me er niet langs laat beuk ik hem een paar keer halfslachtig in zn maag waarop hij een soort van lacht en zegt ‘sla me dan’ gefrustreerden over de zeik als ik inmiddels ben sla ik hem in mn gezicht en die kreeg ik terug en hard ook. Op dat moment slaat de frustratie om in pure angst bang dat hij door slaat of dat hij zelfs de riek pakt en me daarmee te lijf gaat maar dat gebeurd niet en ik kruip weg in een hoekje.

Inmiddels zit ik weer bevend achter mn laptop op de bank, lees dat er een aantal mensen met smacht zitten te wachten op mn 25 berichtjes en heb ik vanaf de kast waar in op ben geklommen vanwege de discussie over wel of geen aanranding een pbtje gestuurd. Ik probeer mn leven weer op te pakken, maar heb nog vrij veel last van dit hele gebeuren.

Edit: lalalaaa @ [BRT] Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 06-08-12 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt