USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 03:11

Leuk leuk!
Zal het laten weten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 03:31

k vind het ook onwijs gaaf klinken allemaal, met die paarden enzo melanie :D Ben ook jaloers.

Nou ben thuis, heb vandaag weer normaal gegeten.... Resultaat; dikke pijn-aanval.. Dus 't zal wel niet genieten worden van starbucks, daar in amerika ;( ...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 04:31

Ik heb eindelijk weer een p.c. Kan nog wel verlate foto's sturen als jullie willen? Heb een mooie van een beer in Canada en een bok in Montana.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 04:32

zien :D !!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 05:59

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:04

Leuke foto's balace!
Op hoeveel meter afstand was je van die beer?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:16

Die beer en bok heb je mooi op de foto staat zeg! Allebei aardig in de buurt of niet?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:14

Allebei op zo'n twee tot 3 meter afstand denk ik. Bij de beer zat ik in de auto. Moeder en wat oudere cub. De bok stond op de parkeerplaats en ik stond naar de berg te kijken in de verte. Ineens hopte hij zo voor me op de sneeuw. Ik ben heel rustig blijven staan en heb twee foto's gemaakt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:14

Geweldig!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:02

Wow dat is dichtbij zeg! :wow:
Echt heel gaaf!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:20

Moet er wel bij vermelden dat ik een enigzins verhoogde hartslag had bij ma beer en haar kind. Ze keurden me echter geen blik waardig. Maar toen we stopten stopte er een andere auto voor ons (zo gaat dat he) en daar stapte een man uit die de beer begon te roepen. Niet zo slim en ik zag daarna ook wel spanning in het lijf van de beer. Ben maar niet uitgestapt om te aaien dus.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:42

Wat een domme mensen heb je toch. Sommige mensen zien echt niet in dat het wilde dieren zijn :n

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:37

Oh Katja, dan heb je de helft nog niet gehoord. Jaarlijks worden in Jasper, hier in Canada, verschillende mensen op de hoorns genomen omdat ze de niet schuwe (omdat ze beschermd zijn) Elk van dichtbij willen fotograferen. Ik hoorde zelfs het sterke verhaal van iemand die getuige was hoe iemand een baby van een paar maanden voor de voorpoten van een liggende, herkauwende Elk legde voor een foto.

En die moeder woonde daar zelfs want het dier lag in haar voortuintje. Eerlijk gezegd heb ik ook geluk gehad hoor, dacht er niet over na.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:40

Soms realiseer je je achteraf ook pas het gevaar.
Zag van de week al een filmpje van een bizon die iemand in Yellowstone had aangevallen omdat ze er extreem dichtbij stonden en er zelfs iemand een stok gooide :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:47

ooooh wat een gave foto's ! :D echt prachtig...

hier is iemand zich heel har aan 't concentreren op beterwordenbeterwordenbeterworden :):) :):) :):) En dan Zondag :D

Maar 't is wel vals van mijn lichaam om nu zo ziek te worden :=

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:29

Je wordt gewoon beter, klaar en punt uit Menino. Zeg maar tegen je lichaam dat ik dat gezegd heb. *D Fingers crossed hier voor je hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:40

Hier ook!

Overmorgen :D :):)

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 04:09

Hoi.
Ben depri. vlieg morgen terug naar NL. Ik wil wel naar huis/wil niet naar huis. Herkenbaar?

Maar goed. We zijn maandagavond naar de honkbalwedstrijd van Tampa Bay Rays vs. Boston Red Sox geweest. Het is overdekt stadion, dus geen last van hitte/zon/regen. Het was:
O n t z e t t e n d g a a f!

We zaten in section 131 (left outfield) row R van het Tropicana Field Stadium, zekers vijf foul balls kwamen in onze hoek terecht (eentje zelfs drie rijen voor ons!). We hebben onze ogen uitgekeken, en het was supergezellig!

Maar man, wat kunnen die lui daar ETEN! Hele porties kip, popcorn, ijs, bier...en zo goedkoop is dat daar niet (biertje? 9 dollar. IJsje (heel klein bakje): 4 dollar...tsss. Wij hadden alleen een mega beker drinken.

Gelukkig duurde de wedstrijd niet zo lang, het begon om 7 uur 'savonds, en om 10.30 uur zaten we weer in de auto terug (1.5 uur rijden).

We hebben een 'grand slam' meegemaakt (drie man op de honk, slagman sloeg homerun, dus totaal 4 man binnen, = 4 punten!). Ze stonden tot en met de 5e inning op 0 -0 en in de zesde inning dus een Grand Slam. Ook zorgde werper (pitcher) Matt Garzia voor een 'no-hitter', dus hij heeft ervoor gezorgd dat de tegenstander geen enkele keer met een honkslag op een honk kwam (hoogstens door een vrije loop, bij 4 wijd).

