Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:50

Ik zit ook nog te twijfelen of ik wel naar school moet gaan met de bus. Ben bang dat 'ie dan terug niet meer rijdt :=

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:52

Moet je ver met de bus?
Over de weg is nu ook geen pretje, er staan nog steeds files van vanochtend.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:54

Een half uurtje is 't, bus 12 naar de Uithof in Utrecht. Zijn wel veel busbanen dus dat scheelt wel.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:58

Busbanen worden meestal goed gestrooid. Als je vanmiddag niet te laat terug hoeft, zou het te doen zijn, denk ik.
Opritten en afritten van snelwegen zijn enger (= niet tegenop te strooien)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:00

Nee ik kan na 1,5/2 uur weer terug :P Ga me maar even aankleden en dan maar weg. Hoor hier al genoeg bussen voorbij rijden.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:01

Zou gewoon met bus 12 gaan hoor :j Vorig jaar reed ie alleen niet toen er in 1 dag zo supersuperveel sneeuw was gevallen.. Ik zou het er wel op wagen ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:02

Hebben we een nieuwe maatschappij, Arriva in de Achterhoek, hopen dat ze wel rijden.
Nee hoor, stond ik daar van half 9 tot 10 te wachten op een bus die niet kwam..

Maarja, betekend wel iets eerder vakantie voor mij :D.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:13

Beste bokkers. Ik zag dit topic en dacht, misschien kan ik iets voor jullie betekenen met de info die ik nu heb. Mijn vriend werkt bij een bedrijf wat onderdeel is van de NS en dit belde hij net door:

Dit is de situatie op de werkplaats en hij verwacht dat dit door heel NL zo is/gaat komen:
Door de vele sneeuwval werken de wissels niet omdat zij een storing aangeven. Die gaan ook niet meer werken zolang het sneeuwt. Hierdoor ligt het treinverkeer dus stil in de meeste gebieden van NL.
Bij Utrecht ligt het sowieso al plat, dus dat geeft al heel veel problemen. Er rijden nauwelijks tot geen treinen door NL en hij verwacht dat het er zeker niet beter op gaat worden.
Het advies, als je niet met de trein weg moet, doe dit dan ook NIET!

Misschien informatie die jullie deels al wisten maar wilde het toch even meedelen ;) Als jullie willen kan ik jullie op de hoogte houden? Voor iedereen die ergens vast staat of onderweg is, succes en het beste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:36

Ik kan het station bijna niet meer zien door de sneeuw :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:55

Ik heb het bericht van jou even doorgegeven op kantoor Woplala. Ik heb hier nu al geruime tijd geen trein voorbij zien rijden. Dus we gaan taxi's etc regelen..

En de website van de NS is dood..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:02

Ik moet naar Zeeland en zou vanavond weggaan... maar ik ga nu weg, hopen dat ik nog een eind kom! *heel hard naar het station rennen doet*

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:02

Ik ben ook niet gegaan omdat de treinen niet reden vanmorgen van alphen naar leiden..is echt een zooitje op het moment

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:39

Jans schreef:
Ik heb het bericht van jou even doorgegeven op kantoor Woplala. Ik heb hier nu al geruime tijd geen trein voorbij zien rijden. Dus we gaan taxi's etc regelen..

En de website van de NS is dood..

Hoop dat jullie dat niet zelf hoeven te betalen :=

Echt vervelend voor alle reizigers.
Ben eigenlijk wel verbaasd dat de wissels nog steeds niet optimaal werken (nou... verbaasd... niet echt). Hoop dat ze dit snel kunnen aanpakken.
Ik wil morgen echt wel weg hier..

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:43

Dat klinkt niet goed! Ik wilde hier gaan vragen of iemand misschien weet hoe het met het treinverkeer is in de buurt van Rotterdam.
Ik zit nu in Eindhoven en hier is echt heel weinig gevallen 2/3 cm ofzo Dus ik ga ervanuit dat hier gewoon alles rijdt. Maar gisteren werd geadviseerd om de website te kijken voordat ik wegging en dat wilde ik dus doen maar die ligt eruit :+ Vind ik trouwens echt heel slecht, ook dat hoort bij het winterklaar maken.

