USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiill_

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:31

Waterpark zijn we wel eens geweest dus liever een niet-waterpark :D . Dingen te zien gaat denk ik wel onze voorkeur naar uit... Wat dat betreft gaan we liever naar de Efteling dan naar Walibi bij wijze van spreken... Dankjewel voor jullie reacties!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:52

Is het noorden van Florida goedkoper met eten? Als ik deze bedragen zo lees, dan kom ik nooit rond met mijn budget voor 3 weken. Ik heb geen themepark in de planning liggen. Dus dat scheelt al enorm als ik het zo lees.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:11

Met eten hebben wij ons gewoon ontzettend vergist, we hebben vergeten naar de bedragen te kijken en besteld waarin we zin hadden op Oceans Drive.. geen aanrader ;)

Wat wij later in de vakantie deden waren gewoon de Amerikaanse tentjes opzoeken, bv een chophouse.. en op internet kijken of ze een early bird kaart hadden. We waren dan vaak inclusief voorgerecht voor 35$ klaar. We vergisten ons vaak in dat er nog zoveel procent tax bij op kwam, en ongeveer 20 procent fooi. Dan lijkt het vaak goedkoop op de kaart, maar al met al is het dan wel duur.

Disneyland hebben wij voor animal kingdom op een reguliere dag (we gingen maar 1 dag, dan betaal je de volle mep) 230$ incl tax betaald. Dit was aan de poort zelf, ons is afgeraden ergens anders kaartjes te kopen dus dat durfden we niet!

Gaaf dat je die route op de fiets hebt gedaan fitzroy! Wij waren er om 9u 's ochtends (als je met de tram mee wilt dan zou ik echt aanraden de eerste te pakken) en het was al 30+ graden.. zag het niet zo zitten om te fietsen, maar dan heb je wel meer tijd om dingen te bekijken. Toen wij op een gegeven moment langs een riviertje reden had er echt een paar seconden voordat wij kwamen een vrouwtjes aligator een mannetje doodgebeten, vlak aan de oever. Het mannetje dreef nog onder haar, best akelig om te zien maar des te meer bevestiging dat het echt puur natuur is daar!

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:17

Jiill_ schreef:
:wave: zomervakantie USA-ganger meldt zich

Ik heb eigenlijk een vraagje. Ik ben al jaren trouwe Florida bezoeker met mijn ouders, nu ga ik deze zomer samen met mijn vriend en daarom wil ik ook eens een pretpark bezoeken in Orlando (mijn ouders houden hier niet van dus hebben we nog nooit gedaan)... We hebben maar 1 dag in Orlando dus ik zou graag van jullie tips horen over welke je dan het beste kan kiezen van alle pretparken die daar zijn... Wij vonden dat Harry Potter gedoe er wel heel cool uitzien...Iemand daar al eens geweest? :D

Wij hebben aan locals gevraagd welk park ze het mooist vonden. Iedereen zei bijna dat Magic Kingdom het mooist was, maar nog drukker dan alle andere parken. Prijs/drukte en kwaliteit van Animal kingdom was heel goed op dat moment zeiden ze, Animal kingdom was iets goedkoper dan Magic Kingdom. De universal parken (van Harry Potter) waren nog een stukje duurder en drukker op dit moment vertelden ze ons. En reken op zo'n dag echt op drukte! Wij gingen afgelopen maandag, op aanraden van de locals omdat het nu rustig zou zijn. Nou om 11u stonden voor alle attracties al rijen van minimaal 1,5u... en dat dus bij animal kingdom..
Even voor de beeldvorming, de parkeerplaats is zo'n 2,5x zo groot dan het park zelf, om kwart over acht stond de parkeerplaats al voor de helft vol (park ging om 9u open)