Voor diegenen die naar een honkbalwedstrijd gaan: google ff naar de regels van het spel, dan is het makkelijker te snappen. Ik heb een zoon van 13 die honkbalt, dus het was voor mij eenvoudiger te begrijpen. Maar desondanks dat, begreep mijn vader van 88 het spel ook, alleen al doordat hij vroeger (!!) het met gym had gespeeld. Het is superrrgezellig, wij zaten naast mensen die voor de tegenstander kwamen. Niemand misdraagt zich (je kunt sms-en als je last heb van een toeschouwer!), niemand mishandelt een andere fan (zoals wel eens bij voetbal), en ze zijn fanatiek! En het is er heel relaxed...Ik vond het een geweldige ervaring, zekers een aanrader voor mensen die het nog nooit gezien hebben!

Dusss...morgen om 17.55 uur vliegen we van Orlando naar London Gatwick. Om 11.35 uur landen we in Amsterdam...jammer. Dit was voor ons de laatste keer Amerika, omdat mijn ouders over twee jaar definitief naar NL terugkomen. En aangezien wij ook een beetje de resjessie in de portemonnee voelen, gaat het ons met twee schoolgaande kids niet lukken om ieder jaar zo'n vakantie te doen. Dat maakt het weggaan nog moeilijker, ben nou eenmaal een Amerika Freak. Heb ook veel spul met stars & stripes gekocht...De koffers gaan maar nèt dicht en zitten maar nèt onder het max. toegelaten gewicht..

Ik ga nu stoppen, lekker naar bed, morgen rustig ontbijten en dan richting Orlando ...

Ik zal proberen om eenmaal thuis wat foto's van honkbal enz. te plaatsen. En proberen om hier en daar nog wat tips te geven.

Denk eraan, vloeistoffen mogen per container (flesje/potje) geloof ik 100 ml maximaal zijn. Die mogen samen in een sealbag (ziplock zakje) meegenomen worden in je handbaggage. Maar 1 zakje per persoon. Check bij je luchtvaartmaatschappij voor de zekerheid!!!!!

Veel plezier voor diegenen die nu gaan reizen/onderweg zijn!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:02

Prachtige foto's Balance.

Memino, beterschap!

Floridafan, goed reis naar huis weer.

Wat betreft de vloeistofregels: maximaal 100 ml. per verpakking, samen in een doorzichtige plastic zak en totaal niet meer dan 1 liter inhoud ;-)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:40

Jammer dat je weer naar huis moet Floridafan, maar volgens mij heb je een erg leuke vakantie gehad! ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:50

Goed om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben gehad.

Floridian schreef:
Denk eraan, vloeistoffen mogen per container (flesje/potje) geloof ik 100 ml maximaal zijn. Die mogen samen in een sealbag (ziplock zakje) meegenomen worden in je handbaggage. Maar 1 zakje per persoon. Check bij je luchtvaartmaatschappij voor de zekerheid!!!!!
Zo klinkt het een beetje alsof je geen vloeistoffen mag inchecken en dat is dus niet waar.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:59

goeie reis!

honkbal gaat niet altijd even vriendelijk, boston-NY loopt vaak uit de hand. Ik ben al voorzichtig een beetje aan het kijken voor volgend jaar :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:06

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat er echt problemen zijn met een honkbalwedstrijd. Publiek van beide teams zit gewoon door elkaar en mensen nemen zelfs baby's mee naar het stadion.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:22

Nee, ik ook niet, maar de Yankees en de Red Socks hebben een hekel aan elkaar dus het zou kunnen dat het er daar iets heftiger aan toe gaat. Je moet mijn vriendin's gezicht zien als ik "Gooooooooo Yankees!!!" roep wanneer ze tegen haar team (Boston) scoren. :x

Menino, of juist niet? Misschien ben je nu ziek, zodat je zondag kiplekker op het vliegtuig stapt? Fingers crossed! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:31

haha dat zou wat zijn.... Ik hoop het Guinevre.. Maar moet zeggen dat ik al 4 weken aardig aan 't sukkelen ben (heb een galblaasinfectie gehad, en ben dus ook geopereerd) en nu lijken er wat complicaties te zijn waar de pijn weg van komt.
Maar moet zeggen dat ik vannacht voor het eerst (buiten de nachten die ik in 't ziekenhuis heb doorgebracht) in anderhalve week geen pijn heb gehad en ik weer optimistisch begin te worden .. Yeah :D