Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jiill_ schreef:zomervakantie USA-ganger meldt zich
Ik heb eigenlijk een vraagje. Ik ben al jaren trouwe Florida bezoeker met mijn ouders, nu ga ik deze zomer samen met mijn vriend en daarom wil ik ook eens een pretpark bezoeken in Orlando (mijn ouders houden hier niet van dus hebben we nog nooit gedaan)... We hebben maar 1 dag in Orlando dus ik zou graag van jullie tips horen over welke je dan het beste kan kiezen van alle pretparken die daar zijn... Wij vonden dat Harry Potter gedoe er wel heel cool uitzien...Iemand daar al eens geweest?
Lynaro schreef:Jiill_ schreef:zomervakantie USA-ganger meldt zich
Ik heb eigenlijk een vraagje. Ik ben al jaren trouwe Florida bezoeker met mijn ouders, nu ga ik deze zomer samen met mijn vriend en daarom wil ik ook eens een pretpark bezoeken in Orlando (mijn ouders houden hier niet van dus hebben we nog nooit gedaan)... We hebben maar 1 dag in Orlando dus ik zou graag van jullie tips horen over welke je dan het beste kan kiezen van alle pretparken die daar zijn... Wij vonden dat Harry Potter gedoe er wel heel cool uitzien...Iemand daar al eens geweest?
Wij hebben aan locals gevraagd welk park ze het mooist vonden. Iedereen zei bijna dat Magic Kingdom het mooist was, maar nog drukker dan alle andere parken. Prijs/drukte en kwaliteit van Animal kingdom was heel goed op dat moment zeiden ze, Animal kingdom was iets goedkoper dan Magic Kingdom. De universal parken (van Harry Potter) waren nog een stukje duurder en drukker op dit moment vertelden ze ons. En reken op zo'n dag echt op drukte! Wij gingen afgelopen maandag, op aanraden van de locals omdat het nu rustig zou zijn. Nou om 11u stonden voor alle attracties al rijen van minimaal 1,5u... en dat dus bij animal kingdom..
Even voor de beeldvorming, de parkeerplaats is zo'n 2,5x zo groot dan het park zelf, om kwart over acht stond de parkeerplaats al voor de helft vol (park ging om 9u open)
SophieFT schreef:Hallo, ik val hier even binnen.
Ik wil graag na mijn studie op wereldreis, en heel graag over land door de usa reizen, dus van de west naar de oost kust. Hoe zou ik dit het best kunnen doen? met de auto is geen optie wegens dat daar dan veel belastingen bij op komt. Met de trein lijkt me echt gaaf, dan zie je ook erg veel, maar is dit reëel?
Jiill_ schreef:Oh boy... Dankjewel voor je uitleg, hier heb ik zeker iets aan!
Cowboy55 schreef:Jiill_ schreef:Oh boy... Dankjewel voor je uitleg, hier heb ik zeker iets aan!
Check als je richting de parken rijdt ook even of er op jouw route wegwerkzaamheden zijn. De laatste keer in Orlando hadden we (net als heeeeeeel veel anderen) de licht- en vuurwerkshow afgewacht op het eind van de dag. Vervolgens ga je dus met heeeeeeel veel anderen tegelijkertijd de weg op......en kwamen we met heeeeeel veel anderen in de file bij wegwerkzaamheden. Geen werkzaamheden gezien natuurlijk, maar wel bijna 3 uur gedaan over 12 kilometer![]()
![]()
......als ik het geweten had dan hadden we die licht- en vuurwerkshow fijn laten schieten.....
Emmaa_ schreef:Mijn vader heeft dit back in the days met de bus gedaan, dan ben je iets mobieler om tussendoor uit te stappen en omdat je wat langzamer gaat heb je misschien het idee dat je wat meer ziet?
SophieFT schreef:Emmaa_ schreef:Mijn vader heeft dit back in the days met de bus gedaan, dan ben je iets mobieler om tussendoor uit te stappen en omdat je wat langzamer gaat heb je misschien het idee dat je wat meer ziet?
Is inderdaad ook een optie! Maar is er dan wel de mogelijkheid om van de westkust naar de oostkust te komen?