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:20

Lynaro schreef:
Jiill_ schreef:
:wave: zomervakantie USA-ganger meldt zich

Ik heb eigenlijk een vraagje. Ik ben al jaren trouwe Florida bezoeker met mijn ouders, nu ga ik deze zomer samen met mijn vriend en daarom wil ik ook eens een pretpark bezoeken in Orlando (mijn ouders houden hier niet van dus hebben we nog nooit gedaan)... We hebben maar 1 dag in Orlando dus ik zou graag van jullie tips horen over welke je dan het beste kan kiezen van alle pretparken die daar zijn... Wij vonden dat Harry Potter gedoe er wel heel cool uitzien...Iemand daar al eens geweest? :D

Wij hebben aan locals gevraagd welk park ze het mooist vonden. Iedereen zei bijna dat Magic Kingdom het mooist was, maar nog drukker dan alle andere parken. Prijs/drukte en kwaliteit van Animal kingdom was heel goed op dat moment zeiden ze, Animal kingdom was iets goedkoper dan Magic Kingdom. De universal parken (van Harry Potter) waren nog een stukje duurder en drukker op dit moment vertelden ze ons. En reken op zo'n dag echt op drukte! Wij gingen afgelopen maandag, op aanraden van de locals omdat het nu rustig zou zijn. Nou om 11u stonden voor alle attracties al rijen van minimaal 1,5u... en dat dus bij animal kingdom..
Even voor de beeldvorming, de parkeerplaats is zo'n 2,5x zo groot dan het park zelf, om kwart over acht stond de parkeerplaats al voor de helft vol (park ging om 9u open)

Oh boy :') ... Dankjewel voor je uitleg, hier heb ik zeker iets aan!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:38

Magic Kingdom is een hoop te zien. Geen hoogvliegers qua achtbaan maar ontzettend mooi park :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:07

Ik las in allerlei blogs ook al dat volgens de crowd calendars afgelopen week rustig zou moeten zijn maar dat dat dus helemaal niet het geval was. Idd was Animal Kingdom nog een van de rustigere parken.

Lynaro, kan me voorstellen dat het nu geen pretje was om te fietsen. Wij waren er in maart en dan is het er prima te doen, zo'n 25 graden. We zaten ook wel al om kwart voor 9 op de fiets, nog voordat de eerste tramtour vertrok.

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:32

Iemand aanraders voor de Black Hills? Mijn ouders komen me begin Juni ophalen uit Amerika, en we zijn dan van plan richting de Black Hills te rijden. We hebben ongeveer 6 dagen, dus als iemand nog aanraders heeft?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:10

Florida klinkt ook echt gaaf hoor. Ik ben 1e kerstdag naar universal geweest afgelopen jaar. Er was geen hond. Max 30 min in de rij gestaan. Lekker makkelijk dus, sommige attracties mochten we blijven zitten als we wilden.

We zijn toch in LA gebleven. Eerste dag fiets gehuurd en de kanalen bij Venice bezocht, naar santa Monica gefietst en de middag op t strand liggen bakken. Volgende dag naar Hollywood geweest, Farmer's market en downtown. Little Tokio en China town. Wezen eten op de pier in Santa Monica. Vrijdagochtend nog even wezen uitwaaien op t strand en toen weer terug naar huis. Nu aftellen tot ik weer mag

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:03

Klinkt goed, Kim!
Wil je altijd perse op LA vliegen ? Je kunt toch ook naar NY paarden wegbrengen.Zijn er nog andere steden waar ze opvliegen, bv Atlanta, dan zou je goed een uitstap naar Florida kunnen maken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:21

Black Hills:

The Badlands
Wall's Drugstore
Custer State Park
Windcave
Mount Rushmore
Crazy Horse
Deadwood

Prachtig gebied, veel te zien en te doen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:29

Fitzroy, USA is alleen LA en NY voor ons.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:22

Wat zónde! Er is zoveel meer ...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:52

Idd alleen LA of NY, NY ben ik ook een aantal keer geweest vind ik ook erg leuk. Maar LA heeft wel een streepje voor bij mij.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:19

Hallo, ik val hier even binnen.
Ik wil graag na mijn studie op wereldreis, en heel graag over land door de usa reizen, dus van de west naar de oost kust. Hoe zou ik dit het best kunnen doen? met de auto is geen optie wegens dat daar dan veel belastingen bij op komt. Met de trein lijkt me echt gaaf, dan zie je ook erg veel, maar is dit reëel?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:26

SophieFT schreef:
Hallo, ik val hier even binnen.
Ik wil graag na mijn studie op wereldreis, en heel graag over land door de usa reizen, dus van de west naar de oost kust. Hoe zou ik dit het best kunnen doen? met de auto is geen optie wegens dat daar dan veel belastingen bij op komt. Met de trein lijkt me echt gaaf, dan zie je ook erg veel, maar is dit reëel?