Morgen moet ik van rotterdam naar Groningen en zondag Groningen naar Eindhoven. Hoop toch wel dat het dan een beetje wil rijden, vorig jaar in hetzelfde weekend ook al helemaal vast gezeten.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:46

Nou ze zijn nu met de auto op weg. Man en zoon zijn vrij eigenwijs en koppig. Waren eerst naar station gereden en stonden te wachten. Las voor van hier op Bokt dat de wissels het niet doen en dat er niks ging rijden. Dat doorgegeven, wilden ze toch afwachten tot half 2 (had ik al gezegd dat ze koppig en eigenwijs zijn???)
Vlak erna bellen ze op: Zoon was het wachten TOCH zat en nu gaan ze met de auto (heeft winterbanden, is een goede auto). ja.... ik voorlezen dat op Teletekst staat dat als je niet moet, je niet moet gaan. Gaan ze toch... (ik had al gezegd van dat ze... ja toch?? :Y) )
Onderweg zien ze van de weg afgeschoven vrachtbakken en auto's staan en hij gaat gewoon door... Ik heb mijn moeder nog maar niet gebeld dat ze wel gegaan zijn (zoon gaat boij andere oma en opa slapen...)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:46

Ik heb nu al zin in mijn dienst vanmiddag.........................not :=

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:48

Ik probeer mijn vriend te bellen maar hij neemt niet op, ik denk dat hij druk bezig is. Als ik weer wat weet zal ik het hier even posten voor jullie :) A'dam-R'dam lag vanochtend iig nog plat...
Zolang er sneeuw op de wissels ligt kunnen ze niet veel.

Hier dooit het al zie ik, zonnetje komt door en de sneeuw op m'n balkon regeling drupt al naar beneden :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:49

en de site van NS is bij mij 'dood'.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:50

Ja klopt, ze hebben last van een storing. Dat stond op Nu.nl

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:50

Ben vandaag met de auto (met winterbanden) omdat dat me beter uitkwam. Volgens mij een goeie zet...

Hoewel het hier in Zutphen inmiddels ook weer sneeuwt, al is het zachtjes. :\

Sterkte voor alle treinreizigers! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:57

Ik kreeg net te horen dat de NS stopt met rijden om 2 uur?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:24

Het sneeuwt hier (leeuwarden) helemaal niet, ligt een heel dun laagje van gisteren nog :D en de rest van het land half in paniek blijkbaar :D
Waarom zouden ze stoppen met rijden?

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:32

Weer een update, vriendlief is inmiddels veilig thuis.

Er zit iets verbetering in, de VERWACHTING is dat rond 16:00 uur er weer mondjes maat treinen rijden en de treinen bij Schiphol komen rond 18:00 uur weer op gang.
Maar....vanaf 16:00 uur t/m middernacht kan het weer gaan sneeuwen en er wordt voor de komende 48 uur zelfs een weeralarm afgegeven voor de provincies Noord Holland, Zuid Holland en Utrecht.

Kiannah: de treinen kúnnen niet rijden omdat de wissels het niet doen door de sneeuwval en zij in storing gaan. Hier in Delft ligt zo'n 20 cm sneeuw.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:33

Butterfly schreef:
Het sneeuwt hier (leeuwarden) helemaal niet, ligt een heel dun laagje van gisteren nog :D en de rest van het land half in paniek blijkbaar :D
Waarom zouden ze stoppen met rijden?

Mwoah, als je recente foto's ziet van hartje Amsterdam kun je je er misschien iets bij voorstellen...

http://www.nufoto.nl/fotos/181343/extre ... erdam.html

En dat geldt dan voor zo'n beetje de hele Randstad, Zeeland en West-Brabant.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:35

oooojeeeetje ik moet morgen naar amsterdam :\