Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:31

Ik ben een beetje aan het kijken voor excursies. Ik heb een vraag aan degenen die al in Egypte/ Sharm el Sheikh zijn geweest. Welke excursie is (als je zou moeten kiezen) mooier/leuker/beter/..? Ras Mohammed of Tiran eiland? En lijkt het op elkaar of juist totaal niet?

Bedankt alvast!

evdpanne

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:50

Woehoe de ticktes zijn binnen :D. Heen gaan we om 10 voor 2 en terug 8 uur 's avonds. Echt super weer ;).

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:45

evdpanne schreef:
Woehoe de ticktes zijn binnen :D. Heen gaan we om 10 voor 2 en terug 8 uur 's avonds. Echt super weer ;).

Wanneer ga je? Wij hebben die vliegtijden ook, van 2 tot 9 april :)

Edit: Toch niet, we vliegen om 14.10..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:45

Wij gaan over een maandje :):)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:31

Ik ga geloof ik 13 april op een dinsdag ;). Ik heb er echt al zin in!!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:50

Jeaulijn schreef:
Ik ben een beetje aan het kijken voor excursies. Ik heb een vraag aan degenen die al in Egypte/ Sharm el Sheikh zijn geweest. Welke excursie is (als je zou moeten kiezen) mooier/leuker/beter/..? Ras Mohammed of Tiran eiland? En lijkt het op elkaar of juist totaal niet?

Bedankt alvast!

Wij zijn vorig jaar in Ras Mohammed geweest en als je wilt gaan duiken of snorkelen is dit echt geweldig mooi, met de boot maak je aantal keren een stop en kun je daar gaan zwemmen, en vaak krijg je ook een lunch, tiran eiland ben ik niet geweest
dit was bij ras mohammed, echt geweldig onderwater
Afbeelding

Wij zijn toen ook met een quad door de woestijn gegaan, echt een aanrader, leek ons in eerste instantie helemaal niks, het is wel zand happen, maar wat een lol hebben wij gehad zeg :7

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:05

@ Bonny: Bedankt voor je reactie! Ja dat lijkt me ook wel tof. Ik heb er echt zo'n zin in! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:17

Quadrijden is inderdaad ook erg leuk om te doen :D. Ach en tegen het zand moet je een scarf (hoofddoek) om die voor je hele gezicht gaat ;). Die kan je dan ook zelf alvast meenemen anders betaal je voor zo'n lapje erg veel :P. Met zonnebril en scarf komt het wel goed met het stof ;).

Snorkelen is ook erg leuk ;). Alleen waar ik tot nu toe ben geweest is altijd nog minder als bij ons hotel. Daar zwemmen ook echt hele mooie vissen!!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:07

Iemand vertelde mij dat wanneer ik naar Cairo piramides ga bezoeken dat ik een hoofddoek op moet?!
Is dit waar?
Want ik had wel gelezen dat je je lichaam moet bedekken met kleding met lange mouwen e.d.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:10

hoofddoek hoeft niet :n

Gewoon je schouders bedekken en liefst een rok of broek over je knie ;)

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:18

Ooh dan valt het gelukkig mee :')

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 08:44

8 mei ga ik een 16daagse rondreis via shoestring maken :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:15

ohhh lekker! Waar ga je allemaal heen?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:57

cairo, 3 oases langs, aswan, luxor en dan nog een dagje sharmell-sheik (geen idee hoe je het schrijft hahaha)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:38

Lekker hoor! Cairo wil ik ooit ook nog heen. Luxor ben ik al eens geweest. Een vriend van mij is een tijdje guide geweest bij de Cairo, drie oases en Aswan tour. Maar die vond het altijd een leuke trip om te doen ;).

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:05

mooi ;)
heb er erg veel zin in! vooral in het warme weer!!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:14

Ik vertrek ook bijna *\o/*
Heb al 3 bikini's gekocht, en natuurlijk kleding, alleen dit jaar waren er weinig topjes dus heb ik veel shirtjes.
Ik vertrek 2 april en kom 15 april terug.