Veel belastingen? Wat bedoel je daar mee?

Met de trein is dat volgens mij prima mogelijk :) heb alleen het gevoel dat je enorm veel mist omdat je niet zo maar even uit kan stappen als je iets leuks of moois ziet :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:36

Omdat ik dan net 20 ben, en ik las dat je dan extra moet betalen vanwege dat je zo jong bent? Maar kan zijn dat ik het mis heb!

Is zo'n usa rail pass iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:45

Mijn vader heeft dit back in the days met de bus gedaan, dan ben je iets mobieler om tussendoor uit te stappen en omdat je wat langzamer gaat heb je misschien het idee dat je wat meer ziet?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:57

SophieFT schreef:
Omdat ik dan net 20 ben, en ik las dat je dan extra moet betalen vanwege dat je zo jong bent? Maar kan zijn dat ik het mis heb!

Dat is geen belasting, maar een toeslag op de gewone huurprijs omdat je nog een onervaren chauffeur bent. En die toeslag is niet mis inderdaad.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:01

Jiill_ schreef:

Check als je richting de parken rijdt ook even of er op jouw route wegwerkzaamheden zijn. De laatste keer in Orlando hadden we (net als heeeeeeel veel anderen) de licht- en vuurwerkshow afgewacht op het eind van de dag. Vervolgens ga je dus met heeeeeeel veel anderen tegelijkertijd de weg op......en kwamen we met heeeeeel veel anderen in de file bij wegwerkzaamheden. Geen werkzaamheden gezien natuurlijk, maar wel bijna 3 uur gedaan over 12 kilometer -:(- -:(- -:(- ......als ik het geweten had dan hadden we die licht- en vuurwerkshow fijn laten schieten.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:15

Cowboy55 schreef:
Jiill_ schreef:

Check als je richting de parken rijdt ook even of er op jouw route wegwerkzaamheden zijn. De laatste keer in Orlando hadden we (net als heeeeeeel veel anderen) de licht- en vuurwerkshow afgewacht op het eind van de dag. Vervolgens ga je dus met heeeeeeel veel anderen tegelijkertijd de weg op......en kwamen we met heeeeeel veel anderen in de file bij wegwerkzaamheden. Geen werkzaamheden gezien natuurlijk, maar wel bijna 3 uur gedaan over 12 kilometer -:(- -:(- -:(- ......als ik het geweten had dan hadden we die licht- en vuurwerkshow fijn laten schieten.....

Ik woon in een boerengehucht en heb dinsdag 45 min over 500 meter gedaan in onze woonwijk :+
Maar dat is inderdaad irritant!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:39

Onder de 21 is een auto huren bijna niet mogelijk, tot 25 jaar betaal je de Underage-toeslag.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:39

Emmaa_ schreef:
Mijn vader heeft dit back in the days met de bus gedaan, dan ben je iets mobieler om tussendoor uit te stappen en omdat je wat langzamer gaat heb je misschien het idee dat je wat meer ziet?

Is inderdaad ook een optie! Maar is er dan wel de mogelijkheid om van de westkust naar de oostkust te komen?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:48

Is er hier wel eens iemand naar de superbowl geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:55

SophieFT schreef:
Emmaa_ schreef:

Is inderdaad ook een optie! Maar is er dan wel de mogelijkheid om van de westkust naar de oostkust te komen?

Ja hoor :) Zijn express-bussen tussen grote steden en wat meer lokale bussen, dus ook met de bus kan je goed je eigen tempo bepalen.