Branden zijn vreselijk. Ook 1 van mijn angsten. Het is natuurlijk het ergste voor de bewoners, maar als ik brandlucht inadem, levert dat meestal een ziekenhuisopname op. Hopelijk valt het allemaal mee.
Leros lijkt me ook echt mooi. Ook nog weleens naar gekeken om vanaf kos een paar nachten te gaan.
Pfff . Heftig hoor. En die bij Athene is ook nog niet onder controle. Morgen wordt het 44 graden.
Summerdreams
Geplaatst: 22-07-23 23:51
Kiotari
Wij zouden dinsdag naar kiotari. Ik denk dat het hotel er straks niet eens meer staat.. vind het zo afschuwelijk voor de mensen daar maar ook heel erg voor de dieren, wat een leed...
Vreselijk die branden. Ik las dat er ook vluchten naar Rhodos geannuleerd worden.
Ook 1 van de redenen dat ik niet in het hoogseizoen ga. Het kan gewoon gebeuren branden (helaas). Voor de bewoners echt Vreselijk. En als ik ga zou ik ze ook nog met mijn longproblemen opzadelen, want branden is voor mij ziekenhuisopname.
Hopelijk dooft het snel en blijven de branden beperkt.
Echt zo vreselijk! Wij zaten een maand geleden heerlijk te genieten in rhodos en nu is het drama.. ik leef echt mee met de bevolking daar en alle diertjes
Summerdreams
Geplaatst: 23-07-23 15:57
baudyh schreef:
Het is vreselijk. Hoop dat het snel onder controle is. Kan je niet omboeken summerdreams?
Ja we boeken wel wat anders dat komt wel goed. Zag dat het hotel indetdaad deels verwoest is. Vreselijk
Op Evia brandt het ook weer en worden mensen geëvacueerd... Daar hebben ze twee jaar geleden ook al vreselijke branden gehad.
Wij zijn nu onderweg van Noord Griekenland naar de Peloponnesos. We zouden er eigenlijk niet heen gaan, maar de plannen zijn veranderd. De Vikos kloof is echt een aanrader, zo ontzettend mooi! De hele Zagori regio is eigenlijk leuk.
Gruwelijk dit.....vooral voor de mensen die er wonen, de natuur en de dieren. Ik word een beetje kriegel van die vakantiegangers maar hun leven gaat gewoon door terwijl dat van de Grieken daar echt stopt. Dat duurt jaren voordat ze dit weer opgebouwd hebben.
Toen we vorig jaar in Samos waren, ook een deel van het brandgebied gezien wat afgebrand was in de tijd voordat we er waren, echt vreselijk!