Heb ook een nieuwe camera aangeschaft dus foto's zullen er getrokken worden :D, enkel onderwater foto's is niet mogelijk :(
Maargoed, wij gaan naar Sharm el Sheik :D

1 minpuntje: de stad 'Sharm el Sheik' is zo'n 29 km ver!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:10

Ach zo interessant is de stad zelf vaak toch niet :P. Ik heb ook al nieuwe bikini's ingeslagen :). En ook een paar topjes bij the sting :D. Die hadden wel al leuke kleurtjes.

chippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:06

Ik meld me ook even als Egypte liefhebber.
Vorig jaar naar Aswan geweest, 2 jaar daarvoor naar Luxor.
Beide aan de Nijl; hotels van Pyramisa Isis; fijne hotels.
Aswan net even iets beter als Luxor.
Prachtige dingen gezien, maar wat ik de laatste keer zo fijn vond is dat het zo heerlijk rustig was.
Ben toen in oktober geweest, met 35 - 40 graden alles behalve winter....
Zwembad lekker rustig, waren echt een van de weinige aan/in het zwembad.

Nou vraag ik mij af of de periode september/oktober/november altijd zo rustig is?
Of dat het ook nog verschilt per streek. bijv. sharm el sheik en hurghada zijn misschien populairder?

Ik zit nu een beetje rond te kijken voor dit jaar dezelfde periode.
Wil ook graag een ander deel van Egypte zien, maar hoop een fijn en rustig hotel te vinden.
En klopt het een beetje wat ze zeggen over Russische toeristen?
Zijn die echt zo overdreven aanwezig?

gr. Chippie

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:37

Ik ben in april en in november naar Hurghada geweest maar ik vond het in november drukker als in april... In november wordt het in veel vakantielanden als turkije natuurlijk toch echt te koud, dus denk dat het dan drukker wordt in Egypte ;). Egypte staat toch wel een beetje bekend om zijn zomersetemperaturen in de winter :).

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:15

Ik ben ook afgelopen maand in Hurghada geweest. Was heerlijk rustig, bijna de enige in het hotel. We zaten midden in het centrum maar toch heerlijk rustig ook direct aan zee! Fantastische week gehad en gaan zeker nog is terug. :+:

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:13

Wat is nog een aanrader voor te bezoeken?
Zit in Sharm-el Sheikh

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:30

Nog maar drie dagen en dan ga ik alweer naar Egypte, ik heb er echt zin in! Vorige week zijn de nieuwe koffers binnen gekomen en vandaag de laatste boodschapjes doen ik ben er klaar voor :D.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:08

Lekker hoor evdpanne! Ik ga over precies 2 weken ik heb ook heel erg veel zin dr in!
Hoe zit het eigenlijk met fooien in Egypte?
Wat is een beetje een goede fooi? Want ik heb geen flauw idee!
Volgens mijn vriend kun je ook in euro's fooi geven?
Help! :o?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:22

Je kan fooien idd ook in euro's geven, maar houd er wel rekening mee dat ze ook komen wisselen met losse euro's. Dit is omdat ze bij de bank alleen briefjes kunnen wisselen... Veel egyptenaren hebben dus een hele pot met euro's waar ze niks mee kunnen.

Een goede fooi is lastig, sommige verwachten meer sommige zijn tevreden met een euro. Op de kamer leggen wij vaak voor de schoonmaker in het begin een leuke fooi neer (5 euro ofzo) en onze kamer is de hele tijd brandschoon! En soms leggen we tussen door ook nog een euro neer voor als ie weer een mooie creatie heeft gemaakt van handdoeken.

Je moet gewoon geven waar je jezelf goed bij voelt, en je vooral niet gedwongen voelen. Ben je op safari geweest en heb je een fantastische dag gehad mag je dat best laten merken in de fooi, was het drie keer niks kan je dat ook zo laten merken. Maar dan moet je er ook wat van zeggen ;). Ze zijn namelijk ook weer beledigd als je de hele dag geen commentaar hebt en vervolgens bijna geen fooi geeft. Vriend van mij doet safari's in Egypte en maakt dat nog wel eens mee... Logisch ook want ja als er niks gezegd wordt kan hij ook niet beter zijn best doen om wel een goede fooi te verdienen...

Op het vliegveld accepteerden ze trouwens geen fooi meer van ons, dat was ook nieuw :P. Busschauffeur naar het hotel nog wel (omdat ie zo aardig was de koffers in en uit de bus te halen). Vaak geven we die een euro (met zijn tweeen). Als alle toeristen dat geven dan verdienen ze toch best leuk met alle ritten op een dag :P.